میزان اهمیت بازخورد مشتریان در وردپرس

کسب و کار

5 دقیقه زمان مطالعه

بازخورد مشتریان در وردپرس برای همه دارندگان وبسایت جایگاهی ویژه دارد. برای یک وبسایت، کاربران به مفهوم دارایی و سرمایه‌اند. کالاها و خدمات ارایه شده در وب سایت از زیباترین و بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت هم که باشند بدون مخاطب و خریدار عملا ارزشی ندارند. بنابراین تلاش مدیران کسب و کارهای اینترنتی برای فهم نظرات و دیدگاه‌های کاربران و مشتریان، قابل فهم است. ادامه‌ی وفاداری مشتری به میزان اطلاع شما از عقاید و دیدگاه‌های او در مورد کالا و روند انجام خدمات و میزان رضایتی است که در ایشان ایجاد می‌نمایید.

بازخورد مشتریان در وردپرس

با تمام دقتی که ممکن است مدیریت یک وبسایت در تمام مراحل فروش یا انجام خدمات داشته باشد، باز هم همیشه کاربرانی هستند که راضی نمی‌شوند. البته که هیچ کسب و کاری امکان ایجاد یک رضایت صد در صدی را ندارد اما تلاش ما در این مقاله این است تا با اصولی که در ارتباط با تاثیر بخش نظرات است آشنا شویم و  اهمیت بازخورد مشتریان در وردپرس را بررسی کنیم.

1- بازخوردها همیشه وجود دارند

جدا از اینکه هرچه برای ارتقای وب‌سایت و فرایند فروش یا ارایه خدمات وقت بگذارید، همیشه نقدها و پیشنهادهایی برای ارایه توسط مشتریان وجود دارد. بنابراین معمولا وقتی با آن‌ها وارد گفتگو شوید، می‌توانید در انتظار دریافت بازخوردهای متنوعی از طرف مشتریان برای شکایت از یک روند یا تقدیر از یک محصول یا تشکر از یک کارمند باشید. بنابراین باید سعی کنید پیش از رقبایتان از اشکالات کار با خبر شوید. تجمیع همین اشکالات و رفع نکردن آن‌هاست که در طول زمان، رضایت مشتریان را به حداقل می‌رساند و کسب و کار را به شکسنت می‌کشاند.

مطلب دیگر عدم اطلاع از میزان رضایت مشتریان است. مشتریان زیادی ممکن است از بعضی کالاها و خدمات ارایه شده توسط وبسایت رضایت بالایی داشته باشند اما بدلیل عدم سادگی در فرایند نظرگذاری، شما از درک این مطلب غافل خواهید شد. رقبای شما با مدیریت بازخورد مشتریان در وردپرس، به سادگی این محصولات را شناسایی و بهترین خدمات خود را روی آن‌ها تعریف خواهند کرد.

2- بازخورد در واقع داشتن گوش شنواست

شما باید همواره آماده شنیدن باشید، چه تعریف و تمجید و چه نقد و اعتراض. شنیدن بازخورد مشتریان در وردپرس، ممکن است باعث جلب رضایت بیشتر مشتریان گردد. این در واقع یک شانس بزرگ است. فرض کنید مشتری در مورد محصول یا خدمتی نظری دارد، این به مفهوم بودن تفکر مشتری به جای شماست و از این بابت باید سپاسگزار باشید. فردی بدون هیچ هزینه‌ای به جای شما فکر کرده است و شاید بتواند مشکل هزاران مشتری دیگر را حل کند. بنابراین نکاتی که از مشتریان می‌شنوید در رابطه با عمق درگیر بودن و لذت یا ناراحتی آن‌ها از محصول وبسایت است. از شنیدن آن‌ها طفره نروید. نظرات مشتریان، گنج بزرگ و سرمایه‌ای عظیم برای تداوم حیات کسب و کار اینترنتی است.

3- دریافت بازخورد، باعث رشد است

هنگامی که شما نظرات مشتریان و دیدگاه‌های انتقادی یا بهبوددهنده آن‌ها را می‌شنوید این فرصت را برای کسب و کار فراهم می‌کنید تا دوباره جانی تازه بگیرد و از حالت رخوت و ملال انگیزی فاصله پیدا کند. گفتن یک تشکر ساده و در نظر نگرفتن بازخورد مشتریان در وردپرس، حلقه‌های محکمی از ارتباط میان شما و مشتریان را می‌شکند. اما بر عکس همراهی و همدردی با مشتری، این حس را به او می‌دهد که مود توجه است و نقشی در بهبود فعالیت وبسایت یا برندی که از آن خرید می‌کند دارد. بنابراین وفاداری و تداوم خرید مشتری را تضمین خواهد کرد.

4- دریافت بازخورد انگیزه‌بخش است

چه کاربران شما نسبت به کالا و خدمات شما نظر مثبتی داشته باشند چه دیدگاه منفی ارایه دهند، شما فقط یک وظیفه اساسی دارید. بهبود.
بهبود به این مفهوم که اگر انتقاد مشتری نسبت به کالایی را شنیدید برای حل آن وقت بگذارید یا به تامین کننده اصلی اطلاع دهید تا در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل حل شود. اگر مشکل حل نشدنی است به فکر راه چاره‌ای جدید باشید، محصول را تغییر دهید یا تولید کننده دیگری برای محصول خود پیدا کنید. انگیزه برای بهبود و پیشرفت باید بخشی جدانشدنی از فرایند کسب و کار شما باشد. مشتری محصولات جدید و با کارایی بالاتر را نیز نیاز دارد، بنابراین انگیزه شما برای بهبود کیفیت خدمات و محصولاتی که در سایت ارایه می‌کنید نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بازخورد مشتریان در وردپرس می‌تواند منبعی دائمی برای انگیزه‌بخشی جهت رشد باشد.

این مقاله را حتما بخوانید
آیا صفحه‌ سازهای وردپرس به سئوی وبسایت صدمه می‌زنند؟

5- بازخورد یک آموزگار است

باید بپذیریم که ما به همه رازهای کسب و کار و رشد و تعالی آگاه نیستیم. با همه تلاش‌هایی که برای افزایش آگاهی و دانش خود نسبت به مدل‌های کسب و کار و مشتری‌مداری انجام می‌دهیم، باز هم بنا به مقتضیات زمان نکته‌های بسیاری برای آموزش و آموختن وجود دارند. ما به عنوان دارندگان و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی هر روز درگیر بهبود روندها و افززایش فروش هستیم اما مشتریان چون هر روز با محصول یا خدماتی که در وبسایت ارایه می‌دهیم، درگیرند می‌توانند نظرات مفیدتری نسبت به ما در مورد محصول و خدمات ارایه کنند. ما ممکن است محصول را بفروشیم اما مشتریات هر روز دارند با آن زندگی می‌کنند. بنابراین نظراتشان کاربردی‌تر و ریزبینانه‌تر خواهد بود و چون برای دریافت کالا یا خدمات پول پرداخت کرده‌اند لذا در صورتی که به مشکل بخورند حق دارند به راحت‌ترین روش توسط ارایه‌دهنده و وبسایتی که از آن خرید کرده‌اند مورد توجه و همکاری برای رفع مشکل قرار گیرند. نقطه نظرات برخی کاربران برای وبسایت شما واقعا می‌تواند کارساز باشد. بخش دیدگاه‌های محصول در هر سایت می‌تواند به عنوان منبعی برای آموزش و افزایش کیفیت شما را راهنمایی کند.

6- باز خوردها و دید گاه‌ها را مدیریت کنید

بخشی از مدیریت بازخورد مشتریان در وردپرس به هرزنامه‌ها و اسپم‌ها می‌پردازد. طبیعی است که در هر جامعه‌ای افرادی مغرض هستند که مایلند با کلمات و بیان ناشایست توجه دیگران را به خود جلب کنند یا با ایجاد مزاحمت دایمی نسبت به ارسال اسپم و سواستفاده از بخش دیدگاه‌های شما به تخریب محصول دیگران و تبلیغ محصول خود بپردازند. اما با توجه به تعداد بالای دیدگاه، مدیریت و پاسخگویی یا حذف آن‌ها می‌تواند به دردسر بزرگی تبدیل شود. برای رفع این مشکل می‌توانید از افزونه‌های موجود در سایت ژاکت استفاده کنید.

پیشنهاد ژاکت: بازخورد مشتریان و مدیریت دیدگاه‌ها در وردپرس با افزونه مدیریت قالب دیدگاه سایت Commentator

 بازخورد مشتریان و مدیریت دیدگاه ها در وردپرس

این افزونه قابلیت‌های زیر را دارست:

  • قابلیت ثبت نام برای ارسال نظر
  • هماهنگ شده با افزونه یوزر پرو
  • استفاده از فونت یکان برای زیباسازی
  • اضافه شدن دو فرم ورود و ثبت‌نام زیبا در قسمت دیدگاه‌های سایت
  • جلوگیری از اسپم و نمایش خطاهایی جهت ثبت‌نام و ورود کاربران
  • قابلیت پشتیبانی از فونت‌های گوگل (فعال‌سازی از بخش تنظیمات استایل)
  • قابلیت جلوگیری از نمایش برخی دیدگاه‌ها (با نام پرچم کردن)
  • قابلیت امتیازدهی به دیدگاه‌ها ( امتیاز منفی و امتیاز مثبت )
  • قالبیت پاسخ دادن به دیدگاه‌ها
  • دارای بیش از ۲۰۰ آیکون زیبا برای زیباسازی
  • دارای تب‌های (بهترین دیدگاه‌ها، تازه‌ترین دیدگاه‌ها، دیدگاه‌های قدیمی)
  • امکان تعریف تب جدید با لینک دلخواه
  • دارای ۳ قالب پیشفرض زیبا
  • نمایش تصویر آواتار نویسندگان دیدگاه‌ها
  • امکان فعال و غیرفعال کردن فرم ورود و ثبت‌نام برای دیدگاه‌ها
  • تنظیمات حرفه‌ای (دارای کنترل پنل حرفه‌ای)
  • دارای پشتیبانی قدرتمند (آموزش رایگان بصورت آنلاین)
  • اضافه شدن قسمتی برای افزودن کدهای دلخواه به قسمت دیدگاه‌ها با قابلیت پشتیبانی از  HTML.

قابلیت‌های افزونه‌های مربوط به بخش نظرات در ژاکت به شما کمک می‌کند تا بتواید به راحتی بخش بازخورد مشتریان در وردپرس را مدیریت کنید و با تصمیم‌های صحیح نظرات کاربران را برای رفع نقایص و همچنین بهبود فرایندهای چرخه وبسایت به کار بگیرید.

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

نویسنده ژاکت

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه