گوگل فناوری ها و فیچرهای جدیدی را معرفی کرد

اخبار

3 دقیقه زمان مطالعه

بیش از 7 فیچر اصلی با جزئیات بسیار به گوگل آمد

به گزارش ژاکت – گوگل رسما 7 فیچر اصلی جدید را به همراه تمام جزئیات آنها به سرپ آورده است. تمام این فیچرها در کنفرانس SearchOn 2022 بطور مفصل معرفی شده بود که حالا در آمریکا و بسیاری مناطق دیگر در دسترس قرار گرفته و جستجوگران می توانند از آنها بطور کامل استفاده کنند.

 

فناوری Find food through Multisearch

به کمک این ویژگی می توانید از هرنوع خوراکی عکس گرفته و نزدیک ترین فروشگاه و عرضه کننده آن را در نقشه یا لنز بیابید. این فیچر بخشی از فناوری جاه طلبانه گوگل در neighborhood vibes است که در آن محله ها با تمام ویژگی ها و امکانات شان تبدیل به فرصت هایی برای جذب ترافیک و نرخ تبدیل می شوند.

Multisearch for food

فناوری Search for specific dishes

به کمک این ویژگی می توانید رستوران هایی که عکس غذای مورد نظر شما را در منوی خود دارند بیابید. این فناوری بیشتر شما را در یافتن غذایی که در یک مکان بدنبال آن هستید یاری رسانده و امکان رزرو میز و حتی خرید یاری می رساند.

Search for a specific dish

 

بروزرسانی Google Lens translate

این فناوری هر نوشته ای را روی هرتصویری ترجمه می کند بدون آنکه بافت و متریال عکس تغییر کند. فناوری فوق هرچیزی که در دوربین میبینید را به ربان دیگری ترجمه می کند بطوری که انگار اصلا به همان زبان نوشته شده است. به عنوان مثال دوربین را بر روی تابلوی مغازه یا منوی رستوران و هرچیزی که نوشته روی آن است بگیرید، نوشته ترجمه می کند اما طراحی پشت آن ثابت است. بنوعی انگار در فتوشاپ فایل PSD را ویرایش می کنید.

Google Lens translate

 

فناوری shopping AR experience

گوگل به کمک عکس های محصول شما یک نمای سه بعدی از آن را تهیه و مدل ساخته شده از عکس های محصول را در سرپ بصورت 3D نمایش می دهد. این فناوری از روی عکس های محصول شما که از چند نما گرفته شده و قرار داده اید می تواند مدل سه بعدی بسازد و در سرپ نمایش دهد.

AR Shoes

 

فناوری AR beauty

گوگل ابزار جدیدی را به سرپ آورده که به کمک آن می توانید با بیش از 150 مدل انسانی واقعی، انواع ملزومات آرایشی و بهداشتی را قبل از خرید بر روی صورت زنده مدل تست و بیش از 2000 حالت مختلف را قبل از خرید بررسی کنید. این ویژگی ها طیف متنوعی از رنگ پوست، سن، جنسیت، شکل صورت، حتی قومیت و نوع پوست را شامل می شود.

AR beauty

 

فناوری بسیار مهم Google Maps live view search

فیچر بسیار جذاب و خیره کننده live view به شما کمک می کند بجای جستجو بر روی نقشه، دوربین را باز کنید و تمام مکان ها و ویژگی ها و هرچیزی را بصورت واقعیت افزوده مشاهده کنید. این فناوری فضای اطراف شما را به کمک دوربین تبدیل به یک دنیای جدید می کند و مثلا با نگاه مترو می توانید ساعت رسیدن قطار بعدی را مشاهده و یا اگر در جستجوی عابربانک هستید از طریق نشان گر مجازی خیابان در دنیای پیرامون خود حرکت کنید. این ویژگی هرچیزی در نقشه هست را در دوربین بر روی ساختمان ها و اماکن و تمام موقعیت ها قرار می دهد. به عنوان مثال وقتی دوربین را در اطراف خود می چرخانید، همه چیزهایی که در نقشه گوگل ثبت شده حالا درست روی ساختمان ها مشخص شده و شما مثلا ساعات کاری رستورانی که دارید به آن نگاه می کنید را مشاهده و غذاها یا نظرات مخاطبین را همانجا می بینید.

Google Maps live view search

 

ویژگی های جدید EV charging filters and wheelchair accessibility

گوگل اکنون از مکان های دارای ایستگاه شارژ خودرو با جزئیات بالاتری پشتیبانی می کند تا در انتخاب نوع سامانه برای خودروی خود راحت تر عمل کنید.
همچنین از هم اکنون مکان هایی که دارای امکانات تسهیل کننده تردد ویلچر – صندلی چرخدار هستند نیز با نماد wheelchair مشخص می شوند تا به این ترتیب افراد بتوانند از ویژگی های آن استفاده کنند.

EV Charging Filters


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه