نقشه گوگل با قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید، سفر را آسان‌تر می‌کند

اخبار

1 دقیقه زمان مطالعه

نقشه گوگل طی چند ماه آینده به چندین قابلیت جدید مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز می‌شود که گزدشگری و سفر را برای کاربران آسان‌تر و دقیق‌تر می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های جدید Maps «نمای همه‌جانبه» برای مسیریابی است. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا قبل از شروع سفر، مسیر خود را از زوایای مختلف مشاهده کنند. این امر به ویژه برای رانندگان، دوچرخه‌سواران و پیاده‌روی‌ها مفید است.

گوگل همچنین به کاربران امکان می‌دهد تا اطلاعات مربوط به کیفیت هوا را در طول مسیر خود مشاهده کنند. این اطلاعات می‌تواند به کاربران کمک کند تا از مناطقی که کیفیت هوا در آن‌ها پایین است، اجتناب کنند.

سرویس google map  قابلیت جستجو با Live View را نیز بطر چشم گیری بخشیده است. این قابلیت از هوش مصنوعی و واقعیت افزوده برای ارائه جهت‌یابی دقیق‌تر به کاربران استفاده می‌کند. با استفاده از این قابلیت، کاربران می‌توانند با نگاه کردن به دوربین گوشی خود، اطلاعات مربوط به مکان‌های اطراف خود را مشاهده کنند. همچنین رنگ‌های نقشه‌های خود را به‌روز کرده است تا ساختمان‌ها و جزئیات خطوط بزرگراه‌ها واقع‌گرایانه‌تر دیده شوند. این به‌روزرسانی‌ها در 12 کشور از جمله ایالات متحده، کانادا، فرانسه و آلمان منتشر خواهد شد.

در نهایت، گوگل می‌گوید که رانندگان خودروهای برقی در اندروید و iOS اکنون اطلاعات مفیدتری درباره ایستگاه‌های شارژ خود دریافت خواهند کرد. این اطلاعات شامل موقعیت مکانی، ظرفیت شارژ و قیمت شارژ است.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه