آموزش قسمت ابزارک widget در وردپرس

وردپرس

6 دقیقه زمان مطالعه

ویجت‌ها یا ابزارک‌ها در وردپرس، می‌‌توانند در قالب باکس‌های محتوایی در بخش‌های مختلفی از سایت مورد استفاده قرار بگیرند و مسیرهای متنوعی را به صفحه شما اضافه کنند. ایجاد فضاهای خاص و جداگانه برای هر یک از خدمات و امکانات سایت، در قالب ابزارک‌ها صورت می‌گیرد.

در حقیقت وجود ابزارک‌ها است که سبب افزایش قابلیت‌های سایت می‌شود و در تمامی سایت‌ها در اشکال مختلف و رایجی وجود دارند که به سازماندهی و طبقه‌بندی بخش‌های مختلف سایت کمک می‌کنند و فضاهای تفکیک شده‌ای را به وجود می‌آورند.

منوها، ساخت پاپ آپ‌ در وردپرس تبلیغات، تقویم و آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی، در میان انواع پرکاربرد ویجت‌ها در وردپرس قرار می‌گیرند و هر کدام به نوبه خود ویژگی خاصی را به سایت اضافه می‌کنند. در واقع برای سفارشی سازی صفحات وردپرسی، ویجت‌ها یا همان ابزارک‌ها به کار گرفته می‌شوند.

به همین دلیل و با توجه به اهمیت این ویجت‌ها، توانایی مدیریت آن‌ها در وردپرس و تسلط به آن‌ها، می‌تواند در موفقیت و بهبود عملکرد سایت نقش به سزایی داشته باشد که در قالب مدیریت ویجت‌ها در وردپرس معرفی می‌شود.

 

تنظیمات و مدیریت ابزارک‌ها در وردپرس

در روند مدیریت ابزارک‌ در وردپرس، برای مشاهده این ویجت‌ها، باید ابتدا در پیشخوان وردپرس، روی گزینه نمایش کلیک کنید و سپس گزینه ابزارک‌ها را انتخاب نمایید. با توجه به افزونه‌ها و قالب‌های انتخابی شما، ابزارک‌هایی نمایش داده می‌شوند. هر کدام از این قالب‌ها، ابزارک‌های خاصی هستند که فعالیت‌ها و کاربردهای منحصر به خود را در سایت‌ها اجرا می‌کنند.

ابزارک‌ها در وردپرس می‌تواند در قالب‌های مختلفی قرار بگیرد. ابر برچسب، منوی رهگیری، تقویم، نوار جستجو، پست‌های جدید و موارد بسیار دیگر، از نمونه‌های رایج ویجت‌ها در وردپرس هستند.

تم غالب بر وردپرس مورد استفاده شما، محل قرارگیری ابزارک‌ها در قسمت‌های مختلف سایت را تعیین می‌کند. به طوری که سرتیتر، نوار کناری، پاورقی، صفحه اصلی، ادامه محتوای وبلاگ و یا هر قسمت دیگری، می‌تواند جزء محل‌های قرارگیری ابزارک‌ باشند. در این حالت می‌توان چنین گفت که ظاهر سایت بسته به همین مسئله، با سایت‌های دیگر تفاوت خواهد داشت. این تفاوت به سبب تنوع در چیدمان ابزارک‌ها در وردپرس خواهد بود.

ابزارک‌ها به عنوان کدهای خودکار، کاربردهای منحصربه‌فردی دارند که در بخش‌های مختلفی از سایت قرار می‌گیرند و سبب قالب‌بندی و به شکلی ایجاد چارت می‌شوند تا سایت وردپرسی شما بتواند جستجو ساده‌ای را برای افراد فراهم آورد. به همین دلیل محتواهای مختلف با مضامین متنوع، در ابزارک‌های مخصوص به خود قرار می‌گیرند.

مدیریت ابزارک‌ها در وردپرس، به شما امکان مدیریت بخش‌های مختلف سایت را می‌دهد تا به این وسیله بتوانید عملکرد آن را تحت کنترل خود قرار دهید. تنظیمات ابزارک‌ها در وردپرس، از طریق روش‌های برگه‌ها به صورت خاص و مدیریت ابزارک‌ها در منوی پیشخوان امکان‌پذیر است.

 

1. تنظیمات و مدیریت ابزارک‌ها در وردپرس از طریق برگه‌ها به صورت خاص

فرم تماس در صفحات معرفی، صفحه درباره ما و یا صفحه تبلیغات در سایت، به عنوان صفحات همیشگی در سایت هستند که نیاز به ابزارک‌هایی دارند که سبب ایجاد فضاهای تفکیک شده در آن‌ها شوند؛ همچنین انواع صفحات دیگر هم وجود دارند که ابزارک‌های خاصی مطابق عملکرد آن‌ها تعریف شده‌اند. برای مدیریت ابزارک‌ها در وردپرس از طریق برگه‌ها، باید به هر برگه‌ای که قصد مدیریت ویجت‌ها در آن را دارید بروید و گزینه سفارشی سازی را انتخاب کنید.

سپس گزینه ابزارک‌ها را انتخاب نمایید و روی آیکون‌ ابزارهای مد نظر خود کلیک کنید تا وارد تنظیمات مربوط به آن شوید و بتوانید به راحتی آن‌ها را مطابق میل خود تغییر دهید و شخصی‌سازی نمایید. در آخر کار هم روی دکمه انتشار کلیک نمایید تا تنظیمات شما ذخیره شود.

 

2. تنظیمات ابزارک‌ها در وردپرس از طریق مدیریت ابزارک‌ وردپرس در منوی پیشخوان

جهت مدیریت ویجت‌ها در وردپرس از طریق منوی پیشخوان، روی کلید ” مدیریت با پیش‌نمایش زنده” کلیک کنید تا تنظیمات ابزارک‌ها برای شما نمایش داده شود. سپس به یکی از برگه‌های سایت خود هدایت خواهید شد. در این برگه می‌توانید به ایجاد تغییر ابزارک‌ها در جهت شخصی‌سازی بپردازید.

ناگفته نماند که انتخاب چگونگی قرارگیری ویجت‌ها یا همان ابزارک‌ها در فرایند شخصی‌سازی، به خود شما بستگی دارد تا به این وسیله چیدمان مطلوب و ایده‌آل خود را در برگه‌های مختلف سایت خود داشته باشید.

 

مدیریت سایدبارها با مدیریت ابزارک‌ در وردپرس

سایدبار به عنوان یک پوشش کلی برای ویجت‌ها و یا به عبارتی بخش ابزارک‌های وردپرس، جزء قسمت‌های مهم سایت وردپرسی است که افراد قبل از هر گونه فعالیت در این عرصه، باید با آن آشنایی پیدا کنند. بخش سایدبار، اطلاعات مهم سایت شما را در قسمت کناری آن در بر می‌گیرد که می‌تواند شامل گزینه‌هایی چون آمار سایت، آخرین مطالب سایت، آخرین محصولات و یا تبلیغات باشد.

این مقاله را حتما بخوانید
مدیریت هم ‌زمان جریان کاری و بازاریابی محصولات در وردپرس

در مورد محل تعریف شده برای قرارگیری سایدبار، لازم به ذکر است که تنها به دو طرف کناری سایت محدود نمی‌شود و می‌تواند نزدیک فوتر سایت شما نیز قرار بگیرد. بنابراین نباید خود را نسبت به موقعیت آن درگیر کنید. توجه داشته باشید که محتواهایی که در این قسمت آپلود می‌شوند، باید از ارزش اطلاعاتی بالایی برخوردار باشند تا بتوانند برای کاربران، یک قالب کلی از سایت شما را ارائه دهند.

ابزارک‌ها به سایدبار سایت شما نظم می‌دهند و سبب سازماندهی آن‌ها می‌شوند. شما باید داده‌های مهم را در ویجت‌ها و در نهایت در این سایدبار قرار دهید. همچنین این مسئله که سایدبار در دو طرف باشد و یا تنها در یک سمت باشد، به خود شما بستگی دارد و کاملاً قابل سفارشی سازی است.

 

 

اضافه کردن ویجت به سایت وردپرسی

برای اضافه کردن ویجت به سایت وردپرسی خود، ابتدا لازم است که نیازهای خود را در نظر بگیرید تا با توجه به این نیازها، ویجت‌هایی را انتخاب کنید که در خور عملکرد سایت شما باشند. این ابزارک‌ها در وردپرس، می‌توانند عملکرد خاصی داشته باشند و در بخش‌های مختلفی قرار بگیرند. همچنین دارای انواع قالب‌ هستند که آن‌ها را به صورت تفکیک شده‌تری نمایان می‌کند.

ابتدا وارد وردپرس شوید و به بخش ابزارک‌های وردپرس برید؛ در صورتی که قصد شما اضافه کردن ویجت به قسمت سایدبار سایت وردپرسی است‌، می‌توانید با کلیک و نگه داشتن روی ویجت مدنظر، آن را به بخش سایدبار هدایت کنید. حتی می‌توانید روی نام ابزار مدنظر خود کلیک کنید و از میان موقعیت‌های ذکر شده برای قرارگیری ابزارک‌، گزینه مدنظر خود را انتخاب نمایید.

 

حذف کردن ابزارک‌ها در قسمت مدیریت ابزارک وردپرس

گاها برخی ابزارک‌ها یا به عبارتی ویجت‌ها، کاربرد خود را از دست می‌دهند و یا فضای بیهوده‌ای را تحت اشغال خود در می‌آورند، در این حالت نیاز به حذف آن‌ها مطرح خواهد بود. به طوری که در قسمت‌های مختلف سایت، فضای اضافه‌ای را به خود اختصاص ندهند. حذف کردن ابزارک‌ها در قالب یک ویژگی مفید، می‌تواند این مشکل را به سادگی برطرف کند.
در صورتی که می‌خواهید یک ویجت‌ را حذف کنید، تنها کافی است که روی نام آن کلیک کنید و در انتهای آرشیو باز شده، گزینه delete را انتخاب کنید. در این حالت ویجت حذف خواهد شد. البته ممکن است که ویجت انتخابی شما تنظیمات ساده‌ای نداشته باشد و با این روش حذف نشود! در این حالت می‌توانید با کشیدن و رها کردن، ویجت مذکور را به قسمت ویجت‌های غیر فعال منتقل کنید. در این صورت ابزارک‌ مذکور حذف نمی‌شود و می‌توانید دوباره آن را فعال کنید.

 

جمع‌بندی 

طراحی سایت، علاوه بر راه‌اندازی و ارائه محتوا، نیاز به قالب‌بندی و سازماندهی هم دارد تا به این وسیله بخش‌های مختلف آن تفکیک شوند. در این شرایط دسترسی به بخش‌های مختلف سایت ساده‌تر خواهد بود و افراد بدون مشکل، مسیرهای درستی را در پیش خواهند گرفت.

برای اینکه سایت شما قالب استانداردی داشته باشد، باید بخشی از ویجت‌ها در بخش ابزارک‌های وردپرس یا همان سایدبار سایت قرار بگیرند. این قسمت از هر سایتی، بسته به نوع فعالیت سایت، حاوی اطلاعات اصلی آن است که به افراد دید کلی‌ای به تمامی محتواهای سایت می‌دهد و آن‌ها می‌توانند بهتر با فعالیت سایت آشنایی پیدا کنند.

با توجه به اهمیت ویجت‌ها، مسئله مدیریت ابزارک‌ها در وردپرس می‌تواند نقش مهمی در فعالیت موفق سایت شما داشته باشد. در نتیجه حتماً باید مؤلفه‌های عملکردی در رابطه با محل قرارگیری ابزارک‌ها و محتوای داخل آن‌ها را، در طراحی یک سایت کامل مدنظر قرار دهید.

 

سوالات متداول

ابزارک‌ها در وردپرس برای چه مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

ابزارک‌ها در وردپرس می‌تواند در قالب‌های مختلفی قرار بگیرد. ابر برچسب، منوی رهگیری، تقویم، نوار جستجو، پست‌های جدید و موارد بسیار دیگر، از نمونه‌های رایج ویجت‌ها در وردپرس هستند.

کاربرد ابزارک ها در چه مواردی بیشتر است؟

منوها، ساخت پاپ آپ‌ در وردپرس تبلیغات، تقویم و آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی، در میان انواع پرکاربرد ویجت‌ها در وردپرس قرار می‌گیرند و هر کدام به نوبه خود ویژگی خاصی را به سایت اضافه می‌کنند. در واقع برای سفارشی سازی صفحات وردپرسی، ویجت‌ها یا همان ابزارک‌ها به کار گرفته می‌شوند.

 

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

451,500 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

12

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه