Retry
گوگل ضمن بررسی وقایع سال 2022 از تمام کاربران خود تشکر کرد

گزارش اختصاصی ژاکت:  گوگل در آخرین روز از سال 2022 پیام تشکری را از مرکز جستجوی خود منتشر کرد. آنچه در ادامه می خوانید ترجمه این متن است که برای درک بهتر و ارتباط شما با فضای این شرکت در کریسمس توسط نویسنده با صرف و تخلص باز نویسی و بخش هایی به آن اضافه شده است.

 

چه لحظاتی، یک دفتر خلوت در ساختمان اصلی و البته همکارانی که در کنار خانواده هستند تا کریسمس را برای شروع سال نو سپری کنند. در این ساعات پایانی فکر کردم که چقدر خوب است سال گذشته را از نگاه ما در جستجوی گوگل ببینید و این حس را با هم به اشتراک بگذاریم.

می خواهم از راه اندازی و بروزرسانی اسناد راهنمای کنسول جستجو شروع کنم که با بروز رسانی های عجیب و غریب سایر مستندات ما همراه شده بود. رویدادها، ویدئوهای جدید مثل ظهور آلن کنت در یوتیوب و تمام چیزهایی که در شبکه های اجتماعی ما دنبال کردید و در زندگی واقعی تان نیز بخوبی توانستید لمس شان کنید. اوه پسر، عجب سالی بود، مشتاقانه منتظر تمام چیزهایی هستم که سال 2023 ممکن است برای مان داشته باشد. شاید بعضی ها بگویید سال 2022 چقدر سال مزخرفی بود، اما رفقا بیایید یادی کنیم از صدای شیپور سربازان وینترفل وقتی تیون گریجوی می گفت: این صدا را می شنوید؟ امروز قرار است حسابی سلاخی شویم، خب من خیلی وقته حسابی سلاخی نشدم.

من در دفتر جستجوی گوگل هستم و به یکسری نکات در سایر محصولات مان نگاه می کنم. کنسول جستجو قرار بود با چند سند راهنمای جدید و کمی بروزرسانی به کار خود ادامه دهد اما درست زمانی که فکر می کردیم دست از سر کنسول برداشته اند، بووووم، چیزهای بیشتری اضافه شد. اما خداییش ما از یک ویژگی که به کنسول آمد خیلی حال کردیم و آن هم Video Index بود که در مهر ماه راه‌اندازی شد. گزارش مشکلات ویدئویی سایت ها یکی از بهترین ابزارها برای همه ما بود تا برای رفع مشکلات ویدئویی صفحات و بررسی نحوه درک و ایندکس توسط سیستم ها، امکانات بیشتری در دست داشته باشیم.

از گزارش های جدید بخش محصولات براتون نگم، کنسول داشت دست از سر ما بر می داشت که قابلیت های دیگه ای برای کمک به فروشندگان آنلاین فراهم شد. این ویژگی شامل بخش های مختلفی از جمله فروشگاه آنلاین گوگل و بهینه سازی نمایش ریچ ریزالت بود. می دونین که دارم درباره ابزار شاپینگ – Shopping صحبت می کنم که دیگه، نه؟ همون که اومد توی کنسول و بخش اسکیمای محصول را به Product snippets تغییر داد.

 

2022-eoy

 

اوه یک گیلاس اینجاست 🙂 ما یک API جدید هم برای بازرسی پیوندها اضافه کردیم دوستان که علاوه بر بررسی سلامت کدها، داده های بیشتری را برای ارزیابی صفحات در اختیارمان قرار داد. اشاره ای بکنم به ابزار تست ریچ ریزالت عزیزمان که به همین شکل با وب سایت شما در کنسول ترکیب شد و دقیقا مانند تست لایو کنسول جستجو اطلاعات را ارایه می داد. ای بابا از فعل “می داد” استفاده کردم؟ خب اشتباه کردم، این چیزی هست که همین الان هم در دسترس شماست پس بگیم اطلاعات را ارایه می دهد.

اوه صبر کنید، ما چند قهرمان هم داشتیم که بازنشست شده اند، یا نه، بهتره بگیم تیم گوگل تصمیم گرفت پر آنها را باز کند. امسال یک خداحافظی مجلسی با دو ابزار لجندری هم داشتیم که یکی URL Parameter و دیگری International Targeting report بودند. از حق نگذریم خداییش خیلی دست و پاگیر هم شده بود حضورشون. ولی چه میشه گفت، حتی برای شوخی هم اگر چیزهایی بگوییم، آنها یک زمانی ابزارهای پرکاربردی در دوره خودشان بودند. می دونم یکم احساسی شد حرفام، آخه گفتم بهتون که، الان دفتر خلوته و من فقط اینجا هستم که یکسری خاطرات را مرور می کنم.

اوه اوه، ببین کی همین الان از جلوی من رد شد، صبر کنین چند لحظه، الان بر می گردم….

کارمند تنها: سلام دانیل
دانیل: سلام چطوری؟ اونجا چکار می کنی؟ جمع کن دیگه 4 ساعت مونده به سال نو
کارمند تنها: اوه آره، درست میگی، می دونی؛ یکم از اون لحظه های خلوتی پیش اومده، دارم یک یادداشت برای بلاگ می نویسم.
دانیل در حالی که سرش را به آسمان برد و نفسی کشید، دوباره به چشم های من خیره شد و گفت: یادت نره برقارو خاموش کنی، من رفتم
کارمند تنها: باشه، برق ها خودکار خاموش میشن راستی
دانیل: آره می دونم خنگ خدا، برای همین میگم زودتر برو

خب دانیل رفت. می دونین دانیل کیه؟ بهش میگیم دنی جاسوسه. البته من نمی گم ها، این اسم روی اون بوده از قبل. دانیل همون کسی هست که بخاطر گزارش اون، ما اسم دیتا استودیو را به لوکر – Looker تغییر دادیم.

 

Looker

 

یک چیزی بگم باورتون نمیشه، تا قبل اینکه دانیل درباره کارهایی که میشه با لوکر برای داده های کنسول انجام داد حرفی بزنه، ما حتی نمی دونستیم همچین قابلیتی اصلا وجود داره. آره بابا ما هم مثل خودتونیم، یک دفعه یک چیزایی میبینیم از محصولات مون که انگار یک کمپانی جدید داره یک قابلیت عجیب را معرفی می کنه. پیش خودمون باشه فقط چون این چیزا اینجا خیلی فان نیست.

خب، حب، خب، عزیزان با اسپم برین چطورین؟ خوب و خوش و سلامتین؟ خانواده خوبن؟ آره باشه سلام مارو هم برسونین. یادتونه وقتی اولین بار این هوش مصنوعی خوف به جستجو گوگل اومد؟ وای وای چه روز هایی که همش پیام نمی دادین سایت های ما چی میشه یا چکار شده :). خب عزیزانِ من، ما می دونستیم بیشتر نگران لینک هایی بودین براش پول دادین و قرار بود صفحات تون مثل باران بهاری که از ابرها فرو میریزه، از نتایج جستجو خارج بشه. بله ما خبر داریم ولی چه میشه گفت که بلد نیستین یک کمپین درست حسابی برای بک لینک و رپورتاژ ببندین وگرنه گلن گیب که گفت هرکی لینک سازی وحشتناک داشته مورد عنایت لینک اسپم قرار گرفته.

صبحت از لینک اسپم شد، دست رو دلتون گذاشتم، نه؟ دنی سالیوان و آلن که امسال لباس بابانوئل تن کرده بودن، چندتا سیستم جدید رو هم معرفی کردن که یکیش پروداکت رویو و اون یکی محتوای مفید بود. وقتی این دو مهمان ناخوانده به خانواده پیوستن، اول فکر می کردیم قراره دوتا معلم فرهنگی مهربون بازنشسته بیان و به تعالی و رشد محتوا نویسی در وب کمک کنن، تا اینکه فریاد واویلا، وامصیبتا وااسفا در سرتاسر ساختمان گوگل به گوش رسید. شما هم حس کردین؟ چی؟ هنوز محتوای مفید داره رول اوت میشه؟ باشه ایراد نداره، بزارین پروداکت رویو هم بیاد سمت تون بعد به هم سلام می کنیم.

 

google dani sullivan

 

شما سریال Black List  رو دیدین؟ همون جاسوس خلاف کاری که با FBI همکاری می کنه و بجاش زندگی عادی خودشو ادامه میده؟ آره ما بیکاریم اینجا سریال میبینیم. یکجای توی فصل 3 قسمت 10 ریموند ردینگتون به پیتر که مدیر CIA بود میگه: سلام پیتر | hello piter 🙂 و این سلام رو فقط اونایی که سریال رو دیدن می تونن براتون تعریف کنن که بعدش چی میشه. خب چیزی که قراره بعد از بلوغ محتوای مفید و پروداکت رویو ببینید دقیقا همون سلام ریمون به پیتر هست و اتفاقی که بعدش میوفته را خودتون اون قسمت را ببینید تا بهتر درک کنید.

 

صحنه ای از فیلم لیست سیاه که ریموند به پیتر میگه سلام پیتر

اینکه اون سلام کردن چطور پیتر را از ارتقاع 20 هزار پایی پرت می کنه پایین، اوه خدا عاشق این سریالم من. ( فصل 3 قسمت 10 )

 

بگذریم، یکی از کارهای خیلی سختی که امسال کردیم، بروزرسانی سند راهنما به Essentials  بود که زحمت اون روی دوش لیزی و چری افتاد. لیزی یکی از دخترای گل توی گوگل هست که خیلی زحمت می کشه و چری هم یکجورایی فکر کنم بخاطر لیزی خیلی خرکاری می کنه. اینا پیش خودمون باشه ها! یکوقت نرین به راغوان یا مولر بگین که یک آپدیت سمی سر سال نو میزنم حال همتون گرفته بشه. البته مهم نیست به جان بگین چون اون میره فقط به خانمش میگه و کاری به کسی نداره. خب کاری که واقعا لیزی و چری انجام دادن خیلی زیاد بود چون باید اون همه عکس و نمودار بروز میشد و فقط این دو نفر توی کل گوگل از این کارها بلد هستن، تازه اینو نگفتم که ما یک بروزرسان تک خطی انجام دادیم که به عنکبوت ها دستور میداد فقط 15 مگابایت از یک صفحه را بررسی کنن. اونجا بود که از مرکز زلزله نگاری گوگل در قزوین خبر دادن کل اینترنت یکهو ترکیده و داریم میایم سراغ تون، بعد تصمیم گرفتیم دیگه دربارش صحبت نکنیم.

من در دوران کرونا شاهد چیزهای بد زیادی بودم. یکی از دوستای خیلی خوبم بخاطر این بیماری از دست رفت، هرچند مدتی بود اون رو ندیده بودم ولی یک درس بزرگ برام داشت و اون اینکه مرگ نباید دلیلی برای به یاد هم بودن باشه فقط. خب بعد از سال 2019 ما رویدادهای حضوری را ادامه دادیم و شری بعد از این مدت برنامه ریزی های دور هم بودن را انجام داد. مارتین اشپلیت به رویدادهای بیشتری رفت، جان و لیزی هم پادکست های سئو را ادامه دادند که خیلی عجب هم بود. چرا؟ اینا یک چیزاییه که شما نمی دونین و جان و لیزی که دارن این متن رو می خونن متوجه میشن.

ما بیش از 50 پادکست توی سال 2022 داشتیم و تلاش می کنیم محتوای بیشتری تولید کنیم و کارهای بهتری انجام بدیم. ما داریم روی شبکه های اجتماعی مون کار می کنیم و شما می تونید بچه های Search Relations را در ماستادون براحتی پیدا کنید. ماستادون، عجب اسمی 🙂 و نگران نباشید چون ما هرگز ار توییتر دست نخواهیم کشید.

آره رفقا، سال نو داره فرا میرسه و چرا برای ما عکس های خنده داری که از گربه هاتون میگیرین را توییت نمی کنین؟ سال 2023 یک سال بزرگ و فوق العاده برای شما و برای گوگل هست.

 

sclsg_group_2022

 

 سال نو میلادی مبارک عزیزان – شاد باشید و شادی بخش – از طرف گری

 

Gary Illyes google

 

منبع پیام thanks 2022

developers.google.com/search/blog/2022/12/thanks-2022

دسته بندی: اخبار , اخبار اینترنت

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *