گوگل در حال راه اندازی یک موتور جستجوی جدید است

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

حضور پررنگ رقبایموتور جستجوی گوگل که با هوش مصنوعی و فناوری های مبتنی بر آن غنی شده اند باعث شده تا این غول صنعت جستجو به فکر پروژه های جدید و تغییرات اساسی باشد. رقبایی مانند بینگ که به سرعت در حال تبدیل شدن به جدی ترین تهدید برای کسب و کار جستجوی گوگل در 25 سال گذشته هستند گوگل را وادار ساخته است تا طراحی و ساخت یک موتور جستجوی کاملا جدید را با استفاده از فناوری هوش مصنوعی استارت بزند.

گوگل با 2 رویکرد جدید درحال پیشروی در مسیر برنامه های پیش روی خود هست که یکی ارتقا سطح قابلیت ها و افزایش ویژگی های موتور جستجوی کنونی و دیگری راه اندازی موتور جستجوی جدید است که تحت عنوان مگی – Magi توسعه داده می شود.

موتور جستجوی جدید گوگل تجربه بسیار شخصی سازی شده تری را نسبت به سرویس فعلی به کاربران ارایه می‌دهد و سعی می‌کند نیازهای مخاطبین را پیش بینی کند.

لارا لوین سخنگوی گوگل در بیانیه ای گفت: همانطور که قبلا بدان پرداخته بودیم، بسیار هیجان زده هستیم تا بتوانیم ویژگی های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به جستجو بیاوریم.

میلیاردها نفر هر روز از موتور جستجوی گوگل برای همه چیز استفاده می کنند، از پیدا کردن رستوران ها و مسیرها گرفته تا تشخیص پزشکی و حل مسایل ریاضی، تغییر و تحول در این موتور جستجو تثایر بسزایی بر زندگی مردم و جوامع خواهد گذاشت.

هرچند گوگل طی ماه های اخیر از هوش مصنوعی جدید خود به نام بارد – Bard رونمایی کرد اما پیش از آن پرچم دار توسعه و آموزش مدل های زبان عظیمی بود که در موتور جستجوی خود نیز از آنها بهره برده است. این شرکت اعلام کرده پروژه مگی – Magi از ماه آینده میلادی بصورت دوره ای در اختیار تمام کاربران قرار خواهد گرفت و بمرور آن را علنی خواهد کرد.

ویژگی های جدیدی که بزودی به جستجوی گوگل خواهد آمد:

  • ابزار GIFI در بخش تصاویر گوگل به عنوان هوش مصنوعی توسعه داده خواهد شد
  • ابزار Tivoli Tutor برای مکالمات متنی به جستجو خواهد آمد
  • ابزار Searchalong در کروم به عنوان چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی  در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت

نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه