گوگل ابزار core web vitals را بروزرسانی کرد

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

بعد از آپدیت بزرگ کنسول جستجوی گوگل و همچنین رونمایی از گزارش جدید video pages، حالا این موتور جستجو تغییرات بزرگی را در ابزار core web vitals داده است. ویژگی های فوق شامل گروه بندی شاخص ها، امتیازبندی پیوندها، نمایش پیام های بیشتر و اعلان های جدید و بسیاری موارد دیگر است. لازم است بدانید که کنسول جستجوی گوگل تغییرات بصری متعددی را نیز تجربه کرده که حالا نمای مینیمال تری را با رنگ ها و بردارها بخود بخشیده است.

 

 

تجربه واقعی کاربران با داده های جدید

یکی از تغییرات مهم وب وایتالز، نمایش گزارش های آماری بسیار مهم برگرفته از تجربه واقعی افراد در سایت است. به عنوان مثال یک اعلان جالب وقتی است که سایت ها داده های مورد نیاز cwv را کسب می کنند و بعد از آن کمتر از 24 درصد مخاطبین سرعت بارگذاری را رها می کردند. هر 1000 میلی ثانیه کاهش LCP، چیزی در حدود 1.3 درصد افزایش نرخ تبدیل را شاهد خواهید بود. همینطور با کاهش CLS صفحات، تا 15 درصد افزایش را در بازدید از  صفحه داشتیم.

 

google improving the Core Web Vitals report1

 

عملکرد صفحه در core web vitals

در گزارش Core Web Vitals عملکرد URL بر اساس وضعیت ضعیف، نیاز به بهبود، خوب طبقه بندی شده و متریک های CLS، FID، LCP با پیوندهای هریک طبقه بندی شده اند. این گزارش بر اساس سه معیار اندازه گیری شده و توسط داده های واقعی کاربر محاسبه و شاخص های LCP، FID، و CLS بصورت گروه پیوندها نمایش داده می شوند. گزارش ها به دو دسته Valid و inValid طبقه بندی شده اند که دیتای CWV بصورت poor و need improvement و good نمایش داده می شود.

google improving the Core Web Vitals report2

 

شاخص های cwv برای متریک های lcp و  fid و  cls

google improving the Core Web Vitals report2


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه