Retry

به طبع ساخت برگه صفحه اصلی در وردپرس نیازمند دقت و مهارت کافی می باشد، زیرا این صفحه به عنوان یکی از پربازدیدترین ها می باشد و باید در طراحی آن نهایت دقت را به خرج دهید. پس در ادامه با ذکر راهکارهایی به بررسی و طراحی جذاب و استاندارد آن می پردازیم. این برگه اولین و اصلی ترین صفحه سایت شماست که به عنوان یکی از مهم ترین صفحات باید به قدری جذاب بوده تا کاربر هنگام مراجعه ارتباط خوبی با سایت برقرار کند.

 

طراحی صفحه اصلی در وردپرس بدون کد نویسی

روش های زیادی برای ساخت برگه صفحه اصلی در وردپرس وجود دارد، اما اگر می خواهید این کار را بدون دانش کدنویسی انجام دهید، باید صفحه سازی را بر روی سایت خود نصب کرده و بدون نیاز به حرکتی دیگر آن را طراحی کنید. شما با استفاده از یک صفحه ساز و نصب در قسمت پیشخوان با یک حرکت Drag And Drop به راحتی سایتی جدید را احداث می کنید. بعد از اینکه صفحه ساز را در پیشخوان کشیدید، باید یک برگه به عنوان صفحه اصلی سایت خود قرار دهید. بعد از تعریف این مراحل می بایست به قسمت تنظیمات رفته و با کلیک بر روی گزینه خواندن تغییرات را اعمال نمایید. در آخر با مشخص کردن home page با ذخیره تغییرات یک برگه اصلی خواهید داشت. دمو و پیش نمایش هایی از قالب های آماده نیز وجود دارند که بدون کد در حالت آماده برای شما بارگذاری می شوند و می توانید با ایجاد تغییرات سایت خود را مشاهده نمایید.

یکی از بهترین افزونه‌های صفحه ساز در سال‌های اخیر که عملکرد بسیار خوبی در ساخت صفحات سایت‌های وردپرسی داشته است، افزونه المنتور است. این افزونه با Add onهای بسیار خوبی که دارد با ساده‌ترین روش‌ها و drag & drop می‌تواند خروجی بسیار خوبی از صفحات سایت به شما بدهد علاوه بر این که با تعداد زیادی قالب وردپرس سازگاری دارد کارکرد قالب را نیز تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

 

صفحه اصلی کدام قسمت از سایت است؟

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که در کدام قسمت از سایت باید به تغییر صفحه اصلی در وردپرس پرداخته و یا به ساخت صفحه اصلی در وردپرس بپردازیم. این کار بسیار ساده و آسان است، کافی است در پیشخوان سایت خود به دنبال گزینه تنظیمات بوده و بر روی آن کلیک نمایید. بعد از کلیک بر روی آن چندین بخش دیگر (عمومی، نوشتن، خواندن، گفت و گو و…) برایتان نمایش می گیرد، که در اینجا شما می بایست گزینه خواندن را انتخاب کرده و تنظیمات آن را درست نمایید. برای تغییر صفحه اصلی در وردپرس نیز همین راه را باید طی کرده و هر آنچه می خواهید را بارگذاری نمایید. بعد از آن نیز در این قسمت می توانید تغییرات دلخواه را به آن اضافه و یا کم نمایید.

آموزش انتخاب برگه برای ساخت صفحه اصلی وردپرس

شخصی سازی صفحه اصلی سایت وردپرسی با صفحه سازها

برای اینکه بتوانید Homepage اختصاصی برای خود احداث کنید، کافی است به قسمت صفحات مراجعه کرده و بعد از آن با کلیک بر روی آن به ساخت صفحه اصلی در وردپرس بپردازید و با وارد کردن عنوان به صورت اختصاصی آن را طراحی کنید. اگر بعد از آن شاهد طراحی خوبی نبودید، نگران نباشید زیرا بعد از آن می شود تغییرات دلخواه را بر روی آن پیاده سازی کرد.

اگر می خواهید یک بلاگ برای خود نیز احداث نمایید کافی است، مسیر ذکر شده را طی کرده و با اضافه کردن آن و در نهایت با ذخیره یک قسمت، برای برگه بلاگ خود داشته باشید. برای این کار در نوار کناری همانطور که ذکر شد، به قسمت تنظیمات و در نهایت خواندن رفته و این کار را انجام دهید. اما اگر نیازمند شخصی سازی صفحه اصلی هستید، بعد از احداث باید یک ادیتور به نام ویرایشگر گوتنبرگ را بر روی سایت نصب نمایید. این مورد می تواند قابلیت های متعددی را در اختیار شما قرار داده تا هم بتوانید صفحه زیباتر و با اسلوب تری داشته باشید و هر طور که می خواهید آن را راه اندازی نمایید. وجود تنظیماتی جداگانه برای عکس ها، کاورها، ستون ها و…. می تواند از موارد اختصاصی این مورد باشد.

انعطاف بالای این ویرایشگر به شما امکان را می دهد تا با نصب قالب ها بتوانید هر آنچه می خواهید را برای سایت خود در نظر بگیرید. صفحه ساز یا همان المنتور نیز امکانات زیادی نسبت به دیگر موارد دارد و با استفاده و بهره گیری از نسخه pro آن به تنظیمات بیشتری دسترسی خواهید داشت. به طور مثال می شود فوتر،‌ هدر، صفحه ۴۰۴ و …. را برای خود با طراحی جداگانه داشته باشید.

 

چگونه صفحه اصلی وردپرس را با المنتور شخصی سازی کنیم؟

شخصی سازی کردن صفحه اصلی با المنتور نیز کار بسیار آسانی است. در قدم اول باید وارد پنل سایت وردپرسی خود شده و بر روی قسمت افزونه ها کلیک نمایید. در مرحله بعد با فشردن بر روی گزینه افزودن جدید المنتور را نصب می کنید تا بتوانید آن را شخصی سازی نمایید. بعد از طی کردن مراحل نصب باید به قسمت صفحات رفته و با انتخاب بر روی صفحه جدید، home page خود را راه اندازی نمایید. بعد از طی کردن این موارد صفحه را با هر آنچه می خواهید می توانید طبق نیاز شخصی سازی کرده و یا قالب های آماده بر روی آن نصب نمایید. یکی از مزیت های اصلی المنتور به عنوان صفحه ساز شخصی این است که به راحتی می توان از تغییرات اعمال شده بازدید کرد و ایرادات را بدون ثبت ویرایش تنظیم کرد.

ایجاد صفحه اصلی سایت وردپرس به صورت دستی یکی دیگر از راه های شخصی سازی است، که با دانش کدنویسی انجام می شود. به همین دلیل در اینجا شما نیازمند این هستید که به زبان های PHP، HTML و CSS تسلط کافی داشته باشید. وجود Template فایل ها سایت را کنترل می کند، اما اگر فایلی با نام Front-page.php وجود داشته باشد، شما صفحه اصلی سایت را به صورت خودکار در وردپرس خواهید داشت و می توانید آن را در در داخل هاست خود با همان نام بارگذاری و ذخیره نمایید. در این جا وردپرس بعد از ذخیره سازی آن را به عنوان برگه اصلی می شناسد و شما شاهد برگه ای خالی و سفید خواهید بود. کدها و قالب های نصب شده نیز در مرحله بعدی تکمیل کننده کار می باشند.

 

طراحی صفحه اصلی در وردپرس یا صفحه ساز گوتنبرگ

گوتنبرگ به عنوان یک ادیتور بلاک جدید در سال ۲۰۱۸ شروع به فعالیت کرد و بعد از مدتی با توجه به کارکرد ساده ای که از خود ارائه داد توانست به عنوان یک ادیتور محتوایی خوب شناخته شود و با ساختاربندی ویژه، در صدر جدول برای نصب قرار گیرد. وجود ادیتورهایی جداگانه مانند عکس، کاور، ستون، جدول، گالری و… نیز این محبوبیت را بیش از پیش کرد و عده زیادی با استفاده از آن توانستند به شخصی سازی سایت خود بپردازند. امکان نصب پلاگین های مختلف نیز به شما این اجازه را می دهد، که با دست باز هر تغییری را بتوانید بر روی آن پیاده سازی نمایید. قابلیت هایی که پلاگین ها دارند؛ نیز می تواند کمک بزرگی برای ثبت عناصر پیشرفته ای مانند اسلایدر و دیگر قابلیت ها به شما بکند. انعطاف پذیری بالا به همراه کارکرد آسان نیز سبب شده تا به صورت فوق حرفه ای بتوانید از آن استفاده نمایید.

 

ساخت صفحه اصلی وردپرس با قالب های آماده

قالب وردپرس قالب های آماده بدون نیاز به دانش کدنویسی می توانند، خدمات خوبی را به بسیاری از کاربران ارائه دهند و شما با استفاده از آن دیگر نیازی به نوشتن کد برای ساخت برگه صفحه اصلی در وردپرس نخواهید داشت. فقط کافی است، به قسمت پنل سایت خود وارد شده و مراحلی که در بالا به آن اشاره کردیم را طی نمایید تا صفحه اصلی را در سایت وردپرسی خود بارگذاری نمایید. وجود قالب های گسترده و متنوع این امکان را می دهد، تا مشتریان هر آنچه را می خواهند نصب کرده و از آن لذت ببرند. اگر می خواهید هر یک از روش های گفته شده را برای سایت خود پیاده سازی کنید کافی است، با کارشناسان ژاکت در تماس بوده تا در این زمینه راهنمایی های لازم را به شما بکنند.

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *