معرفی ترفندهای جالب و کاربردی وردپرس

اخبار

5 دقیقه زمان مطالعه

فانکشن در قالب های وردپرسی – functions.php یک فایل سیستمی است که قابلیت های ویژه ای دارد. به وسیله این فایل می توان کدهایی را برای اجرا در قالب سایت درج کرد که بر روی پلاگین ها پوسته بصورت مستقیم تاثیر می ذارد. در ادامه شما را با ترفنردهایی آشنا می کنیم که می تواند بسیار کاربردی باشد. لازم به ذکر است قبل از هرگونه تغییر در فایل های سیستمی از جمله Functions.php یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. توابع فانکشن – Functions.php یک فایل مربوط به پوسته می باشد که در تمام سایت های وردپرسی وجود دارد. برنامه نویسان می توانند با استفاده از این فایل به پوسته خود قابلیت ها و ویژگی های مختلفی اضافه کنند. این فایل در وردپرس مانند یک ابزار عمل می کند زیرا قابلیت اضافه کردن کد ها و برنامه ها را در وردپرس دارد و امکانات متعددی در اختیار کاربران می گذارد.

 

حذف کردن شماره ورژن وردپرس

لازم است همواره از آخرین نسخه وردپرس استفاده کنید، با اینحال اگر قصد دارید شماره ورژن وردپرس که در صفحه پیشخوان نمایش داده می شود حذف شود، فقط کافی ست قطعه کد زیر را در فایل توابع خود کپی کنید.

تغییر لوگوی پیشخوان وردپرس

اگر می خواهید وردپرس را شخصی سازی کنید. یکی از اولین کار ها تغییر لوگوی وردپرس در پیشخوان است. برای این کار به لوگویی با اندازه ۱۶*۱۶ پیکسل نیاز است که باید در پوشه images آپلود شود. سپس کد های زیر را در فایل فانکشن اضافه کنید.

توجه: در خط ۵؛ اسم فایل custum-logo.png است که باید نام عکس شما و مسیر پوشه باشد.

 

تغییر فوتر در پیشخوان وردپرس

در فوتر پیشخوان وردپرس عبارت “سپاسگزاریم از اینکه سایت خود را با وردپرس ساخته‌اید.” قرار دارد. شما می توانید با افزودن کد زیر، متن را تغییر دهید.

تغییر طول خلاصه مطلب در وردپرس

در وردپرس به صورت پیش فرض طول خلاصه مطالب ۵۵ کلمه در نظر گرفته شده که با استفاده از کد زیر می توان آن را تغییر داد.

افزودن کاربر ادمین در وردپرس

اگر اطلاعات ورود به سایت را فراموش کرده اید. می توانید به راحتی و از طریق FTP یا هاست و افزودن کد های زیر به راحتی یک کاربر جدید با دسترسی ادمین اضافه کنید.

نکته: در بخش user , pass , email باید نام کاربری ، کلمه عبور و ایمیل خود را وارد کنید. برای حفط مسائل امنیتی پس از اولین ورود کد های اضافه شده را از فانکشن حذف کنید.

 

نمایش تعداد کاربران عضو شده در وردپرس

اگر می خواهید تعداد کل کاربران عضو شده در سایت خود را نمایش دهید لازم است کد های زیر را در فانکشن درج کنید.

نکته: با استفاده از شورتکد [user_count] در پست ها و یا برگه ها، تعداد کاربران عضو شده در سایت خود را در مکان مورد نظرتان به نمایش بگذارید.

 

افزودن فرمت های آپلود بیشتر به وردپرس

به صورت پیش فرض وردپرس فقط اجازه آپلود فرمت های محدودی را می دهد. اما می توانید با استفاده از کد های زیر هر فرمتی که خواستید را اضافه کنید.

در کد های بالا فرمت های svg و psd به بخش رسانه های وردپرس افزوده شده است. شما نیز می توانید تایپ های دیگر را اضافه کنید.

 

آپدیت آدرس های وردپرس

اگر امکان دسترسی به پیشخوان خود را ندارید می توانید آدرس ها را آپدیت کنید. برای رفع این مشکل فقط کافیست کد های زیر را به فایل فانکشن پوسته خود اضافه کنید.

در کد های بالا به جای example.com آدرس وبسایت خود را وارد کنید. بعد از اینکار می توانید به سایت وارد شوید و با مراجعه به تنظیمات و بخش همگانی آدرس های صحیح را به صورت دائم جایگزین کنید. بعد از جایگزینی آدرس های صحیح باید کد های بالا را از فانکشن پاک کنید.

 

تغییر آواتار پیش فرض وردپرس

نکته: در کد بالا در بخش myavatar باید آدرس تصویر مورد نظر را وارد کنید. سپس با مراجعه به بخش تنظیمات می توانید ببینید که آواتار مد نظر شما به گزینه ها اضافه شده و با انتخاب آن می توانید آواتار پیش فرض سایت خود را تغییر دهید.

نمایش تاریخ کپی رایت در فوتر وردپرس

به کمک فانکشن می توانید به راحتی، تاریخ کپی رایت را به فوتر پوسته اضافه کنید.

بعد از اضافه کردن کد های بالا به فایل فانکشن، با اضافه کردن کد زیر به هرجای فوتر، تاریخ کپی رایت نمایش داده شود:

 


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه