هوش مصنوعی بارد گوگل برای آمریکا و کانادا منتشر شد

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

هوش مصنوعی بارد-Bard اکنون برای کلیه کاربران UK و US در دسترس قرار گرفته است. این خبر مهم را مدیرعامل گوگل طی یک توییت اعلام کرد و گفت: ما از تمام کاربران سرتاسر دنیا می خواهیم فیدبک خود را با ما به اشتراک بگذارند. ما قصد داریم بزودی این مدل هوشمند را بطور گسترده برای سایر زبان ها منتشر کنیم.

شما می توانید هم اکنون با جی میل خود و با IP آمریکا یا کانادا برای لیست انتظار بارد اقدام کنید.

 

لیست انتظار هوش مصنوعی بارد – Bard

چندی پیش مدیرعامل گوگل، سوندار پیچای از یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی جدید به نام Bard رونمایی کرد که رقیب جدی ChatGPT انیز بشمار می رود. Bard یک سرویس هوش مصنوعی مکالمه‌محور – cahtBot است که می‌تواند به سؤالات کاربران پاسخ داده و در گفت‌وگوهای پیچیده و عمیق شرکت کند. این ابزار امروز در اختیار شمار محدودی از کاربران مورد اعتماد گوگل برای آزمایش قرار می‌گیرد و در هفته‌های آینده به‌طور عمومی منتشر خواهد شد.

طبق گفته های گوگل، کاربران می‌توانند از این مدل هوش مصنوعی سؤالات کاربردی و خروجی های خلاقانه گرفته و تجربه شگفت انگیزی با دانش بروز داشته باشند. به بیان دیگر هوش مصنوعی جدید این شرکت می‌تواند یک خروجی ناب از خلاقیت و یک سکوی پرتاب برای کنجکاوی بی حد مرز باشد. در مثالی آمده است که Bard می تواند به کاربران در تشریح اکتشافات جدید تلسکوپ فضایی جیمز حتی به یک کودک 9 ساله کمک کند که در نوع خود بی نظیر است.

هوش مصنوعی Bard از اطلاعات وب استفاده می‌کند تا پاسخ‌های تازه و باکیفیت ارائه کند. بنظر می‌رسد منظور پیچای این است که Bard می‌تواند به سؤالات درباره رویدادهای اخیر هم پاسخ داده و رقیب خود یعنی chatGPT را پشت سر بگذارد.

 

توییت مدیرعامل گوگل درباره انتشار بارد

 

به گفته مدیرعامل گوگل، جامعه مخاطبین و مردیم برای دریافت پاسخ و رسیدن به یک بینش و درک عمیق‌تر به گوگل مراجعه می‌کنند. در این میان هوش مصنوعی می‌تواند به ما کمک کند تا به قلب و عمق چیزی که آنها بدنبال اش هستند برسیم. پیچای همچنین اعلام کرده است که توسعه‌دهندگان بزودی می‌توانند Generative Language API گوگل را بررسی کنند، که در ابتدا از LaMDA قدرت گرفته اما در ادامه مدل‌های بیشتری را پشتیبانی می‌کند. مدیرعامل گوگل می گوید: هدف ما تسهیل ساخت APIهایی است که مسیر نوآوری را در AI باز کنند.

گوگل در روز چهارشنبه یک رویداد درباره هوش مصنوعی برگزار می‌کند که هدف آن رونمایی از محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی و داده های بیشتر در مورد Bard است. توانایی‌های بالای ChatGPT و همچنین سرمایه‌گذاری چندین میلیارد دلاری مایکروسافت بیش از پیش گوگل را برای معرفی یک هوش مصنوعی جدید ترغیب کرد تا این غول پیشتاز بتواند همچنان در مسیر قدیمی خود قدم بردارد.

سال گذشته میلادی از نسخه 2 Lamda رونمایی کرده بود که بطرز چشم گیری قابلیت ارایه پاسخ های پیچیده با قابلیت تغییر موضوع و ارتباطات طبیعی مانند انسان را داشت.

 

ثبت نام در لیست انتظار بارد bard.google.com

 

ثبت نام در لیست انتظار بارد


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه