Retry

گوگل در ابتدای ماه جاری گزارش آمار مربوط به وضعیت توزیع نسخه‌های مختلف اندروید را به‌روز کرد. در شرایطی که در آستانه انتشار اندروید 13 قرار داریم، می‌توانیم ببینیم که تعداد کمی از کاربران اندروید 12 را نصب کرده‌اند و سهم بازار این نسخه 13.3 درصد است. آخرین باری که گوگل آمار سهم بازار نسخه‌های مختلف اندروید را به‌روز کرده بود، به چهار ماه پیش برمی‌گردد؛ زمانی که اندروید 12 هنوز به نمودار راه پیدا نکرده بود. با این حال، شواهدی وجود داشت که نشان می‌داد سهم اندروید 12 در ماه مه 6.6 درصد بود. حالا در نموداری که توسط خود گوگل منتشر شده، می‌توانیم ببینیم که این نسخه با 13.3 درصد پایین‌تر از اندروید 11، 10 و 9 قرار گرفته است.

آخرین نسخه موجود از اندروید صرفا با فاصله کوتاهی بالاتر از اندروید اوریو قرار گرفته و رتبه چهارم رده‌بندی نسخه‌های اندروید را در اختیار دارد. سهم 13.3 درصدی برای سیستم عاملی که حدود یک سال از زمان عرضه آن روی گوشی‌های پیکسل می‌گذرد، عدد بسیار پایینی است.

 

Android-distribution-August-2022

 

اندروید 12 روی دستگاه‌های زیادی نصب نشده است

نموداری که گوگل در حال حاضر منتشر کرده، نشان می‌دهد که سهم بازار اندروید 11 برابر 27 درصد است تا همچنان در صدر فهرست پراستفاده‌ترین نسخه‌های این سیستم عامل قرار بگیرد. در رتبه بعدی اندروید 10 با 22.3 درصد و در جایگاه سوم اندروید 9 با 14.5 درصد قرار دارد. در آن سو، بعد از اوریو به ترتیب نوقا با 4.5 درصد، مارشملو با 3.5 درصد و لالی‌پاپ با 2.6 درصد در این فهرست دیده می‌شوند. عجیب‌تر آن‌که بعضی از کاربران هنوز از کیت کت و جلی بین هم استفاده می‌کنند. این آمارها در گذشته که گزارش‌ها به‌صورت ماهانه منتشر می‌شدند، با توجه به دستگاه‌هایی گردآوری می‌شد که در هفت روز پایانی آن بازه زمانی از پلی استور استفاده می‌کردند. بنابراین حدس زده می‌شود که روش کار گوگل هنوز تفاوتی نکرده باشد.

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *