zhaket logo

مقابله با خروج ارز از طریق فعالیت‌های غیرقانونی تبلیغاتی

اخبار روز حوزه وب

2 دقیقه زمان مطالعه

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای حمایت از سرمایه‌های ملی و مقابله با خروج ارز، بر لزوم انجام فعالیت‌های تبلیغاتی از طریق مجوزهای قانونی و پرهیز از تبادلات مالی با فعالان تبلیغاتی خارج از کشور تأکید کرد.

به نقل از روابط‌عمومی وزارت ارشاد، عباس محمدیان، مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه، با اشاره به سیاست‌های کلان اقتصادی دولت در حفظ سرمایه‌های ملی و مقابله با خروج ارز از کشور، اعلام کرد که اولویت دولت تقویت سکوهای تبلیغاتی داخل کشور است و با خروج ارز از طریق فعالیت‌های غیرقانونی تبلیغاتی برخورد می‌شود.

محمدیان با بیان اینکه اغلب کالا، محصولات و خدمات داخلی برای عرضه و مصرف در کشور، نیازمند معرفی و تبلیغ از طریق رسانه‌ها و فعالان تبلیغاتی خارج از کشور نیستند، اظهار داشت:

تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی باید از مسیرهای قانونی و نظارت‌پذیر انجام شود. فعالان تبلیغاتی برای فعالیت در این زمینه، موظف‌اند از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پروانه فعالیت کانون آگهی و تبلیغاتی اخذ کنند. ارائه تبلیغات به رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای خارج از کشور به دلیل خروج ارز از کشور و حتی تامین مالی رسانه‌های غیرهمسو و معارض با منافع ملی، مغایر مصالح ملی است.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی در ادامه گفت: “با توجه به اصول و سیاست‌های اقتصادی دولت، با متخلفانی که موجب انتقال مرجعیت تبلیغات داخلی به رسانه‌های و بسترهای خارج از کشور شوند، مقابله خواهد شد.”

محمدیان در پایان از تمامی صاحبان کسب و کار در کشور خواست تا برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی خود از طریق مؤسسات تبلیغاتی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کنند و از هرگونه مراودات مالی با کنشگران و فعالان تبلیغاتی خارج از کشور، خصوصاً افراد غیرهمسو با منافع ملی، پرهیز نمایند.

این اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای حمایت از تولید داخلی، حفظ سرمایه‌های ملی و مقابله با خروج ارز از کشور قابل تقدیر است.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه