استفاده از چند موضوع نامرتبط در یک بلاگ ایده خوبی نیست

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

یکی از سوالاتی که همواره مطرح می شود این است که آیا وجود یک وبلاگ با چند موضوع مختلف می تواند تاثیری در تجربه کاربری داشته باشد؟ این موضوع را با جان مولر در میان گذاشتند و او گفت: اگر بلاگ شما در خصوص مسایل بهداشتی است، تولید محتوا برای اقتصاد و یا یک موضوع نامرتبط می تواند ناامید کننده باشد.
شخصی که این سوال را از جان مولر پرسیده بود مدیر یک وبلاگ با دو نویسنده خود را معرفی کرد و درباره سایت های چند موضوعی اینطور پرسید: فرض کنید من و خواهرم در سایتی کار می کنیم که یک نفر از ما نویسنده فناوری، امور مالی و خودرو است اما نویسنده دیگر در زمینه مد، بهداشت و زیبایی می نویسد. با توجه به اینکه توصیه می شود در بلاگ ها برای موضوعات تخصصی یا نیچ بنویسید، آیا شیوه نوشتن در سایت ما خوب بنظر می رسد؟
جان مولر در پاسخ یک جواب خیلی منطقی دارد که نیازمند رویکرد متفاوتی هم هست. او گفت: برای وب ارزش ایجاد کنید، شما تصمیم می گیرید که چه چیزی بنویسید و اینکه آیا این تلاش شما کم است یا به اندازه کافی بنظر می رسد به خودتان بستگی دارد. شما باید چیزهای واقعا شگفت انگیزی ایجاد کنید که ارزشمند باشد. اگر در یک وبلاگ با موضوع زیبایی توصیه های مالی و پزشکی را ارایه کنید، گمان می کنم کاربران بدرستی نمی توانند با شما ارتباط برقرار کنند و می تواند کیج کننده و دردسرساز باشد.

توضیح: کاربری که این سوال را می پرسد، جامعه مخاطبین مشخصی ندارد و تلاش می کند با تنوع نویسی و بهره گیری از موضوعات مختلف، صرفا ترافیک رضایت بخش را در وبلاگی که دارد روانه کند. جان مولر او را به ایجاد ارزش های واقعی در محتوا برای کاربران هدف دعوت می کند و وجود مقاله های مختلف که ارتباط موضوعی با هم ندارند را برای تنها دو نویسنده خوب ارزیابی نمی کند.

 

A beauty blog is not compatible with financial and medical advice

نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه