لیست برترین جستجوهای 2022 گوگل منتشر شد

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

گوگل گزارش سالانه Year in Search خود را منتشر کرد که در آن برترین جستجوهای سال 2022 در سراسر جهان فهرست شده‌اند. این گزارش نشان می‌دهد که بازی آنلاین محبوب Wordle محبوب‌ترین عبارت جستجو شده در سال جاری میلادی و در سطح جهانی بوده و جستجوهای آن، در ماه فوریه، اندکی پس از خرید بازی توسط نیویورک تایمز به اوج خود رسیده است.

همانطور که در تصویر زیر قابل مشاهده است، دومین عبارت پرجستجوی سال «هند مقابل انگلیس» (India vs England) بوده که به دلیل رویارویی دو کشور در جام جهانی کریکت مورد توجه قرار گرفته است. سومین عبارت پر جستجو نیز اوکراین بوده است.

اوکراین همچنین در صدر فهرست موضوعات خبری پرطرفدار سال قرار دارد. پس از آن، درگذشت ملکه الیزابت دومین موضوع خبری پرطرفدار کاربران اینترنت بوده و پس از آن، نتایج انتخابات سومین گزینه فهرست است.

 

گوگل گزارش سالانه Year in Search خود را منتشر کرد

 

محبوب‌ترین افراد در جستجوهای گوگل

اما در بین افراد پر جستجو سال 2022، نامِ «جانی دپ»، بازیگر آمریکایی در صدر لیست گوگل دیده می‌شود که احتمالاً به دلیل دادگاه تلویزیونی او علیه همسر سابقش، «امبر هرد» مورد توجه زیادی قرار گرفته است. نام خود امبر هرد نیز در جایگاه سوم این لیست دیده می‌شود. رتبه دوم را «ویل اسمیت»، دیگر بازیگر آمریکایی تصاحب کرده که در مراسم اسکار سال 2022 جنجال‌آفرین بود.

ورزشکاران محبوب جستجوی گوگل در سال 2022 را تنیس بازان تشکیل می‌دهند که بیشترین جستجو در سراسر جهان را به خود اختصاص داده‌اند. نواک جوکوویچ صرب در جایگاه اول، رافائل نادال اسپانیایی در جایگاه دوم و سرینا ویلیامز آمریکایی در جایگاه سوم این لیست قرار دارند.

گوگل در مورد بیشترین سؤالات جستجو شده در ایالات متحده توضیح می‌دهد که محبوب‌ترین سؤال در بین کاربران، «ناتو چیست؟» بوده است. پس از آن به ترتیب سؤال‌های «آبله میمون چیست؟» و «rsv چیست؟» در رتبه‌های دوم و سوم این فهرست قرار گرفته‌اند.

امسال، گوگل همچنین یک وبسایت جدید به نام Local Year in Search 2022 را راه‌اندازی کرده است که در آن می‌تواند کد پستی شهر خود را وارد کرده تا ببینید در سال جاری، افراد اطراف محل زندگی شما چه چیزهایی را جستجو کرده‌اند.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه