استفاده از چه افزونه‌ هایی در وردپرس ضروری است؟

افزونه های وردپرس

4 دقیقه زمان مطالعه

پس از چند مدت که از عمر سایتمان می‌گذرد به چالشی برخورد می‌کنیم که اتفاقا چالش مهمی هم هست. اینکه افزونه‌ های ضروری در وردپرس چیست؟ دقیقا چه افزونه‌هایی را حتما باید در وردپرس نصب کنیم؟ مطمئم این سوال همه شماست و می‌خواهید آن را بدانید. دلیل مهمی که باعث به وجود آمدن این سوال می‌شود، تعداد بی‌شمار افزونه‌هایی است که هر روز بر شمار آن‌ها افزوده می‌شود. هر فردی دچار تردید می‌شود! آیا این افزونه را نصب کنم؟ آیا این افزونه برای سایت من کاربرد دارد؟ و…
در مقاله امروز می‌خواهیم این موضوع را روشن کنیم که دقیقا افزونه‌هایی که حتما باید نصب شوند کدام‌ها هستند. با این‌کار قصد داریم نوعی نظم را در وبسایت وردپرسی پدید آوریم. با ما همراه باشید…

افزونه‌ های ضروری در وردپرس

در این مقاله وبسایت‌ها با انواع مختلف فعالیت‌ها در نظر گرفته شده و استفاده از افزونه‌ های ضروری در وردپرس برای همه آن‌ها یکسان در نظر گرفته شده است.

1- بهینه‌سازی وردپرس با کمک Yoast SEO

yoast seo- افزونه‌ های ضروری در وردپرس

این همه فعالیت انجام می‌دهیم تا بتوانیم وبسایت خود را محبوب کنیم. یکی از بهترین روش‌ها، استفاده از افزونه‌های بهینه‌سازی یا سئوی وردپرس است. افزونه Yoast SEO که هم بصورت رایگان و هم پرمیوم موجود است، افزونه‌ سرشناس و تایید شده‌ایست که به همه دوستان وردپرسی پیشنهاد می‌شود.

2- تهیه نسخه پشتیبان با کمک افزونه Backup Buddy

backup buddy- افزونه‌ های ضروری در وردپرس

هر اقدامی که بخواهید برای وبسایت خود انجام دهید باید از آن مطمئن باشید. با این حال گاهی ممکن است بر اثر یک اتفاق بخشی یا تمام یک سایت تخریب شود. اینجاست که شما دچار دردسر خواهید شد. برای اینکه این اتفاق نیفتد همیشه باید نسخه پشتیبانی در دست داشته باشید که اگر مشکلی پیش آمد، آن را بازگردانی کنید. یکی از افزونه‌ های ضروری در وردپرس برای این منظور افزونه Backup Buddy است که بصورت خودکار و زمانبندی که برای آن در نظر می‌گیرید، از وبسایت بک آپ می‌گیرد.

3- افزایش سرعت در وردپرس با کمک WP Rocket

wp rocket- افزونه های ضروری در وردپرس

سرعت وبسایت یکی از فاکتورهای اساسی و مهم است که نباید آن را نادیده گرفت. زمانی که وبسایتتان سرعت خوبی نداشته باشد، نباید توقع حضور مشتری و کاربر را داشته باشید. پس تا جایی که امکان دارد باید سرعت سایت را افزایش دهید. یکی از افزونه‌ های ضروری در وردپرس برای افزایش سرعت WP Rocket است. این افزونه با cache کردن صفحات و فشرده‌سازی فایل‌ها تاثیر بسزایی در افزایش سرعت بارگذاری می‌گذارد.

4- ساخت فرم‌های مختلف در سایت با کمک Gravity Forms

gravity forms- افزونه های ضروری در وردپرس

یکی دیگر از ملزومات وبسایت، فرم‌ها هستند. حداقل فرمی که باید در یک وبسایت موجود باشد، فرم تماس با ما است. زمانی که فضای باز نظردهی برای کاربران ایجاد می‌کنید، مطمئنا آن‌ها به شما اعتماد کرده و احساس بهتری دارند. اینگونه می‌توانید هم مشتریان را افزایش داده و هم از نظرات و انتقادات آن‌ها باخبر شوید. البته این کمترین اتفاقی است که به کمک فرم‌ها می‌افتد. گاهی برای ثبت‌نام در یک دوره آموزشی یا رویداد، استخدام افراد و… نیز به فرم‌ها نیاز دارید. بدین منظور می‌توانید از افزونه حرفه‌ای Gravity Forms استفاده کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
ساخت فرم تماس در وردپرس با Contact Form 7

5- تجزیه و تحلیل وبسایت با کمک Google Analytics

google analytics- افزونه های ضروری در وردپرس

وقتی این همه وقت می‌گذارید و روی وبسایت فعالیت می‌کنید، مسلما باید عملکرد خود را تجزیه و تحلیل کنید. ببینید آیا درست رفتار می‌کنید یا خیر، اشکالات کارتان کجاست و برای بهبود وضعیت باید چه کارهایی را انجام دهید. بهترین ابزار برای این فرآیند Google analytics است که با اتصال وبسایت به آن می‌توانید آمارهای خوبی را بدست آورید. همچنین اگر می‌خواهید آمارهای آن را در سایت خود مشاهده کنید می‌توانید از افزونه Google Analytics by MonsterInsights که یکی از افزونه های ضروری در وردپرس محسوب می‌شود، استفاده کنید.

6- حفظ امنیت وردپرس با کمک iThemes Security

iThemes- افزونه های ضروری در وردپرس

یکی دیگر از مسائلی که باید به آن توجه داشت، امنیت وبسایت است. برای محافظت از وردپرس نیز باید تدابیری را اندیشید؛ یکی از این تدابیر استفاده از افزونه‌ای حرفه‌ای برای محافظت از سایت است. افزونه‌ iThemes Security می‌تواند گزینه‌ای فوق‌العاده برای محافظت از وردپرس باشد.

7- عضویت در سایت با کمک Profile Builder Pro

profile builder- افزونه‌های ضروری در وردپرس

برای اینکه بتوانید امکان عضویت و عضویت ویژه در سایتتان ایجاد کنید، لازم است از یک افزونه حرفه‌ای کمک بگیرید. یکی از بهترین گزینه‌ها profile builder است. این افزونه نه تنها امکان عضویت را فراهم می‌کند بلکه پروفایل کاربری برای کاربران می‌سازد.

8- جلوگیری از اسپم‌ها با کمک Akismet

akismet- افزونه های ضروری در وردپرس

معمولا اسپم‌ها به هر وبسایتی نفوذ می‌کنند. اما باید از شر آن‌ها خلاص شد و راهی برای این منظور پیدا کرد. یکی از بهترین افزونه‌ها در این زمینه افزونه akismet است. این افزونه بصورت رایگان می‌تواند از ورود اسپم‌ها به وبسایتتان جلوگیری کند.

جمع‌بندی

وقتی سایتی را راه‌اندازی می‌کنیم دوست داریم هر امکانی را که به نظرمان جالب است به آن اضافه کنیم. در وردپرس هم این امکانات با کمک افزونه‌های وردپرسی اضافه می‌شود اما نصب بیش از حد افزونه‌هایی که کاربرد چندانی در سایت ندارند فقط باعث کاهش سرعت و تخریب سایت می‌شود. پس باید سعی کنیم اول از افزونه‌های ضروری در وردپرس استفاده کنیم سپس به بررسی خواسته‌های اصلی بپردازیم و مطابق با آن‌ها افزونه نصب کنیم.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور آی فکت | پلاگین iFact

645,000 تومان

89.07%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی

8

نویسنده ژاکت

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه