فروشگاه آنلاین جدید یوتیوب و سرویس‌های استریم ویدیو

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

بروزرسانی های جدید گوگل برای ارایه خدمات هرچه بهتر و بیشتر به کاربران یوتیوب، با فروشگاه آنلاین جدید وارد فاز جدیدی شده و قصد دارد به افراد اجازه دهد تا از طریق یک استور کانال یوتیوب در سایر سرویس‌های استریم مشترک شوند. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، یوتیوب در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین جدید برای سرویس‌های استریم ویدیو است و همچنین مذاکرات خود با شرکت‌های حوزه سرگرمی برای مشارکت در این پلتفرم  آغاز کرده است.

 

streaming-services-market

آغاز به کار استور آنلاین یوتیوب از پاییز امسال

انتظار می‌رود تا این سرویس در اوایل پاییز سال جاری راه‌اندازی شود که حداقل 18 ماه روی توسعه آن کار شده. سرویس YouTube TV اکنون چنین قابلیتی را برای برخی شبکه‌ها از جمله HBO و +AMC ارائه می‌کند ولی باید منتظر ماند و دید که سرویس جدید چه قابلیت‌هایی دارد. این سرویس ابتدا فقط در ایالات متحده در دسترس کاربران یوتیوب قرار خواهد گرفت اما همانطور که وال استریت ژورنال اشاره می‌کند، یوتیوب به عنوان یک سرویس جهانی از آن یاد کرده است.

در بخشی از گزارش WSJ آمده است:

استور جدید کانال یوتیوب بازاریابی عالی برای سرویس‌های استریم ارائه می‌کند، زیرا مصرف‌کنندگان می‌توانند در آن تریلرهای سریال یا فیلم‌ها را به صورت رایگان در یوتیوب تماشا کنند و سپس به‌راحتی اشتراک مربوط به سرویس‌ها را خریداری کنند

یوتیوب در حال مذاکره با پلتفرم‌های استریم مختلف در مورد تقسیم درآمد حاصل از این سیستم استریم جدید است و این در حالی است که شرایط می‌تواند برای هر یک از پلتفرم‌های شریک بسیار متفاوت باشد. با توجه به اینکه کاربران بیشتری به جای شبکه‌های تلویزیونی کابلی یا ماهواره‌ای به سرویس‌های پخش اشتراکی روی می‌آورند، یوتیوب با استور استریم جدید خود می‌تواند در کنار شرکت‌های فعال این حوزه از جمله اپل قرار بگیرد تا بخشی از بازار پردرآمد استریم را از آن خود کند.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه