بهترین افزونه های گیمیفیکیشن وردپرس

افزونه های وردپرس

8 دقیقه زمان مطالعه

افزونه گیمیفیکیشن افزونه ای است که هدف آن ایجاد امکان بازی و سرگرمی در محیط هایی است که اصولا برای بازی و سرگرمی طراحی نشده است. هدف از این افزونه ها معمولا افزایش مشارکت اعضا و ایجاد تنوع و سرگرمی در فضای وب سایت است که در نهایت می تواند به بهبود راندمان کاری نیز منجر شود. افزونه های گیمیفیکیشن می توانند کارمندان، مشتریان، دانش آموزان و… را درگیر کنند تا با شوق و علاقه بیشتری محتوای وب سایت را دنبال کنند.

مجموعه زیر از افزونه های گیمیفیکیشن، مجموعه ای از بهترین افزونه های گیمیفیکیشن وردپرس است که شما میتوانید برای اضافه کردن عناصر الهام گرفته شده از بازی ها استفاده کنید. در ادامه درباره نحوه عملکرد گیمیفیکیشن، مزایای آن و همچنین افزونه های زیر صحبت می کنیم.

  • GamiPress
  • myCred
  • BadgeOS
  • WP Optin Wheel
  • KingSumo

چرا باید در کسب و کار خود از گیمیفیکیشن استفاده کنید؟

گیمیفیکیشن

گیمیفیکیشن به کاربران این فرصت را می دهد تا در سناریوهای هیجان انگیز شرکت کنند، اقدامات معمولی را به شیوه ای سرگرم کننده انجام داده و جوایز و امتیازاتی را برای اقدامات خود جمع آوری کنند. این امر نه تنها آنها را سرگرم می کند، بلکه آنها را تشویق می کند تا کارهای خود را تا رسیدن به هدف نهایی انجام دهند.

این تکنیک باعث استفاده بیشتر مشتریان از محصولات شما شده، وفاداری آنها را نسبت به برند شما افزایش داده و تعامل کاربران را افزایش می دهد و در نهایت باعث سود بیشتر برای شرکت شما می شود.

استفاده از تکنیک های گیم پلی در یک سایت نیز به شما کمک می کند تا اطلاعات ارزشمندی در مورد عملکرد مشتری بدست آورده که می توانید از آنها برای بهبود شیوه های تجاری خود استفاده کنید.

گیمیفیکیشن برای مشتریان نیز مفید بوده و این فایده فقط به دلیل جوایزی که دریافت می کنند نیست، همچنین به دلیل دریافت بازخورد فوری در مورد عملکرد آنها، که برای فرایندهای یادگیری نیز مهم است. گیمیفیکیشن همچنین جنبه رقابتی کاربران را بیدار می کند. هرچه بیشتر تلاش کنند تا از رقبا بهتر عمل کنند، در حین جمع آوری جوایز در این راه بیشتر خواهند آموخت.

حال که درباره گیمیفیکیشن و مزایای تجاری آن صحبت کردیم، معروف ترین افزونه های گیمیفیکیشن را مورد بررسی قرار دهیم.

برای آشنایی با نمونه های گیمیفیکیشن در کسب و کار، این مقاله را مطالعه کنید.

معرفی بهترین افزونه های گیمیفیکیشن وردپرس

GamiPress

افزونه گیمیفیکیشن gamipress

 

کار با افزونه گیمیفیکیشن  GamiPress آسان بوده و می توانید آن را به صورت رایگان از سایت وردپرس دانلود کنید.  GamiPress سه نوع جایزه را پشتیبانی می کند. شما می توانید برای افزایش تعامل کاربران به آنها امتیاز بدهید. کاربران می توانند این امتیازات را جمع آوری کرده و کوپن، کالا و یا موارد دیگر را خریداری کنند.

شما در داشبود خود می توانید نام امتیاز و نوع امتیاز ( اعتبار، سکه، غیره) را تعیین کنید و مشخص کنید که کاربران چگونه باید این امتیارات را کسب کنند و چگونه آنها را از دست می دهند. GamiPress به شما این امکان را می دهد که تعداد امتیازهایی را که یک نفر پس از انجام یک کار خاص دریافت می کند و چگونگی کسب امتیازات را تعیین کرده و برای آنها متن تبریک سفارشی تنظیم کنید.  GamiPress به شما این اجازه را می دهد که برای کسب امتیاز، پیش نیاز هایی مانند کسب امتیاز از طریق خرید کردن تعریف کرده و برای آنها محدودیت زمانی تعیین کنید. مثلا چند دقیقه، چند ساعت، چند روزو حتی چند سال.

GamiPress به تنهایی یک افزونه فوق العاده است، اما شما می توانید قدرت آن را با برخی از افزونه های freemium افزایش دهید.

myCred

افزونه گیمیفیکیشن mycred

 

myCred یک افزونه freemium است که به شما امکان می دهد با امتیاز، رتبه و نشان به مخاطبان خود جایزه دهید. می توانید پیشرفت کاربران را در مدت زمانی مشخص پیگیری کرده و به کاربران با انجام برخی کارها به طور خودکار امتیاز دهید. آنها بعداً می توانند از امتیازات برای تخفیف استفاده کنند. و از آنجا که این افزونه دارای یک افزونه داخلی به نام cashCred است، کاربران می توانند امتیاز خریداری کرده یا امتیاز را به پول نقد تبدیل کنند. این پلاگین گیمیفیکیشن دارای جدول امتیازات و رتبه بندی دقیقی است که به بازیکنان امکان می دهد تا با جزئیات وضعیت خود را در جدول بررسی کنند.

myCred همچنین با افزونه های متعدد محبوب، از جمله WooCommerce ، JetPack ، BuddyPress و سایر موارد سازگار است.

BadgeOS

افزونه گیمیفیکیشن BadgeOS

 

BadgeOS یک افزونه عالی دیگر است که می توانید آن را به صورت رایگان دانلود کرده و به شما این امکان را می دهد تا با نشان، امتیاز و رتبه به کاربران امتیاز دهید.

باBadgeOS ، می توانید در مورد مراحلی که کاربران باید برای کسب جایزه خود بگذرانند، تصمیم بگیرید. برای مثال، می توانید برای ورود به سایت، گذاشتن نظر، انجام کاری و غیره به کاربران امتیاز دهید. همچنین می توانید پیام تبریک سفارشی با توجه به امتیاز دریافتی تنظیم کنید. امکاناتی که این افزونه دارد عبارتند از مشخص کردن حد مشخصی برای امتیاز ها، ارائه بی شمار هدیه و امکانات دیگر. همانطور که گفته شد، قابلیت های این پلاگین بسیار گسترده هستند و شما می توانید با نصب افزونه های پریمیوم یا رایگان، قابلیت های بیشتری به افزونه اضافه کنید. به عنوان مثال، شما می توانید به کاربران برای اشتراک گذاری محتوای سایتتان در سایت های دیگر امتیاز دهید. به عنوان مثال افزونه Badge Builder به شما امکان طراحی تصاویر نشان ها، امتیازات و رتبه بندی را می دهد.

این مقاله را حتما بخوانید
سئوی حرفه ای در وردپرس با Rank Math SEO

WP Optin Wheel

افزونه گردونه شانس آپتین ژاکت

 

WP Optin Wheel یک انتخاب عالی است. افزونه گردونه شانس اپتین را می توانید هم اکنون از ژاکت تهیه کنید.

اگر می خواهید گیمیفیکیشن را با کمپین ایمیل مارکتینگ خود ادغام کنید، افزونه WP Optin Wheel یک انتخاب عالی برای شما است.

این افزونه با اهدای جایزه و امتیاز به مشتریان شما از طریق چرخاندن گردونه شانس و دریافت ایمیل مشتریان شما افزایش پیدا می کند.

این افزونه شامل گزینه هایی برای سفارشی سازی هر یک از 12 قسمت گردونه است. شما می توانید تصمیم بگیرید که کدام بخش حذف شود، کدام کوپن را نمایش ندهد و همچنین لینکی به صفحه ای در سایت خود وارد می کنید.

WP Optin Wheel شامل مجموعه ای از قالب های از پیش تعریف شده است که به شما امکان می دهد قالبی را که بیشتر با سبک شما مطابقت دارد، انتخاب کنید.

با استفاده از افزونه WP Optin Wheel می توانید نرخ تبدیل کاربران به مشتری واقعی را از 1.5% به 19% افزایش دهید. همچنین می توانید به کمک کوپن های تخفیف ووکامرس و گردونه شانس، از فروش فوق العاده خود لذت ببرید.

اگر می خواهید شماره موبایل کاربران، نام و نام خانوادگی یا حتی جنسیت کاربر را هم پیش از شروع بازی دریافت کنید، با فرم ساز قدرتمند افزونه Wp Optin Wheel می توانید هر داده ای که نیاز دارید را به گردونه اضافه کنید.

یکی از امکانات منحصر به فرد این افزونه که در سایر افزونه های مشابه دیده نشده است، قابلیت ایجاد کوپن تخفیف هماهنگ با ووکامرس است. در گردونه شانس خود می توانید به ازای هر کاربر یک کوپن تخفیف منحصر به فرد ایجاد کنید و کوپن ها نیز می توانند به صورت حرفه ای محدود به یک یا چند محصول و دسته باشند. کوپن های تخفیف برای هر تکه به صورت مجزا تعریف می شوند و کنترل کامل روی کوپن ها در اختیار شما قرار می گیرد.

مارکتینگ بدون آمار بی معنی است، بنابراین سیستم گزارش گیری کاملی از میزان نمایش گردونه، تعداد بازی های انجام شده و نرخ تبدیل در اختیار شما قرار می گیرد.

KingSumo

افزونه گیمیفیکیشن KingSumo

KingSumo یک افزونه پریمیوم است که به شما امکان قرار دادن انواع هدیه ها را در سایت می دهد.

از امکانات این افزونه می توان به امکان قرار دادن عنوان مسابقه، توضیحات درباره آن، تعیین زمان شروع و زمان پایان، تعیین تعداد افرد برنده، تعیین جوایز، ارزش آنها و امکان بارگذاری تصویر جایزه اشاره کرد. سپس می توانید انتخاب کنید که می خواهید شرکت کنندگان شما در کدام پلتفرم ها هدیه های خود را به اشتراک بگذراند. (به عنوان مثال فیس بوک، توییتر، LinkedIn و غیره). به اشتراک گذاشتن آنها در شبکه های اجتماعی بسیار مهم است، زیرا احتمالاً افراد بیشتری به سمت شما جذب می شوند.

پس از تنظیم همه چیز ، می توانید تصویر و اطلاعات هدیه را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، آن را ایمیل کنید. دکمه “آماده برای اعطا” نمای کلی از همه شرکت کنندگان و تعداد آنها را به شما ارائه می دهد و به شما امکان می دهد تا برندگان را انتخاب کنید، اما در صورت نیاز تصمیم خود را دوباره تنظیم کنید.

افزونه آوانس

افزونه گیمیفیکیشن آوانس ژاکت

افزونه امتیازدهی به کاربران آوانس یکی از جامع ترین افزونه های گیمیفیکیشن در مارکت های وردپرسی دنیاست.این افزونه که کاملا ایرانی و بومی طراحی شده است، با اهدای امتیاز به ازای فعالیت های مختلف به کاربران سایتتان باعث می شود که کاربران فعال و مشتریانی وفادار و پایدار داشته باشید.

افزونه آوانس در ژاکت در دسترس شماست.

می دانیم یکی از نکاتی که گوگل در رتبه بندی سایت ها توجه می کند، پایین بودن نرخ پرش کاربران  (bounce rate)  از سایت هاست . شما می توانید با کمک افزونه امتیازدهی آوانس، بابت حضور بیشتر کاربران در صفحه به آن ها امتیاز اهدا کنید . به عنوان مثال، شما می توانید در تنظیمات این افزونه تعریف کنید که اگر کاربر بیشتر از 60 ثانیه در صفحه مقاله یا محصول باقی بماند، به آن کاربر امتیاز تماشای آن مطلب اهدا شود. با این کار می توانید نرخ خروج از صفحات سایتتان را کم کنید و به بهبود سئو سایتتان کمک فراوانی کنید.

در این افزونه شما می توانید بابت معرفی صفحات سایت و فروش محصولات به کاربران معرف و بازارایاب ، امتیاز و یا پورسانت (شارژ اعتبار کیف پول) اهدا کنید ، این ویژگی باعث می شود که همه کاربرانتان تشویق شوند که محصولات سایتتان را تبلیغ کنند یا اینکه در معرفی مطالب سایتتان به دیگران پیش قدم شوند.

همان طور که بالاتر هم توضیح دادیم، شما می توانید بابت فعالیت های مختلف به کاربرانتان امتیاز اهدا کنید و از آن جایی که بعد از فعالیت در همان لحظه به کاربر یک پیام اعلان نمایش داده می شود ، کاربر تشویق می شود برای گرفتن امتیاز بیشتر فعالیت بیشتر انجام دهد.

نتیجه

افزودن اصول بازی به سایت شما یک استراتژی عالی است که می تواند برای برند شما در دراز مدت بسیار مفید باشد. افزایش ترافیک و مشارکت کاربران و همچنین احساس پیشرفت کاربران در انجام وظایف، معمولاً به معنای نرخ تبدیل بالاتر است ، پس چرا از بازی سازی به نفع خود استفاده نکنید؟

امیدواریم این مقاله به توسعه کسب و کار شما با استفاده از تیکنیک کمک کرده باشد. شما می توانید سوالات و نظرات خود را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور آی فکت | پلاگین iFact

645,000 تومان

89.07%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی

8

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

2

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام.
از بین افزونه های گیمیفیکیشن کدومشون قابلیت این رو دارند که بشه کاربران رو بر اساس امتیازهایی که کسب کردند، رتبه بندی کرد؟ منظورم اینه که مثلا یه جدولی باشه که کاربران رو بر اساس امتیازهایی که در فعالیت های مختلف مثلا کوییز و تکلیف و گذراندن درس و … کسب کردن، لیست کنه و به بقیه نشون بده

ارسال دیدگاه