تغییرات جدید در موتور جستجوی بینگ همراه با هوش مصنوعی chatGPT

اخبار

8 دقیقه زمان مطالعه

گزارش اختصاصی ژاکت – مراسم رونمایی از نسل جدید موتور جستجوی بینگ و مرورگر Edge برگزار شد. با تغییرات جدید موتور جستجوی بینگ، مانند گذشته صفحات وبسایت ها و فیچرهای سرپ نمایش و رتبه بندی شده و یک چت بات توسعه یافته از chatGPT نیز در اختیار جستجوگران قرار گرفته است. بدین ترتیب کاربران قادر خواهند بود برای کوئری های خود علاوه بر جستجوی عبارات طولانی تر، از چت بات نیز استفاده و مسیر رسیدن به پاسخ را انتخاب یا مدیریت کنند.

بینگ در این رویداد گفت: با هدف توانمندسازی کاربران برای تجربه ای جدید از لذت جستجو و اکتشاف و همینطور قرارگیری در مسیر استفاده بهتر از دانشی که در جهان وجود دارد، ابداعات جدید خود را برای ابزارهایی که میلیاردها نفر از آن استفاده می کنند، رونمایی می کنیم. در این لحظه قصد داریم نسخه کاملا جدید موتور جستجوی Bing و مرورگر Edge که به هوش مصنوعی مجهز شده اند را معرفی کنیم که شامل جستجوی بهتر، پاسخ های کامل تر، تجربه جدیدی از چت و سایر توانایی ها است.

 

 رویداد هوش مصنوعی بینگ – پایلوت تحولات پیش روی وب

ساتیا نادلا – رییس هیات مدیره و مدیر عامل مایکروسافت گفت: هوش مصنوعی بطور اساسی چیزهای زیادی را تغییر می دهد که بزرگ ترین آن “جستجو” است. بدین ترتیب Bing و Edge جدید را با کمک هوش مصنوعی چت بات توسعه می دهیم تا به مردم کمک کنیم از جستجو در وب بیشتر لذت ببرند.  روزانه بیش از 10 میلیارد جستجو وجود دارد اما تخمین می زنیم که نیمی از آنها همیشه بی پاسخ می مانند.  در واقع افراد برای انجام کارهایی سراغ جستجو می آیند که برای آن موضوعات طراحی یا بهینه نشده. موتور جستجو برای یافتن صفحات وب و وبسایت ها بسیار عالی و کاربردی است اما برای پرداختن به سوالات ادامه دار مانند گفتگو و کارهای پیچیده تر اصلا مناسب نیست.

 

Bing new desctop search result with ai

 

 نسل جدید موتور جستجوی بینگ و مرورگر اج

نسل جدیدی که با آن مواجه هستید، طرحی یکپارچه از جستجو، بررسی و گفتگو است که شما را قادر می سازد درهرجایی از آنها بهره ببرید.

 

  • جستجوی بهتر: موتور جستجوی بینگ نسخه بهبود یافته‌ همان صفحه سرپ است که نتایج مرتبط‌ تری را همراه با یک ابزار جدید در نوار کناری صفحه مرورگر به نمایش می گذارد.  این نوار جدید در صورت نیاز پاسخ های جامع تری را در اختیار کاربران قرار می دهد.

 

  • پاسخ های کامل: موتور جستجوی بینگ، نتایج را در سرتاسر وب بررسی می کند تا پاسخ مورد نظر شما را پیدا و بطور خلاصه ارایه کند. به عنوان مثال اگر بدنبال این هستید که ببینید بجای تخم مرغ از چه ماده دیگری در کیک می توان استفاده کرد، پاسخ شما بطور کامل و بدون نیاز به پیمایش در نتایج هم در اختیارتان قرار میگیرد.

 

  • تجربه جدید با چت بات برای جستجو های پیچیده‌:  در پاسخ به جستجو های پیچیده و عمیق مانند برنامه‌ ریزی دقیق سفر یا تحقیق درباره انواع تلویزیون برای خرید، بینگ به شما ابزار مبتنی بر چت را ارایه می کند که بصورت تعاملی اجازه می دهد جستجو های وبگردی خود را اصلاح کنید. این یعنی تا زمانی که به جزییات، ایده‌های بیشتر و پاسخ کاملی که در پیوندهای صفحات وب بدنبال آن هستید دست پیدا کنید، این ابزار شما را در کامل کردن کوئری یاری می رساند.

 

  • تولید محتوای خلاقانه: گاهی پیش می آید که شما به چیزی بیشتر از یک پاسخ، مانند یک الهام و ایده نیاز دارید. نسخه جدید بینگ می تواند محتوایی که نیاز دارید و یافت نمی شود را برای کمک به شما تولید کند. مانند متن یک ایمیل، برنامه ریزی سفری 5 روزه برای تعطیلات رویایی در هاوایی که با پیوندهایی به وبسایت های گردشگری برای رزرو بلیط و محل اقامت همراه شده است.

 

  • بینگ با تولید محتوا از وبسایت ها کمک میگیرد و منابعی که از آنها برای تولید محتوا استفاده کرده را نیز ذکر می کند تا بتوانید از صفحات وب مذکور دیدن کنید.

 

  • تجربه ای جدید در مرورگر مایکروسافت اج: مرورگر Edge اکنون با قابلیت‌ های مبتنی بر هوش مصنوعی جدید همراه و با ظاهری جدید بروزرسانی شده است. اکنون دو قابلیت جدید نیز به این مرورگر آمده که یکی قابلیت گفتگوی متنی با چت بات و دیگری نوار کناری Edge که شما را در تحلیل محتوا  مانند بررسی گزارش های مالی طولانی و استخراج نکات کلیدی یاری می کند. این ابزار با قسمت چت بات در ارتباط است و می تواند داده ها را بعد از تحلیل و مقایسه در همان گزارش قرار دهد.

 

  • می توانید از مرورگر Edge بخواهید به شما در نوشتن محتوا مانند ایجاد یک پست لینکدین کمک کند. سپس از اج بخواهید که به شما در بروزرسانی لحن محتوا، قالب آن و طول پست کمک کند. Edge اکنون تمام صفحات وب که از آنها بازدید می کنید و محتوای آن را بخوبی درک می کند تا بتواند سازگاری بیشتری با خواسته های شما داشته باشد.

 

Reinventing search with a new AI-powered Microsoft Bing and Edge your copilot for the web

 

 نسل جدید Bing، کاوش ساده تر و سرگرم کننده تر در وب

چه سوالاتی از بینگ می توان پرسید و پاسخ های فان داشت؟

سوال: سالگرد ازدواج من بزودی فرا می رسد. کمک کن تا برای سفر به اروپا و دیدن از مناطق سرگرم کننده برنامه ریزی از مبدا لندن داشته باشم.

سوال: من موسیقی الکتریک را دوست دارم و می خواهم امسال به اولین جشنواره ای که برگزار می شود بروم.  آیا توصیه یا راهنمایی برای من دارید؟

 

نقطه اوج نسل جدید جستجو با بینگ با چهار پیشرفت فنی همراه است:

1- نسل جدیدی از مدل هوش مصنوعی OpenAI

ما خوشحال هستیم تا اعلام کنیم، بینگ جدید بر روی یک مدل زبان بسیار بزرگ از نسل جدید OpenAI اجرا می شود که بمراتب قدرتمندتر از ChatGPT است و بطور خاص برای جستجوی وب سفارشی سازی شده است. این مدل جدید وارد فصل دیگری از یادگیری شده و با پیشرفت های کلیدی ChatGPT و GPT-3.5 قدرت میگیرد. این یعنی بینگ جدید از chatGPT سریع تر، دقیق تر و توانمند تر است.

2- مدل پرومتئوس مایکروسافت –  Prometheus model

ما روشی اختصاصی را برای کار با مدل OpenAI ایجاد کرده‌ ایم که اجازه می‌ دهد از قدرت آن به بهترین شکل استفاده کنیم. به مجموعه قابلیت ها و تکنیک هایی که منجر به ترکیبی از نتایج مرتبط، بموقع و هدفمند تر با ایمنی بهتر می شود، مدل پرومتئوس می گوییم.

3- استفاده از هوش مصنوعی در الگوریتم جستجوی اصلی:

بینگ جدید، مدل هوش مصنوع جدیدی را در موتور اصلی رتبه‌بندی اعمال کرده‌ که باعث بزرگترین جهش ممکن طی 20 سال اخیر شده است. به کمک مدل هوش مصنوعی جدید، حتی جستجو های آغازین کاربران دقیق تر و مرتبط تر خواهد بود.

4- تجربه کاربری جدید:

بینگ در حال باز طراحی و تصویر سازی مجدد نحوه تعامل کاربران با جستجو، مرورگر اج و چت است که بصورت یکپارچه انجام خواهد شد. در واقع بینگ در حال آماده سازی فضایی متفاوت از تعامل با وب است که باید برای رویارویی با آن آماده باشید.

بینگ می گوید: تجربیات جستجوی جدید بسیار پیشگامانه اما امکان پذیر است. مایکروسافت متعهد شده که Azure را به عنوان یک ابررایانه هوش مصنوعی به خدمت OpenAI دربیاورد تا از این زیرساخت در جهت آموزش مدل های پیشرفته که اکنون برای Bing بهینه شده اند بهره ببرد.

همراه با OpenAI، برای مقابله با محتوای مضر، دستاوردهایی داشته ایم. تیم‌ های ما برای رسیدگی به مشکلاتی مانند اطلاعات نادرست، ایمنی داده‌ها و جلوگیری از ترویج محتوای مضر یا تبعیض‌آمیز مطابق با اصول هوش مصنوعی از فناوری های جدید استفاده می کند.  کاری که ما با OpenAI انجام می‌دهیم بر اساس سالها تلاش برای اطمینان از طراحی مسوولانه سیستم‌ های هوش مصنوعی است. ما از پتانسیل و قدرت کامل اکوسیستم هوش مصنوعی خود، از جمله محققان، مهندسان و کارشناسان، برای توسعه رویکردهای جدید در جهت کاهش خطرات پیش روی کاربران مان  ادامه خواهیم داد.

نسخه جدید بینگ از امروز بصورت محدود بر روی دسکتاپ در دسترس است و همه می‌توانند از Bing.com نوین بازدید و یا در لیست انتظار ثبت‌ نام کنند. در هفته‌ های آینده پیش‌ نمایش بینگ جدید را در اختیار میلیون‌ ها نفر قرار خواهیم داد و البته بینگ جدید نسخه موبایل نیز بزودی در دسترس خواهد بود. ما هیجان‌ زده هستیم زیرا Bing و Edge جدید را به دنیای واقعی آورده ایم و قصد داریم فیدبک های مورد انتظار را برای بهبود مدل‌ های هوش مصنوعی، در مقیاس بزرگ تر ارزیابی کنیم.

 

new Bing search with chatbot ai

 

خلاصه ای رویداد معرفی نسخه جدید امکانات بینگ و مرورگر اج

نتایج جستجوی وبسایت ها همچنان مانند گذشته وجود دارد. امکان تایپ کوئری طولانی تر در صفحه خانه بینگ اضافه شده است. نتایج جستجو همزمان با امکان چت و داده های هوش مصنوعی همراه شده است. پاسخ ها و نتایج مرتبط تر و قوی تر در نتایج بینگ نمایش داده می شود.

در نتایج جستجو بینگ شاهد اضافه شدن یک دکمه چت هستیم که به کاربر امکان گفگوی متنی مستقیم با چت بات را در سرپ بینگ می دهد. این همان چیزی است که هوش مصنوعی Bard به عنوان ابزار به نتایج جستجوی گوگل خواهد آورد و بینگ را له خواهد کرد.

بینگ تلاش می‌کند ترکیبی از نتایج جستجوی همیشگی را با پاسخ‌ هایی از ChatGPT نسخه جدید و توسعه یافته ادغام کند. بدین ترتیب چیزی به نام انتخاب مسیر جستجو با چت بات یا جستجوی وبسایت ها از این پس آنجا خواهد بود که می تواند با هم همزمان باشد.

اجرای نسل جدید LLM از  OpenAI که برای جستجو بهینه شده و تجربه کاربری آن از ChatGPT قوی‌ تر است.

مایکروسافت و OpenAI مدل پرومتئوس را معرفی کردند که پاسخ‌های کامل‌ تر و بروز‌تری ارایه می کند.

مدیرعامل OpenAI: مدل پیشرفته‌ ChatGPT که در موتور جستجوی بینگ استفاده شده، نسل بعدی بوده و GPT3.5 نام دارد. سم آلتمن اعلام کرد: هوش مصنوعی اکنون انسان را وارد عصر جدیدی خواهد کرد.

 

 نسخه جدید موتور جستجوی بینگ دارای ویژگی های زیر است:

  • تحولات در مبانی اصلی انجین
  • هماهنگی و رلونسی بی نظیر چت بات
  • تولید نتایج بسیار سریع و منطبق
  • توجه به استنباط ها و تعامل تجربی
  • زیرساخت عظیم برای فرصت های در مقیاس بالاتر

 

نسخه جدید بینگ مانند بعضی آپدیت های گوگل بر روی یک زبان محدود رول اوت می شود. نسخه جدید بینگ از آدرس در دسترس خواهد بود. نسل جدید موتور جستجوی بینگ بصورت عمومی منتشر خواهد شد اما ابتدا در برخی مناطق و سپس بمرور به سایر ریجن ها خواهد رسید.

 

 

موتور جستجوی بینگ ترکیبی از جستجوی کلاسیک قبلی همراه با چت بات نسل جدید 3.5 است که تحولات تجربی زیادی برای جستجوگران بهمراه دارد.

نسل جدید موتور جستجوی بینگ از پاسخ های چت بات برای شما یک پست لینکدین ایجاد می کند. وقتی پاسخی را در سرپ بینگ یافتید، این سرچ انجین پاسخ کامل و نهایی شما را جمع بندی و تبدیل به یک پست لینکدین می کند.

ویژگی های امنیتی بینگ شامل تنظیم دقیق مدل ایمنی برای فیلتر کردن انواع محتوا مجهز به فیچر های واکنش سریع که تهدیدهای متغیر را real time شناسایی می کند. این سیستم در سطح جهانی بروز می شود و برمبنی استاندارد بین المللی لحظه ای واکنش دارد. شما می توانید از نسخه جدید بینگ پیش از موعد استفاده کنید اما یک صفحه لیست انتظار هم هست که در آن توضیحات کامل این سرچ انجین هوشمند را با ویژگی های پیش رو معرفی کرده است. در نسخه جدید مرورگر اج،  یک tab برای چت بات و یک تب برای جستجو وجود دارد و کاربر می تواند سرچ کوئری خود را در هر تب پیش ببرد.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه