پوش نوتیفیکیشن چیست و چطور آن را در وردپرس فعال کنیم؟

افزونه های وردپرس

8 دقیقه زمان مطالعه

پوش نوتیفیکیشن، که به آن اعلان های تحت وب نیز گفته می شود، در چند سال گذشته محبوبیت زیادی در بین مشاغل و بازاریابان آنلاین کسب کرده است. پوش نوتیفیکیشن ها روش های موثری  برای جذب مخاطب و افزایش بازدیدکنندگان مجدد ارائه می دهند. امروز ما قصد داریم به بررسی دقیق پوش نوتیفیکیشن های وردپرس و نقش آنها در گسترش دسترسی وب سایت شما و نحوه اضافه کردن آنها  بپردازیم.

به کمک این روش می توانید هنگام انتشار یک پست جدید، پوش نوتیفیکیشن به دستگاه های iOS و Android به صورت مستقیم از سایتتان ارسال کنید. خواننگان خود را از انتشار مطلب جدید مطلع کرده و آنها را به خوانندگان  وفادار تبدیل کنید. این روش مانند یک خبرنامه است، اما بسیار موثرتر است. یکی از چالش های راه اندازی وب سایت این است که افراد پس از خروج از وب سایت، دوباره به آن مراجعه کنند. اگر محتوای جذاب ارائه می دهید، باید بر ارتباط با بازدیدکنندگان خود تمرکز کنید. در اینجا نوتیفیکیشن های وردپرس راه حلی مناسب برای این موضوع ارائه می دهند.

این مقاله نحوه استفاده از افزونه های پوش نوتیفیکیشن وردپرس را نشان می دهد و انتخاب ما را برای بهترین افزونه های پوش نوتیفیکیشن به اشتراک می گذارد.

پوش نوتیفیکیشن ها (Push Notifications) چیست؟

پوش نوتیفیکیشن ها در وردپرس به شما این امکان را می دهد که وقتی محتوای جدیدی را در سایت خود منتشر کرده اید، به طور خودکار به مخاطبان خود اطلاع دهید یا می توانید در هر زمان پیام های از پیش تعریف شده ارسال کنید. این می تواند یک اعلان در تلفن همراه یا مرورگرهایی مانند کروم (Chrome)، فایرفاکس (Firefox) یا سافاری (Safari) باشد. پوش نوتیفیکیشن در ابتدا برای دستگاه های اندروید و iOS در سال 2009 معرفی شد و پس از آن برای سیستم عامل های دیگر گسترش یافت. اگر به روند کاری گوگل بین سال 2014 تا به امروز نگاه کنیم، می بینیم که علاقه مندی به ” پوش نوتیفیکیشن ها” به طور پیوسته در حال افزایش است.

در گذشته پوش نوتیفیکیشن ها فقط برای برنامه ها و به روز رسانی سیستم اعمال می شد. امروزه، پیاده سازی این ویژگی برای وب سایت ها بیش از پیش متداول شده است.

پوش نوتیفیکیشن ها پیام هایی هستند که پس از خروج از وب سایت شما برای بازدیدکنندگان (که دریافت آنها را انتخاب کرده اند) ارسال می شوند. برای شرکت در این امر، معمولاً پیامی مانند این را مشاهده می کنید:

پوش نوتیفیکیشن در موبایل

چرا باید پوش نوتیفیکیشن را به سایت وردپرس خود اضافه کنید؟

کاربران باید در ابتدا اجازه ارسال پوش نوتیفیکیشن ها را به شما بدهند. این بدان معنی است که آنها قبل از انتشار مطلب به آنچه شما ارائه می کنید علاقه مند بوده و به احتمال زیاد با پیغام های بعدی شما ارتباط برقرار می کنند.

این پیام ها بسیار کوتاه و تلگرافی هستند و زمان کمتری را نسبت به پست های شبکه های اجتماعی یا ایمیل های طولانی از کاربر می گیرند. در این نوع پیام ها هیچ الگوریتمی مانند شبکه های اجتماعی وجود ندارد تا دسترسی شما را به کاربران محدود کند. به همین علت تقریباً 100٪ پیام های ارسالی شما برای کاربران نمایش داده می شوند. کاربران می توانند نحوه نمایش این پیام ها را کنترل و مدیریت کنند . برای مثال هر کاربر می تواند گزینه یادآوری این پیغام ها را انتخاب کند یا کاملا push message ها را غیر فعال کند. این نوع بازاریابی هنوز اشباع نشده است و درصد کمی از کسب و کارها از آن استفاده می کنند. امروزه سایت های معروف و قدرتمندی مانند لینکدین  (Linkedin)، پینترست (Pinterest) و فیسبوک (Facebook) از پوش نوتیفیکیشن ها برای بازاریابی در فضای وب استفاده می کنند.

بر اساس یک نظرسنجی ، پوش نوتیفیکیشن ها در مقایسه با ایمیل 50 درصد بیشتر باز می شوند و 2 برابر ایمیل ها کلیک دریافت می کنند.

همچنین تعامل بیشتری با کاربران نسبت به  اس ام اس، ایمیل و سوشال مدیا برقرار می کنند.

معرفی افزونه های مناسب برای پوش نوتیفیکیشن ها

افزونه OneSignal

افزونه OneSignal در وردپرس

توضیحات درباره افزونه

OneSignal یک راه آسان برای افزایش تعامل کاربران است. از OneSignal برای ارسال نوتیفیکیشن های هدفمند به بازدیدکنندگان استفاده کنید تا آنها برای بازدید به سایت شما بازگردند.

پس از راه اندازی، بازدیدکنندگان باید اجازه دریافت پوش نوتیفیکیشن هنگام انتشار یک پست جدید را به سایت بدهند. بازدیدکنندگان حتی پس از خروج از وب سایت شما، این اعلان ها را دریافت می کنند و در نتیجه باعث تعامل مجدد می شود.

می توانید ارسال اعلانات را در فواصل از پیش تعیین شده تنظیم کنید، بخش های کاربری ایجاد کنید و فرآیند انتخاب را برای بازدیدکنندگان سفارشی کنید.

امکانات

این افزونه از کروم (دسکتاپ و اندروید)، سافاری (Mac OS X) ، Microsoft Edge (دسکتاپ و اندروید) ، اپرا (دسکتاپ و اندروید) و فایرفاکس (دسکتاپ و اندروید) در هر دو سایت HTTP و HTTPS پشتیبانی می کند.

اعلان های خودکار – می توانید هر بار که یک پست جدید منتشر می کنید، اعلانات را برای دنبال کنندگان ارسال کنید. قسمت یادآور را به گونه ای تنظیم کنید که در صورت عدم بازدید چند روزه، به طور خودکار برای آنها اعلان ارسال شود.

بخش های هدف – اعلان ها را برای بازدیدکنندگان خاص بر اساس زبان ، تعداد دفعاتی که آنها از وبلاگ شما بازدید کرده اند، ارسال کنید یا حتی ویژگی های کاربری خود را تنظیم کنید که می توانید آنها را هدف قرار دهید.

سفارشی سازی – Opt-In زمان و چگونگی درخواست از بازدیدکنندگان خود برای انتخاب اعلان های مرورگر را انتخاب کنید. سفارشی را که برای اولین بار مشاهده می کنند، سفارشی کنید.

زمان واقعی تجزیه و تحلیل اعلان های خود و میزان بازدیدها را در لحظه مشاهده کنید.

تست   A/B- پیام های مختلف را برای مجموعه کوچکتری از بازدیدکنندگان خود امتحان کنید تا ببینید کدام یک از پیام ها موثرتر هستند و سپس پیام موثرتر را برای بقیه بازدیدکنندگان خود ارسال کنید!

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش ساخت پاپ آپ در وردپرس

اعلان های زمان بندی شده – اعلان ها را در آینده، بر اساس منطقه زمانی کاربر یا حتی بر اساس همان ساعت روز که آخرین بار از وب سایت شما بازدید کرده اند، برنامه ریزی کنید.

PushEngage

افزونه PushEngage در وردپرس

PushEngageبهترین سرویس پوش نوتیفیکیشن در بازار است. این افزونه به شما این امکان را می دهد که به راحتی پوش نوتیفیکیشن را به سایت وردپرس خود اضافه کنید.

PushEngage Web Push Notifications از همه مرورگرها ، از جمله Google Chrome ، Safari و مرورگر Samsung پشتیبانی می کند.

با ایجاد بخش های کاربری بر اساس ویژگی های مختلف مانند مرورگر، علایق و موقعیت مکانی، تعامل بهتری داشته باشید. این امر به ارسال اعلان های مرتبط برای نرخ پاسخ بهتر کمک می کند.

این افزونه همچنین ابزارهایی را برای آزمایش و تجزیه و تحلیل عملکرد پوش نوتیفیکیشن وردپرس ارائه می دهد. با استفاده از ویژگی A/B Testing ، چندین پارامتر را برای اعلان های فشار برای وردپرس آزمایش کنید و تصمیم بگیرید که کدام یک برای سایت بهتر کار می کند.

علاوه بر این ، Push Analytics اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد هریک از اعلان ها ارائه می دهد. تجزیه و تحلیل روزانه ، اطلاع رسانی پوش و کمپین بهترین نتایج را برای تصمیم گیری آگاهانه در استراتژی اعلان پوش ارائه می دهد.

معرفی افزونه ارسال نوتیفیکیشن وردپرس  Smart Notification System :

این افزونه راه حلی کامل برای ارسال نوتیفیکیشن به تمام کاربران اعم از کاربران کروم، فایرفاکس، ویندوز فون 8 و 8.1، ویندوز 10، مرورگر اپرا، مرورگر سامسونگ، مسنجر فیسبوک و چند پلتفرم دیگر ارائه می دهد. شما با این افزونه، سیستم اطلاع رسانی شخصی خودتان را شبیه zhaket.com  و اکثر وب سایت های مشهور خواهید داشت که می توانید بدون هیچ محدودیتی مستقیما به تمام کاربران خود، چه کاربران موبایل و چه کامپیوتر در مرورگرهای فایرفاکس و کروم، پیام ارسال کنید. ارسال پیام در این افزونه، بدون هیچ سرور واسطه ای، در هاست شما انجام می گیرد. با این افزونه می توانید به چند دیتابیس متصل شوید و پیامی را به صورت یکجا برای کاربران ارسال کنید.

شما می توانید در افزونه ارسال اعلان وردپرس به سه شکل برای کاربران درخواست اشتراک صادر کنید.

1- به صورت پاپ-آپ با تنظیمات فراوان برای شخصی سازی: 

پیام مجوز برای پوش نوتیفیکیشن

حالت پاپ-آپ، تنظیمات ظاهری بسیاری داشته و همچنین با قابلیت درج کدهای CSS سفارشی قادر خواهید بود تا ظاهر پنجره نمایش پیام را متناسب با قالب سایت خود نمایش دهید. تصویر زیر، نمونه ویرایش شده پاپ-آپ با استفاده از کد CSS سفارشی است:

نوتیفیکیشن اشتراک در خبرنامه وردپرس

2- به صورت دکمه با تنظیمات کامل شخصی سازی :

علامت اعلان نوتیفیکیشن

3- به صورت Native Opt-in: 

پیام نمایش نوتیفیکیشن

افزونه Desktop & Mobile Push Notification System قادر به تشخیص موقعیت مکانی کاربران نیز هست. لذا شما می توانید با استفاده از قابلیت ارسال منطقه، بر اساس موقعیت GPS کابران نیز برای آن ها پیام ارسال کنید.

پیام نوتیفیکیشن درباره مکان

شما می توانید از طریق این لینک اطلاعات بیشتری درباره افزونه ارسال نوتیفیکشن به موبایل و کامپیوتر کسب کرده و آن را از ژاکت تهیه کنید.

افزونه نوتیفیکیشن ایکس پرو NotificationX Pro

توضیحات درباره افزونه

پلاگین NotificationX Pro به شما کمک می کند تا در بالا یا پایین سایتتان یک نوار اعلان ایجاد نمایید و یک خبر یا پیشنهاد را به اطلاع آنان برسانید! برای مثال فرض کنید یک طرح تخفیف دارید و می خواهید که کاربران را در سریعترین زمان ممکن آگاه سازید ، شما می توانید یک نوار اعلان خیلی خیلی زیبا تهیه کرده و بالا یا پایین سایتتان قرار دهید! کاربران شما به محض باز کردن سایت شما این نوار را مشاهده خواهند کرد. گاهی اوقات اطلاعیه مهمی برای نمایش به کاربران وجود دارد یا یک پیشنهاد شگفت‌انگیز! شما می توانید پیشنهادات خود را در قالب اعلان در بالاترین قسمت سایت خود به صورت کاملاً حرفه‌ای نمایش دهید. ظاهر شدن اعلان در بالاترین قسمت سایتتان به شما کمک می کند تا مضاف بر زیبایی ظاهری که به سایت می بخشید، کاربران را از آخرین رویدادهای سایت خود مطلع کنید، بدون کوچکترین دغدغه‌ای!

ویژگی های این افزونه عبارت است از:

  • رابط فوق العاده ساده و آسان برای تنظیم هشدار اعلان ها
  • پشتیبانی از WooCommerce ، Easy Digital Download ، Freemius ، Envato
  • گزینه سفارشی سازی برای نمایش در سراسر سایت، در پست ها ، صفحات خاص یا حذف از مکان خاص
  • NotificationX را با Zapier وصل کنید تا هر چیزی بسازید
  • شما می توانید نتایج را از طریق ابزار Analytics [PRO] بررسی کنید و تعداد دفعات مشاهده اعلان یا حتی  CTR (نرخ کلیک) را مشاهده کنید.
  • 9+ ابزار پیشرفته برای بهینه کردن استراتژی های بازاریابی و اجتماعی شما
  • گزینه ای برای غیرفعال کردن ادغام های غیر ضروری برای نگه‌داشتن سایت
  • امکان قرار دادن فیلد دریافت ایمیل کاربر
  • امکان قرار دادن پست ها برای نمایش در نوار اطلاعیه
  • امکان قرار دادن شمارنده معکوس در نوار
  • ۱۰۰درصد واکنشگرا

شما می توانید از طریق این لینک اطلاعات بیشتری درباره این افزونه نوتیفیکیشن ایکس پرو NotificationX Pro کسب کرده و آن را از ژاکت تهیه کنید.

خلاصه

پوش نوتیفیکیشن وردپرس یک راه عالی برای مطلع سازی کاربران از جدیدترین محتوای منتشر شده، آشنایی بیشتر با برند شما و افزایش نرخ تبدیل است.

اختصار پیام و ظاهر چشم نواز پوش نوتیفیکیشن ها آنها را در دسترس و قابل اجرا می کند و در نتیجه یک کانال بازاریابی موثرتر برای صاحبان وب سایت ها ایجاد می کند.

افزونه های پوش نوتیفیکیشن را نصب کنید تا این قابلیت را به سایت وردپرس خود اضافه کنید.

با در نظر گرفتن همه موارد بالا، به یاد داشته باشید که پوش نوتیفیکیشن های زیادی برای مشترکان خود ارسال نکنید. آنها را ساده و جذاب نگه دارید تا بازدیدکنندگان شما حتماً آنها را بررسی کنند.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور آی فکت | پلاگین iFact

645,000 تومان

89.07%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی

8

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

2

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

با سلام آیا برنامه ای هست که سایتی که اطلاعات جدید را اضافه کرد در مرورگر بصورت نوتیفیکیشن دید. بطور مثال روی سایت شهر خبر اخبار جدید که در سایت آمد بصورت نوتیفیکیشن مشاهده کرد.

ارسال دیدگاه