zhaket logo

نحوه بهینه‌سازی ووکامرس و بهبود کارایی آن

وردپرس

4 دقیقه زمان مطالعه

همانطور که می‌دانید ووکامرس یکی از محبوب‌ترین فروشگاه ساز جهان است که برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس ساخته شده است . اما برای اینکه بتوانید به کمک آن یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای بسازید باید به مباحث مختلفی از جمله بهینه‌سازی ووکامرس و بهبود کارایی آن توجه خاصی داشته باشید. اما چطور می‌توان این‌کار را انجام داد و آیا می‌توانیم خودمان این فعالیت را را انجام دهیم یا باید متخصصی برای آن در نظر بگیریم؟
در این مقاله قصد داریم نکاتی در زمینه بهینه سازی ووکامرس خدمت شما دوستداران وردپرس بگوییم.

بهینه‌سازی ووکامرس و بهبود کارایی

اهمیت بهینه سازی و سئو بسیار بالاست زیرا هرچه وبسایت شما برای موتورهای جستجو بهینه باشد، فروش و بازدید شما هم بالاست. پس نکاتی که معرفی می‌شود را با دقت بخوانید و رعایت کنید .

سرعت بارگذاری بالا

طبق روانشناسی‌های اخیر تحمل افراد برای صفحات و انتظار در وب به کمتر از 7 ثانیه رسیده است. امروزه بیشتر مردم طاقت ندارند و اگر وبسایت شما سرعت بارگذاری آهسته‌ای داشته باشد بازدیدکنندگان از بازدید وبسایت شما منصرف می‌شوند. یک فروشگاه آنلاین باید ساده، روان و دارای سرعت بارگذاری بالا باشد تا حس خوبی به کاربران بدهید و در بهینه‌سازی ووکامرس و بهبود کارایی قدمی مطمئن بردارید.

گفته می شود که زمان بارگذاری صفحه‌ای با سرعت کم، از خرید مشتریان و از دست دادن مشتریان جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، تنها یک ثانیه تاخیر در زمان بارگذاری صفحه می‌تواند 16٪ کاهش رضایت مشتری، 11٪ کاهش بازدید صفحات را در پی داشته باشد. برای فروشگاه‌های آنلاین، سرعت بارگذاری می‌تواند به طور قابل توجهی بر سود و خط پایین تاثیر گذارد. بنابراین، اگر بخواهید یک فروشگاه موفق تجارت الکترونیک را راه اندازی کنید، سرعت بسیار مهم است.
برای افزایش سرعت راه کارها و افزونه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند سرعت بارگذاری وبسایت را با بهینه سازی کدها و استایل‌ها افزایش دهند.

پیشنهاد ژاکت

wp rocket- بهینه‌سازی ووکامرس و بهبود کارایی

با کمک افزونه حرفه‌ای wp rocket می‌توانید بهینه‌سازی ووکامرس و بهبود کارایی را به همراه افزایش سرعت برای فروشگاه اینترنتی خود به ارمغان بیاورید.

انتخاب میزبان خوب = فروشگاه خوب

همه چیز از خرید یک هاست آغاز می‌شود. این اولین گام برای راه اندازی یک فروشگاه وردپرسی پر سرعت است.
سعی کنید از میزبانی‌های رایگان و ارزان و یا نامعتبر به هیچ عنوان استفاده نکنید. شاید استفاده از این نوع میزبانی‌ها در ابتدا خوب باشد اما پس مدتی و با افزایش تقاضا و فروش دچار مشکل خواهید شد.

بهینه سازی تصاویر

تصاویر با کیفیت بالا یکی از ساده‌ترین راه زیباسازی فروشگاه الکترونیکی تجارت شما است. با این حال، اگر آنها به درستی بهینه سازی نشوند، می‌توانند تاثیر قابل توجهی در زمان بارگذاری صفحه شما داشته باشند. تصاویر بزرگ و با کیفیت بالا برای محصولات شما ممکن است در فروشگاه بی‌نظیر باشند. اما از طرف دیگر بارگذاری این تصاویر زمان زیادی می‌برد. به همین دلیل است که بهینه سازی تصاویر شما امر مهمی در بهینه‌سازی ووکامرس و بهبود کارایی است.

این مقاله را حتما بخوانید
شورت‌کدهای ووکامرس را بشناسیم

با بهینه سازی تصاویر شما می‌توانید تصاویر خیره کننده را بدون زمانبر شدن رعت بارگذاری در فروشگاه خود نگه دارید. همچنین می توانید از یک افزونه استفاده کنید، اما بهتر است قبل از آپلود آن‌ها در فروشگاه خود، نحوه بهینه سازی تصاویر را به درستی یاد بگیرید.
توصیه می کنم هنگام انتخاب قالب فرمت برای تصاویر خود، بر روی فرمت‌هایی که برای وبسایت‌ها و مرورگرها مناسب هستند، تمرکز کنید. به طور معمول این فرمت‌ها JPG یا PNG است. آنها تصاویر را برای استفاده آنلاین فشرده و کیفیت تصویر را بدون اثرات منفی کاهش می دهند. به عبارت دیگر، تصاویر شما حتی با کیفیت پایین به نظر می رسد.

پیشنهاد ژاکت

برای اینکه بتوانید در عملیات بهینه‌سازی ووکامرس و بهبود کارایی، تصاویر خود را بهینه‌سازی کنید می‌توانید از افزونه‌هایی مانند WP Smush Pro  استفاده کنید.

استفاده از یک شبکه تحویل محتوا (CDN)

شبکه تحویل محتوا می‌تواند به افزایش سرعت وبسایت و کاهش زمان بارگذاری صفحه فروشگاه ووکامرس کمک کند. CDN شبکه‌ای از سرورهای استراتژیک در سراسر جهان است. این‌ها برای ذخیره محتوای وبسایت استفاده می‌شوند تا بتوانند به راحتی به مشتریان در مکان جغرافیایی دسترسی پیدا کنید. بنابراین هنگامی که یک CDN فایل‌های وبسایت شما را مخفی می‌کند بعدا آنها را برای کاربران نزدیک به CDN نمایش می‌دهد و همین امر سبب بهینه‌سازی ووکامرس و بهبود کارایی فروشگاه اینترنتی می‌شود.

حذف کدهای اضافی

کدهای اضافی می‌تواند سرعت وبسایت شما را افزایش دهد؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم کدهای اضافی وبسایت را حذف کنید. همچنین می‌توانید کدها و استایل‌های اضافی وبسایت را بهینه سازی کنید.

ساماندهی افزونه‌ها

بخشی از جذابیت وردپرس طیف گسترده‌ای از افزونه‌ها است. اما گاهی این افزونه ممکن است برای وبسایت شما مضر باشد.
برای مثال برخی از افزونه‌ها دارای کدنویسی قدیمی و بروز نشده هستند، این امر موجب می‌شود سرعت وبسایت و افزونه به شدت افزایش پیدا می‌کند. کیفیت افزونه بسیار مهم است و همچنین یادتان نرود که افزونه‌های وردپرس را از منابع نامعتبر دریافت نکنید.

نتیجه گیری

پیاده سازی ووکامرس در وبسایت وردپرس یک گام جذاب برای استارت فروش آنلاین است. اما یادتان باشد که برای چشیدن طمع فروش خوب باید ووکامرس و وبسایت خود را بهینه کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از مشتری بگیرید. برای بهینه‌سازی ووکامرس و بهبود کارایی روش‌هایی را که گفتیم با دقت بررسی کنید و انجام دهید. این کار به تنهایی و توسط خودتان امکان‌پذیر است و نیاز به یک متخصص ندارید.

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

645,000 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,326,500 تومان

80%

نویسنده ژاکت

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه