Retry
سئو وردپرس چیست

کسب و کارهای اینترنتی در سال‌های اخیر دارای اهمیت ویژه‌ای شده‌اند و اکثر مشاغل به سمت اینترنتی شدن پیشرفته‌اند. از سوی دیگر وب سایت‌های مختلف آموزشی، فروش محصولات، سرگرمی و … نیز در فضای وب گسترش یافته است. بدین صورت رقابت این روزها در وب‌سایت‌ها به مراتب بیشتر از فضای کسب و کار فیزیکی رخ نمون دارد. اگر شما هم در این فضا حضور دارید و می‌خواهید هر چه سریع‌تر به تعداد بازدید کنندگان مورد نظر خود برسید، باید روی سئو سایت خود کار کنید. وردپرس یکی از پلتفرم‌های پرکاربردی است که سایت خود را در آن ایجاد و مدیریت می‌کنید. افزونه‌های مختلفی برای سئو وردپرس وجود دارند که در این مهم به شما کمک می‌کنند. در این مقاله بررسی می کنیم که سئو وردپرس چیست و در ادامه به معرفی بهترین افزونه های سئو وردپرس می پردازیم.

راه‌های زیادی برای هدایت ترافیک به سایت شما وجود دارد، اما بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یکی از مؤثرترین هاست. مجموعه‌ای از استراتژی‌ها و تکنیک‌های با هدف کمک به صفحات شما برای کسب رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جستجو است. این امر باعث افزایش دید سایت شما می‌شود و می‌تواند به دیده شدن هر چه بیشتر آن کمک کند.

علاوه بر این، روش‌های ساده زیادی برای بهبود سئوی سایت وردپرس شما وجود دارد، حتی اگر شما یک مبتدی باشید. در این پست، ما تکنیک‌هایی برای بهبود سئو وردپرس در اختیار شما قرار می‌دهیم. همچنین مقاله آموزش سئو وردپرس را هم حتما بخوانید.

آموزش وردپرس

سئو وردپرس چیست ؟

هنگامی که در اینترنت و به کمک موتورهای جستجوگر به دنبال یافتن جواب سؤالات و اطلاعات مورد نیاز خود هستید، با وارد کردن کلمات کلیدی یا متن مورد نظر خود، تعدادی سایت را به ترتیب مشاهده می‌کنید که حاوی اطلاعات مورد نیاز شما هستند. آن چه که اولویت‌بندی این سایت‌ها را ایجاد می‌کند سئو وردپرس آن‌هاست و کاری است که برای سئو سایت انجام گرفته است.

اگر می‌خواهید بدانید سئو وردپرس چیست ابتدا باید بدانید که ورد پرس یک سیستم است که سایت‌ها بر روی آن راه‌اندازی می‌شوند و فضایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید محتویات سایت خود را در آن قرار دهید و با انجام ویرایش‌های لازم، سایت خود را مدیریت کنید. پس از انتشار محتوا در وردپرس، توسط کاربران قابل مشاهده است و می‌توانند محتوای شما را دریافت و مطالعه کنند.

قطعاً سایتی که در صفحات نتایج موتور جستجوگر رتبه بالایی دارد، دید بیشتری دارد و بهترین فرصت برای افزایش ترافیک را ایجاد می‌کند. از این رو یک سایت معتبر و مرتب به نظر می‌رسد. از آن جا که سئو بیشتر روی تولید محتوا کار می‌کند، این فاکتورها نیز بر همین اساس تنظیم می‌شوند.

تمام فعالیت‌هایی که برای افزایش ورودی موتورهای جستجوگر انجام می‌شود، بهینه سازی یا سئو وردپرس نام دارد.

خدمات سئو وردپرس باید به صورت حرفه‌ای ارائه شود تا بتواند سایت شما را در رتبه‌های اول گوگل قرار دهد؛ اما این کار چگونه قابل انجام است؟

خدمات سئو وردپرس و مراحل مختلف آن

شرکت‌ها و افرادی که خدمات سئو وردپرس را ارائه می‌دهند، ابتدا باید بدانند شما چه انتظاری از سئو سایت خود دارید. خدمات سئو وردپرس شامل موارد مختلفی است که با توجه به کسب و کار شما و استفاده‌ای که از وب سایت خود می‌کنید، با هم تفاوت دارند و می‌توانید بهترین نوع را برگزینید.

سئو فنی، سئو داخلی و سئو خارجی ، سئو موبایل و سئو محلی تمام خدمات سئو را در بر می‌گیرند و با توجه به وب سایت مورد نظر یک یا چند تا از آن‌ها انتخاب می‌شود. قطعاً برای سایت‌هایی که تبادل لینک‌های داخلی و خارجی زیادی دارند باید سئو خارجی به خوبی انجام گیرد تا بتواند کارایی لازم را داشته باشد.

برای انجام سئو سایت مناسب باید مراحل مختلفی طی شود که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر هستند.

  • بررسی شرایط ایندکس شدن وب سایت در گوگل و موتورهای جستجوگر
  • انتخاب پیوند یکتا مناسب وردپرس برای ایجاد آدرس سئو سایت
  • انتخاب افزونه‌های مختلف سئو وردپرس برای بهینه سازی محتوا و نحوه کار سایت
  • ثبت سایت در جستجوی کنسول گوگل
  • بهینه سازی دیدگاه یا نظرات مطالب
  • بهینه سازی سرعت بارگذاری مطالب در وردپرس
  • افزایش امنیت سایت در وردپرس
  • فعال کردن HTTPS, SSL در وردپرس
  • و …

همانطور که می‌بینید خدمات سئو وردپرس شامل موارد مختلفی است و باید برای بهبود عملکرد وردپرس افزونه‌هایی را هم به آن اضافه کرد تا بتواند کارایی بهتری داشته باشد. این افزونه‌ها چه هستند و چگونه کار می‌کنند؟

معرفی افزونه‌های مهم سئو وردپرس و کاربرد آن‌ها

برای سئو وردپرس نه تنها باید یک محتوای مناسب ایجاد کرد بلکه باید به گونه‌ای عمل کرد که بتوان به خوبی با کاربران در تعامل بود. افزونه‌های مختلفی مانند افزونه yoast جزو افزونه‌های سئو داخلی هستند که به بهبود عملکرد وردپرس کمک می‌کنند.

همچنین برخی از افزونه‌ها برای ساماندهی نظرات و کامنت های کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند. افزونه‌هایی مانند افزونه یوآست جزو پرکاربردترین افزونه‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها بهره برد. به طور کلی انواع افزونه سئو وردپرس به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند که شامل موارد زیر هستند:

  • افزونه‌های سئو داخلی وردپرس مانند افزونه یوآست برای بهینه کردن پست‌های خود
  • افزونه‌های افزایش سرعت وردپرس که باعث می‌شود تا کار کردن با این پلتفرم راحت‌تر شود و بتوان با سرعت بیشتری تصاویر و محتواهای مختلف را بر روی وردپرس آپلود کرد. همچنین این افزونه‌ها باعث می‌شوند تا سرعت لود سایت نیز افزایش یابد و کاربران نیز از این سرعت لود استقبال می‌کنند. افزونه‌هایی مانند افزونه راکت نیز از این جمله‌اند.
  • افزونه‌های بهینه سازی تصاویر در وردپرس: همانطور که از نامش پیداست این افزونه کار ویرایش و بهینه سازی تصاویر را برای محتواهای سایت انجام می‌دهد تا سئو وردپرس به بهترین نحو ممکن انجام گیرد. افزونه‌هایی مانند افزونه WP Smush  از این جمله هستند.

بهینه سازی محتوا و سئو وردپرس

با توجه به این که وردپرس بر روی تولید محتوا کار می‌کند و هنگامی که به یک سایت وارد می‌شوید سراغ مطالعه متن‌ها و مشاهده تصویرها و ویدیوهای مرتبط با آن‌ها می‌شوید، تولید محتوا بخش مهمی از سئو وردپرس را در بر می‌گیرد.

هنگام تولید محتوا این کار باید بر اساس کلمات کلیدی اصلی و فرعی صورت گیرد و بدین صورت با تکرار به جا و مناسب این کلمات در متن، خواننده را به صفحه مربوطه هدایت کنند.

معمولاً محتوا ابتدا تولید می‌شود و ویرایشات لازم نیز بر روی آن اعمال می‌گردد سپس به مکان مناسب در محیط وردپرس وارد می‌شود. برخی افراد که در تولید محتوا حرفه‌ای هستند، اقدام به تولید محتوا در همان محیط وردپرس می‌کنند و بر اساس افزونه‌هایی که در این محیط اعمال شده است، مشکلاتی که در محتوا وجود دارد و مانعی بر راه سئو است رفع می‌گردد.

در این محیط ویرایش می‌تواند بارها و بارها صورت گیرد و بعد محتوا به مرحله انتشار برسد.

تولید محتوای سئو شده بر اساس اصول سئو گوگل انجام می‌گیرد تا بتواند در سئو سایت مؤثر واقع شود و محتوایی مخاطب پسند و گوگل پسند ارائه دهد. بهترین و مهم‌ترین بخش محتوا ایجاد عنوان و زیر عنوان‌هایی است که برای مخاطب جذاب باشد و اصول سئو در آن‌ها رعایت شده باشد.

مزایای سئو وردپرس برای کسب و کار

قطعاً آن چه که در وب سایت‌های مختلف به خصوص وب سایت‌هایی که درآمدزایی از آن‌ها صورت می‌گیرد مهم است، افزایش بازدید کننده و ترافیک سایت است. آن چه که سبب می‌شود تا ترافیک سایت افزایش یابد، سئو سایت نام دارد.

ابزارهای مختلفی برای سئو سایت وردپرسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. قطعاً قرار دادن افزونه‌های مختلف بر روی وردپرس سبب می‌شود تا بتواند کارایی به مراتب بهتری داشته باشد.

هر چه سرعت سایت، سئو محتوایی، تصویری و … بهبود پیدا کند، به مراتب سئو سایت نیز بهبود می‌یابد و می‌توان راحت‌تر در بازار کسب و کارهای اینترنتی فعالیت کرد.

امروزه هر کسی که بخواهد رشد بیشتری را در کسب و کار خود ایجاد کند باید بتواند در سئو سایت به نحو احسن عمل کند؛ زیرا این کار سبب می‌شود تا کسب و کار شما در بین رقیبان بیشتر دیده شود. دیده شدن هر چه بیشتر شما به افزایش ترافیک سایت، افزایش فروش و افزایش درآمدزایی‌تان کمک شایانی می‌کند. بهتر است به جای این که هزینه‌های تبلیغات زیادی پرداخت کنید، ابتدا روی سایت و سئو وردپرس آن بیشتر کار کنید تا به اولویت‌های موتورهای جستجوگر در کلمه کلیدی خود تبدیل شوید.

رقابت همیشه در کسب و کار وجود داشته است این روزها نیز رقابت بر روی سئو سایت و ترفیع به بالای لیست موتورهای جستجوگر در کسب و کارهای اینترنتی است. هنگامی که به اولویت این موتورهای دسترسی پیدا می‌کنید، در دید کاربران به عنوان یک سایت معتبر و خوش سابقه به نظر می‌رسید و این امر به خودی خود باعث افزایش ترافیک سایت شما می‌شود.

 

آموزش وردپرس

سخن آخر در رابطه با سئو وردپرس چیست

در این مقاله بررسی کردیم که سئو وردپرس چیست و آنچه که وردپرس و سئو آن را مهم کرده است دیده شدن هر چه بیشتر سایت یا وب سایت شما در بین کاربران اینترنت است. باید توجه داشته باشید که بخش عظیمی از رقابت در دنیای امروز در محیط اینترنت صورت می‌گیرد و باید علاوه بر ایجاد سایت برای کسب و کار حرفه‌ای و مدرن خود، به سئو سایت نیز توجه ویژه داشته باشید. سئو سایت همیشه مورد توجه است و گوگل بر اساس آن وب سایت شما را به کاربران خود پیشنهاد می‌دهد. هر چه در این زمینه بهتر کار شود، گوی رقابت را از رقیبان خود ربوده‌اید.

وردپرس دارای افزونه‌های مختلفی مانند افزونه yoast است که باعث می‌شود تا بهینه سازی سایت به بهترین نحو صورت گیرد.

هر چه به صورت تکمیل‌تر از این افزونه‌ها استفاده شود سئو وردپرس بهتر انجام می‌گیرد و به تبع آن کسب و کاری پر رونق تر را می‌توانید در فضای اینترنت برای خود دست و پا کنید.

تولید محتوای سئو شده، انتخاب آدرس سایت مناسب در وردپرس، ایجاد لینک دهی‌های مختلف در بخش‌های متفاوت سایت همگی باعث می‌شوند تا تعداد بازدید کنندگان سایت افزایش یابند و به تبع آن ترافیک سایت نیز بالا رود. این مسئله همان هدفی است که از سئو سایت دنبال می‌شود تا کسب و کار یا اطلاعات مورد نظر شما بیشتر در معرض دیده شدن قرار گیرد. برای اطلاعات بیشتر به آموزش سئو وردپرس و آموزش وردپرس مراجعه کنید.

 

 

 

 

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *