Retry
اولین اجلاس جهانی هوش مصنوعی در حوزه نظامی REAIM برگزار شد

اولین اجلاس جهانی در زمینه هوش مصنوعی در حوزه نظامی (REAIM) برگزار شد. در این اجلاس بیش از ۶۰ کشور جهان توافق کردند تا استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی را در دستور کار سیاسی خود قرار دهند و نگرانی‌ها در مورد استفاده از این فناوری در جنگ را برطرف کنند.

طی چند ماه گذشته، نگرانی‌های بسیاری در مورد پیشرفت‌های سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مطرح شده است. هوش مصنوعی نه تنها می‌تواند بر برخی مشاغل تأثیرگذار باشد و شغل انسان‌ها را از آن‌ها بگیرد، بلکه می‌تواند با خلاقیت‌هایی که دارد، به سرعت در برخی زمینه‌ها پیشروی کند. اکنون این نگرانی‌ها در حوزه سیاسی و جنگ‌های نظامی نیز خود را نشان می‌دهد، تا جایی که باعث شده است بیش از ۶۰ کشور جهان توافق‌نامه‌ای برای استفاده مسئولانه از آن امضا کنند.

 

اولین اجلاس جهانی هوش مصنوعی در حوزه نظامی برگزار شد

اجلاس جهانی در زمینه هوش مصنوعی در حوزه نظامی هفته گذشته در لاهه به میزبانی مشترک هلند و کره جنوبی برگزار شد. در این اجلاس نمایندگانی اعم از وزرا، اتاق‌های فکر، سازمان‌های صنعتی و … بیش از ۶۰ کشور ازجمله چین حضور داشتند. در این بین روسیه برای شرکت در این اجلاس دعوت نشد، اوکراین نیز در این اجلاس شرکت نکرد.

بیش از ۶۰ کشور جهان توافق‌نامه‌ای را امضا کردند تا از هوش مصنوعی به ‌درستی استفاده کنند و در استفاده نظامی از آن تعهدات حقوق بین‌الملل را مورد توجه قرار دهند. درواقع کشورها متعهد شدند تا امنیت و ثبات منظقه را تضعیف نکنند.

 

Den Haag, 16 februari 2023 - REAIM

 

بانی جنکینز، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات، خواستار استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی در موقعیت‌های نظامی شد. وی اعلام کرد:

از همه کشورها دعوت می‌کنیم تا در اجرای این تعهدات این توافق‌نامه به ما بپیوندند.

برخی از امضا کنندگان این توافق می‌گویند قابلیت‌های هوش مصنوعی در حوزه نظامی می‌تواند پیامدهای ناخواسته‌ای به دنبال داشته باشد و باید از قبل برای جلوگیری از بروز چنین پیامدهایی پیش‌بینی لازم انجام شود.

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *