Retry

رونمایی از داشبورد وضعیت سیستم های جستجوی گوگل – Google Search Status Dashboard

گوگل با هدف ساده سازی و شفافیت در آگاهی از وضعیت سیستم های جستجو، از ابزار جدیدی رونمایی کرده که Google Search Status Dashboard نام دارد.

سابقا به هنگام بروز مشکلات و اختلالات سرپ، اطلاع از آنچه که در نتایج می گذرد از طریق حساب توییتر گوگل و پیگیری کارشناسان خبری صورت می گرفت، حال به لطف این ابزار، کاربران می توانند وضعیت سیستم های جستجوی گوگل را در قالب متریک های crawling و Indexing و serving بررسی کنند.

هدف از این کار گزارش سریع، دقیق و آسان به کاربران و ساده سازی فرآیند برقراری ارتباط با گوگل هنگام بروز حوادث و مشکلات سیستمی است. داشبورد وضعیت سیستم های جستجو، مشکلات گسترده ای که طی 7 روز گذشته رخ داده را به همراه جزئیات وضعیت فعلی مشکلات سیستم گزارش می دهد.

تعریفی که گوگل از یک مشکل گسترده دارد به این معنی است که یک خطای قابل توجه در سیستم جستجو به وقوع پیوسته و بر روی تعداد زیادی از سایت‌ها و تجربه کاربران در سطح جهانی تاثیر گذاشته است. بطور کل مکانیسم های نظارت و هشدار SRE گوگل در پشت صحنه همواره در حال فعالیت هستند تا خطاهای سیستم را پرچم گذاری و گزارش کنند.

داشبورد وضعیت سیستم های جستجو دارای ویژگی هایی مانند فید RSS است که با اشتراک در آن، داده های تاریخی، خطاها و بروز رسانی ها قابل دریافت است. هدف داشبورد وضعیت سیستم های جستجو این است که خطاهای شاخص را ظرف مدت یک ساعت گزارش و بروزرسانی‌ های وضعیت آن را در عرض 12 ساعت انجام دهد که توسط کارمندان گوگل از سراسر دنیا گزارش می شود.

 

Google Search Status Dashboard

 

در این داشبورد زمان شروع حادثه وقتی است که گوگل موفق شده آن خطا را تایید کند. هنگام بروز مشکلات سیستمی، موتور جستجو بروزرسانی هایی را اجرا می کند تا خطاهای سیستمی رفع شوند. در نهایت زمانی می توان گفت یک خطای سیستم حل شده که به واسطه تغییرات ایجاد شده توسط گوگل، تاثیر خطا بر روی جستجوی گوگل به اتمام رسیده باشد. هرچند هنگام پایان بروزرسانی و رفع مشکل وضعیت سیستم عادی می شود، با اینحال سایت ها ممکن است برای مدتی درگیر آثار جانبی باشند که بمرور رفع خواهد شد.

 

داشبورد وضعیت سیستم های جستجوی گوگل status.search.google.com

 

introducing the Google Search Status Dashboard to communicate the status of Search systems

دسته بندی: اخبار , اخبار اینترنت

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *