Retry
تار کردن تصاویر و ویدیوها و مخفی‌کردن اعضای گروه‌ها در آپدیت جدید تلگرام

تلگرام آخرین به‌روزرسانی خود برای سال 2022 را منتشر کرد که شامل قابلیت‌های جذابی مانند تار کردن (Blur) تصاویر و ویدیوها، ابزار جدیدی برای پاکسازی حافظه کش، ابزارهای نقاشی جدید و مخفی‌کردن اعضای گروه‌ها می‌شود. در ادامه نگاهی به ویژگی‌های جدیدترین آپدیت تلگرام می‌اندازیم.

 

ویژگی‌های جدیدترین آپدیت تلگرام

در به‌روزرسانی جدید تلگرام با چندین ویژگی جدید روبه‌رو هستیم که می‌توانند برای کاربران کاربردی باشند.

 

تار یا مخفی‌کردن فایل‌های رسانه‌ای برای جلوگیری از اسپویل‌شدن

تار یا مخفی‌کردن فایل‌های رسانه‌ای برای جلوگیری از اسپویل‌شدن

 

تلگرام از فرمت اسپویلر برای متن پیام‌ها پشتیبانی می‌کند و حالا این ویژگی به فایل‌های رسانه‌ای آمده است. شما می‌توانید تصاویر و ویدیوها را با یک لایه، تار کنید تا در نگاه اول محتوای آن مشخص نباشد. کاربر با لمس این فایل، می‌تواند محتوای آن را ببیند. برای استفاده از این ویژگی تنها کافیست در منوی مربوطه، گزینه «Hide with Spoiler» را انتخاب کنید.

 

ابزار جدید پاکسازی حافظه داخلی

ابزار جدید پاکسازی حافظه داخلی

مدت‌هاست تلگرام امکان خالی‌کردن حافظه داخلی دستگاه را برای کاربران فراهم کرده است. با مراجعه به بخش کش می‌توان این کار را به‌صورت دستی انجام داد یا اینکه به‌صورت خودکار فایل‌های بلااستفاده را پس از مدت مشخصی حذف کرد. حالا در جدیدترین آپدیت تلگرام ابزار جدیدی برای کاربران درنظر گرفته شده است. با این ابزار، کاربران می‌توانند تنظیمات پاک‌کردن خودکار مجزا به حساب تلگرام خود اضافه کنند. درحقیقت می‌توان این کار را برای چت‌های خصوصی، گروه‌ها و کانال‌ها انجام داد و البته چت‌های خاص را هم جدا کرد. این ابزار یک پای چارت در اختیار کاربر قرار می‌دهد و شامل بخش‌های مختلف برای انواع فایل‌ها می‌شود.

به گفته تلگرام، با این آپدیت کاربران iOS سریع‌تر از گذشته می‌توانند به حجم فایل‌های این پیام‌رسان یا همان حافظه کش آن دسترسی پیدا کنند.

 

ابزارهای جدید نقاشی و متن

ابزارهای جدید نقاشی و متن

تلگرام در این بروزرسانی ابزارهای نقاشی و متن جدیدی را درنظر گرفته است. حالا اندازه تصویر براساس سرعت نقاشی کاربر به‌صورت پویا تغییر می‌کند و همچنین خطوط شفاف می‌شوند. همچنین با یک ابزار تار کردن جدید هم روبه‌رو هستیم. در جدیدترین آپدیت تلگرام زمانی که روی تصاویر یا ویدیوها متن بنویسید، امکان تغییر سایز، فونت و پس‌زمینه آن وجود دارد. همچنین می‌توانید به آن‌ها ایموجی‌های متحرک اضافه کنید؛ قابلیتی که برای تمام کاربران و نه تنها مشترکین سرویس پریمیوم در دسترس است.

برای افزودن سریع اشکال مانند مربع، دایره، ستاره یا حباب چت به فایل خود، روی گزینه + ضربه بزنید. کاربران همچنین می‌توانند با لمس طولانی سطح، آن را با رنگ مدنظرشان پر یا اینکه همه‌چیز را پاک کنند.

 

تصویر پروفایل برای مخاطبین

تصویر پروفایل برای مخاطبین

در آپدیت جدید تلگرام، می‌توانید در هنگام ویرایش مخاطبین‌تان، برای آن‌ها عکس انتخاب کنید؛ تصویری که تنها خودتان روی پروفایل آن‌ها می‌بینید. البته می‌توانید این تصویر را به دیگران هم پیشنهاد دهید و آن‌ها همین عکس را برای مخاطب موردنظر انتخاب کنند. برای تغییر عکس پروفایل مخاطبین‌تان، به پروفایل بروید، روی گزینه Edit بزنید و سپس Set Photo for یا Suggest Photo for را انتخاب کنید.

 

تصاویر پروفایل عمومی

تصاویر پروفایل عمومی

اگر می‌خواهید تنها افراد خاص قادر به مشاهده تصاویر پروفایل‌تان باشند، می‌توانید برای دیگران یک تصویر پروفایل عمومی درنظر بگیرید. شما همچنین می‌توانید کاری کنید تا تنها افراد خاص قادر به تماشای تصویر پروفایل‌تان باشد.

 

مخفی‌کردن اعضای گروه

مخفی‌کردن اعضای گروه

در جدیدترین آپدیت تلگرام، ادمین‌های گروه‌های دارای بیش از 100 عضو می‌توانند لیست اعضای گروه را مخفی کنند. با این کار اگر کاربری در گروه پیام ارسال نکند، تنها ادمین متوجه حضورش در گروه می‌شود. در کنار قابلیت‌های بالا، ویژگی‌های دیگری هم در جدیدترین آپدیت تلگرام به این پیام‌رسان اضافه شده‌اند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به انیمیشن‌های جدید در نسخه اندروید، ایموجی‌های متحرک جدید برای کاربران سرویس پریمیوم و ایموجی‌های تعاملی تازه اشاره کرد.

دسته بندی: اخبار , اخبار اینترنت

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *