Retry
new telegram update and emojis

آپدیت جدید تلگرام در حالی راه اندازی شد که این پلتفرم از مرز 700 میلیون کاربر فعال گذر کرده است. در آپدیت جدید پلتفرم ایموجی‌ها، ایموجی‌های متحرک در بخش پیام‌ها و کپشن‌ها، پک‌های ایموجی سفارشی، قابلیت اهدای اشتراک پریمیوم به دیگر کاربران و تنظیمات حریم خصوصی جدید برای پیام‌های صوتی ارایه شده. تلگرام در این آپدیت پلتفرمی را برای ایموجی‌ها راه‌اندازی کرده که هر شخصی می‌تواند پک‌های خاص خود را در آن آپلود کند. ویژگی جدید ایموجی‌های متحرک یا “تلموجی” هم قابل استفاده در متن پیام‌ها و کپشن فایل‌های رسانه‌ای خواهد بود.

 

telegram new update about emoji

ویژگی های آپدیت جدید تلگرام

پاول دوروف مدیرعامل تلگرام در کانال خود نوشت اپل خواستار حذف قابلیت ایموجی‌های متحرک از این اپلیکیشن شد چون مدعی بود که یکی از پک‌ها به شدت از ایموجی‌های iOS الهام گرفته و صرفا انیمیشن‌های آن توسط تلگرام ساخته شده است. حالا اگرچه به‌روزرسانی این پیام‌رسان توسط اپ استور تایید شده، اما خبری از پک مربوطه نیست. بدین ترتیب زمانی که در حال تایپ یک پیام هستید، علامت استیکر به ایموجی تبدیل می‌شود و با لمس آن می‌توانید پنل بازطراحی‌شده ایموجی‌ها را باز کنید. به‌علاوه، اکنون همه پک‌ها در بخش پیشنهادها حضور پیدا می‌کنند و مثلا با میانبرهایی مثل smile: یا lol: می‌توانید به ایموجی‌های مربوطه دسترسی داشته باشید. گفتنی است که فقط کاربران پریمیوم می‌توانند از تلموجی‌ها استفاده کنند.

بسیاری از ایموجی‌های سفارشی محبوب به‌صورت تعاملی طراحی شده‌اند تا وقتی آن‌ها را در چت‌های خصوصی می‌فرستید، بتوانید با تپ کردن رویشان افکت تمام صفحه آن‌ها را فعال کنید. پنل استیکرها در iOS ظاهر جدیدی پیدا کرده و زبانه‌های مختلفی برای استیکرها، گیف‌ها و ایموجی‌ها دارد. این نسخه در واقع حالا شبیه اندروید، دسکتاپ و وب شده است. تلگرام از نظر حریم خصوصی هم حالا تنظیمات جدیدی دارد که به کاربر اجازه می‌دهد معین کند که چه کسانی می‌توانند برای او پیام صوتی یا ویدیویی بفرستند. این دسته‌بندی شامل همه، مخاطبان، یا هیچ‌کس می‎‌شود. البته این قابلیت هم مثل سایر تنظیمات حریم خصوصی می‌تواند استثناهایی را در بر بگیرد.

 

restrict voice messages

 

تلگرام همچنین حالا قابلیتی را فراهم کرده تا کاربران بتوانند به یکدیگر اشتراک ۳، ۶ یا ۱۲ ماهه پریمیوم هدیه بدهند. برای خرید اشتراک پریمیوم این پیام‌رسان کافیست به ربات PremiumBot@ بروید تا به گزینه هدیه دادن این اشتراک‌ها دسترسی یابید.

 

new interactive emoji

 

تلگرام در این آپدیت چند ایموجی دیگر را با جلوه‌های تمام صفحه به‌صورت تعاملی درآورده است. برای مشاهده افکت این ایموجی‌ها کافی است یکی از 🍌🤨⚡️💔🏆😐 را در چت‌های خصوصی خود بفرستید و روی آن تپ کنید. این ایموجی‌ها حالا به عنوان ری‌اکشن هم به‌صورت اختصاصی برای کاربران نسخه پریمیوم در دسترس قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *