Retry
سرویس رفع تحریم 403 توسط وزیر ارتباطات معرفی شد

وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران از سرویس رفع تحریم برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان رونمایی کرد. او اعلام کرد 200 سرویس پرکاربرد جهانی که ایران و شرکت‌های فناوری را تحریم کردند در این پلتفرم قرار گرفته و به مرور زمان این سرویس کامل‌تر خواهد شد.

او در توضیح کارکرد این پلتفرم گفت: «هزاران وبسایت برای برنامه‌نویسان تحریم شده و آنها از فیلترشکن استفاده می‌کردند تا این تحریم‌ها را دور بزنند که هم مشکل کاهش سرعت داشت و هم امنیت را به خطر می‌انداخت. سرویس ۴۰۳ با کمک بخش خصوصی راه‌اندازی شده تا این دسترسی‌ها را با بهترین سرعت در دسترس برنامه‌نویسان قرار دهد.»

وزیر ارتباطات افزود: تمام ظرفیت‌های وزارت ارتباطات را برای حمایت از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی بومی به کار گرفتیم. وی ادامه داد: در دولت سیزدهم برای حمایت از پیام‌رسان‌ها کارگروه ویژه‌ای داشتیم، در این چند ماه که بخاطر محدودیت چند پیام رسان خارجی، استفاده از مدل‌های بومی بیشتر شد روزانه جلساتی برای حمایت از این پیام‌رسان‌ها برگزار کردیم.

عیسی زارع پور اعلام کرد سخت افزار و پهنای باند مورد نیاز پیامرسان های داخلی توسط وزارت ارتباطات تامین می شود. به گفته زارع‌پور برخی از این پیام‌رسان‌ها امکان فعالیت برای کاربران خارجی هم دارند و شهروندان خارج از کشور هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

سخنان عیسی زارع پور در خصوص سرویس رفع تحریم 403

 

سخنان عیسی زارع پور در خصوص توجه به زیرساخت پیام رسان های بومی

دسته بندی: اخبار , اخبار اینترنت

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *