افزونه حسابداری حسابفا

افزونه های وردپرس

6 دقیقه زمان مطالعه

امروزه نرم افزارهای حسابداری آنلاین بسیاری وجود دارند که از ارتباط آنها با woocommerce می توان جهت ثبت و مدیریت اسناد حسابداری بهره برد. از نمونه های خارجی این نرم افزارها می توان به xero، wave، zoho و QuickBooks اشاره کرد. بعلاوه در این مقاله به یکی از بهترین نمونه های داخلی این محصولات خواهیم پرداخت. مزیت نرم افزارهای حسابداری آنلاین در این است که شما نیازی به نصب و نگهداری از اطلاعات خود در یک مکان مشخص ندارید و اطلاعات شما همواره بر روی فضای ابری در دسترس است. علاوه بر این شما می توانید از مزیت رابط برنامه نویسی (API) و افزونه های متعدد آنها استفاده کنید و آنها را به سایر نرم افزارهای خود مثل CRM یا فروشگاه آنلاین متصل کنید.

با توجه به مزایایی که این نرم افزارهای آنلاین در اختیار کسب و کارها قرار می دهند، بسیاری به این نتیجه رسیده اند که استفاده از نرم افزارهای حسابداری سنتی تحت ویندوز را کنار گذاشته و به نسل جدید نرم افزارها که همان سیستم های ابری هستند بپیوندند. این قبیل نرم افزارها همین اکنون نیز در بسیاری از زوایای زندگی شما نفوذ کرده اند و شما در حال استفاده از آنها بر روی گوشی هوشمند خود هستید. مثلاً google photos آلبوم عکس های شما در فضای ابری است، gmail صندوق پستی شماست، google drive فضای ذخیره سازی و بسیاری دیگر از اپلیکیشن ها که بطور روزمره از آنها استفاده میکنید همگی نرم افزارهای ابری هستند.

بهترین نرم افزارهای حسابداری خارجی و ایرانی

در این مقاله به دو مورد از بهترین نرم افزارهای حسابداری ابری در دسترس می پردازیم و یک نمونه خارجی و یک نمونه داخلی را بررسی خواهیم کرد. برای نمونه خارجی xero را انتخاب کرده ایم که با اختلاف زیادی یکی از بهترین هاست و برای نمونه داخلی نرم افزار حسابداری ابری حسابفا را انتخاب کرده ایم که با اختلاف بسیار زیادی بر رقبای خود در ایران پیشتازی می کند.

نرم افزار حسابداری ابری Xero

نرم افزار Xero در نیوزلند و از سال ۲۰۰۶ کار خود را آغاز کرد و هم اکنون شعباتی در استرالیا، اروپا و امریکا دارد. محصول آنها در بیش از ۱۸۰ کشور مورد استفاه قرار می گیرد. دفتر مرکزی آن در شهر ولینگتون پایتخت نیوزلند واقع شده و بر اساس اطلاعات سایت آنها، تا کنون بیش از دو میلیون مشتری فعال در این نرم افزار حسابداری ابری ثبت نام کرده اند.

به کمک نرم افزار Xero شما می توانید حسابهای بانکی خود را تعریف کنید تا بصورت اتوماتیک تراکنش های شما در حسابداری وارد شود. همچنین می توانید پیش فاکتور و فاکتور صادر کنید و یا رسید دریافت وجه ثبت نمایید و بسیاری دیگر از عملیات های حسابداری. همین طور Xero به کمک API و افزونه های زیادی که دارد به شما اجازه می دهد تا حسابداری خود را به طیف وسیعی از نرم افزارهای دیگر مثل فروشگاه اینترنتی، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان و غیره متصل کنید.

اما کاربران ایرانی برای کار با این نرم افزار با مشکلات زیادی مواجه هستند، از جمله تحریم های بین المللی، Xero بر روی ای پی ایران اجازه دسترسی به شما را نمی دهد.

نرم افزار xero

نرم افزار حسابداری ابری حسابفا

حسابفا یک نمونه داخلی بسیار نزدیک به نرم افزارهای مشابه خارجی نظیر Xero است. که از یک سو بسیار ساده و کاربرپسند طراحی شده و از طرف دیگر امکانات مشابه بسیار زیادی را در اختیار کاربر ایرانی و مطابق با استانداردهای حسابداری ایران قرار می دهد.

این نرم افزار حسابداری آنلاین، به شما اجازه می دهد تا به مدت ۱۵ روز به رایگان آن را آزمایش کنید و پس از آن می توانید با انتخاب یکی از طرح های ۳ یا ۴ آن اشتراک خود را تمدید کنید.

به کمک حسابفا شما می توانید مشتریان و کالاهای خود را مدیریت کنید، فاکتور صادر کنید و فاکتور را بصورت آنلاین برای مشتری ارسال کنید. این در حالی است که اسناد حسابداری تمام این رویدادها، بصورت اتوماتیک در حسابفا ثبت می شوند. حسابفا امکانات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می دهد و بنظر می رسد در مواردی حتی از نمونه های مشابه خارجی خود نیز فراتر رفته و تجربه کاربری بهتری را به شما ارائه می دهد.

این مقاله را حتما بخوانید
بهترین افزونه های فرم ساز وردپرس

حسابفا نیز همانند Xero، رابط برنامه نویسی (API) و افزونه هایی را در اختیار شما قرار می دهد تا سیستم حسابداری خود را به سایر نرم افزارهای خود مثل فروشگاه اینترنتی، متصل کنید. از جمله این افزونه ها، افزونه حسابداری وردپرس حسابفا است، که فروشگاه آنلاین شما را به نرم افزار حسابداری حسابفا متصل می کند. این افزونه می تواند مکمل فروشگاه ووکامرسی‌تان باشد و عملیات های حسابداری شما را بصورت اتوماتیک ثبت کند.

یشخوان افزونه حسابفا

مزایای استفاده از افزونه حسابداری ووکامرس حسابفا

استفاده از یک افزونه حسابداری در کنار افزونه فروشگاهی مزایای زیادی برای شما خواهد داشت که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبت اتوماتیک فاکتور فروش بر اساس سفارش مشتریان در حسابداری
  • ثبت اتوماتیک سایر اسناد مثل سند دریافت، حواله انبار و …
  • کنترل موجودی کالا
  • مدیریت گردش حساب مشتریان
  • استفاده از گزارش های حسابداری
  • و …

افزونه حسابداری وردپرس حسابفا چه امکاناتی دارد؟

ورود و خروج اطلاعات

با اتصال این افزونه به وبسایت فروشگاهی شما، اطلاعات مشتریان، محصولات و موجودی اول دوره کالاها از وبسایت به نرم افزار حسابداری حسابفا منتقل می‌شود. شما می‌توانید اطلاعات ورودی را در کسب و کارتان در حسابفا ببینید.

با تغییر موجودی کالاها در حسابداری حسابفا، موجودی محصولات در سایت فروشگاهی شما هم به روزرسانی خواهد شد. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا به راحتی سفارش های حضوری خود را در حسابفا ثبت کنید.

ثبت فاکتور فروش و رسید دریافت وجه

با ثبت سفارش و دریافت وجه در وبسایت شما، اطلاعات آن، به صورت فاکتور فروش و رسید دریافت وجه به حسابفا منتقل می شود. برای کار با حسابفا نیازی به دانش حسابداری نیست، چون با ثبت هر یک از این تراکنش‌ها در سایت، اسناد حسابداری به صورت اتوماتیک در حسابفا هم ثبت می شوند و نیازی به انتقال دستی داده‌ها نخواهد بود. همین موضوع در وقت شما بسیار صرفه جویی خواهد کرد.

صدور حواله/رسید انبار

یکی از امکاناتی که افزونه حسابداری حسابفا در اختیار شما قرار می دهد، صدور آنی حواله انبار برای سفارش های سایت شماست. با این ویژگی به محض صدور فاکتور فروش یا برگشت از فروش موجودی کالا در انبار انتخابی شما در حسابداری حسابفا هم به روز خواهد شد.

امکانات قابل تنظیم

تمام امکاناتی که افزونه حسابداری وردپرس حسابفا در اختیار شما قرار می دهد قابل تنظیم هستند. با این قابلیت شما می توانید افزونه را بر اساس نیازهای خاص کسب و کار خودتان تنظیم کنید.

چگونه از افزونه ووکامرس حسابفا استفاده کنیم ؟

برای اتصال افزونه حسابفا به وبسایت وردپرسی خود، باید اول در سایت حسابفا ثبت نام و کسب و کار خود را راه اندازی کنید. سپس افزونه ووکامرس را می توانید از پنل وردپرس یا در سایت حسابفا از صفحه افزونه حسابداری وردپرس حسابفا دانلود و نصب کنید. مراحل فعالسازی و تنظیمات آن به صورت کامل در صفحه اول افزونه آموزش داده شده است.

خلاصه کلام

با توجه به طیف وسیعی از نرم افزارهای حسابداری آنلاین که امروزه در اختیارتان قرار دارد، شما می توانید فروشگاه آنلاین خود را با هزینه ای بسیار اندک به نرم افزار حسابداری مجهز کنید. این کار به سادگی قابل انجام است. به لطف نرم افزارهای ابری، شما در حال حاضر گزینه های زیادی را پیش روی خود دارید. و با بررسی هایی که ما انجام داده ایم بهترین انتخاب برای کاربرهای ایرانی در حال حاضر نرم افزار حسابداری ابری حسابفا و افزونه ی این نرم افزار است. افزونه ووکامرس حسابفا، بسیار ساده و کاربرپسند طراحی شده است. شما می توانید آن را به راحتی از مخزن وردپرس نصب کنید و با اندک تنظیماتی حسابداری خود را آماده کنید.

 

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور آی فکت | پلاگین iFact

645,000 تومان

89.07%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی

8

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

10

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

آیا میشه با این افزونه به نرم افزارهای معروف حسابداری مثل هلو و پارسیان و دیگر نرم افزارها متصل بشه؟

خیر حسابفا یه نرم افزار مجزا هست و امکان اتصال به نرم افزارهای دیگه وجود نداره.

حسابفا فوق العاده خوبه. البته من یکساله که دارم از حسابفا استفاده می کنم. خودش یه سیستم کامل حسابداریه آنلاینه. فکر نمی کردم افزونه وردپرس هم داشته باشه. فقط می دونستم به ووکامرس متصل میشه.
البته سیستم های حسابداری “یک منطقی” دارند که باید اون رو فراگرفت وگرنه کسی که حسابداری نخونده باشه، سردرگم میشه. درست مثل خودم اون اوایل. ضمنا من سیستم های حسابداری آنلاین و آفلاین مختلفی رو تست کردم. حسابفا از همشون بهتره. هم از نظر سادگی UI و هم از نظر امکاناتی همچون گزارش ها و صد البته اپلیکیشن منحصر بفردی که داره.
بنظرم توی سیستم های آنلاین مختلفی که وجود داره، تنها دو رقیب خوب وجود دارند: حسابفا و ابرآیرون. که البته خود من حسابفا رو بخاطر سادگیش بیشتر می پسندم.

ارسال دیدگاه