قالب وردپرس چیست؟

وردپرس

4 دقیقه زمان مطالعه

قالب وردپرس ابزاری برای تغییر ظاهر و طراحی وبسایت وردپرسی است. تم‌ها ظاهر سایت شما را سفارشی می‌کنند، از جمله چیدمان، تایپوگرافی، رنگ و سایر عناصر طراحی را تحت تغییر قرار می‌دهند. قالب یک پوشه فشرده با گروهی از فایل‌ها، شامل مجموعه‌ای از قالب‌های صفحه نوشته شده به زبان برنامه‌نویسی PHP همراه با برخی از شیوه‌نامه‌های CSS است. هنگامی که برای اولین بار یک سایت وردپرس ایجاد می‌کنید، یک قالب پیش فرض روی سایت نصب است. شما می‌توانید تم وردپرس خود را مطابق با نیازها و کسب و کارتان تغییر دهید. انتخاب قالب مناسب می‌تواند وب‌سایت شما را جذاب‌تر، استفاده از آن را آسان‌تر و تعامل بازدیدکنندگان را بهبود بخشد. در این پست می‌خواهیم اطلاعات کاملی درباره قالب‌های وردپرسی کسب کنیم. با ما همراه باشید…

قالب وردپرس

قالب وردپرس پوشه‌ای از فایل‌هایی است که با هم کار می‌کنند تا طراحی سایت شما را ایجاد کنند. یک پوسته وردپرس شامل فایل‌های قالب، شیوه نامه‌ها، تصاویر و احتمالاً فایل‌های جاوا اسکریپت است. همه آن فایل‌ها نحوه نمایش پست‌ها و صفحات وبلاگ شما را تغییر می‌دهند. تغییر پوسته وردپرس لزوماً محتوای وبلاگ، صفحات، کاربران یا سایر اطلاعات ذخیره شده در پایگاه داده شما را تغییر نمی‌دهد. قالب موردنظر شما فقط نحوه نمایش تمام آن اطلاعات به بازدیدکنندگان وبسایت شما را تغییر می‌دهد.
هزاران قالب وردپرس رایگان و حرفه‌ای برای استفاده شما در دسترس است. تم‌های رایگان را می‌توان از دایرکتوری رسمی قالب وردپرس از مخزن وردپرس دانلود کرد، یا می‌توانید تم‌های حرفه‌ای با ویژگی‌های پیشرفته‌تر را از مارکت‌های معتبر خریداری کنید. شما حتی می‌توانید تم‌های سفارشی خود را برای یک طراحی وب منحصر به فرد ایجاد کنید.

تفاوت قالب‌ وردپرس با فایل تکی قالب چیست؟

اغلب اصطلاحات قالب وردپرس و قالب معمولی برای مبتدیان گیج کننده است. فایل‌های قالب بخشی از قالب وردپرس به همراه انواع دیگر فایل‌ها مانند شیوه نامه‌ها، اسکریپت‌ها و تصاویر هستند. شما نمی‌توانید فایل های قالب را به صورت جداگانه نصب کنید. آنها با بقیه فایل‌ها در قالب وردپرس کار می‌کنند تا طراحی وبسایت شما را تغییر دهند. یک فایل قالب فقط یک صفحه یا بخشی از یک صفحه را کنترل می‌کند. به عنوان مثال، در اکثر تم‌ها فایل‌های قالب جداگانه برای سربرگ، فوتر، سایدبار، نظرات و سایر بخش‌های سایت شما وجود دارد. فایل‌های قالب به کنترل اینکه چه اطلاعاتی همراه با طرح مناسب هر صفحه نمایش داده می‌شود، کمک می‌کند. وردپرس از یک سلسله مراتب در استفاده از قالب بهره می‌برد که تعیین می‌کند کدام قالب برای کدام بخش یا صفحه استفاده شود.

نحوه نصب قالب وردپرس

اگر تازه با وردپرس آشنا شدید، شاید تصور کنید نصب و راه اندازی قالب وردپرس کار دشواری است اما باید به شما بگویم که اصلا اینگونه نیست. شما تنها کافیست قالب موردنظر خود را انتخاب کرده و دانلود کنید. یا چنانچه قالب شما حرفه‌ایست آن را بخرید. سپس به پیشخوان وردپرس خود وارد شده و به قسمت نمایش>> پوسته مراجعه کنید. حال قالب موردنظر خود را از این قسمت بارگذاری نمایید.

افزودن قالب

قالب فرزند چیست؟

گاهی اوقات، متوجه می‌شوید که قالب موردنظر شما همراه با یک قالب فرزند است. دلیل اینکه توسعه‌دهندگان قالبی همراه با تم‌های فرزند ایجاد می‌کنند این است که شما (یا توسعه‌دهنده وردپرس شما) می‌توانید به راحتی فایل‌های قالب را بدون تأثیر بر فایل‌های اصلی تغییر دهید.
چرا این کار مفید است؟ اگر تغییرات زیادی در قالب خود ایجاد کنید و سپس بخواهید به تم اصلی برگردید، انجام این کار آسان است. علاوه بر این، می‌توانید بدون از دست دادن هیچ گونه تنظیمات سفارشی‌سازی در فایل‌های تم فرزند، به‌روزرسانی را برای قالب اصلی خود انجام دهید.

این مقاله را حتما بخوانید
3 دلیل منطقی برای مفید بودن ویژگی Open source

ویرایشگر تم در مقابل سفارشی ساز وردپرس

ویرایشگر قالب وردپرس شما یک ویرایشگر متن ساده است که می‌توانید آن را در داشبورد وردپرس خود پیدا کنید. از آنجایی که داخلی است، می‌توانید فایل‌های قالب خود را مستقیماً روی آن تغییر دهید. دسترسی به این ویرایشگر آسان است. فقط وارد داشبورد مدیریت خود شوید و روی قالب> ویرایشگر پوسته کلیک کنید.

چگونه یک قالب استاندارد برای سایت خود انتخاب کنیم؟

انتخاب یک قالب یک مرحله غیر قابل رد شدن در روند ساخت سایت وردپرس است. قالب وردپرس تقریباً بر هر جنبه‌ای از سایت شما تأثیر می‌گذارد، از طراحی گرفته تا سرعت، عملکرد، سئو و تجربه کاربر. اما چگونه بفهمیم که کدام قالب برای سایت ما مناسب است؟ این مسئله حتی به انبوه مارکت‌های ایرانی و خارجی که تم‌های وردپرس را می‌فروشند، اشاره می‌کند. در دریایی از قالب‌ها، ممکن است مطمئن نباشید که از کجا شروع کنید. یکی از راه‌های شروع جستجوی قالب این است که نیازهای سایت خود را در نظر گرفته و آنها را با ویژگی‌هایی که تم‌ها ارائه می‌دهند، هماهنگ کنید. قبل از اینکه پوسته وردپرس خود را انتخاب کنید، باید این سوالات را از خود بپرسید:

  • چه نوع قالبی، شخصیت برند شما را منعکس می‌کند؟
  • آیا به دنبال تمی با ویجت‌های متفاوت هستید؟
  • آیا می‌خواهید یک سایت دمو نصب کنید یا سایتی بدون اطلاعات؟
  • آیا می‌خواهید تمی بخرید که شامل بسته نصب آسان باشد؟
  • آیا سازنده Back-end را ترجیح می‌دهید یا Front-end؟
  • آیا به تمی نیاز دارید که با افزونه خاصی که نصب کرده‌اید سازگار باشد؟

با پرسیدن این سؤالات، از اشتباه رایج انتخاب یک قالب بصری جذاب که فاقد عملکرد مورد نیازتان است، جلوگیری خواهید کرد. به یاد داشته باشید؛ وقتی صحبت از یک قالب وردپرس می‌شود، عملکرد بسیار مهم است. شاید سوالتان این باشد که حال چه قالبی انتخاب کنیم. ما قبلا بهترین قالب‌ها در هر حوزه‌ای را بررسی کردیم که می‌توانید با مشاهده آن‌ها بهترین حوزه خود را انتخاب کنید:

جمع بندی

برای ایجاد ظاهری جذاب و کاربرپسند نیاز داریم که پس از راه اندازی وردپرس به فکر یک قالب وردپرس عالی مطابق با دسته کسب و کار خود باشیم. برای این منظور لازم است اول از همه کسب و کارمان را خوب بشناسیم، سپس با نیازهای مخاطب آشنا باشیم . درنهایت با توجه به رنگ سازمانی و آنچه لازم است بهترین گزینه را انتخاب و نصب کنیم.

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

645,000 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

نویسنده بهاره کوهستانی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه