Retry

امروزه باتوجه‌به پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، به فروش اینترنتی رو آورده‌اند. در ایران باتوجه‌به شرایط موجود در کشور، شبکه اجتماعی اینستاگرام موقعیت بسیار مناسبی برای گسترش کسب‌وکارهای اینترنتی به وجود آورده است. این پلتفرم با ساختار خاص و مخاطبان زیادی که دارد، می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای بازاریابی دیجیتال باشد. ما در این مقاله می‌خواهیم تا نحوه اتصال اینستاگرام به سایت را به شما آموزش دهیم. اگر با طریقه اضافه‌کردن افزونه اینستاگرامی وبسایت آشنا نیستید، در این مقاله همراه ما باشید.

وصل کردن اینستاگرام به سایت

یکی از تأثیراتی که همه‌گیری ویروس کرونا روی زندگی مردم جهان داشت، افزایش خرید اینترنتی بود. در کشور ما بیشترین فروش اینترنتی مربوط به اینستاگرام و وب‌سایت‌ها است. فروش از طریق سایت کمی حرفه‌ای‌تر و فروش از طریق اینستاگرام ساده‌تر است. اما هیچ‌کدام نسبت به دیگری برتری ندارند؛ درواقع شما باتوجه‌به گنجایش کسب‌وکار خود، اقدام به فروش اینترنتی از طریق هرکدام از این پلتفرم‌ها می‌کنید. به گفته بعضی کارشناسان تفاوت پیج فروش اینستاگرامی و وب‌سایت مانند تفاوت مستأجر و مالک بودن است. هرکدام مزایای خود را دارند و می‌توانند باعث گسترش فروشگاه شما شوند.
حال تصور کنید پیج اینستاگرام و وب‌سایت فروشگاهی خود را به هم وصل کنید. این اتفاق می‌تواند تحولی شگرف را در میزان بازخورد و فروش شما داشته باشد که خودتان از آن بی‌خبر باشید. اگر می‌خواهید بدانید چگونه سایت خود را به اینستاگرام وصل کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم بخش‌های بعدی این مقاله را مطالعه کنید، چراکه درباره مراحل اتصال پیج به اینستاگرام و مزایای آن برای پیج و سایت خود، آگاه می‌شوید.

نمایش قیمت روی پست‌های اینستاگرام

آیا تابه‌حال به آن دسته پست‌های فروشگاهی که تگ قیمت دارند برخورد کرده‌اید؟ شما نیز می‌توانید با استفاده از اکانت فیسبوک و اینستاگرام خود، این قابلیت را به پیج فروشگاهی خود اضافه کنید. این قابلیت برای برندهای تجاری که فروش اینترنتی دارند، فعال می‌شود. هنگامی که شما پستی را به حالت قابل‌خرید یا Shopable دربیاورید، چند قدم از رقیبان خود در اینستاگرام جلو خواهید افتاد.
شما برای استفاده از این قابلیت، نیاز به فیسبوک و اینستاگرام دارید. توجه کنید که فیسبوک و اینستاگرام هر دو زیرمجموعه شرکت متا به مدیریت مارک زاکربرگ هستند؛ بنابراین پل‌های ارتباطی زیادی بین این دو شبکه اجتماعی محبوب برقرار است که با دانستن آن‌ها می‌توانید بیش‌ازپیش به گسترش کسب‌وکار خود در اینستاگرام بپردازید.
فعال‌کردن تگ فروشگاهی روی پیج اینستاگرام نیازمند پابلیک کردن پیج، تجاری‌کردن آن و ساخت یک کاتالوگ فروشگاهی در فیسبوک است. این مراحل را به تفضیل به شما خواهیم گفت.

1. پابلیک و تجاری کردن صفحه اینستاگرام

در مرحله اول وارد قسمت Setting و سپس وارد قسمت Privacy شوید. اگر اکانت Private دارید، آن را به حالت Public تغییر دهید. بعد از آن در Setting به قسمت Account بروید و روی گزینه Switch to Professional profile کلیک کنید. بعد از ورود به این قسمت، اینستاگرام اطلاعاتی به شما می‌دهد. پایین صفحه روی گزینه Continue بزنید. در صفحه بعد از شما حوزه فعالیتتان پرسیده می‌شود و باید بسته به فعالیتی که دارید، حیطه کاری خود را انتخاب کنید. ما در این مورد گزینه Shopping and retail که مرتبط با حوزه فروش است را انتخاب کردیم. البته لازم به ذکر است که تمام این مراحل را به صورت جامع و کامل در دوره اینستاگرام مارکتینگ ژاکت آکادمی توضیح داده‌اند. اگر قصد دارید نکات اداره کردن و به درآمد رساندن یک صفحه در اینستاگرام را بدانید حتما این دوره را تهیه کنید.

مراحل تغییر صفحه اینستاگرام به حالت بیزنسی

 

در مرحله بعد گزینه Business را انتخاب کنید. این گزینه بیانگر آن است که شما یک پیج تجاری هستید و محصولات یا خدماتی را در صفحه اینستاگرام خود به فروش می‌رسانید. در صفحه بعد اطلاعات تجاری شما از جمله ایمیل، محل فروشگاه و شماره تماس خواسته می‌شود که می‌توانید در صورت تمایل، این اطلاعات خود را وارد کنید. در مرحله بعد گزینه‌ای با عنوان Login to Facebook به شما نمایش داده می‌شود که برای ادامه این کار باید این گزینه را انتخاب کنید.

وارد کردن اطلاعات مربوط به کسب و کار

 

2. ساخت پیج کاری در فیسبوک

بعد از ورود به اکانت فسبوک، باید یک پیج کاری در آن بسازید. بعد از ساخت پیج در اینستاگرام باید از قسمت Templates، پوسته پیج خود را به حالت Shopping تغییر دهید. سپس از طریق نوار سمت چپ تصویر، وارد قسمت Commerce شوید. اگر این قسمت هنوز برای شما فعال نیست، باید از طریق لینک محصولات فیسبوک اقدام به فعال‌کردن قسمت Commerce برای خود کنید.

 

نحوه ساخت اکانت بیزنسی در فیسبوک

 

در مرحله بعدی باید شروع به ساخت کاتالوگ کنید. بعد از انتخاب گزینه Create Catalogue، وارد صفحه دیگری می‌شوید که باید محصول خود را انتخاب کنید. گزینه Ecommerce معمولاً به‌عنوان محبوب‌ترین گزینه برای صاحبان کسب‌وکار شناخته می‌شود.

 

در قسمت بعد نیز نام کاتالوگ خود را انتخاب کنید و روی گزینه Upload Product Info کلیک کنید. گزینه دیگر در این قسمت برای افرادی است که وب‌سایت فروش اینترنتی نیز دارند. البته برای اتصال محصولات داخل سایت در اینستاگرام بهتر است از افزونه‌های وردپرسی استفاده کنید؛ درباره این موضوع در قسمت‌های بعد به‌تفصیل توضیح خواهیم داد.

 

 

بعد از ساخته‌شدن کاتالوگ، وارد آن شوید و در نوار سمت چپ، گزینه Items را بزنید. در این قسمت شما با فشردن گزینه Add Items، می‌توانید هر محصولی را با توضیحات مرتبط به آن وارد کاتالوگ کنید. بعد از انجام این مراحل، کاتالوگ فیسبوک شما آماده استفاده شده است.

 

3. اتصال کاتالوگ فیسبوک به اینستاگرام

در مرحله اول اطمینان حاصل کنید که فیسبوک به اینستاگرام شما متصل است؛ برای این کار در اینستاگرام ابتدا در Setting وارد بخش Sharing to other apps شوید و ببینید که به فیسبوک متصل هستید یا خیر. اگر اتصالی وجود نداشت، گزینه فیسبوک را انتخاب کنید سپس با انتخاب گزینه Connect existing page، وارد پیج کاری خود شوید. توجه داشته باشید سایتی به نام Account Centre وجود دارد که شما می‌توانید با اتصال پیج‌های اینستاگرام و فیسبوک خود در آن، کاری کنید که پست‌های شما در هر دو شبکه اجتماعی منتشر شوند.

 

بعد از انجام این مراحل، می‌توانید روی محصولات خود در اینستاگرام قیمت بگذارید؛ به عبارتی هنگامی که می‌خواهید در اینستاگرام پستی بگذارید، با انتخاب گزینه Tag products محصول خود را از طریق کاتالوگ متصل به پیجتان انتخاب می‌کنید. بعدازاین کار می‌بینید که محصول شما در اینستاگرام قیمت‌دار می‌شود و همین کار می‌تواند شما را از رقبایتان پیش بیندازد.

با وجود تحریم‌های فیسبوک علیه ایران؛ آیا می‌توان از این قابلیت استفاده کرد؟

همان‌طور که می‌دانید یکی از اصلی‌ترین مشکلات ایرانیان در استفاده از سرویس‌های بین‌المللی، تحریم‌های اقتصادی علیه ایرانیان است. این مشکل در استفاده از قسمت Shop اینستاگرام هم نمود پیدا می‌کند و بسیاری از افراد نمی‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. اما همیشه راهی برای دور زدن این مشکلات وجود دارد. اگر بخواهید از این سیستم استفاده کنید، اینستاگرام و فیسبوک نباید متوجه ایرانی بودن شما بشوند. اما این اتفاق چگونه امکان‌پذیر است؟
استفاده از سیستم Shop در اینستاگرام می‌تواند پیج کاری شما را چندین قدم از رقبایتان جلو بیندازد. این قالب رابط کاربری بسیار مناسبی برای پیج شما ایجاد می‌کند. به‌گونه‌ای که مشتری در صفحه شما احساس راحتی بیشتری می‌کند و با اطمینان بیشتری نسبت به شما اقدام به خرید می‌کند. استفاده از این قالب در پیج نیازمند آن است که پیج اینستاگرام و فیسبوک با آی‌پی آدرس، شماره و آدرس خارج از ایران ساخته شده باشد. در این صورت شما برای استفاده از این امکانات مشکلی نخواهید داشت و می‌توانید بدون اتصال سایت به پیج، محصولات خود را برای اینستاگرام تعریف کنید.

وصل کردن سایت به اینستاگرام

در قسمت قبل نحوه ایجاد فروشگاه در اینستاگرام را خواندیم، اما سوالی که برای بسیاری پیش می‌آید این است که چگونه سایت خود را به اینستاگرام وصل کنید؟

برای حل این مسئله و چگونگی نحوه اتصال اینستاگرام به سایت به‌طورکلی دو راه‌حل پیش روی شما قرار دارد:

  1. اتصال فروشگاه اینترنتی که از سیستم‌های ووکامرس، شاپیفای و … استفاده می‌کنند، به پیج فروش فیسبوک (که تقریباً کاری بسیار سخت است)
  2. استفاده از افزونه‌ وردپرس برای وصل کردن اینستاگرام به سایت

برای اتصال سایت به اینستاگرام طبق مرحله اول، باید همان مراحل ساخت پیج فیسبوک را با درنظرگرفتن شرایط تحریمی در ایران انجام دهید؛ اتصال سایت شما به پیج فیسبوک از ساخت کاتالوگ در این پیج کمی سخت‌تر است. چراکه سایت شما از آدرس و درگاه‌های پرداخت ایرانی استفاده می‌کند.
قبل از اینکه بخواهیم به نحوه استفاده از افزونه اینستاگرامی وبسایت بپردازیم، باید بگوییم که این اتصال برای بهینه‌سازی پیج و سایت شما در موتورهای جست‌وجو گوگل و اینستاگرام بسیار تأثیرگذار است. درواقع این عمل چهار تأثیر مثبت روی پیج کاری شما خواهد داشت که این 4 مورد به شرح زیر است:

  • افزایش تعامل اجتماعی؛ به این معنی که با اتصال پیج و سایت به یکدیگر، راه ارتباطی بین این دو برقرار می‌شود که این مسئله باعث افزایش بازخورد در پیج و سایت شما نیز می‌شود.
  • اگر وب‎سایت یا پیج اینستاگرام خود را تازه تأسیس کرده‌اید، می‌توانید با اتصال آن‌ها به یکدیگر قدمت کار خود را به گوگل یا اینستاگرام نشان دهید. توجه داشته باشید این کار نیز باعث رشد سریع‌تر پیج و سایت شما می‌شود.
  • این کار باعث توسعه برند شما می‌شود
  • با اضافه‌‌شدن Alt text به عکس‌های اینستاگرام، می‌توانید جایگاه عکس‌های آپلود شده در این شبکه اجتماعی را بر اساس کلمات خاصی در قسمت Images گوگل ارتقا دهید. این کار نیز باعث رشد سایت و پیج متصل به یکدیگر می‌شود.

معرفی افزونه های وردپرس

همان‌طور که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم، یکی از راه‌های افزایش بازخورد برای کسب‌وکار شما، وصل کردن اینستاگرام به سایت است. حال شما می‌توانید با استفاده از افزونه‌ اینستاگرامی وبسایت، این کار را به‌سادگی انجام دهید.
معروف‌ترین افزونه اینستاگرامی وردپرس، پلاگین Instagram feed است. این پلاگین به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید پیج اینستاگرام خود را به وبسایت وردپرس خود متصل کنید. این افزونه ویژگی‌های زیادی دارد که در لیست زیر به معرفی بعضی از آن‌ها پرداختیم.

  • شخصی‌سازی حالت پاپ‌آپ و نحوه نمایش پست‌های اینستاگرام
  • نمایش پست‌ها بر اساس مکان
  • نمایش بر اساس هشتگ
  • و…

اما مهم‌ترین ویژگی این افزونه امکان اضافه‌کردن لینک به پست اینستاگرام، و اضافه‌کردن گزینه خرید است و با کلیک روی این گزینه مستقیماً به صفحه فروش محصول موردنظر خواهید رفت. این پلاگین بین کاربران وردپرس بسیار محبوب بوده و در سایت Codecanyon امتیاز 5 را دریافت کرده است.
افزونه Instagram feed تنها پلاگین مخصوص برای اتصال سایت به اینستاگرام نیست. افزونه‌های دیگری مانند Instapress و Smash balloon instagram feed pro نیز هستند که می‌توانند در اضافه‌کردن اتصال پیج و سایت شما کمک زیادی کنند.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با انواع روش‌های ساخت فروشگاه اینستاگرام و نحوه اتصال اینستاگرام به سایت و بالعکس آشنا کنیم. در این مقاله فهمیدیم که چگونه سایت خود را به اینستاگرام وصل کنید و این اتفاق چه تأثیر مثبتی روی پیشرفت کسب‌وکار شما خواهد داشت. از طرفی باتوجه‌به شرایط تحریمی ایران و سخت بودن استفاده از فیسبوک، بهترین راه برای اتصال سایت به اینستاگرام، استفاده از افزونه‌های وردپرسی است.
این پلاگین‌ها به‌راحتی در دسترس هستند و می‌توانید با استفاده از آن‌ها بازخورد کسب‌وکار اینترنتی خود را بالا ببرید. امیدواریم خواندن این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. همچنین برای تهیه این پلاگین‌ها و کسب اطلاعات بیشتر درباره این امکانات، می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *