Retry
دسترسی یک هکر به اطلاعات 400 میلیون کاربر توییتر

پس از اینکه یک هکر ادعا کرد اطلاعات خصوصی مرتبط با بیش از 400 میلیون حساب کاربری توییتر را در اختیار دارد، یک مقام ناظر قرار است در مورد این شبکه اجتماعی تحقیق کند. گفته می‌شود در جریان این رخنه امنیتی عظیم، حساب «اسکات موریسون»، نخست‌وزیر سابق استرالیا به همراه افراد مشهور دیگری مانند «کارا دلوین»، بازیگر آمریکایی هک شده است.

هکر توییتر که Ryushi نام دارد، برای تحویل داده‌ها 200 هزار دلار هزینه درخواست کرده است. کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند (DPC) نهادی است که قصد دارد «انطباق توییتر با قانون حفاظت از داده‌ها را در رابطه با این موضوع امنیتی بررسی کند.»

 

هک شدن حساب توییتر افراد مشهور

گاردین در گزارش خود درباره حساب‌های هک‌شده، توضیح می‌دهد که علاوه‌بر اسامی ذکرشده در بالا، داده‌های مربوط به «الکسندریا اوکاسیو کورتز»، نماینده کنگره آمریکا نیز در نمونه داده‌های منتشرشده توسط هکر حضور دارد. داده‌های مربوط به «پیرز مورگان»، مجری تلویزیونی که اخیراً حساب توییترش از دسترس خارج شده است نیز شامل این رخنه امنیتی بزرگ می‌شود. در حالی که بیشتر محتوای حساب مورگان در توییتر پاک شده است، طبق گزارش‌ها، پیام‌های توهین‌آمیزی توسط او به ملکه سابق بریتانیا و «اد شیرن»، خواننده بریتانیایی ارسال شده است.

 

داده‌های مربوط به الکسندریا اوکاسیو کورتز، نماینده کنگره آمریکا در توییتر

 

گفته می‌شود که هکر موفق شده است این داده‌ها را که شامل شماره تلفن و ایمیل افراد مشهور، سیاستمداران، شرکت‌ها، کاربران عادی و بسیاری از نام‌های کاربری خاص می‌شود را از طریق یک آسیب‌پذیری در سایت توییتر جمع‌آوری کند. بااین‌حال تاکنون فقط یک نمونه کوچک از آنها به صورت عمومی منتشر شده است. «برایان کربس»، گزارشگر ارشد حوزه امنیت سایبری در توییتر با اشاره به این موضوع که این حمله احتمالاً پیش از شروع به کار ایلان ماسک، مدیرعامل جدید توییتر صورت گرفته است، خطاب به او نوشت:

از آنجایی که به نظر می‌رسد دیگر تیم رسانه‌ای/کامپیوتری ندارید، آیا می‌توانید به این ادعای ظاهراً مشروع بپردازید که شخصی اطلاعات صدها میلیون حساب توییتر را جمع‌آوری کرده است و می‌فروشد؟ شاید این حمله در زمان شما اتفاق نیفتاده باشد، اما شما پاسخگو هستید.»

ماسک هنوز نسبت به این توییت هیچ واکنشی نشان نداده است.

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *