گوگل می گوید لینک جویس را فراموش و به فکر محتوای با کیفیت باشید

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

گوگل در پاسخ به این سوال که تفاوت بین لینک جویس با لینک منبع و انتقال اعتبار چه تفاوت هایی وجود دارد گفت: لینک جویس را نادیده بگیرید و به دنبال محتوای با کیفیت و بسیار ارزشمند برای کاربران واقعی باشید. پاسخی که بعد از بروزرسانی الگوریتم محتوای مفید helpful content زیاد شنیده شده و درباره اش بحث های زیادی شده است.

 

لینک جویس را نادیده بگیرید، به فکر محتوای با کیفیت باشید

یکی از کاربران اینترنت از جان مولر پرسید: اگر با لینک خارجی، اعتبار صفحات منتقل می شود، پس چرا با لینک منبع دادن E-A-T بیشتری کسب می شود؟ جان مولر در پاسخ گفت: کلا لینک جویس را نادیده بگیرید و به فکر محتوای با کیفیت برای کاربران واقعی باشید.

تحلیل این موضوع بسیار ساده است زیرا سوال مطرح شده دو عنوان کاملا متفاوت را درگیر یک سوال می کند. از گذشته تا کنون این بحث مطرح است که با لینک سازی خارجی، اعتبار صفحات میان صفحات سایت های دیگر منتقل می شود و به همین ترتیب یکی از راهکارهای آن استفاده از تگ نوفالو است. از طرف دیگر بحث E-AT مطرح است که منابع معتبر را مسیری برای انتقال اعتبار دو طرفه می داند و وقتی از یک محتوای بسیار ارزشمند لینک تبادل می شود، این موضوع بر روی هردو صفحه و نویسندگان آن هم تاثیر گذار است.

منتهی باید این نکته را بدانیم که فلسه لینک جویس با مبحث E-A-T کاملا متفاوت است زیرا شاخص های اعتبار و اعتماد و تخصص در برگیرنده مباخث بسیار زیاد و درگیر موضوعات فراوانی است که بخش اعظم آن به افراد و اشخاص بر می گردد. اما در صفحات و لینک های خروجی، صفحاتی که به هر دلیل اعم از منبع، به سایت و صفحه ای دیگر لینکی را انتقال می دهند، موضوع فوق باعث می شود تا سرچ انجین اعتبار صفحه رتبه گرفته را برای صفحه لینک شده داشته باشد. البته این موضوع پیچیدگی های خودش را دارد و باید مبحث E-A-T با دید بازتر و متفاوتی بررسی کرد.

 

Anything That Talks About Link Juice Should Be Ignored


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه