راهنمای سئو سایت های خبری

سئو

7 دقیقه زمان مطالعه

اگر شما یک وب سایت خبری دارید، کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا آن را برای موتورهای جستجو (و کاربرانتان) بهینه سازی کنید. نکته مثبتی که برای بهینه سازی سایت های خبری وجود دارد، این است که امکان به اشتراک گذاری مداوم محتوای جدید و استفاده از امکانات گوگل مانند Top Stories در این سایت ها وجود دارد. اما روش های دیگری برای سئو به طور خاص برای سایت های خبری وجود دارد. انتشار یک محتوای خبری در جهان به تنهایی، تضمینی برای رتبه بندی آن در گوگل یا جذب ترافیک به سایت شما نیست.

در ادامه مقاله، درباره روش های دیگری برای سئوی سایت های خبری و بهینه ساری آن ها صحبت می کنیم. پیش از هر چیز باید از مباحث سئو سر در بیاورید پس بهتر است آموزش‌های سئو را  دنبال کنید. یکی از بهترین دوره‌های آموزشی در حوزه بهینه سازی سایت دوره سئو ژاکت آکادمی است که به طور کامل به مباحثی از جمله On-Page SEO یا سئو داخلی، Off-page SEO یا سئو خارجی، سئو تکنیکال سایت و ابزارهای کاربردی سئو مانند سرچ کنسول و اسکریمینگ فراگ اشاره داشته و آموزش داده است.

روش ورود به Google News تغییر کرده است.

ورود به Google News همیشه یک کار سخت بوده است. در گذشته، گوگل از ناشران خبری خواسته بود تا برای ورود به Google News درخواستی برای بررسی دقیق سایتشان ثبت کنند. در صورت خوش شانسی، سایت شما پذیرفته می شد و می توانستید کار خود را در زمینه سئو سایت خبری خود شروع کنید. این فرآیند به این معنا بود که فقط ناشران اخبار بررسی شده می توانستند در استوری های برتر گوگل حضور داشته باشند. همچنین گوگل برای ورود شما به carousel ، به نسخه AMP شما نیاز داشت. درباره AMP و نقش آن در سرعت سایت بیشتر بدانید.

اما، گوگل در سال 2019 تغییرات بزرگی را به ارمغان آورد. گوگل روند بررسی را کنار گذاشت و این امکان را برای همه سایت های مرتبط (خبری) ایجاد کرد که در استوری های برتر گوگل ظاهر شوند. مدتی بعد، گوگل اعلام کرد که حتی الزام AMP را برای استوری های برتر حذف می کند! بنابراین، اگر محتوایی مرتبط، با کیفیت و در زمان مناسب منتشر می کنید و سایت شما از نظر فنی سالم است، از داده های ساختار یافته استفاده می کند و نقشه سایت XML خبری ارائه می دهد، ممکن است در Google News ظاهر شوید. البته، محتوای شما باید از خط مشی های محتوای Google News پیروی کند. با این حال، در عمل ، همیشه مشخص نیست که چرا برخی از سایت های خبری درGoogle News وارد شده و برخی سایت های دیگر حتی با رعایت قوانین یکسان، در Google News نشان داده نمی شوند.

حال، سوال این است: وب سایت خبری چیست؟ اگر سایتی برای کسب و کار ساختمانی با بخش اخبار در وب سایت خود دارید، آن وب سایت خبری نیست و ورود به Google News بسیار دشوارتر خواهد بود. همچنین اخبار شما ممکن است به سرعت به عنوان وب سایت خبری ، خزش نشود. اما، اگر آن اخبار به شما کمک کرده است که گوگل در سایت شما خزش کند و  به اخبار شما دسترسی پیدا کند، ممکن است سایت شما در استوری های برتر ظاهر شود. اگر قصد دارید سایت خبری خود را با وردپرس بسازید، باید با قالب های خبری وردپرس آشنا باشید.

محتوای با کیفیت بالا و منحصر به فرد

در حالی که از نظر فنی هر سایتی ممکن است در Google News ظاهر شود، یک مشکل وجود دارد:

محتوا

محتوای شما باید با خط مشی های محتوای Google News مطابقت داشته باشد تا بتواند در مکانی در استوری های گوگل قرار بگیرید. خط مشی های محتوا قوانین معمولی را در مورد موضوعات معروف مانند محتوای مضر، نفرت انگیز یا اسپم (هرزنامه) توصیف می کند. همچنین در مورد محتوایی که قصد فریب یا تحریف حقیقت دارد، صحبت می کند. همچنین موضوعات مختلفی را توصیف می کند که تخصص و هویت نویسندگان بر آن محتوا تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال، شفافیت یک عامل مهم است:

بازدیدکنندگان سایت شما می خواهند به شما و محتوایتان اعتماد کنند و بدانند چه کسی محتوا را منتشر می کند و اطلاعاتی مربوط به کسانی که مقاله را نوشته اند، داشته باشند. به همین دلیل است که منابع خبری در گوگل باید تاریخ ها و نام نویسنده را مشخص کنند، همچنین اطلاعاتی درباره نویسندگان، نشریه، ناشر، شرکت یا شبکه پشت آن و اطلاعات تماس را ارائه دهند.

اگر می خواهید اخبار شما در Google News نمایش داده شود ، باید قوانین را رعایت کنید. همچنین، شما با هزاران رسانه خبری در رقابت هستید، بنابراین باید تمام تلاش خود را بکنید تا با مقالاتتان شانس دستیابی به استوری های برتر را بدست آورید. باید بدانید که چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند: صدای شما چیست؟ چگونه می توانید آن را تقویت کنید؟ چرا شما معتبرترین و فردی واجد شرایط برای انتشار آن محتوا هستید؟ سعی کنید بهتر بنویسید و از زاویه متفاوتی نسبت به رقبای خود استفاده کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
اهمیت تولید محتوا در وبسایت

صفحات با سرعت بارگذاری در موبایل (AMP)

سایت خبری در موبایل

از آنجایی که گوگل الزام وجود  AMP برای ورود به آن استوری های برتر را کنار گذاشت، AMP اهمیت خود را کمی از دست داد. اما این بدان معنا نیست که شما نباید در پی استفاده از مزایای AMP نباشید. برای برخی از سایت ها، ممکن است مانند یک قطعه گم شده پازل باشد. با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم اخبار را در دستگاه های تلفن همراه خود بررسی می کنند، باید مطمئن شوید که سرعت بارگذاری صفحات سایت شما در موبایل مناسب است. هدف AMP این است که به جای بارگیری کامل سایت دسکتاپ در موبایل یا همه موارد اضافی که در وب سایت واکنش گرا ایجاد کرده ایم، مقالات را فوراً در دستگاه تلفن همراه نشان دهد. AMP برخی از موارد طراحی و اضافه شده را برداشته و بر ارائه محتوای اصلی در اسرع وقت تمرکز می کند.

سرعت سایت

شما می خواهید اخبار شما توسط گوگل ایندکس شود. چندین مورد می تواند به شما کمک کند تا گوگل با سرعت بیشتری در سایت شما خزش انجام دهد. البته سرعت سایت باید در بالای لیست شما باشد و از در دسترس بودن نقشه های سایت XML اطمینان حاصل کنید. توجه داشته باشید که نقشه سایت خبری مانند نقشه سایت XML معمولی شما نیست. گوگل برای آن دستورالعمل هایی دارد:

نقشه سایت خبری شما فقط می تواند شامل اخبار دو روز گذشته باشد (و مقالات به مدت 30 روز در فهرست اخبار باقی خواهند ماند).

نقشه سایت خود را به صورت پیوسته با انتشار مقالات جدید به روز کنید

محدودیت URL ها در هر نقشه سایت خبری 1000 URL است. البته می توانید چندین نقشه سایت داشته باشید.

برای هر مقاله جدید نقشه سایت جدید ایجاد نکنید، بلکه نقشه سایت موجود خود را به روز کنید.

همچنین اگر مقاله های جدیدی را به طور مداوم در وب سایت خبری خود بارگذاری کنید، به خزش گوگل کمک می کنید. اگر ربات گوگل با هر بار خزیدن موارد جدیدی را در وب سایت شما پیدا کند، دفعات بیشتری به وب سایت شما می آید. این بدان معناست که شما باید یک سرور میزبانی قوی داشته باشید. ربات گوگل در صورتی که از سایت شما بازدید کند و سرور شما خراب باشد، ممکن است باعث خرابی شود . درباره خزنده وب بیشتر بدانید.

اگر محتوای بیش از حد و غیر ضروری را به ربات گوگل ارائه دهید، کراول بادجت یا بودجه خزش ارزشمندی را در صفحات کم ارزش هدر می دهد. ساختار سایت را بهینه کنید ، مطمئن شوید که صفحات ناخواسته را از طریق robots.txt یا meta robots مسدود کرده اید. حتما از محتوای تکراری در هر زمان اجتناب کنید.

به محض انتشار خبر جدید، مقاله خود را به روز کنید

شما باید اخبار جدید را به محض انتشار منتشر کنید. انتشار در زمان مناسب یک فاکتور مهم است! حتماً این کار را انجام دهید و مقاله خود را به روز کنید تا مطمئن شوید که اخبار خوب و جدید را ارائه می دهید. نیازی به افزودن مقاله جدید در هر به روزرسانی نیست. Google News از شما می خواهد لینک دائمی مقاله خبری خود را حفظ کنید. شما باید عنوان مقاله خود را به روز کنید، زیرا به Google نشان می دهد مقاله شما به روز شده است. این به شما این امکان را می دهد که یک مقاله خبری در مورد یک رویداد در هنگام وقوع آن محتوا تولید کنید، بنابراین همیشه آخرین اخبار را در مقاله ای که در آن زمان در Google News موجود است، خواهید داشت.

عملکرد اخبار را در Google Search Console بررسی کنید

اخبار در رسانه ها

پس از شروع به کار، باید مراقب Google Search Console باشید. گوگل گزارش عملکرد جدید اخبار را در ژانویه 2021 معرفی کرد تا به ناشران کمک کند که پیش زمینه ای در مورد نحوه جذب و تعامل کاربران با محتوای خبری خود را بدست آورند. گزارش عملکرد شامل معیارهایی مانند ایمپرشن، کلیک و نرخ کلیک (CTR) است. برای کار با سرچ کنسول از راهنمایی ژاکت استفاده کنید.

نتیجه

وقتی یک وب سایت خبری را مدیریت می کنید و می خواهید از تمام مزایای آن استفاده کنید، موارد زیادی را باید در نظر بگیرید. در این مقاله، ما در مورد محتوای خبری، داده های ساختار یافته، AMP، سرعت خزش، به روزرسانی محتوا و ساختار سایت به شما گفتیم.

پیشرفت های تکنولوژی به سرعت پیش می رود. گوگل قوانین را تغییر می دهد، همه چیز در حرکت است، بنابراین ما باید به حرکت خود ادامه دهیم. ما باید همیشه در مورد وب سایت ها و  مخصوصا در مورد سایت های خبری خود فکر کنیم، زیرا این سایت ها از محبوب ترین سایت ها در دستگاه های تلفن همراه هستند. این ما را مجبور می کند وب سایت خود را در همه جا در دسترس قرار دهیم و یک سایت خبری را راه اندازی کنیم.

ما امیدواریم که این مقاله اطلاعات مفیدی به شما ارائه داده باشد.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه