معرفی بهترین افزونه های وردپرس برای جمع آوری لید (lead)

افزونه های وردپرس

9 دقیقه زمان مطالعه

استفاده از ابزارهای مناسب برای سایتتان می تواند به شما در دستیابی سریع تر به مشتریان و فروش بیشتر محصولاتتان کمک کند و می توانید با استفاده از آن ها تجارت و کسب و کار خود را توسعه دهید. در این مقاله ، ما برخی از بهترین افزونه های وردپرس را که در جمع آوری لید به شما کمک می کنند تا بازاریابی خود را بهبود ببخشید به اشتراک خواهیم گذاشت.

لید جنریشن چیست و چرا اهمیت دارد؟

جمع آوری لید و یا لید جنریشن (Lead Generation) در واقع فرایندی برای جذب مشتریانی است که به کسب و کار و خدمات شما علاقه مند هستند. به این گونه مشتریان، مشتریان راغب نیز گفته می شود. این دسته از مشتریان قبلاً از شما خرید نکرده‌اند و ممکن است که یک کانال ارتباطی بین شما و آن ها قرار داشته باشد.

جمع آوری لید ها و یا مشریان راغب را می توان با روش های مختلفی انجام داد و آن ها می توانند با استفاده از آن روش ها اطلاعات خود را در وب سایت شما قرار دهند. می توانید از آن ها بخواهید که یکی از موارد گفته شده در ادامه را انجام دهند:

  • دادن ایمیلشان به شما
  • پر کردن فرم تماس یا ارسال کردن فرم پرس و جو
  • تماس با شرکت شما از ظریق گفتگوی زنده
  • تماس با تیم فروش شما

با استفاده از یکی از موارد ذکر شده شما می توانید بازدید کنندگان و مشتریان بالقوه خود را جذب کنید یا به اصطلاح سرنخ تولید کنید. جمع آوری لید برای کلیه مشاغل آنلاین ضروری است و همچنین داشتن یک استراتژی قوی برای تبدیل این مشتریان بالقوه به مشتریان قطعی نیز مهم است.

با این وجود، در ابتدا بیشتر مشاغل تنها بر روی جذب مشتریان بالقوه تمرکز می کنند و در این راستا تلاش می کنند. حتی اگر یک سازمان غیر دولتی دارید، جمع آوری لید از اهمیت بسیاری برخوردار است و این موضوع می تواند به شما کمک کند که کمک های مالی بیشتر و حمایت بیشتری دریافت کنید.

در ادامه ما به شما بهترین و محبوب ترین پلاگین ها و افزونه های جمع آوری لید (Lead Generation) در وردپرس را معرفی می کنیم تا با استفاده از آن‌ها شما بتوانید تجارت خود را سریع تر گسترش دهید.

لازم به ذکر است که برخلاف دیگر لیست های ارائه شده ما فقط لیستی از افزونه ها را به اشتراک نمی گذاریم. در عوض از نقطه نظر جامع روی انجام این کار تمرکز کرده ایم و سعی کرده‌ایم این لیست را تا حد زیادی جامع و کاربردی نگه داریم.

  1. افزونه Gravity Forms

گرویتی فرمز

Gravity Forms یک افزونه وردپرسی است که به صاحبان سایت اجازه می دهد فرم هایی را برای جمع آوری اطلاعات کاربران ایجاد کنند. از فرم ساز گرویتی فرمز می توان برای:

  • ایجاد انواع فرم های شرطی در وردپرس
  • ایجاد فرم های تماس
  • ساخت فرم خرید محصول
  • ایجاد فرم های نظرسنجی و آزمون ها ،حتی فهرست وب استفاده کرد .

در صورت بروز هر گونه مشکلی مشتریان شما می توانند از گزینه های مختلفی که برای پشتیبانی موجود است استفاده کنند و سوالات خود را بپرسند. همچنین این فرم ساز به شما این امکان را می دهد تا فرم های نامحدود داشته باشید و فضای ذخیره سازی آن بستگی به فضای میزبان وب شما دارد.

هنگام کار با وردپرس و جمع آوری داده های فرم ، بدون شک امنیت نکته اصلی است . این فرم ها می توانند در برابر هکرها بسیار آسیب پذیر باشند. با این حال این فرم ساز یک افزونه ایمن و مطمئن برای کسانی است که می خواهند اطلاعات حساسی را با امنیت کامل  از کاربران خود جمع آوری کنند.

استفاده از این فرم ساز بسیار آسان است ، کافیست روی فیلدی که می خواهید در فرم شما ظاهر شود کلیک کنید تا بلافاصله به فرم شما اضافه شود.

همچنین این افزونه داده ها را اعتبار سنجی می کند. در واقع زمانی که کاربران داده ها را در فیلد های مختلف وارد می کنند این فرم ساز در صورت عدم مطابقت ورودی اطلاعات با نوع اطلاعات انتخاب شده به کاربر اطلاع می دهد.

با استفاده از کلاس های  CSS شما می توانید در فرم ها طراحی خود را اعمال کنید و قادر خواهید بود ظاهر دلخواه خود را برای آن ها ایجاد کنید.

گرویتی فرمز یکی از افزونه های بسیار چشمگیر است و پر از ویژگی ها و گزینه های پیشرفته است. شما می توانید انواع فرم هایی را که می خواهید را ایجاد کنید. این فرم ساز یک ابزار بسیار کاربردی برای جمع آوری لید می باشد و شما به راحتی می توانید انواع فرم ها را برای سایت خود ایجاد کنید.

  1. افزونه نینجا پاپ آپ (Ninja popup)

جمع آوری سرنخ همانطور که می دانید برای جمع آوری لید ها بهتر است که در وب سایت خود یک فرم تماس داشته باشید زیرا باعث می شود که بازدیدکنندگان به شما اعتماد کنند و آن ها به راحتی می توانند با شما ارتباط برقرار کنند.

همچنین نمایش آدرس ایمیل شما در وب سایت به جای استفاده از فرم تماس غیرحرفه ای به نظر می رسد و همچنین می تواند اسپم های زیادی را به وجود آورد. برای ایجاد فرم تماس باید یک افزونه نصب کنید و یکی از این افزونه ها فرم های نینجا است که با استفاده از آن می توانید فرم های سفارش ایجاد کنید و محصولات و خدمات خود را بصورت آنلاین بفروشید و از قبل برای آن ها هزینه دریافت کنید.

با استفاده از این افزونه شما قادر خواهید بود که اطلاعات مشتریان بالقوه و یا لید ها را جمع آوری کرده و برای آن ها ایمیل های تبلیغاتی خود را ارسال کنید.

همانطور که می دانید پاپ آپ ها یکی از راه‌های تبلیغاتی بسیار مفیدی هستند و در صورتی که طرح های شما زیبا باشند می توانید مشتریان را به کسب و کار خود علاقه مند کنید. با استفاده از این افزونه شما می توانید پنجره های پاپ آپ و تبلیغاتی خوبی را طراحی کنید و آن ها را در سایت خود در بخش های مختلف اجرا کنید.

این افزونه به شما این امکان را می دهد که نظرسنجی هایی را در سایت خود ارائه دهید و استراتژی وب سایت خود را بر اساس نظرات و بازخورد های دریافتی از کاربران ایجاد کنید. این افزونه تا به الان توسط بیش از 1 میلیون وب سایت در سراسر جهان نصب شده است.

  1. افزونه WP Flat Visual Chat

جمع آوری سرنخ

این افزونه یکی از بهترین افزونه ها برای یک وب سایت در وردپرس است و راه اندازی آن بسیار راحت می باشد و می توانید آن را با ده ها سرویس بازاریابی دیگر ادغام کنید. با استفاده از افزونهWP Flat Visual Chat می توانید پشتیبانی زنده و از راه دور را برای سایت خود در وردپرس ارائه دهید و مشتریان خود را شگفت زده کنید!

این مقاله را حتما بخوانید
با این تکنیک‌ها، کالاهای لوکس خود را بفروشید!

شما می توانید عنصر یا موردی را که می خواهید با مشتریان به اشتراک بگذارید را انتخاب کرده و با مشتریان خود در یک گفتگوی دو طرفه ویدئویی شرکت کنید. این موضوع رتبه پشتیبانی شما را به طور چشمگیری افزایش می دهد.

این افزونه طیف وسیعی از گزینه ها و ویژگی ها دارد که به شما کمک می کند گفتگوی خود را با مشتریان متناسب با نیازهای خود طراحی و تنظیم کنید. به عنوان مثال رنگ ها کاملاً قابل تنظیم هستند و می توانید برای پیام های جدید صداهای اعلان و نوتیفیکیشن مختلف را انتخاب کنید.

هچنین شما می توانید اطلاعاتی درباره مشتری خود مانند صفحه ای را که مشتری شما در آن است شناسایی IP مشتریان و یا حتی کشور و شهرستانی که مشتری در آن قرار دارد را مشاهده کنید.

از دیگر ویژگی های این افزونه این است که اپراتورها می توانند کاربران آنلاین را مشاهده کرده و چت ها را با آن ها شروع کنند و مدت زمانی که مشتریان در سایت شما هستند را افزایش دهند.

در برخی موارد ممکن است مشتری ها به دنبال چیزی باشند و برای پیدا کردن آن مورد به کمی کمک نیاز داشته باشند. با استفاده از WP Flat Visual Chat مشتریان شما می توانند یک گفتگوی دو طرفه را باز کنند و شما به صورت بصری عناصر موجود در وب سایت را به مشتری نشان دهید.

در صورتی که یک بازدید کننده در خارج از ساعات پشتیبانی با تیم شما تماس بگیرد به جای چت زنده برای آن شخص یک تیکت پشتیبانی و فرم تماس ایجاد می شود.

در حالت کلی استفاده از این افزونه هم برای بازدیدکنندگان و هم برای تیم پشتیبانی شما بسیار ساده می باشد به شما این امکان را می دهد تا سریعاً با پاسخ دادن به سوالات مشتریان بالقوه خود آن ها را به مشتریان قطعی تبدیل کنید.

 

  1. افزونه ارسال نوتیفیکیشن وردپرس

لید جنریشن

همانطور که می دانید نوتیفیکیشن ها یک روش بسیار موثر برای تبدیل بازدید کنندگان وب سایت به مشتریان وفادار هستند. شما با استفاده از آن ها می توانید با کاربرانتان به صورت مداوم در تماس باشید و با فرستادن نوتیفیکیشن های صحیح و مناسب می تواند بازدید از وب سایتتان را بالاتر ببرد.

این افزونه نوتیفیکیشن های مختلفی را بر روی دسک تاپ کاربر یا در قسمت اعلان ها در دستگاه تلفن همراه وی نشان می دهد و بازدید کنندگان به سادگی با کلیک کردن روی هر کدام از آن ها پیام شما را دریافت خواهند کرد.

یکی از مهم ترین قابلیت های این افزونه سازگاری کامل آن با اغلب مرورگر ها و پلتفرم ها است. با استفاده از این افزونه شما می توانید پیام های خود را به صورت گروهی برای کاربران ارسال کنید و آن ها را از بسیاری از رویدادها و جشنواره‌های خود مطلع کنید.

همچنین استفاده از این افزونه بسیار راحت می باشد و داشبورد بسیار زیبا و کاربر پسندی دارد و می توانید نحوه نمایش اعلان های خود را تنظیم کنید. بنابراین استفاده از این افزونه برای تمامی صاحبان کسب و کار ضروری است و می تواند در افزایش وفاداری و رشد مشتریان کمک بسزایی داشته باشند.

  1. افزونه دکمه تماس تلفنی (Click to Call)

lead generation

دکمه تماس به شما امکان می دهد دکمه “کلیک برای تماس” را به راحتی در وب سایت وردپرس یا فروشگاه ووکامرس خود اضافه کنید تا بازدید کنندگان بتوانند به راحتی بدون آن که مجبور باشند سایت شما را ترک کنند با شما تماس بگیرند و جمع آوری لید ساده تر شود.

اگر مشتریان شما قبل از خرید سرویس نیاز به تماس با شما دارند ، قطعاً افزودن یک دکمه برای تماس در وب سایت شما منجر به افزایش فروش محصولات شما خواهد شد.

امکان افزودن این دکمه با استفاده از این افزونه به هر پست یا صفحه بسیار آسان می باشد و می توانید شماره های مختلفی را برای صفحات مختلف ایجاد کنید و در آن ها قرار دهید. به عنوان مثال برای صفحه محصولات یک شماره جداگانه با صفحه تماس با ما در نظر بگیرید.

همچنین نحوه نمایش و طراحی این دکمه کاملاً بستگی به خودتان دارد و برای هر ابزارک می توانید طراحی منحصر به فرد خود را پیاده سازی کنید.

با استفاده از این افزونه امکان پاسخگویی به نیاز کاربران بسیار راحت تر شده و برای افزایش میزان فروش و رشد اقتصادی کسب و کارتان استفاده از آن لازم می باشد.

  1. افزونه All in One SEO Pack

جمع آوری لید

همانطور که می دانید سئو نقش مهمی در جمع آوری لید ها دارد. All in One SEO یک افزونه قدرتمند برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) در وردپرس می باشد. این افزونه به شما این امکان را می دهد که وب سایت خود را طوری بهینه کنید که محتوای شما در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشد.

شما با استفاده از این افزونه می توانید وب سایت خود را به راحتی به شبکه های اجتماعی مختلف متصل کنید و می توانید از این طریق ترافیک سایتتان را بالا ببرید. شما می توانید بدون داشتن دانش کد نویسی سئوی وب سایت خود را بهبود ببخشید.

مبتدیان وردپرس غالباً احساس می کنند سئو کاری است که انجام آن بیش از حد فنی و یا پیچیده است. All in One SEO با داشتن ابزارهای قدرتمند بهینه سازی را آسان می کند. این افزونه به شما کمک می کند که مواردی مانند توضیحات متا و … را به راحتی به صفحات خود اضافه کنید. All in One  SEOهمچنین می تواند به طور خودکار نقشه سایت را ایجاد کند.

استفاده از این افزونه حتی برای افراد مبتدی بسیار ساده است و تنها کافی است که آن را نصب کنید تا این افزونه تمامی کارها را به صورت خودکار برای شما انجام دهد. برای جمع آوری لید ها لازم است که سایت شما از نظر سئو از کیفیت خوبی برخوردار باشد و در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد.

 

جمع بندی

ما اعتقاد داریم که برای داشتن یک استراتژی قوی جمع آوری لید برای سایت خود ، به چندین افزونه مختلف نیاز دارید. گرویتی فرمز بهترین افزونه برای وردپرس است و می توانید از آن ها برای ایجاد هر نوع فرم آنلاینی که می خواهید استفاده کنید. اگر به دنبال افزونه ای برای چت زنده هستید ، WP Flat Visual Chat و ChatBot هر دو گزینه خوبی هستند.

در حالت کلی جمع آوری لید دارای مراحل مختلفی است که نسبتاً پیچیده هستند اما با استفاده از این افزونه ها می توانید انجام این کار را برای خود راحت تر کنید. به خاطر داشته باشید که هر چه تعداد لیدها بیشتر باشند احتمال فروش محصولاتتان نیز بیشتر می شود.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا از بهترین افزونه ها و ابزارهای مورد نیاز برای جمع آوری لید در وردپرس استفاده کنید.

 

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور آی فکت | پلاگین iFact

645,000 تومان

89.07%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه