اولین مدیرعامل مجازی متاورس، با تانگ یو آشنا شوید

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

شرکت چینی NetDragon Websoft، خانم «تانگ یو» را که در واقع رباتی متاورسی است به عنوان مدیرعامل شرکت برای نظارت بر فعالیت‌ها معرفی کرد. این ربات زن، اولین مدیرعامل متاورسی انسان‌نمای جهان است که به جای آنکه در رگ‌هایش خون جاری باشد، با کد‌های دیجیتالی کار می‌کند.

شرکت بازی‌های ویدیویی چینی NetDragon در سال ۱۹۹۹ کار خود را آغاز کرد و به عنوان توسعه‌دهنده بازی‌های آنلاین در چین شناخته می‌شود که در سال ۲۰۱۳ موفق شد پلتفرمی را به ارزش ۱.۹ میلیارد دلار به بایدو بفروشد. حالا این شرکت چینی تصمیم گرفته ربات زن به نام خانم تانگ یو را به عنوان مدیرعامل خود معرفی کند.

 

اولین مدیرعامل جهان در متاورس

این ربات زن که در واقع نوعی هوش مصنوعی است، برای شروع به سازماندهی امور می‌پردازد. دکتر «دژیان لیو»، مدیر شرکت چینی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که NetDragon به آینده هوش مصنوعی برای مدیریت بر شرکت خوشبین و البته تا حدی هیجان‌زده است. معرفی یک ربات زن به عنوان مدیرعامل حتی برای برخی مدیران جدید شرکت نیز موضوعی متفاوت و عجیب به نظر می‌رسد.

در واقع استفاده از هوش مصنوعی برای رده‌های مدیریتی موضوع بسیار جدیدی است و NetDragon امیدوار است چنین رویکردی بتواند به بهره‌وری بیشتر و اثربخشی بالاتر مجموعه کمک کند. انتظار می‌رود این انتصاب باعث بهبود کیفیت و بهینه‌سازی گردش کار شرکت NetDragon شود. همچنین به نظر می‌رسد معرفی این ربات به عنوان مدیرعامل شرکت بخشی از تلاش NetDragon برای استفاده از متاورس در فضای کاری است.

 

Ms. Tang Yu, an AI-powered virtual humanoid robot

 

این ربات مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند به صورت بلادرنگ در مورد وضعیت سازمان تصمیم‌گیری کند و تجزیه و تحلیل‌های لازم را به سرعت ارائه دهد. علاوه بر این، این ربات می‌تواند با الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، نقش مهمی در مدیریت ریسک داشته باشد.

هدف NetDragon بهبود سیستم عملکرد شرکت است و امیدوار است که ربات مدیرعامل بتواند چنین فرآیندی را بهبود ببخشد.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه