بازاریابی و افزایش فروش آموزشگاه زبان چگونه است؟

توسعه کسب‌و‌کار

7 دقیقه زمان مطالعه

قبلا برای انتخاب آموزشگاه زبان خیلی از افراد از دوستان و آشنایان سوال می کردند و با وجود اینکه معرفی توسط دیگران یکی از راه های کسب درآمد برای آموزشگاه های زبان محسوب می شود، خیلی از افراد خودشان تصمیم گیری می کنند و در فضای اینترنت به دنبال کلاس های آموزش زبان می گردند. در مقابل آموزشگاه های زبان هم تلاش می کنند حضور فعال تری در فضای آنلاین داشته باشند و کمتر به معرفی توسط دیگران وابسته باشند. در صورتی که شما هم یک آموزشگاه زبان دارید و می خواهید بدانید که بازاریابی و افزایش فروش آموزشگاه زبان چگونه است، تا انتها با ما همراه باشید.

برای این کار مهم ترین کاری که باید انجام دهید، استفاده از شبکه های اجتماعی است. شبکه های اجتماعی یک روش فوق العاده برای افزایش فروش آموزشگاه های زبان به شمار می روند. با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانید یک فضای خوشایند برای زبان آموزان جدید خودتان فراهم کنید، به سوالات آن ها پاسخ دهید، با زبان آموزهای فعلی خودتان ارتباط برقرار کنید و اعتماد به برند خودتان را افزایش دهید. حضور در شبکه های اجتماعی باعث افزایش حس اعتماد مشتری ها خواهد شد که در نهایت به تبدیل آن ها به مشتری جدید کمک می کند.

اما فقط حضور در شبکه های اجتماعی کافی نیست و باید مطمئن شوید که حضور شما در شبکه های اجتماعی باعث جذب زبان آموزان بالقوه خواهد شد و کمک می کند مشتری های جدیدی را کسب نمایید. در ادامه چندین دستورالعمل مختلف را در اختیار شما قرار می دهیم که با استفاده از آن ها می توانید به سوال بازاریابی و افزایش فروش آموزشگاه زبان چگونه است، به خوبی پاسخ دهید. بد نیست با راهنمای استفاده از قیف بازاریابی برای افزایش فروش آشنا شوید.

۱- کاربران خودتان را به صورت دقیق مشخص کنید

چه در زمان آماده سازی محتوا و چه در زمان انتشار آن در شبکه های اجتماعی، اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید این است:

دقیقا قصد ارتباط با چه افرادی را دارم، دوست دارم کدام اینفلوئنسرها و تصمیم گیرها به شبکه های اجتماعی من ملحق شوند؟

قبل از هرچیزی از تیم خودتان بپرسید که دوست دارند دقیقا چه نوع مخاطبینی را برای ثبت نام جذب کنند. ممکن است نیاز داشته باشید با افرادی ارتباط برقرار کنید که تازگی وارد دبیرستان شده اند و یا هدف شما معلم هایی باشند که ممکن است کلاس های شما را به دانش آموزان خودشان معرفی کنند. در صورتی هم که در زمینه برگزاری دوره های فشرده برای کودکان فعالیت دارید، باید والدین آن ها را هدف بگیرید. هر آموزشگاهی کاربران خاص خودش را دارد. ممکن است کاربران هدف شما فقط ایرانی باشند یا کاربران بین المللی را هم در نظر داشته باشید. درک انگیزه، نگرانی و رفتارهای موثر در تصمیم گیری مخاطب برای ایجاد جامعه های مجازی و تبدیل آن ها به مشتری ضروری است.

ما به شما نکات تولید محتوا در شبکه های اجتماعی را معرفی کرده ایم.

تدریس از اینترنت

۲- تعیین اهداف خودتان برای آموزشگاه زبان

فعالیت در شبکه های اجتماعی خیلی سخت است و ممکن است شما به سرعت مسیر خودتان را گم کنید. هر ماه ابزارها، کانال ها و روش های تعامل با مخاطب تغییر خواهد کرد. شما هم نمی توانید همزمان همه جا باشید. نیازی هم به این کار ندارید. بهتر است روی کانال ها و تاکتیک هایی تمرکز کنید که بیشترین اهمیت را برای شما دارند و به صورت دقیق اهداف خودتان را از فعالیت در شبکه های اجتماعی مشخص کنید. مشخص کنید که از فعالیت در شبکه های اجتماعی می خواهید به چه چیزی برسید و چه نتایجی بیشترین اهمیت را برای شما دارند.

شما باید اهدافی که برای خودتان تعیین می کنید را هم با تعیین KPI و بازه های زمانی مشخص بهینه کنید. همچنین باید مراقب باشید اهدافی که تعیین کرده اید هم واقع گرایانه و قابل دسترسی هستند. برای مثال می توانید برای خودتان هدف بگذارید که مخاطبین اینستاگرامتان را هر ماه ۱۵ درصد افزایش دهید.

اهداف مشخص به شما کمک می کنند تمامی زوایای شبکه های اجتماعی خودتان را به راحتی پیش ببرید و در انتخاب تاکتیک و اندازه گیری نتایج نیز به شما کمک خواهند کرد. بعدا می توانید برای خلق پست های جدید یا اندازه گیری موفقیت کمپین های تبلیغاتی خودتان از این اهداف استفاده کنید.

۳- انتخاب کانال مناسب برای فعالیت های خودتان

نیازی نیست در تمامی شبکه های مجازی فعالیت کنید. در واقع این کار باعث می شود تعامل کمتری با کاربران برقرار کنید و حتی مشتری های احتمالی را هم سردرگم خواهد کرد و نمی توانند به درستی تشخیص دهند که هدف آموزشگاه زبان شما چیست. انتخاب کانال مناسب به صورت کامل به پرسونا و مخاطبین هدفی که شما در قدم اول مشخص کرده اید و اهدافی که در قدم دوم مشخص کرده اید متکی است.

سن، جنسیت، موقعیت مکانی و علایق کاربران شما تعیین کننده این خواهد بود که بیشتر در چه شبکه های اجتماعی حضور دارند و شما باید در کدام شبکه ها فعالیت کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
هزینه طراحی سایت با وردپرس

برای مثال اگر دوست دارید مخاطبینی را جذب کنید که به تازگی دانشگاه خودشان را تمام کرده اند و قصد دارند مهاجرت کنند، باید در لینکدین فعالیت کنید. معمولا کاربرانی که قصد مهاجرت دارند در لینکدین به دنبال موقعیت های شغلی می گردند و فعالیت در این شبکه روش خوبی برای جذب آن ها است. در صورتی هم که می خواهید کودکان را برای دوره های فشرده تابستانی جذب کنید، بهتر است در اینستاگرام فعالیت کنید که اغلب کاربران آن مادران خانه دار هستند.

برای پیدا کردن کانال مناسب برای فعالیت و اینکه بفهمید کاربرانتان در کدام شبکه های اجتماعی فعال هستند، باید زمان کافی بگذارید. برای شروع دو یا سه پلتفرم مختلف انتخاب کنید و تلاش کنید با پرسوناهایی که بیشترین اهمیت را برای شما دارند، ارتباط برقرار کنید. ما راهنمای انتخاب شبکه اجتماعی برای فعالیت را ارائه داده ایم.

تدریس زبان انگلیسی

۴- همگام بودن محتوا با مخاطب و اهداف شما

راه اندازی اکانت در شبکه های اجتماعی کار آسانی است، اما چیزی که سخت است جذب و ارتباط با کاربران مرتبط از طریق انتشار محتوای به روز است. اما روش های ساده ای وجود دارد که از طریق آن ها می توانید مطمئن شوید محتوای به روز، مرتبط با مخاطب و اهداف خودتان منتشر کنید. برخی از محتواهایی که می خواهید تولید کنید، به شرح زیر هستند:

  • مسابقه و کوئیز: تصور کنید که قصد دارید با مخاطبین جوان خودتان ارتباط برقرار کنید. برای مثال می توانید از سوالات کوچک مرتبط با زبان استفاده کنید. همچنین می توانید با اهدای جوایز کوچک به افرادی که به سوالات شما پاسخ می دهند نیز افراد را به تعامل تشویق کنید. استفاده از هشتگ نیز یکی دیگر از روش های تقویت تعامل کاربران و جذب مخاطبین جدید است.
  • رضایت کاربران: کاربران جدید شبکه های اجتماعی آموزشگاه زبان شما را بررسی می کنند تا ادعاهای مطرح شده را اثبات کنند. آن ها باید مطمئن شوند که آموزشگاه شما فرهنگ خوبی دارد، زبان آموزهای قبلی از برنامه های شما رضایت دارند، استادهایی که استفاده می کنید، دانش زیادی دارند و برنامه هایی که برای آن ها تعیین می کنید نیز در رسیدن به هدف به آن ها کمک می کند. هیچ کسی هم بهتر از کاربران فعلی نمی تواند کیفیت این موارد را تضمین کند.
  • خبرهای مربوط به زبان آموزها: خیلی از کاربران از شبکه های اجتماعی شما برای دریافت جدیدترین خبرهای مربوط به کلاس ها و رویدادها استفاده می کنند. اما لازم است که یک استراتژی مشخص در مورد اخباری که منتشر می کنید، داشته باشید. بهتر است خبرها را بسته به علایق و انگیزه های مخاطبین هدف تقسیم بندی کنید و خبرهای هر پرسونا را در شبکه اجتماعی مربوط به همان پرسونا به اشتراک بگذارید.

۵- استفاده از عناصر بصری برای خلق داستان برند

عناصر بصری و گرافیکی نقش موثری در موفقیت شما در شبکه های اجتماعی دارند و نقش آن ها برای آموزشگاه هایی که می خواهند مخاطبین جدید را جذب کنند هم مهم تر است. وابستگی زیاد به محتوای متنی ممکن است باعث سردرگمی مخاطبین جدید شود و آن ها را وادار کند که جای دیگری به دنبال مخاطبین خودشان بگردند. علاوه بر استفاده از عکس و ویدیو در شبکه های اجتماعی مثل توییتر، اینستاگرام و فیسبوک، یوتیوب نیز یک شبکه اجتماعی ایده آل برای شبکه های اجتماعی محسوب می شود. یوتیوب بیش از یک میلیارد کاربر دارد و تقریبا یک سوم جمعیت کره زمین در آن فعال هستند. به همین خاطر فعالیت در یوتیوب باید بخشی از استراتژی شما برای فعالیت در شبکه های اجتماعی باشد. نحوه کسب درآمد از یوتیوب را یاد بگیرید.

۶- استفاده از تبلیغات

در صورتی که به دنبال جذب مستقیم کاربر هستید، باید تبلیغات را هم به عنوان بخشی از استراتژی فعالیت خودتان در شبکه های اجتماعی در نظر داشته باشید. تبلیغات در شبکه های اجتماعی در صورتی که به درستی انجام شود، یک روش ایده آل و کم هزینه برای افزایش مخاطب و به دنبال آن افزایش کاربران خودتان در شبکه های اجتماعی است. همچنین در صورتی که به صورت دقیق مخاطبین مدنظر خودتان را هدف بگیرید، می توانید مطمئن شوید که مخاطبین جذب شده به شرکت در دوره های شما نیز علاقه مند هستند.

سخن نهایی

علاوه بر این روش ‎ها، چندین روش دیگر نیز برای افزایش درآمد آموزشگاه زبان وجود دارد که در این مقاله نمی گنجد. برای مثال می توانید از محتوای چندزبانه، استفاده از داده های آماری و موتورهای جستجو و… استفاده کنید که در مقاله های دیگر به این موضوع می پردازیم. اگر قصد دارید سایت آموزشی خودتان را داشته باشید و آموزش زبان را اینترنتی انجام دهید، بهتر است از قالب های آموزشی وردپرس استفاده کنید که در ژاکت در اختیار شما قرار گرفته است.

به نظر شما آموزشگاه های زبان در راستای جذب مخاطب ممکن است چه چالش های دیگری داشته باشند و چطور می توان این چالش ها را برطرف کرد؟

محصول پیشنهادی

افزونه بازاریابی وردپرس | پلاگین AffiliateWP

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه همکاری در فروش آلتیمت افیلیت پرو | پلاگین Ultimate Affiliate Pro

395,000 تومان

84%

محصول پیشنهادی

قالب سئو و دیجیتال مارکتینگ رایس | Ryse | قالب شرکتی

645,000 تومان

80%
پروان وب | parvanweb

پروان وب | parvanweb

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%
10

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه