بهترین راهکارهای فروش محصول در اینترنت

دیجیتال مارکتینگ

8 دقیقه زمان مطالعه

همه ما وقتی تصمیم به ساخت فروشگاه اینترنتی می‌گیریم، می‌خواهیم فروش خوبی را رقم بزنیم و مشتریان زیادی را جذب کنیم. اما این کار به این سادگی‌ها هم نیست و باید اصولی را برای آن در نظر بگیریم. آیا قصد دارید میزان فروش محصولات خود را در اینترنت افزایش دهید؟ ما راهکارهای فروش محصول در اینترنت را در این مقاله برای شما در نظر گرفتیم که با مطالعه آن‌ها به نتایج خوبی خواهید رسید.

راهکارهای فروش محصول در اینترنت

امروزه تجارت الکترونیک به قدری ارزش پیدا کرده و محبوب شده است که می‌توان گفت تقریباً تمامی شرکت‌ها، محصولات خودشان را به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند. شاید برای شما هم سؤال باشد که دلیل پیشرفت وب سایت‌هایی مانند آمازون (Amazon)، ایبای (Ebay) و اسوس (Asos) چیست. این شرکت‌ها محصولات خود را به صورت آنلاین در تمامی نقاط دنیا به فروش می‌رسانند. همچنین همه می‌دانیم که در حوزه تجارت الکترونیک در داخل کشور، وب سایت‌هایی مانند دیجی کالا (digikala)، بامیلو (bamilo) و دیجی استایل (digistyle) به چه میزان موفق عمل کرده‌اند.

ترفند های فروش اینترنتی

در چند سال اخیر رقابت در تجارت الکترونیکی بسیار شدید شده است، به همین دلیل باید بدانید که برای بالا بردن درصد فروش چه استراتژی‌هایی به کار ببرید. با توجه به حوزه فعالیت هر فردی در تجارت الکترونیک، فقط با آزمایش است که می‌توان گفت کدام استراتژی موفق عمل کرده و درصد فروش وی را بالا برده است. اما ترفند های فروش اینترنتی وجود دارند که قطعاً به کار بردن آن‌ها نتیجه‌ای مثبت در افزایش درصد فروش محصولات خواهد داشت. با هم به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

1- انتخاب اسم زیبا و ساختن وبسایت جذاب

اصلی‌ترین و مهم‌ترین مرحله از شروع یک تجارت الکترونیک و یکی از اصلی‌ترین راهکارهای فروش محصول در اینترنت را می‌توان انتخاب نام سایت و ساختن یک وب سایت زیبا و جذاب دانست. تصور کنید حوزه فعالیت شما در ارتباط با فروش محصولات صوتی و تصویری باشد ولی نامی که برای سایت خودتان انتخاب کرده‌اید هیچ ارتباطی با حوزه کاری شما ندارد (به عنوان مثال نام «ریحان» را برای وب سایت خودتان انتخاب کرده‌اید). قطعاً این کار روند سودآوری و شناخته شدن تجارت اینترنتی شما را بسیار کند می‌کند. تا جایی که امکان دارد حتماً نامی مرتبط با حوزه کاری خودتان برای وب سایت انتخاب کنید.

ترفند های فروش اینترنتی

ساختار وب سایت نیز می‌تواند بازدیدکننده‌ها را برای همیشه تبدیل به مشتریان ثابت شما کند. باید تمامی انتظارات احتمالی مشتریان خودتان را در نظر بگیرد و هر آنچه که باعث جذب مشتری بیشتر می‌شود را بر روی سایت پیاده کنید. توجه داشته باشید که اغلب افراد، زمان زیادی را به کاوش وب سایت‌ها اختصاص نمی‌دهند و اگر در کمتر از یک دقیقه محصول خودشان را پیدا نکنند، سایت شما را ترک خواهند کرد. همچنین وب سایت باید کاملاً واکنشگرا باشد تا بازدیدکنندگان قادر به استفاده  با هر دستگاهی (لپ تاپ، تبلت، موبایل) که به اینترنت دسترسی دارند، از سایت شما بازدید کنند.

پیشنهاد ژاکت:  برای ساخت یک سایت کامل و استاندارد در وردپرس استفاده از قالب‌های فروشگاهی وردپرس و کمک گرفتن از افزونه‌های ووکامرسی است. از بین آن‌ها می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید و فروشگاه اینترنتی خود را بسازید.

2- در نوار بالای سایت خودتان از هرگونه اشاره به خرید کردن پرهیز کنید

توجه داشته باشید که بیش از 90 درصد مردم برای استفاده کردن از اطلاعات رایگان به وبسایت‌ها مراجعه می‌کنند. در صورتی که بخواهید پروسه جذب مشتری را خیلی زود و از همان نوار، فهرست یا بنر بالای سایت خودتان (هر آنچه اولین نگاه مخاطب را جذب می‌کند) شروع کنید، به احتمال زیاد در نهایت قادر به جذب آن‌ها نخواهید بود. قبل از آنکه قصد داشته باشید بازدیدکنندگان خود را به مشتری محصولات  تبدیل کنید، باید با طرح سؤال و بیان مشکلات بتوانید به آن‌ها احساس اطمینان بدهید. پس یکی از ترفند های فروش اینترنتی این است که از مطرح کردن مشکلات می‌توانید محصولات خودتان را به عنوان یک راه‌حل به آن‌ها معرفی کنید. در اصل شما باید ابتدا در بازدیدکنندگان یک نیاز به وجود بیاورید و سپس با ارائه راه‌حلی، آن‌ها را به مشتری خودتان تبدیل کنید.

3- سازمان‌دهی صفحه اول سایت

online store- فروشگاه اینترنتی و تنظیمات آن

افراد زیادی هستند که صفحه اول وبسایت خودشان را مانند بازار دست‌فروشان تنظیم می‌کنند و در هر قسمتی از آن یک محصول قرار می‌دهند. این کار می‌تواند باعث کاهش درصد فروش شود. به جای آنکه تعداد محصولات زیادی را در صفحه اول قرار دهید و سعی کنید که تمام بازدیدکنندگان خودتان را راضی نگه دارید، از تعداد محصولات کمتری استفاده کنید و با تولید محتوای جذاب، سعی کنید طیف خاصی از مشتریان را راضی به خریدن محصول کنید. لازم نیست که تبلیغ برای محصولات دیگر را متوقف کنید. می‌توانید در صفحات دیگری، محصولات باقی مانده را  تبلیغ کنید و از بازدیدکنندگان بخواهید که آن‌ها را نیز بررسی کنند. این یکی از بهترین راهکارهای فروش محصول در اینترنت به حساب می‌آید که رعایت آن برای هر فروشنده‌ای واجب است.

با سازمان‌دهی صفحه فروش محصولات می‌توانید زمانی که مشتری محصولی را از شما خریداری کرد، محصول دیگری را نیز به او بفروشید. به عنوان مثال؛ زمانی که شما موفق به فروش یک دوربین عکاسی به مشتری شده‌اید، می‌توانید با معرفی محصولاتی مانند کیف دوربین، باتری اضافه و یا سه‌پایه دوربین، نیاز جدیدی برای او ایجاد کرده و فروش بیشتری داشته باشید.

4- از تبلیغات به بهترین شکل استفاده کنید

دیگر بر کسی پوشیده نیست که تبلیغات می‌تواند چرخ هر کسب ‌و کاری را به حرکت در بیاورد و یکی از بهترین راهکارهای فروش محصول در اینترنت باشد. در وبسایت خودتان باید به‌ خوبی از پنجره‌های پاپ‌آپ، تبلیغات شناور، اضافه کردن تصاویر جذاب محصولات، تغییر دادن فرمت و ظاهر متن و دیگر روش‌های تبلیغی استفاده کنید. تبلیغات باید به گونه‌ای باشند که مشتریان خودشان تمایل داشته باشند آن‌ها را دنبال کنند و در بازدید از آن‌ها حق انتخاب داشته باشند نه اینکه از وجود آن‌ها آزار ببینند. پس لطفا با احتیاط برخورد کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
تقویم محتوا چیست و چگونه تقویم محتوایی بنویسیم

ads- ترفندهای فروش بیشتر

پیشنهاد ژاکت: برای اینکه بتوانید بهترین افزونه‌ پاپ آپ را انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما محصولات مربوط به این دسته را مشاهده کنید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

5- محصولات باکیفیت به مشتریان خود عرضه کنید

ارائه محصول باکیفیت به مشتریان می‌تواند در افزایش فروش شما نقش بسیار پررنگی داشته باشد. اول آنکه فردی که محصولی باکیفیت از شما خریداری می‌کند به مشتری ثابت شما تبدیل خواهد شد. در مرحله دوم؛ این مشتری با توجه به رضایتی که از محصول دارد، می‌تواند برای شما تبلیغات رایگانی انجام دهد بدون آنکه کمترین هزینه‌ای برای آن پرداخت کنید.

در فروش محصولات، نقش جوایز را نیز جدی بگیرید و همیشه سعی کنید در کنار محصول اصلی که برای فروش قرار داده‌اید، یک جایزه نیز به مشتری تقدیم کنید. به عنوان مثال اگر شما به مشتری خودتان کت‌ و شلوار فروخته‌اید، می‌توانید یک کراوات به عنوان جایزه یا هدیه به او تقدیم کنید. جوایز یکی از ترفند های فروش اینترنتی و افزایش آن است.

6- هیچ‌وقت تخفیف ندهید

discount- ارائه تخفیف به مشتریان

شاید این راهکار در ابتدا به نظر برسد که میزان فروش شما را کاهش می‌دهد چون همه افراد دوست دارند محصولات مورد نیاز خودشان را با تخفیف بخرند. به جای تخفیف دادن می‌توانید از گزینه هدیه دادن استفاده کنید. تخفیف خیلی زود به فراموشی سپرده می‌شود اما هدیه چیزی همیشگی است و از یاد نخواهد رفت. به عنوان مثال اگر شما قصد دارید یک جفت کفش را به قیمت 150 هزار تومان به مشتری بفروشید بهتر است قیمت مقطوع آن را 150 هزار تومان قرار دهید و پس از فروش کفش، یک جفت کفی هم به خریدار هدیه بدهید. این کار بسیار موثرتر از زمانی خواهد بود که  قیمت را 155 هزار تومان تعیین کرده و در آخر 10 هزار تومان به مشتری تخفیف دهید.

در صورتی که تصمیم دارید برای محصولات خودتان تخفیف قائل شوید، حتماً مدت زمان محدودی را برای آن در نظر بگیرید تا مشتریان متوجه شوند که بعد از آن زمان مقرر قادر نخواهند بود با همان قیمت محصول مورد نظر را خریداری نمایند.

پیشنهاد ژاکت: اگر می‌خواهید از افزونه‌های تخفیف ووکامرس استفاده کنید، ژاکت در این انتخاب به شما کمک می‌کند. 

7- با مشتریان خودتان در ارتباط باشید

از دیگر راهکارهای فروش محصول در اینترنت ، ارتباط مؤثر و مداوم با مشتری است. در هر کسب ‌وکاری، مشتریانی وجود دارند که بعد از مدتی دیگر خرید نمی‌کنند. شما باید بتوانید با مشتریان خود ارتباط مؤثری داشته باشید و به انتقادات، پیشنهادات و سؤالات آن‌ها پاسخ دهید. همچنین می‌توانید برای مشتریان غیرفعال خودتان پیام یا کارت پستالی ارسال کنید و یا با آن‌ها تماس بگیرید تا متوجه شوند که برای آن‌ها ارزش و احترام قائل هستید. باید این نکته را همیشه در ذهن داشته باشید که فروختن محصول به مشتریانی که حداقل یک ‌بار از شما خرید کرده‌اند بسیار راحت‌تر از فروختن محصول به افرادی است که هیچ‌وقت از شما چیزی خریداری نکرده‌اند.

contact us- ارائه راهکارهای ارتباط با مشتری

8- در شبکه‌های اجتماعی حضور فعالی داشته باشید

می‌توان گفت تقریباً 90 درصد افراد جوامع امروزی از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند و حداقل در یک یا دو شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک عضویت دارند. کسب‌وکاری می‌تواند موفق باشد و فروش محصولات خود را بالا ببرد که بتواند به‌خوبی در این شبکه‌ها فعالیت و تبلیغات داشته باشد، با مخاطبان خود در ارتباط باشد و آن‌ها را مدیریت کند.

9- تضمین بازگشت وجه، راحت‌تر کردن پروسه سفارش، خرید و تحویل محصول

یکی از مهم‌ترین ترفند های فروش اینترنتی، جلب اعتماد و رضایت مشتری است. همان‌طور که گفته شد ابتدا سعی کنید محصولات با کیفیتی را به مشتریان خودتان ارائه کنید چرا که قرار نیست فقط یک‌بار محصول خودتان را به فروش برسانید. مشتریان خود را بعد از فروش محصول فراموش نکنید. به مشتریان این تضمین را بدهید که در صورت نداشتن رضایت از محصول، وجه پرداختی آن‌ها عودت داده می‌شود. این کار می‌تواند اعتماد آن‌ها را کاملاً جلب کند.

shipping- ارسال رایگان کالا

همچنین سعی کنید گزینه‌های سفارش محصول، پرداخت هزینه‌ها و تحویل محصولات را بسیار ساده کنید و محصول را در سریع‌ترین زمان ممکن به دست مشتری برسانید. در زمینه خرید نیز می‌توانید برای مشتریانی که خریدهای زیادی از شما داشته‌اند، از گزینه تحویل رایگان استفاده کنید که خود یک نوع هدیه است و قطعاً در بالا بردن فروش شما کمک خواهد کرد.

10- تنوع محصولات را فراموش نکنید

یکی دیگر از راهکارهای فروش محصول در اینترنت، ایجاد تنوع در محصولات است. یک تجارت زمانی موفق است و به سودآوری بالا می‌رسد که تمامی اقشار جامعه را در نظر داشته باشد. به عنوان مثال شما می‌خواهید در زمینه تلفن همراه فعالیت داشته باشید و فروش اینترنتی خودتان را افزایش دهید. در صورتی که فقط بخواهید برند iPhone را به فروش برسانید، قطعاً نمی‌توانید با سایر وبسایت‌هایی که در زمینه تلفن همراه فعالیت می‌کنند رقابت کنید چرا که تعداد افراد بسیار محدودی هستند که توانایی مالی خرید گوشی‌های آیفون را داشته باشند. بنابراین شما باید تمامی اقشار را در نظر داشته باشید و در محصولات خود تنوع زیادی ارائه دهید.

جمع بندی

ترفند های فروش اینترنتی دیگری هم هستند که می‌توانند در بالا بردن فروش شما و سودآوری بهتر کسب و کارتان مؤثر باشند و همان‌طور که گفته شد آزمایش کردن این راهکارها می‌تواند ثابت کند درصد سود شما را بالا می‌برد یا خیر. ازجمله راهکارهای دیگر می‌توان بازدید از وب سایت رقبا و وبلاگ‌های مرتبط، حمایت کردن از رویدادهای بزرگ، همکاری با کسب و کارهای مرتبط، بی‌تفاوت نبودن نسبت به مشتریان و استفاده از ایمیل مارکتینگ را نام برد.

محصول پیشنهادی

افزونه بازاریابی وردپرس | پلاگین AffiliateWP

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب سئو و دیجیتال مارکتینگ رایس | Ryse | قالب شرکتی

645,000 تومان

80%
پروان وب | parvanweb

پروان وب | parvanweb

محصول پیشنهادی

افزونه گردونه شانس اپتین | پلاگین WP Optin Wheel Pro

445,000 تومان

91.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه اتوماتیک سازی ووکامرس اتومیت | پلاگین AutomateWoo

133,500 تومان

73.33%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%
9

نویسنده ژاکت

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه