آموزش رفع خطای عدم نمایش محتوای برگه در وردپرس

ارور های وردپرس

3 دقیقه زمان مطالعه

صفحات وردپرس از نظر ساختاری بصورت برگه و پست شناخته می شوند و با هم تفاوت دارند. نوشته ها عمداتا برای انتشار مطالب وبسایت و بخش بلاگ مورد استفاده قرار می گیرند زیرا علاوه بر امکان دسته بندی، قابلیت برچسب گذاری نیز با آنها امکان پذیر است. برگه ها با اینکه فاقد ویژگی های نوشته هستند، اما بخش بزرگی از صفحات وب بر پایه آنها ساخته و توسعه پیدا می کنند. صفحاتی مانند دسته بندی، درباره ما، تماس با ما و صفحه خانه از جمله نمونه هایی هستند که با برگه منتشر می شوند. هرچند تفاوت میان برگه و پست در وردپرس بر اساس نوع استفاده آنها تعریف می شود و هریک ماهیت منحصر بفرد خود را دارد. با اینحال ممکن است با مشکلاتی مانند عدم نمایش محتوای برگه مواجه شده باشید که می تواند دردسر ساز باشد.

 

مشکل عدم نمایش محتوای برگه در وردپرس

یکی از خطاهای رایج وردپرس، عدم نمایش محتوای برگه است. چراکه سایت های وردپرسی دارای فایل های مختلفی هستند که هرکدام نقش بخصوصی ایفا می کنند. گروهی از این فایل ها وظیفه نمایش محتوای صفحات را برعهده دارند که بطور مثال می توان به این موارد اشاره کرد:

  • فایل single.php برای نمایش محتوای نوشته ها
  • فایل category.php و tag.php و archive.php به ترتیب صفحات دسته بندی، برچسب و آرشیو
  • فایل page.php برای نمایش محتوای برگه ها

درصورتیکه با مشکل عدم نمایش محتوای برگه در وردپرس مواجه هستید، یکی از این سه دلیل را باید بررسی کنید:

  • عدم وجود یا حذف فایل page.php در قالب وردپرس
  • عدم وجود تابع نمایش محتوای برگه در کدهای page.php
  • وجود هرگونه تداخل میان افزونه های سایت

 

عدم وجود فایل page.php در قالب

برای بررسی و اطمینان از وجود فایل page.php نیاز است تا وارد هاست شوید. برای این منظور پس از ورود به کنترل پنل هاست، بر روی File Manager کلیک کرده و به مسیر public_html/wp-content/themes بروید. در پوسه themes باید وارد قالب وبسایت شده و سپس از میان فایل های موجود در این مسیر، فایل page.php را یافته و از در دسترس بودن آن مطمئن شوید.

سوال: چگونه می توانم برای وبسایت فایل page.php بسازم؟

درصورتیکه به هردلیلی قالب شما فایل page.php ندارد، کافی است در پوشه قالب خود یک فایل جدید به نام page.php بسازید و محتویات فایل single.php را در آن کپی کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش فارسی سازی اعداد در وردپرس

 

عدم وجود تابع نمایش محتوای برگه

ممکن است فایل page.php وجود داشته باشید اما همچنان با مشکل عدم نمایش محتوا برگه مواجه باشید. در اینصورت لازم است فایل page.php را برای ویرایش باز کرده و بدنبال تابع the_content() که وظیفه نمایش محتوا را برعهده دارد بگردید.

درصورت عدم وجود تابع نمایش محتوا در وردپرس، می توانید این کد را در فایل page.php اضافه کنید:

<?php the_content(); ?>

 

تداخل میان افزونه های سایت

تداخل در افزونه های وردپرس یکی از مشکلات بسیار پرتکرار وردپرس است که علاوه بر امکان عدم نمایش محتوای برگه، بر روی عملکرد کلی سایر بخش ها نیز تاثیرگذار است.

با بررسی مراحل قبلی، درصورتیکه مشکل نمایش محتوای برگه ها پابرجا بود، به پیشخوان وردپرس رفته و از بخش افزونه، کلیه پلاگین های فعال را غیرفعال و یکی از برگه ها را برای اطمینان از رفع مشکل بررسی کنید. توصیه می کنیم همواره در بروز نگه داشتن افزونه ها و قالب سایت کوشا باشید. استفاده از افزونه هایی که از منابع معتبر تهیه می شوند یکی از مهم ترین نکاتی است که در سایت های وردپرسی باید به آن توجه داشت.

نسخه های جدید وردپرس با جدید ورژن PHP همواره سازگار هستند. وقتی درباره آپدیت افزونه ها و قالب صحبت می شود نباید از هسته اصلی وبسایت و موارد مرتبط به آن غافل بود. با بروزرسانی وردپرس به جدیدترین نسخه موجود، از ارتقای نسخه PHP خود در هاست نیز اطمینان حاصل کنید زیرا بر روی عملکرد قالب و افزونه ها و همچنین بسیاری مسایل فانکشنال تاثیر گذار است.

 

سوالات متداول

چرا مشکل عدم نمایش محتوای برگه پیش می‌آید؟

از دلایل بروز این خطا میتوان به عدم وجود یا حذف فایل page.php، عدم وجود تابع نمایش محتوای برگه در کدهای page.php و یا تداخل بین افزونه‌های وردپرس اشاره کرد.

مشکلات مربوط به فایل page.php را چطور رفع کنیم؟

از  آنجایی که دلیل عمده ارور عدم نمایش محتوای برگه در وردپرس به فایل page.php برمی‌گردد، برای رفع آن باید به کنترل پنل هاست مراجعه کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی


نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

4

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام وقت بخیر من یک سایت وردپرسی دارم که در قسمت نوشته ها مطالبم را می‌نویسم و گزینه انتشار میزنم ولی روی سایت قرار نمیگیره چیکار ممنون میشم جواب بدین متشکرم 🙏

سلام. در قسمت Screen Option ووردپرس گزینه page attributes نیست که بتونم تیکشو بزنم. کسی میتونه راهنمایی کنه؟

ارسال دیدگاه