Retry
newsweek magazine no3

سلامی دوباره خدمت همه شما مخاطبین محترم خبرنامه ژاکت. امیدواریم هفته ای خوب را پشت سر گذاشته باشید. ابتدای ماه شهریور هستیم و طی چند روز گذشته فیچرها و ویژگی های متعددی بر روی سرچ انجین ها نمایش داده شد که دانستن آنها اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. در شماره سوم مجله نیوزویک با هم سری می زنیم به مهم ترین اخبار موتورهای جستجو و مسیر تحولات انها را بررسی خواهیم کرد.

 

جایگاه لینک سازی و آپدیت های اخیر

جان مولر در پاسخ به این سوال که دورنمای نقش لینک ها در الگوریتم ها را چگونه می بیند گفت: به جز آپدیت اسپم، هیچ آپدیت و الگوریتمی اخیرا ارتباطی به لینک های سایت نداشته است. هرچند آپدیت اسپم را پشت سرگذاشت بودیم اما این آپدیت مخصوصا برای لینک ها بود و در آپدیت های کامل، هیچ موضوعی متوجه لینک سازی نبوده است. البته یک تصور بر این است که به هرحال لینک ها ماهیت خودشان را دارند و طبیعاتا اجرای صحیح آنها نمی تواند یک ویژگی مثبت حتی باشد. شما بر روی واژه هایی که می تواند به کاربر در جهت بررسی مطالب مرتبط لینک سازی می کنید که خوب نباید رویکرد ماشینی داشته باشد.

john muller on link building and google updates

 

گوگل مستندات آموزش های ویدئویی را بروز کرده است، ایران همچنان جایی ندارد

اخیار گوگل تغییراتی را در پیکربندی و اطلاعات ویدئوهای آموزشی ایجاد کرده که در آن، بر اساس سیستم آموزشی کشورها باید مقطع و درجه تحصیلی و آموزشی هر کشور بصورت جداگانه مشخص شود. به عنوان مثال کشور عراق دارای 5 مقطع آکادمیک است که بنا به سطح آموزش هر ویدئو می توان مشخص کرد. حال هرچند نام کشورهای زیادی در این لیست وجود دارد اما به نام کشور ایران همچنان مقداری برای پیکربندی مشخص نشده است.

Each country has its own academic system

 

فیچر جدید Deals on Product در سرپ گوگل

نتایج جستجو شامل فیچرهای فراوانی هستند که بخشی از آنها اکثرا برای محصولات است. فیچر جدید Deals on Product به جستجوگران این امکان را می دهد تا بتوانند محوصلات دارای نرخ مناسب را از میان محصولات محبوب انتخاب کنند. این پیشنهادات اکثرا برچسب تخفیف دارند و به مخاطبین این امکان را می دهند تا خریدی اقتصادی داشته باشند.

Deals on Product -google future

 

سرویس WhatsApp shopping و پرداخت مستقیم در برنامه

متا اعلام رکده که بزودی کاربران واتساپ می توانند محصولات فروشگاه های مختلف را بررسی و آنها را در اپلیکیشن مستقیم خریداری کنند. این قابلیت اکنون برای کاربران هندی فعال است که بزودی در دسترس همه خواهد بود. شرکت Reliance Industries Ltd.، یک شرکت فناوری هندی است که متا در اوایل سال 2020 تقریبا 6 میلیارد دلار روی آن سرمایه‌گذاری کرد. اکنون این ویژگی جدید به کاربران هند امکان می‌دهد محصولات را از JioMart خریداری کنند و هزینه آن را داخلل اپلیکیشن بپردازند.
WhatsApp starts in-app shopping through India’s JioMart

 

در حال بروزرسانی محتوا …

 

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *