نمایش پیام Reviews aren’t verified by Google Search در نتایج جستجوی گوگل

اخبار

3 دقیقه زمان مطالعه

گوگل رسما Reviews aren’t verified by Google Search را به سرچ آورد

طبق دستورالعمل های گوگل نمایش امتیازهای ستاره در نتایج شامل قوانین پیچیده و محدودی است که از جمله آن می توان به عدم وریفای بودن review snippet برای Article اشاره کرد. حال گوگل رسما ستاره های غیرقابل اتکا را نشانه گذاری می کند.

استفاده از پراپرتی های اشتباه مخصوصا در وب فارسی برای نمایش امتیاز ستاره از یک طرف و مقدارهای غیرواقعی از طرف دیگر بر روی ماهیت و هدف و آیتم های صفحه تاثیر گذار است. به عنوان مثال بسیاری از کاربران برای مقاله ها از مقدار creativeworkseries استفاده می کنند که نتنها برای مقاله ها قابل استفاده نیست بلکه دایره پشتیبانی این کلاس به آیتم هایی اشاره می کند که بعضا حتی در مقاله اشاره ای هم به آنها نشده است و از این نظر به کانسپت محتوا آسیب می رساند.

طبق قوانین و توصیه های گوگل نمایش امتیاز ستاره برای تعداد محدودی کلاس محتوایی از جمله دستور پخت و روش انجام کار قابل استفاده است و همچنین مقادیر باید بر اساس فیدبک ها و تعامل واقعی افراد در صفحه پیکربندی شوند. اگر مقاله ای با موضوع آشپزی دارید و در آن مقادیری را برای ستاره بگذارید که کامنت و امتیاز واقعی اش در صفحه توسط کاربری درج نشده، این امر بر روی نمایش ریچ ریزالت و همینطور شاخص اعتماد صفحه که جزو بالاترین شاخص های EEAT گوگل هست تاثیر گذاشته و می تواند شامل اسپم نیز باشد.

در مقاله – Article  امکان درج رویو و امتیاز وجود دارد منتهی روش پیاده سازی آنها در اسکیمای مقاله بسیار متفاوت است. این مقادیر به نتایج جستجو نمی آیند مگر برای نمایش رویو اسنیپت، نه ریچ ریزالت. حتما دقت بفرمایید برای مقاله ها از creativeworkseries و از review snippet نباید استفاده شود و مقدار امتیازها و رویوها در سایر کلاس های مورد تایید گوگل هم باید بر اساس واقعیت تعامل و فیدبک کاربران باشد که وضعیت سخت تری هم پیش رو دارد. استفاده از رویو و امتیازهای ستاره غیرواقعی تاثیر منفی بر روی فیچرهای صفحه شما در سرپ و غیره می گذارد.

استفاده از رویوهای غیر واقعی حتی در کلاس های مجاز مانند recipe که این اعلان را نمایش می دهد می تواند جلوی ریچ ریزالت شدن آن recipe را بگیرد. برای سایت های وردپرس که از ووکامرس استفاده می کنند، روش صحیح پیکربندی رویو و امتیاز درج کامنت توسط مخاطبین شما در صفحه محصول است. پیاده سازی review و rate در مقاله ها بصورت review snippet و بصورت CreativeWorkSeries و CreativeWorkSeason اشتباه است و انجام آن روش بسیار بخصوصی دارد که شامل نمایش ستاره ریچ ریزالتی نیست.

از نظرات واقعی مخاطبین تان استفاده کنید، برای کلاس های نامعتبر امتیاز ستاره نزارید و در کلاس های معتبر هم مقدار واقعی بر اساس تعامل کاربر بهره ببرید. اگر در صفحه شما این ستاره ها بر مبنی تعامل واقعی افراد بوده است می توانید از مشتریان تان درخواست کنید نظرات طبیعی تر و واقعی درج کنند و امتیاز بدهند که البته صفحه باید جزو کلاس های معتبر مثل محصول یا روش انجام کار یا دستور پخت باشد. وگرنه اگر review snippet روی article هست باید آن را حذف کنید.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه