zhaket logo

نحوه راه اندازی وب سایت شرکتی

کسب و کار

17 دقیقه زمان مطالعه

امروزه داشتن یک وب سایت با کیفیت برای هر کسب و کاری ضروری است. حدوداً 70 تا 80 درصد از مشتریان بالقوه قبل از خرید، به اینترنت و سایت شرکت ها مراجعه می کنند. در گذشته ایجاد وب سایت برای برخی از افراد می توانست دلهره آور باشد، اما امروزه راه اندازی آن با وجود ابزار های مختلف از هر زمان دیگری آسان تر است. با به وجود آمدن سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس و قالب های مختلف می توان به راحتی و بدون داشتن مهارت کد نویسی، وب سایت شرکتی خود را ایجاد کرد.

وب سایت شرکت شما اولین چیزی است که بسیاری از مشتریان بالقوه تان با آن مواجه خواهند شد. حتی اگر کسب و کار خود را عمدتاً بصورت آفلاین اداره می کنید، داشتن وب سایت می تواند یک ابزار بازاریابی قوی برایتان باشد. وب سایت شرکت خود را راهی برای معرفی محصولاتتان به مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی در نظر بگیرید. بسته به صنعت و نوع کسب و کار خود، می توانید سایت خود را با محتوا و ابزار مناسب مانند قالب های شرکتی سفارشی سازی و طراحی سایت کنید.

از آن جا که رفتار مشتری در طول زمان با فناوری مدرن تغییر می کند، اگر کسب و کار شما وب سایتی نداشته باشد، نمی توانید نظر آن ها را به خود جلب کنید. بنابراین شما به یک وب سایت نیاز دارید. ما در این مقاله می خواهیم به بررسی صفر تا صد راه اندازی وب سایت شرکتی بپردازیم و قالب های محبوب وردپرسی مناسب برای شرکت ها را معرفی کنیم.

پیش از آن، با استانداردهای ساخت سایت آشا شوید.

چرا داشتن یک وب سایت برای کسب و کار من مهم است؟

قبل از پرداختن به هر موضوع دیگری، باید بررسی کنیم که چرا به یک وب سایت برای شرکت خود نیاز دارید. برخی از این دلایل عبارتند از:

یک وب سایت اعتبار نام تجاری شما را افزایش می دهد.

“وب سایت رسمی شما کجاست؟” این اولین سوالی است که وقتی درباره کسب و کار خود به دیگران می گویید، می شنوید. حقیقت این است که مردم این روزها هوشمند شده اند. آن ها قبل از هرگونه تصمیم گیری، به وب سایت شما سر می زنند و آن را به طور کامل بررسی می کنند. اگر می خواهید مردم فکر کنند که کسب و کار شما معتبر است، باید یک وب سایت داشته باشید.

مشاغل دارای وب سایت به راحتی قابل دسترس هستند.

این یکی از دلایل اصلی نیاز مشاغل به وب سایت است. وقتی صحبت از خرید یک محصول یا خدمات می شود، اکثر افراد راحتی را ترجیح می دهند و وب سایت این فرایند را برای آن ها راحت تر می کند. در حال حاضر، وقتی صحبت از مشارکت با یک کسب و کار می شود، بیش از 63 درصد مشتریان از وب سایت رسمی یک شرکت استفاده می کنند.

یک وب سایت جایی است که آن ها می توانند همه چیز را در مورد تجارت شما پیدا کنند، یعنی اینکه شما کی هستید، چه خدماتی را ارائه می دهید و چگونه می توانند با شما تماس بگیرند. وب سایت، دسترسی مشتریان و خرید محصولات یا خدمات را آسان می کند. آن ها می توانند در هر زمان از وب سایت شما دیدن کنند و خریدهای خود را انجام دهند.

 طراحی سایت شرکتی

تعامل با مشتریان موثرتر خواهد بود.

یک وب سایت می تواند به شما در ایجاد یک رابطه قوی و طولانی مدت با مشتریان کمک کند. همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، یک وب سایت شما را معتبر نشان می دهد. این باعث ایجاد اعتماد اولیه در مشتریان می شود و آن ها را ترغیب می کند تا محصولات شما را خریداری کنند. بنابراین با داشتن یک وب سایت، می توانید تجربه کاربری بی عیب و نقص را به آن ها ارائه دهید و تعامل بیشتری خواهید داشت. به این ترتیب مشتریان وفادار از شما حمایت می کنند و به رشد شما کمک می کنند.

شما می توانید محصولات/خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارید.

اگر می خواهید مردم محصولات یا خدمات شما را بخرند، نحوه ی ارائه ی آن ها نقش مهمی ایفا می کند. به خصوص اگر شما یک استارتاپ هستید که در آن هر مشتری اهمیت ویژه ای برای فروش دارد. در این صورت، شما باید تخصص خود را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارید و داشتن یک وب سایت می تواند در این امر کمک کند. در واقع داشتن وب سایت به شما آزادی خلاقیت می بخشد و شما می توانید خدمات خود را آنطور که می خواهید، نمایش دهید.

می توانید از تصاویر زیبا، آموزش های ویدیویی کوتاه و دستورالعمل های PDF قابل دانلود استفاده کنید. از این طریق مشتریان آنچه را که به دنبال آن هستند به دست می آورند. بنابراین، آن ها همچنان درگیر محتوای شما خواهند بود و در نهایت شما می توانید پایگاه مشتری وفادار خود را ایجاد کنید.

جستجوی سایت

یک وب سایت مشتریان را جذب کسب و کار شما می کند.

اغلب کسب و کارها با وجود داشتن خدمات خوب ​​و با کیفیت نتوانسته اند مشتریان بیشتری را به دست آورند، زیرا وب سایت رسمی ندارند. مهم نیست که محصولات و خدمات شما تا چه حدی با کیفیت است، تا زمانی که یک وب سایت نداشته باشید، قادر نخواهید بود مشتریان را جذب خود کنید. بنابراین، اگر می خواهید نام تجاری شما دیده شود و مردم از کسب و کارتان مطلع شوند، یک وب سایت رسمی برای خود ایجاد کنید. در این صورت متوجه خواهید شد که چقدر توانسته اید فروش خود را افزایش دهید و مشتریان بیشتری به دست آورید.

می توانید از نتایج جستجوی گوگل بهره مند شوید.

داشتن یک وب سایت همچنین می تواند شما را در لیست جستجوی گوگل قرار دهد، بنابراین پیدا کردن کسب و کار شما برای مشتریان آسان تر می شود. همانطور که در ابتدا نیز گفته شد، مشتریان امروزه بسیار باهوش شده اند. آن ها دیگر وقت خود را برای مقایسه ی محصولات به صورت سنتی هدر نمی دهند. آن ها ترجیح می دهند در گوگل جستجو کنند و این اولین کاری است که آن ها بعد از شنیدن نام برند شما انجام می دهند، بنابراین چه بهتر که ابتدا سایت شما را در نتایج مشاهده کنند.

اگر وب سایتی دارید و سئوی آن را انجام داده اید، در جستجوهای برتر گوگل قرار می گیرید. افراد همچنین می توانند با استفاده از کلمات کلیدی مربوط به حوزه ی کاری تان، شما را پیدا کنند. این امر باعث محبوبیت بیشتر شما در بین مردم می شود و افراد بیشتری مایل به استفاده از محصولاتتان خواهند بود.

وب سایت بخش مهمی از بازاریابی آنلاین شما است.

همه ما می دانیم که اشکال سنتی بازاریابی مانند تبلیغات چاپی و بروشورها و … منسوخ شده و وقت گیر هستند. بازاریابی آنلاین ارزان تر و موثرتر است و می تواند نتایج بهتری را برای شما به ارمغان بیاورد. بنابراین اگر می خواهید کارها را سریع تر انجام دهید، بازاریابی آنلاین جایگزین بسیار بهتری خواهد بود. این ارقام ثابت می کند که بازاریابی آنلاین چقدر می تواند موثر باشد:

  • روزانه بیش از 2.34 میلیارد نفر (67٪) در رسانه های اجتماعی فعال هستند.
  • شرکت هایی که 16 بار در ماه محتوای وبلاگ تولید می کنند، 4.5 برابر بیشتر امتیاز دریافت می کنند.
  • بازاریابی ایمیلی 40 برابر بیشتر از سایر کانال های رسانه های اجتماعی در جذب مشتری موثر است.
  • وجود ویدیو در صفحه لندینگ می تواند نرخ تبدیل را تا  80 درصد افزایش دهد.

بنابراین، اگر می خواهید از بازاریابی آنلاین سود ببرید ، داشتن وب سایت برای تجارت شما ضروری است.

اینکه چرا هر کسب و کاری به وبسایت نیاز دارد را اینجا بخوانید.

آیا وردپرس برای وب سایت شرکتی مناسب است؟

وردپرس یک بستر شگفت انگیز برای ایجاد وب سایت های حرفه ای و شرکتی است. نه تنها تمام محتوای شما را مدیریت می کند، بلکه کنترل کاملی بر روی تمامی موارد به شما می دهد. همچنین وردپرس:

منبع باز است:

یک سیستم منبع باز به این معنی است که توسعه دهندگان در سراسر جهان می توانند افزونه های آن را برای افزایش و بهبود تجربه کاربری ایجاد کنند. در حال حاضر بیش از 50،000 افزونه وجود دارد که می توان از داخل پلتفرم وردپرس دانلود کرده و ویژگی هایی را به وب سایت خود اضافه کنید.

قالب های متنوعی دارد:

توسعه دهندگان وردپرس میلیون ها قالب از پیش طراحی شده ایجاد کرده اند تا سایت شما را بدون هیچ گونه نیازی به کد نویسی ارتقا دهد. در ژاکت بسیاری از قالب ها برای انواع کسب و کار ها وجود دارد و شما می توانید قالب متناسب با نیاز خود را پیدا کرده و از آن در سایت خود استفاده کنید.

آموزش های زیادی برای آن وجود دارد:

ممکن است وردپرس ساده ترین راه برای استفاده نباشد، اما منحنی یادگیری آن بسیار خوب است و دارای رابط کاربری ساده و کاربردی است. یادگیری وردپرس بسیار راحت تر از یادگیری کد نویسی است و از طرفی میلیون ها ویدئو در مورد راه اندازی وردپرس و نحوه ی استفاده از قالب ها و افزونه های خاص وجود دارد.

پیشنهاد می کنیم راهنمای جامع ژاکت برای ساخت سایت وردپرسی را مطالعه کنید.

آدرس بار سایت زیر ذره بین

قبل از ساخت وب سایت خود چه باید کرد؟

قبل از شروع به ساخت وب سایت خود، چند نکته وجود دارد که باید در مورد آن ها تصمیم بگیرید. ممکن است برای شروع به کار هیجان زده باشید، اما یک لحظه وقت گذاشتن برای انجام برنامه ریزی جدی، شما را از بسیاری از مشکلات در امان نگه می دارد!

درست است که مرحله برنامه ریزی خسته کننده است، اما در آینده می توانید شاهد مزایای بیشمار آن باشید. سایتی که در آن همه چیز به خوبی برنامه ریزی شده باشد، رشد و توسعه کسب و کار شما را آسان می کند و محتوای شما را با در نظر گرفتن کلمات کلیدی مناسب برای موتور های جستجو بهینه می کند. بنابراین قبل از انجام هر کاری، بهتر است اقدامات زیر را در نظر بگیرید:

  • هدف اصلی وب سایت خود را تعیین کنید.
  • مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.
  • بودجه خود را تنظیم کنید.
  • برخی تحقیقات درباره ی رقبا را انجام دهید.
  • مطالب خود را آماده کنید.

بهتر است در رابطه با موارد بالا به خوبی فکر کنید و هر یک از آن ها را به دقت بررسی کنید.

نحوه ی راه اندازی یک وب سایت شرکتی

مرحله 1: یک دامنه ثبت کنید.

همانطور که می دانید، دامنه آدرس منحصر به فرد وب سایت شما است. این اغلب اولین چیزی است که مشتریان بالقوه می بینند و با استفاده از آن شما را پیدا می کنند، بنابراین نقش مهمی در شکل گیری اولین برداشت آن ها از کسب و کار شما دارد. به همین دلیل بهتر است دامنه ی شما تا حد امکان به نام کسب و کارتان نزدیک و یا مشابه آن باشد.

هنگام انتخاب دامنه خود، بهتر است تحقیقات خود را انجام دهید و سعی کنید کوتاه باشد تا به خاطر نگه داشتن آن راحت باشد. ما همچنین توصیه می کنیم از اختصارات یا خط تیره غیر ضروری خودداری کنید. این کار درصد خطاهای شما را کاهش می دهد و املای دامنه شما را برای مشتریان آسان می کند.

مرحله ی 2: راه اندازی سرویس میزبانی (هاست) و نصب وردپرس

پس از ثبت دامنه ی خود شروع به راه اندازی وردپرس و نصب آن کنید. همچنین برای راه اندازی سایت خود شما نیاز به یک هاست دارید. هاست در واقع مکانی است که دیتا و اطلاعات وب سایت شما در آن قرار می گیرد. بنابراین لازم است که پس از ثبت دامنه، یک سرویس میزبانی مناسب را تهیه و خریداری کنید.

مرحله ی 3: نصب قالب

اکنون که اقدامات اولیه خود را انجام دادید، وقت آن است که قالب خود را انتخاب کنید، که به عنوان سکوی اولیه طراحی سایت شما عمل می کند. این مرحله مورد علاقه بسیاری از افراد است، زیرا آن ها می توانند ظاهر وب سایت خود را طراحی کرده و بسیاری از اقدامات را به آن اضافه کنند.

قبل از انتخاب هر قالبی، می توانید پیش نمایش آن را مشاهده کرده تا از مناسب بودن آن اطمینان حاصل کنید. هنگام تعیین قالب مناسب برای وب سایت شرکتی خود، سعی کنید به جزئیات سطحی تر مانند فونت، رنگ ها و تصاویر توجه کنید. از هر قالبی که استفاده می کنید، تغییر این موارد آسان خواهد بود.

کلیک روی سایت

در عوض، بر ساختار سایت، چیدمان صفحات و “احساس” کلی که قالب به کاربر می دهد، تمرکز کنید: آیا قالب انتخابی شما مدرن به نظر می رسد یا بیشتر سنتی است؟ به این فکر کنید که چگونه این قالب با هویت نام تجاری شما مطابقت دارد. از قالب های شرکتی محبوب و پر طرفدار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قالب زفایر وردپرس | Zephyr Material Design Theme

قالب zephyr  یکی از قالب های محبوب برای وب سایت های شرکتی است که دارای ویژگی های بی نظیری است. همانطور که از نام این قالب پیداست، این قالب به گونه ای طراحی شده است که متناسب با استاندارد های گوگل و متریال دیزاین است. برای هر بخش از وب سایت خود می توانید رنگ، تصویر، اندازه و … را به طور کامل سفارشی کنید. برخی از ویژگی های این قالب عبارتند از:

  • طراحی مدرن
  • به روز رسانی و پشتیبانی
  • به طور کامل قابل تنظیم است.
  • ریسپانسیو بودن
  • قابلیت نصب سریع
  • رابط کاربری ساده
  • امکانات ترجمه
  1. قالب وردپرس چندمنظوره ایمپرزا | Impreza

قالب ایمپرزا یکی دیگر از قالب های محبوب وردپرس است و بسیاری از کسب و کار ها از آن برای وب سایت خود استفاده می کنند. از این قالب به طور کامل پشتیبانی می شود و سازگار با ووکامرس است. این قالب بسیار ریسپانسیو طراحی شده است و سایت شما را برای نمایش در موبایل بهینه می کند. همچنین این قالب بیش از 7000 آیکن مختلف را در اختیار شما قرار می دهد. سرعت بارگذاری این قالب باورنکردنی است و این موضوع به طور مستقیم بر سئوی سایت شما تاثیر می گذارد.

  1. قالب شرکتی کارائوس | Karauos Theme

قالب کارائوس قالب بسیار حرفه ای و کاملاً ایرانی است که مناسب برای انواع کسب و کار ها به خصوص شرکت ها است. با استفاده از این قالب شما می توانید سایت خود را در زبان های مختلف دنیا به افراد ارائه دهید و به راحتی ترجمه ی سایت خود را به صورت اتوماتیک و یا دستی تنطیم کنید. این قالب سازگاری کامل با صفحه ساز محبوب المنتور دارد و شما می توانید وب سایت خود را به صورت تک صفحه ای، هدر، فوتر و … ویرایش کنید. شما می توانید با استفاده از این قالب بدون نیاز به داشتن دانش فنی سایت خود را طراحی کرده و برای آن امکانات و ویژگی های مختلفی را ایجاد کنید.

  1. قالب چندمنظوره بوو | Boo

قالب بوو یکی از متمایز ترین قالب های چند منظوره و متناسب با انواع کسب و کار ها است. با استفاده از این قالب دیگر نیازی به داشتن مهارت برنامه نویسی وجود ندارد. شما می توانید سایت شرکتی خود را در کمترین زمان سفارشی کنید و نتایج را فوراً مشاهده کنید. در این قالب عناصر منحصر به فرد طراحی وجود دارد و شما کنترل کاملی بر روی نحوه ی نمایش وب سایت خود خواهید داشت. این قالب عملکرد سایت شما را افزایش می دهد و می توانید از این طریق رتبه های بالاتری در گوگل کسب کنید. در این قالب انیمیشن های خیره کننده و جلوه های ویژه ای وجود دارد که کاربر را تحت تاثیر قرار می دهد.

این مقاله را حتما بخوانید
شغل های مناسب برای دختران جوان

جایگذاری محتوا در سایت

مرحله 4: افزودن محتوا

پس از تعیین قالب خود، شروع به سفارشی سازی و وارد کردن تمامی محتوای خود کنید. در صورت تمایل می توانید صفحات یا بخش هایی را نیز اضافه کنید. به طور کلی، قالب ها این بخش از فرآیند را آسان می کنند. به طور کلی، همه وب سایت های شرکتی به موارد زیر نیاز دارند:

  • یک صفحه اصلی

بازدیدکنندگان باید بتوانند آنچه را که انجام می دهید به سرعت درک کنند و به راحتی به بخش ها و صفحات دیگر بروند. در واقع این صفحه، صفحه ای است که اکثر مردم ابتدا آن را می بینند و به همین ترتیب باید در آن به همه بگوید که شما که هستید و شرکت شما چه کار می کند. محتوای صفحه اصلی شما باید آنقدر جذاب باشد که توجه بازدیدکنندگان را در عرض چند ثانیه جلب کند.

صفحه اصلی شما باید به خوبی طراحی شده باشد، سریع لود شود و حرفه ای به نظر برسد. مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد شما 0.05 ثانیه فرصت دارید تا افراد را متقاعد کنید که در وب سایت شما بمانند. این صفحه باید شامل موارد زیر باشد: شرح کوتاه از شرکت شما و آنچه شما انجام دهید، توضیح مختصری از خدمات و محصولات خود و یا اینکه  چگونه می توانید به مشتری بالقوه خود کمک کنید.

  • صفحه درباره ما

در این صفحه داستان خود را به مردم بگویید و تصاویر تیم خود را اضافه کنید. صفحه درباره ما اغلب یکی از پربازدیدترین صفحات در هر وب سایت است. این صفحه باید خلاصه ای از شکل گیری برند شما، سابقه شرکت شما و آنچه شما را از رقبا جدا می کند، ارائه دهد. بیوگرافی و تصاویر کارکنان و هرگونه دستاورد ویژه ای که به دست آورده اید را در آن قرار دهید.

  • صفحه تماس با ما

مشتریان باید بدانند کجا می توانند شما را پیدا کنند و چگونه می توانند با شما تماس بگیرند. این صفحه تمام راه هایی را که می توانند با شما تماس بگیرند، به مشتریان بالقوه نشان می دهد. همچنین مهم است که شماره تلفن، آدرس ایمیل و آدرس پستی خود را در فوتر در تمام صفحات وب سایت خود قرار دهید. حساب کاربری خود در رسانه های اجتماعی، آدرس پستی، شماره تلفن، آدرس ایمیل و حتی ساعات کاری خود را قرار دهید.

  • صفحه محصولات/خدمات

در این صفحه در مورد کاری که انجام می دهید صحبت کنید و در صورت داشتن محصولات، آن ها را اضافه کنید. در این صفحه شروع به ارائه ی جزئیات در مورد محصولات خود کنید. قبل از لیست محصولات، صفحه را با خلاصه ای کوتاه از محصولات خود شروع کنید. اگر چندین محصول می فروشید و اطلاعات گسترده ای در مورد هر محصول دارید، آن ها را دسته بندی کنید و پیوندی به صفحات محصول اضافه کنید.

یک طرح کلی از محصولات موجود، توضیحات مختصر هر محصول، پیوندهایی به صفحات محصول که حاوی اطلاعات بیشتری هستند، انتظارات مشتری از خرید این محصولات و اینکه چرا مشتریان باید این محصولات را از شما بخرند ارائه دهید.

  • وبلاگ

این می تواند به نشان دادن تخصص شما در حوزه ی کاریتان کمک کند، مطالب وبلاگ سایت خود را به روز نگه دارد زیرا این کار باعث می شود سایتتان در موتورهای جستجو عملکرد خوبی داشته باشد – اما تنها در صورتی که بتوانید مرتباً در آن مطالب را منتشر کنید. وبلاگ یک صفحه نیست، زیرا یک وبلاگ مجموع تمام پست های وبلاگ است. وبلاگ یک قسمتی از یک وب سایت است که از پست های وبلاگ مرتبط با موضوع خاص تشکیل شده است.

معمولاً پست های وبلاگ به ترتیب زمانی معکوس فهرست می شوند و اولین پست وبلاگ ابتدا ظاهر می شود. شما می توانید از وبلاگ خود به عنوان بزرگ ترین و مقرون به صرفه ترین ابزار بازاریابی استفاده کنید. یک وبلاگ ترافیک را به سایت شما هدایت می کند و منجر به فروش می شود. یک وبلاگ به شما امکان می دهد تخصص خود را به اشتراک بگذارید و با مشتریان خود تعامل داشته باشید.

  • صفحه حفظ حریم خصوصی

صفحه حفظ حریم خصوصی برای هر وب سایت ضروری است، زیرا به بازدیدکنندگان وب سایت شما این امکان را می دهد که بدانند با اطلاعات شخصی که به شما می دهند چه خواهید کرد. در این صفحه، به بازدیدکننده سایت اطلاع دهید که چگونه از اطلاعات و داده های شخصی (به عنوان مثال تبلیغات، کوکی ها، ایمیل ها و غیره) جمع آوری شده استفاده می شود و اینکه آیا با اشخاص ثالث به اشتراک گذاشته می شود یا خیر. شما باید به طور کامل به سیاست حفظ حریم خصوصی خود پایبند باشید.

کامنت ها و نظرات در سایت

  • صفحه توصیفات / بررسی ها

صفحه بررسی نظرات این فرصت را فراهم می کند که به راحتی نظرات مثبت درباره ی شرکت خود را نشان دهید. در صورت امکان، عکس ها و اطلاعات افراد را نمایش دهید تا واقعی بودن آن ها را نشان دهید. این صفحات به شرکت شما اعتبار می بخشد.

  • صفحه پرسش و پاسخ

صفحه پرسش و پاسخ صفحه پرسش های متداول است. صفحه سوالات متداول زمان پاسخگویی به همان سوالات افراد را کاهش می دهد. برای هر کدام پاسخ صادقانه ارائه دهید. پاسخ های شما باید یک فراخوان برای عمل باشد و یک مشتری بالقوه را متقاعد کنید که قدم بعدی را برداشته و هر آنچه را که می فروشید، بخرد. در واقع متداول ترین سوالاتی که بیشتر از شما پرسیده می شود، باید در این صفحه باشد. چنین سوالاتی همچنین باید هر گونه شک و تردید مشتری را برطرف کند تا بتواند از امنیت کافی برای خرید از شما برخوردار باشد.

شما می توانید با استفاده از افزونه سوالات متداول صفحه سوالات متداول به سایت وردپرسی خود اضافه کنید.

مرحله ی 5: افزونه ها

افزونه ها نرم افزارهای کوچکی هستند که برای گسترش قابلیت ها و امکانات وب سایت شما و افزودن ویژگی ها و عملکردهای جدید به آن ساخته شده اند. هزاران افزونه با اهداف مختلف مانند سئو وجود دارد و در حالت کلی عملکرد سایت شما را بهبود می بخشند. نصب افزونه ها بسیار آسان است، با این حال ممکن است به دلیل ناسازگاری آن با قالب سایت و … آسیب پذیری های امنیتی و یا حتی خرابی هایی به وجود بیاید. بنابراین این موضوع را قبل از نصب افزونه به دقت بررسی کنید.

راهنمای گام به گام طراحی سایت وردپرسی را مطالعه کنید.

نکاتی برای طراحی سایت شرکتی

وقتی نوبت به ارتباط کسب و کار شما با مشتریان بالقوه از طریق وب سایت می رسد، بهتر است این سوالات را از خود بپرسید:

  • شما که هستید؟ به مشتریان اطلاع دهید که کسب و کار شما چیست و چه کاری انجام می دهد. خدمات خود را به اشتراک بگذارید و تیم پشت برند خود را معرفی کنید.
  • شما چه چیزی به آن ها پیشنهاد می دهید؟ به وضوح با محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید ارتباط برقرار کنید.
  • مشتریان از کجا می توانند کالا و خدمات شما را خریداری کنند؟ اگر کسب و کار شما آفلاین است، به مشتریان اطلاع دهید کجا است. اگر فقط آنلاین است، آن ها را به جایی که می توانند خرید کنند، هدایت کنید. اگر ترکیبی از هر دو است، همه مکان هایی را که می توانند برند شما را پیدا کنند، ذکر کنید.
  • چه زمانی (و چگونه) مشتریان می توانند به شما دسترسی پیدا کنند؟ اگر آفلاین هستید، مطمئن شوید که ساعات کاری خود را ذکر کرده اید. اگر آنلاین هستید، زمان دسترسی خدمات مشتری را به کاربران اطلاع دهید. اطلاعات تماس خود را در هر صفحه از سایت خود قابل مشاهده کنید.

ناوبری کاربر پسند

اگر بازدیدکننده ای که برای اولین بار از وب سایت شما استفاده می کند، نتواند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کند، نمی تواند در سایت شما بماند. پیمایش وب سایت خود را آسان کنید تا کاربران بتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. در اینجا چند نکته برای طراحی بهتر وجود دارد:

  • منوها باید به وضوح برچسب گذاری شده و بصری باشند. مطمئن شوید که بازدیدکنندگان وقتی روی پیوندی کلیک می کنند، بدانند کجا خواهند رفت.
  • دکمه فراخوان برای عمل و یا CTA. در مورد آنچه می خواهید بازدیدکنندگان در وب سایت شما انجام دهند، دقیق باشید.
  • طراحی برای موبایل . کاربران به طور فزاینده ای از موبایل برای مرور وب سایت ها و حتی خرید استفاده می کنند. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما تلفن هوشمند قابل استفاده است.

نوشتن مقاله برای سایت

محتوای مرتبط و جذاب

داشتن محتوای مرتبط در وب سایت شما راهی عالی برای جذب بازدیدکنندگان جدید است. از سایت های مربوط به صنعت خود دیدن کنید و ببینید کاربران چه سوالاتی می پرسند. از یک ابزار کلمه کلیدی مانند Google Keyword Planner  استفاده کنید تا بدانید مشتریان احتمالی به دنبال چه چیزی در اینترنت هستند. اطمینان حاصل کنید که هر محتوایی که ایجاد می کنید، به راحتی در رسانه های اجتماعی نیز به اشتراک گذاشته شود. محتوای خود را به عنوان یک ابزار بازاریابی در نظر بگیرید و بازدیدکنندگان را تشویق به انتشار آن کنید.

ژاکت ابزار کلمات کلیدی گوگل برای وردپرس را نیز در اختیار شما قرار داده است.

جمع بندی

همانطور که گفته شد، یک وب سایت شرکتی بهترین راه برای نمایش کسب و کار شما و معرفی آن به دیگران است. یک وب سایت حرفه ای ابزار مقرون به صرفه و اساسی بازاریابی شما خواهد بود و اگر به نکات گفته شده در این مقاله دقت کنید، می توانید کسب و کار خود را بهبود ببخشید. به لطف قالب های وردپرسی، امروزه دیگر راه اندازی وب سایت کار دشواری نیست. برخی از محبوب ترین قالب های شرکتی عبارتند از زفایر، ایمپرزا، کارائوس، بوو و … .  شما می توانید با استفاده از این قالب ها طراحی سایت  متمایز و منحصر به فردی را برای شرکت خود ایجاد کرده و از آن لذت ببرید و اگر زمان کافی برای این کار را ندارید به سراغ سایت های معتبر در حوزه خدمات وردپرس رفته و در مدت زمان کوتاهی سایت مورد نظر خود را سفارش و راه اندازی کنید.

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

577,500 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.09%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه