zhaket logo

بررسی خطا 413 request entity too large در وردپرس

ارور های وردپرس

3 دقیقه زمان مطالعه

شاید تا به حال برایتان پیش آمده که قصد دارید فایلی مثل قالب، افزونه یا سایر فایل‌ها را روی هاست بارگذاری کنید اما چون حجم فایل بالاست با خطا مواجه شده‌اید. معمولا این خطا همان خطا 413 request entity too large در وردپرس است و دقیقا زمانی رخ می‌دهد که شما نمی‌توانید فایل خود را آپلود کنید. اما راه‌حل چیست؟ چگونه باید به حجم بالاتری از طریق هاست دسترسی پیدا کنیم تا بتوانیم فایل موردنظر خود را بارگذاری کنیم؟ در این مقاله این مسئله را برایتان روشن می‌کنیم با ما بمانید…

نحوه رفع خطا “413 request entity too large” در وردپرس

قبل از هر کاری مجوزهای دسترسی را بطور کامل بررسی کنید. شاید تنها شمایید که امکان آپلود فایل‌های سنگین را نداشته و برایتان به هر دلیلی اعم از نقش و … محدودیت ایجاد کرده‌اند. اگر این چنین باشد که وضعیت مشخص است اما در غیراینصورت باید راه‌هایی را برای رفع خطا پیش بگیریم که در ادامه به آن پرداختیم.

۱- استفاده از FTP یا SFTP برای آپلود فایل های سنگین

زمانی که با محدودیت آپلود مواجه می‌شوید بد نیست به نرم افزارهای انتقال فایلی که به هاست شما از طریق FTP یا SFTP وصل می‌شوند، متصل شوید و به زبانی ساده‌تر محدودیت را با کمک این روش دور بزنید. با اینکار تنها کافیست پوشه مربوطه یعنی محلی که قرار است فایل در آنجا آپلود شود را انتخاب کرده و فایل موردنظر را از کامپیوتر خود به آن منتقل کنید. سپس بقیه مراحل فعال‌سازی و … را در پیشخوان وردپرس انجام دهید. به عنوان مثال یکی از نرم افزارهایی مشهوری که این کار را به راحتی برایتان انجام می‌دهد FileZila است.

نرم افزار Filezila

۲- ویرایش فایل function.php برای افزایش حداکثر حجم آپلود

در روش قبلی شما حتما باید اطلاعات FTP را توسط سرویس دهنده هاست دریافت کرده باشید تا بتوانید از نرم افزار انتقال دیتا کمک بگیرید. در هر صورت اگر چنین اطلاعاتی ندارید، هنوز راه برای حل خطا 413 request entity too large در وردپرس وجود دارد پس نگران نباشید. یکی از راه‌ها، استفاده از فایل function.php و ویرایش آن است. این فایل را یا از طریق پیشخوان وردپرس از قسمت ویرایشگر قالب پیدا کنید یا از مسیر روت هاست یعنی public_html یافته و کدهای زیر را در آن کپی کنید. بهتر است کدها را در انتهای این فایل قرار دهید:

این مقاله را حتما بخوانید
خروجی گرفتن از محصولات و سفارشات ووکامرس | انتقال محصولات و سفارشات

@ini_set( ‘_max_size’ , ’64M’ );

@ini_set( ‘post_max_size’, ’64M’);

@ini_set( ‘max_execution_time’, ‘300’ );

با این کار می‌توان حجم آپلود را افزایش داد ولی یادتان باشد با بروزرسانی قالب یا تعویض آن، تنظیمات از بین رفته و به حجم آپلود به حالت پیش‌فرض بازمی‌گردد.

۳- ویرایش فایل htaccess. برای افزایش حداکثر حجم قابل آپلود

روش دیگر برای از بین بردن خطا 413 request entity too large در وردپرس، کمک گرفتن از فایل مهم در وردپرس به نام htaccess است. این فایل را در هاست یافته و بصورت ویرایش درآورید. سپس قطعه کد زیر را پس از END WordPress# قرار دهید:

php_value upload_max_filesize 64Mphp_value post_max_size 64Mphp_value max_execution_time 300php_value max_input_time 300

حال تنظیمات خود را ذخیره کنید تا مشکل برطرف شود.

۴- افزایش حجم آپلود با کمک فایل php.ini

در واقع در این فایل می‌توان نظیمات پیش‌فرض پی اچ پی را ایجاد کرد. به همین دلیل افزایش حجم آپلود نیز با کمک این بخش امکانپذیر است. معمولا این فایل در بین فایل‌های قالب است اما اگر موجود نبود با باز کردن یک نوت‌پد و وارد کردن قطعه کد زیر در آن، ایجاد کنید.

upload_max_filesize = 32M
post_max_size = 64M
memory_limit = 128M

سپس آن را ذخیره کنید تا مشکل رفع شود.

 

 

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

سوالات متداول

این خطا برای کدام قسمت از وردپرس است؟

در چه شرایطی این خطا ایجاد می‌شود؟ 

چگونه می‌توانیم متوجه این خطا بشیم؟

چه راهکارهایی برای رفع این خطا وجود دارد؟


نویسنده بهاره کوهستانی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه