قوانین گوگل در خصوص جریمه اسکیما در صفحه وب سایت

اخبار

3 دقیقه زمان مطالعه

عدم پیروی از خط مشی های گوگل که شامل خط مشی های اسپم نیز است می تواند باعث مشکلات رتبه بندی شده و برای داده های ساختار یافته هم اعمال می شود.

هرچند گوگل مشکلات اسکیما را زمینه ساز پنالتی می داند ( عدم پیروی از قوانین سیستم اسپم )، با اینحال دنی سالیوان این موضوع را شفاف تر کرده و می گوید: در صورتیکه ریچ ریزالت های سایت شامل جریمه شوند، این اقدام می تواند باعث پنالتی صفحات سایت شده و بر روی رتبه بندی نییز تاثیر بگذارد، موضوعی که در ادامه بیشتر بدان خواهیم پرداخت.

در اینجا با عبارت “broader spam manual action” آشنا می شویم که گوگل بر اساس قوانین اسپم اقدامی را بر علیه صفحه ای در وب انجام می دهد که در آن تلاش برای فریب کاربر یا سرچ انجین شناسایی شود. اگر این جریمه فقط شامل ریچ ریزالت باشد، ابتدا فقط نمایش ریچ ریزالت ها در نتایج متوقف می شود تا امکان اعتماد به آنها مجدد فراهم شود. به اقدامی که باعث جریمه ریچ ریزالت شود “rich result manual action” گفته می شود.

در سال 2015 بود که جان مولر گفت: جریمه نتایج ریچ ریزالتی فقط بر روی نمایش آنها و حذف از نتایج تاثیر گذاشته و ارتباطی به رتبه بندی صفحات و سایت ندارد. جان مولر اینطور ادامه داد که ریچ ریزالت نمی تواند باعث رتبه بیشتر شود پس نبود آن هم تاثیری در کاهش رنکینگ صفحات ندارد، بدین ترتیب ریچ ریزالت ها محو می شوند تا بتوان مجدد برای نمایش به آنها اعتماد کرد. [قدیمی]

حال دنی سالیوان می گوید: در صورتیکه نتایج ریچ ریزالت جریمه شوند، واجد شرایط برای نمایش در سرپ نخواهند بود و manual action برای شان قرار میگیرد، اما در صورتیکه داده های ساختار یافته با اطلاعات اشتباه و به منظور فریب کاربر و سرچ انجین پیکربندی شوند، علاوه بر جریمه ریچ ریزالت، باعث پنالتی و جریمه دستی اسپم در صفحات و سایت شده و بر روی رتبه بندی تاثیر می گذارد.

گوگل نیز بطور رسمی این موضوع را تایید می کند و می گوید: اگر متوجه شویم صفحه ای در وب سایت حاوی داده های ساختار یافته اسپم است، بر روی آن صفحه یک manual action اعمال می شود. بدین ترتیب manual action بر روی رتبه بندی صفحه تاثیر می گذارد. گوگل همچنین اضافه کرد: manual action داده های ساختار یافته به سادگی از نمایش ریچ ریزالت جلوگیری می کند اما این امکان وجود دارد که به عنوان یک broader spam manual action در کل سایت یا صفحات نشسته و بر روی رتبه بندی سایه بیاندازد.

گوگل می گوید: نقض دستورالعمل‌ های داده‌ های ساختار یافته به تنهایی نمایش ریچ ریزالت را محدود می کند اما می‌ تواند باعث مشکلات رتبه‌ بندی نیز شود زیرا در صورتیکه به عنوان اسپم شناسایی شود بر روی رتبه بندی تاثیر گذاشته و جریمه گسترده تری را در پی دارد. اگر ما در صفحه ای از سایت شما داده های ساختار یافته اسپم یا محتوای اسپم را شناسایی کنیم، این امر باعث manual action می شود.

اما جریمه داده های ساختار یافته دقیقا چیست؟ به بیان ساده تر، اگر صفحه شما دارای مشکلاتی در داده های ساختار یافته باشد، می تواند منجر به یک manual action شود. این اقدام به این معنی است که یک صفحه واجد شرایط نمایش ریچ ریزالت نخواهد بود تا زمانی که مشکلات آن رفع و سیستم ها بتوانند به محتوای داده های ساختار یافته اعتماد کنند. در این شرایط اگر مشکلات اسکیما به منزله اسپم نباشد، بر روی رتبه بندی تاثیر نخواهد گذاشت.

گوگل می گوید: تصور ما بر این است که وقتی صفحه ای دارای داده های ساختار یافته باشد و زمینه برای فریب یا داده های غیرواقعی را فراهم کند، manual action بر روی ریچ ریزالت اعمال می شود و سپس محتوای صفحه برای اسپم بودن نیز ارزیابی و باعث broader spam manual action می گردد.

در جای دیگر خانم Marie Haynes نیز بررسی هایی بر روی این قوانین داشته است. وی می گوید: اگر دستورالعمل های داده های ساختار یافته را رعایت و دنبال نکنید ممکن است رتبه های پایین تری را تجربه کنید. من همیشه می گویم بدترین اتفاقی که می تواند بیفتد این است که شما نمایش ریچ ریزالت را از دست بدهید! [مفهومی]

قانون: عدم پیروی از خط مشی های گوگل که شامل مواردی مانند خط مشی های اسپم نیز است می تواند باعث مشکلات رتبه بندی شده و برای داده های ساختار یافته نیز اعمال می شود.

 

 

 

Structured data issues alone DON'T impact rankings in Search

 

 

If you violate structured data guidelines, typically you're not eligible for rich results


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه