کاهش سرعت و رتبه اینترنت موبایل ایران در گزارش اسپید تست

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

اسپیدتست ماهانه گزارشی درباره سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان و کشورهای مختلف منتشر می‌کند و حالا در جدیدترین گزارش آن برای ماه دسامبر 2022، سرعت اینترنت موبایل در ایران کاهش یافته است.

در گزارش اسپیدتست برای ماه دسامبر، میانگین جهانی سرعت اینترنت موبایل و ثابت در سطح جهان افزایش پیدا کرده است؛ سرعت اینترنت ثابت از 74.54 مگابیت بر ثانیه در گزارش قبلی، به 75.18 مگابیت بر ثانیه رسیده و سرعت اینترنت موبایل هم از 33.97 مگابیت بر ثانیه، به 36.74 مگابیت بر ثانیه افزایش یافته است.

میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان دسامبر 202

 

سرعت اینترنت ثابت و موبایل در ایران

در ماه دسامبر، سرعت اینترنت موبایل در کشورمان کاهش پیدا کرده، درحالی‌که سرعت اینترنت ثابت افزایش کمی را تجربه کرده است؛ بنابراین با کاهش رتبه در بخش اینترنت موبایل و افزایش رتبه در بخش اینترنت ثابت روبه‌رو هستیم، اما تفاوت تقریباً قابل‌توجهی بین این تغییر رتبه‌ها وجود دارد.

طبق این گزارش، سرعت اینترنت موبایل در کشورمان از 40.97 مگابیت بر ثانیه گزارش قبلی، به 39.32 مگابیت بر ثانیه کاهش یافته که کاهش 7 پله‌ای رتبه کشورمان در جدول را در پی داشته است. حالا ایران در رتبه 55ام جدول قرار دارد.

 

میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت ایران دسامبر 2022

 

در مقابل سرعت اینترنت موبایل، سرعت اینترنت ثابت افزایش کمی را تجربه کرده و از 11.59 مگابیت بر ثانیه، به 11.66 مگابیت بر ثانیه رسیده است. این افزایش سرعت منجر شده که رتبه کشورمان در جدول یک رتبه صعود کند و به رتبه 144ام در جهان برسد.

در سطح جهان، سنگاپور بالاترین سرعت اینترنت ثابت را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و شهروندان این کشور به سرعت 225.71 مگابیت بر ثانیه دسترسی دارند. در رتبه دوم چین با میانگین سرعت 223.49 مگابیت بر ثانیه به‌چشم می‌خورد. در رتبه‌های بعدی شیلی، امارات متحده عربی و هنگ‌کنگ قرار دارند.

 

سریع‌ترین اینترنت ثابت و موبایل جهان دسامبر 2022

 

در بخش اینترنت موبایل، قطر با میانگین سرعت 169.51 مگابیت بر ثانیه، در رتبه اول قرار گرفته است. در رتبه‌های بعدی، به‌ترتیب امارات متحده عربی با سرعت 153.09 و نروژ با سرعت 128.14 مگابیت بر ثانیه قرار گرفته‌اند.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه