zhaket logo

آپدیت هوش مصنوعی بارد گوگل با پشتیبانی از زبان فارسی

اخبار

4 دقیقه زمان مطالعه

اختصاصی ژاکت: هوش مصنوعی بارد – Bard گوگل اکنون از 40 زبان از جمله زبان فارسی پشتیبانی و بر روی اکثر کشورهای دنیا در دسترس قرار گرفت.

کنجکاوی نیروی محرک خلاقیت انسان است. خواه کودکی باشد که در دنیای کوچک خویش بازی را ابداع می کند، یا دوستانی که برای ماجراجویی های پیش رو رویا پردازی می کنند و خواه کارآفرینی که ایده کسب و کار جدیدی را در سر می پروراند، توانایی ما در تصور ممکن ها، یکی از ویژگی های ذاتی انسان است.

ما Bard را آوردیم تا به شما در کشف کنجکاوی ها، قدرت بخشیدن به تخیل و تحقق ایده‌های تان کمک کنیم. اما نه فقط با پاسخ دادن بلکه با خلق ایده های جدید.

امروز ما اینجا هستیم تا خبر بزرگترین بروزرسانی Bard را اعلام کنیم و خوشحال هستیم که بگوییم این مدل هوش مصنوعی قدرتمند در بیشتر نقاط جهان و به رایج ترین زبان ها از جمله زبان فارسی در دسترس است.

بدین ترتیب، از امروز می توانید با Bard به بیش از 40 زبان از جمله فارسی، عربی، چینی، آلمانی، هندی و اسپانیایی استفاده کرده و در بیشتر مناطق دنیا از جمله سراسر اروپا دسترسی داشته باشید.

به عنوان بخشی از رویکرد جسورانه و مسوولانه خود در توسعه هوش مصنوعی، همواره با کارشناسان، سیاست گذاران و تنظیم کنندگان حریم خصوصی و جوامع مدنی در ارتباط هستیم و همانطور که Bard را در طول زمان به مناطق و زبان‌های بیشتری می‌آوریم، به استفاده از اصول اخلاقی هوش مصنوعی به‌عنوان یک خط مشی پایبند هستیم ، بازخورد کاربران را گرداوری می‌کنیم و هر اقدامی را برای محافظت از حریم خصوصی و داده‌های افراد انجام می‌دهیم.

ویژگی های جدیدی که به بارد آمده است

بارد به شما کمک می کند پاسخ ها را با تلفظ صحیح بشنوید: گاهی اوقات شنیدن چیزی با صدای بلند می تواند به شما کمک کند تا به روشی متفاوت به دنبال کردن ایده های خود بپردازید، به همین دلیل است که از امروز می‌توانید به سوالات خود و پاسخ‌های بارد گوش دهید. به کمک این ویژگی اگر می خواهید تلفظ صحیح یک کلمه را شنیده و یا به یک شعر یا فیلمنامه گوش دهید کافی است ابتدا پرامپت خود را وارد کرده و سپس نماد صدا را انتخاب کنید.

 

google bard updated

 

به راحتی نحوه پاسخ دادن بارد را کانفیگ کنید: یکی از قابلیت های بارد امکان تغییر لحن و سبک پاسخ ها به 5 روش مختلف است. این تایپ پاسخ ها عبارتند از: ساده، بلند، کوتاه، حرفه ای یا معمولی. به عنوان مثال، شما می توانید از Bard بخواهید تا به شما کمک کند یک لیست از انواع صندلی های قدیمی موجود در بازار تهیه کرده و سپس این متن را تنها با یک کلیک خلاصه نویسی کنید. این ویژگی فعلا به زبان انگلیسی در دسترس است و بزودی برای تمام زبان ها در دسترس قرار خواهد گرفت.

 

گفتگوهای خود را تغییر نام داده یا پین کنید

 

گفتگوهای خود را تغییر نام داده یا پین کنید: یکی از ویژگی هایی که بر اساس پیشنهاد کاربران و بر مبنی فیدبک ها اضافه شده، امکان پین کردن و تغییر نام مکالمات است. برای این منظور وقتی مکالمه ای را شروع می کنید، گزینه ای برای پین کردن، تغییر نام و انتخاب مکالمات اخیر در ساید کناری صفحه مشاهده خواهد شد که به شما در انجام کارهای سفارشی کمک می کند. به عنوان مثال اگر از Bard بخواهید درخصوص انواع ورزش های مناسب فضای باز در تابستان به شما کمک کند، پس از تولید پاسخ امکان بررسی مجدد نکات آن فراهم می شود.

 

کدهای خود را به Google Colab و Replit اکسپورت کنید

 

کدهای خود را به Google Colab و Replit اکسپورت کنید: یکی از ویژگی های مهمی که به بارد آمده، پشتیبانی از خروجی گرفتن کدهای نوشته شده است. از امروز می توانید علاوه بر Google Colab، کدهای پایتون را نیز به Replit اکسپورت کنید. این ویژگی برای بیش از 40 زبان از جمله زبان فارسی در دسترس است.

اشتراک‌گذاری پاسخ‌ها: ویژگی کاربردی دیگر بارد امکان اشتراک‌گذاری بخش یا کل گپ Bard با دیگران است. از امروز می توانید ایده ها یا هرچیزی که در بارد دارید را با دیگران بسرعت و در سطح وسیعی اشتراک گذاری کنید. این قابلیت بر روی بیش از 40 زبان از جمله زبان فارسی در دسترس است.

 

در سوالات خود از عکس استفاده کنید

 

در سوالات خود از عکس استفاده کنید: تصاویر همواره بخشی بزرگی از نحوه بیان و به اشتراک گذاری تصورات انسان ها بوده است. همانطور که قبلا اعلام شده بود، اکنون Google Lens را به Bard اضافه کرده ایم تا بسته به هر نیازی که بر مبنی یک عکس دارید، آنها را با پرامپت آپلود کنید تا بارد عکس را تجزیه و تحلیل کرده و در پاسخ خود آن را لحاظ کند. قابلیتی که می تواند کمک بسیار بزرگی در خروجی محتوای تولید شده با این هوش مصنوعی به شما کرده و تحولی عظیم را به ارمغان بیاورد. این قابلیت فعلا برای زبان انگلیسی در دسترس است اما بزودی برای زبان فارسی و سایر زبان ها منتشر می شود.

با بیان این قابلیت ها و امکاناتی که اکنون در اختیار دارید، وقتی تصوری از یک ایده یا یک مفهومی در ذهن داشتید، یا اگر قصد دارید طوفان فکری بپا کنید، بارد در دسترس شماست. ابزاری برای تحقق بخشیدن به ایده ها و خلق ایده های جدید.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه