نسخه اولیه SGE گوگل به عنوان تجربه جستجوی مولد در اختیار تعدادی از کاربران قرار گرفت

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

گوگل دسترسی نسخه اولیه SGE – جستجوی جدید خود را که مبتنی بر هوش مصنوعی مولد است در اختیار کاربران منطقه US از لیست انتظار Lab قرار داد.

بنا به گفته کاربران، به نظر می رسد گوگل برای کوئری های short tail یک دکمه به همراه چند پیشنهاد برای پاسخ های مولد مرتبط کامل تر جهت متمرکز تر بودن جستجوی کاربر و برای اهداف شفاف تر نمایش می دهد و کوئری های long tail با پاسخ ai مولد همراه هستند.

نتایج تولید شده با پاسخ هوش مصنوعی مولد گوگل به همراه تصاویر لینک شده به صفحات وب مرتبط بوده و کوئری های مرتبط با جستجوی اصلی نیز برای توسعه جستجو پیشنهاد می شوند. در نسخه نهایی SGE گوگل که در جریان IO ورژن experimental آن رونمایی شد، کاربران قادر خواهند بود از هرجایی در نتایج جستجو با کلیک بر روی عکس ها و اسنیپت ها یا باکس پاسخ مولد سوالات شان، به صفحات و نتایج جدید همراه با عکس و فیلم و یا متن دسترسی داشته باشند.

همچنین فیچر های جدیدی از جمله explore و prespective در امتداد نتایج جستجو قابل نمایش هستند که تجربه جدید و تعاملی از نتایج وبسایت ها و صفحات وب را به جستجوگران ارایه می کنند. به عنوان مثال فیچر explore در سرپ موبایل با چندبار اسکرول نمایش داده شده و شامل ویژگی های تعاملی و بصری جدید است. این نتایج ترافیک را از سرتاسر سرپ گوگل با کوئری های مرتبط به جستجوی اولیه به وبسایت ها و صفحات وب رسانده و فیچرهای جدید نقش بسزایی را در این خصوص بر عهده دارند. گوگل از سال 2021 و هنگام معرفی تحولات بصری سرپ به عنوان visually browsable همواره بر این موضوع که نتایج جستجو تجربه ای بی انتها از کاوش میان صفحات و فیچرها است تاکید کرده بود.

 

 

generative AI can help you search

 

generative AI can help you search

 

 

generative AI can help you search

 

generative AI can help you search

 


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه