اینستاگرام چیست؟

شبکه های اجتماعی

17 دقیقه زمان مطالعه

در طی چند سال گذشته، اینستاگرام رشد چشمگیری داشته است و از یک میلیون کاربر در دسامبر 2010 به بیش از یک میلیارد در سال 2021 رسیده است. اینستاگرام یک پلت فرم رسانه های اجتماعی است که بر اشتراک عکس و فیلم از طریق اپلیکیشن خود متمرکز است. شما می توانید محتوای تصویری را تهیه کرده، ویرایش و منتشر کنید تا با لایک ها، نظرات و اشتراک های با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. در این مطلب به شما می گوییم اینستاگرام چیست و چه ویژگی هایی دارد و در چه مواردی می توان از آن استفاده کرد.

طی چند سال اخیر اینستاگرام علاوه بر بعد سرگرمی دارای یک بعد تجاری هم شده و اغلب افراد برای فروش خدمات و محصولات خود از آن استفاده میکنند. این موضوع به حدی رواج پیدا کرده که کمتر کسی را پیدا میکنید که صفحه اینستاگرام برای کسب و کار خود نداشته باشد.

مشابه فیس بوک یا توییتر، هرکسی که یک حساب کاربری در اینستاگرام ایجاد کند دارای یک پروفایل و یک فید خبری است. هنگام اشتراک عکس یا فیلم در اینستاگرام، این عکس در پروفایل شما نمایش داده می شود. سایر کاربران که شما را دنبال می کنند پست های شما را در حساب کاربرتان مشاهده می کنند. به همین ترتیب، پست های کاربران دیگری را که دنبال می کنید مشاهده می کنید.

در واقع اینستاگرام مانند یک نسخه ساده شده از فیس بوک است، با این تفاوت که در آن تاکید بر استفاده از تلفن همراه و به اشتراک گذاری تصویر می باشد. مانند سایر شبکه های اجتماعی، شما با فالو یا دنبال کردن، دنبال شدن توسط افراد دیگر، کامنت یا نظر دادن، لایک کردن و پسندیدن و پیام خصوصی یا دایرکت با سایر کاربران ارتباط برقرار می کنید. همچنین می توانید عکس هایی را که در اینستاگرام مشاهده می کنید ذخیره کنید.

اینستاگرام امروزه به چیزی بیشتر از یک راه برای به اشتراک گذاشتن تصاویر تبدیل شده است و کسب و کار های نوپا و مختلفی در آن مشغول به فعالیت هستند و اهداف توسعه ی کسب و کار خود را دنبال می کنند. کافی است به مقادیر عظیم محصولات و خدمات جدیدی که احتمالاً از طریق تبلیغات در اینستاگرام کشف کرده اید، فکر کنید. مطمئناً رسانه های اجتماعی ما را به یکدیگر متصل می کنند، اما آنچه دشوار است دستیابی به این ارتباطات با مهم ترین دارایی های تجاری شما یعنی مشتریان شما است که اینستاگرام این بستر را برای ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف شما فراهم آورده است ولی لازمه موفقیت در آن حرفه ای بودن و آشنایی کامل با این فضا ، از طریق آموزش اینستاگرام از راه های مختلف مانند سایت های آموزشی می باشد که تنها با چند ساعت مطالعه در روز طی چند ماه شما می توانید صفر تا صد کار با این اپلیکیشن را یاد بگیرید .

راه اندازی، مدیریت و نگهداری یک حساب کاربری اینستاگرام برای یک کسب و کار ممکن است بسیار دلهره آور باشد اما دانستن ترفند های اینستاگرام می تواند راهی برای افزایش فروش و توسعه ی کسب و کارتان باشد. روند کسب درامد از اینستاگرام تا جایی پیش رفته است که برای برخی از کسب و کار ها کنار گذاشتن اینستاگرام می تواند توانایی آن ها برای دستیابی به مشتریان جدید و درآمدزایی را به طور جدی محدود کند.

از آنجا که چیزهای زیادی برای دانستن در مورد اینستاگرام وجود دارد، ما در این مقاله می خواهیم به تمامی موارد لازم درباره ی آن مانند نحوه ی شکل گیری و تاریخچه ی آن، انواع محتوا و مزایای آن برای کسب و کار ها بپردازیم. همچنین این مقاله به شما کمک می کند تا ترفندهای مختلف برای موفقیت در این پلتفرم را کشف کنید تا بتوانید از این طریق با دیگران راحت تر ارتباط برقرار کنید و به اهداف خود برسید. همچنین لازم است با الگوریتم های اینستاگرام آشنا باشید.

آموزش اینستاگرام

اینستاگرام چیست؟

همانطور که گفته شد اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که به کاربرانش امکان می دهد تصاویر و فیلم ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. این برنامه را می توان به طور رایگان دانلود کرد. این برنامه توسط کوین سیستروم و مایک کریگر که هر دو فارغ التحصیل دانشگاه استنفورد بودند، در سال 2010 تاسیس شد و اکنون بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد.

فیس بوک، غول شبکه های اجتماعی، این شرکت را در سال 2012 خریداری کرد. در حالی که شرط اصلی آن اشتراک تصاویر است اما محبوبیت آن به دلیل قابلیت ویرایش عکس است. این برنامه امکان ایجاد پروفایل شخصی را فراهم می کند و کاربر در صورت تمایل می تواند به پروفایل های شبکه های اجتماعی موجود مانند فیس بوک و توییتر نیز متصل شود، به این معنی که کاربران می توانند تصاویر خود را از طریق سیستم عامل های مختلف در اینستاگرام به اشتراک بگذارند.

اینستاگرام از روزهای ابتدایی خود از نظر گزینه ها و ویژگی های مختلف مسیری طولانی را طی کرده است. هنگامی که اینستا در سال 2010 راه اندازی شد، کاربران تنها می توانستند از طریق اپلیکیشن عکس منتشر کنند و فیلترها را بدون هیچ ویژگی ویرایشی دیگر به آن اضافه کنند. اما امروزه، کاربران می توانند از طریق آن فیلتر های مختلف را بر روی عکس ها اعمال کنند. همچنین می توانند حداکثر به مدت یک دقیقه کامل عکس و فیلم منتشر کنند و چندین گزینه فیلتر اضافی را نیز در اختیار داشته باشند.

مزایای اینستاگرام: چرا باید از اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟

اینستاگرام نیز مانند هر شبکه ی اجتماعی دیگری مزایا و معایب خود را دارد اما بدون شک این شبکه ی اجتماعی امروزه بسیار قدرتمند تر از سایر گزینه ها عمل کرده است. برخی از مزایای آن می تواند موارد زیر باشد:

اینستاگرام مخاطبان بیشتر و گسترده تری نسبت به سایر شبکه های اجتماعی دارد.

از نظر محبوبیت کلی، فیس بوک هنوز در دنیای رسانه های اجتماعی حضور دارد اما رسانه های اجتماعی همیشه در حال پیشرفت هستند و آمارها نشان می دهد که کاربران اینستاگرام در واقع بسیار فعال تر از کاربران فیس بوک هستند. مطالعات نشان می دهد که کاربران فیس بوک تمایل دارند خیلی بیشتر از کاربران اینستاگرام از تبلیغات دوری کنند: 32٪ از کاربران فیس بوک به طور منظم با مارک های تجاری درگیر می شوند، در حالی که 68٪ از کاربران اینستاگرام این کار را انجام می دهند. این نرخ بالای مشارکت باعث می شود که اینستاگرام به مکانی مطلق برای مشاغلی تبدیل شود که به دنبال جذب مشتری هستند.

اینستاگرام از خلاقیت استقبال می کند.

فیدهای خبری در اینستاگرام اغلب با گالری های هنری قابل مقایسه هستند. این پلتفرم اجتماعی با انبوهی از عکس ها و فیلم های رنگارنگ، با کیفیت بالا، سرگرم کننده و جذاب بصری پر شده است. مشاغل می توانند از اینستاگرام برای تبلیغ محصولات و خدمات خود، نمایش جلوه هایی از پشت صحنه کار روزانه کارمندان و … یرای افزایش تعامل با مخاطب استفاده کنند.

اینستاگرام ویژگی استوری و لایو را ارائه می دهد.تولید محتوا در اینستاگرام

استوری اینستاگرام یک ویژگی منحصر به فرد است که به کاربران امکان می دهد عکس ها یا فیلم هایی را بع اشتراک بگذارند که پس از 24 ساعت از بین می روند. این استوری ها می توانند به طور هایلایت در صفحه ی اصلی کاربر نمایش داده شوند. استوری ها حتی عناصر خلاقانه تری مانند ابزارهای طراحی و نوشتن، گزینه های فیلتر واقعیت افزوده و امکان گنجاندن لوکیشن، هشتگ ها و منشن کردن سایر کاربران و … را ارائه می دهند.

اینستاگرام همچنین ویژگی “هایلایت” را اضافه کرده است. این موارد را می توان در مدت طولانی تری و با پایان یافتن دوره 24 ساعته مشاهده کرد. استوری های اینستاگرام مزایای تجاری بی حد و حصر دارند! آن ها مکان های عالی برای نمایش فیلم های پشت صحنه و همچنین محتوای سرگرم کننده و در لحظه هستند که مطمئنا مورد توجه قرار می گیرند.

علاوه بر این می توانید با استفاده از ویژگی لایو اینستاگرام، به صورت زنده با مخاطبان خود صحبت کنید و ارتباط نزدیک تری با آن ها برقرار کنید.

اینستاگرام تجزیه و تحلیل های مفیدی را ارائه می دهد.

اندازه گیری موفقیت در اینستاگرام کاملاً ساده است. مطمئناً، مشاغل می توانند تعداد دنبال کنندگان و فعالیت های کلی مشارکت خود را مانند نمایش ها و کلیک ها کنترل کنند. اما اگر یک گام جلوتر برویم، گزارش های تحلیلی داخلی یا insight اینستاگرام به مشاغل کمک می کند تا به راحتی نتایج کمپین های تبلیغاتی اینستاگرام خود را تفسیر کنند. تجزیه و تحلیل های مفید به مشاغل کمک می کند تا به سرعت تشخیص دهند که کدام نوع از پست ها بهترین عملکرد را دارند و آن ها را برای موفقیت پایدار خود به کار بگیرند.

انواع مختلف محتوا در اینستاگرام

محتوا در حالت کلی در اینستاگرام به دسته های مختلفی مانند محتوای ویدیویی و تصویری تقسیم می شوند. هر کدام از این محتوا ها می توانند تاثیرات خود را داشته باشند و برای کاربرد خاصی عملکرد خوبی داشته باشند. ما در ادامه می گوییم انواع محتوای مختلف در اینستاگرام چیستانواع پست در اینستاگرام چیست

پست هایی درباره لایف استایل و سبک زندگی

مردم می خواهند شخصی را که در پشت یک صفحه ی کاربری است، بشناسند. یک پرسونا مشتری بنویسید تا تعیین کند که سرگرمی ها و علاقه های مشتری ایده آل شما در اینستاگرام چیست . اگر به این نتیجه رسیده اید که مشتری شما شخصی است که از دویدن لذت می برد و همچنین شما در اوقات فراغت خود یک دونده هستید، در مورد چگونگی متناسب بودن دو با برنامه روزانه خود صحبت کنید یا اینکه دویدن چقدر احساس خوبی به شما می دهد. به مخاطبان خود فرصت دهید تا در سطح شخصی با شما آشنا شوند. در عین حال سعی کنید آن ها را با علاقه مندی های خود نیز آشنا کنید.

سوالات

برای افزایش سطح تعامل خود، یک سوال با پایان باز به کپشن ها و یا استوری ها و … خود اضافه کنید. بعضی اوقات مخاطبان شما واقعاً می خواهند با پست های شما درگیر شوند، اما نمی توانند راهی برای انجام آن پیدا کنند. این کار را آسان تر کنید  از آنها درباره ی افکار و نظراتشان درباره یک موضوع مرسوم بپرسید، یا اینکه به سادگی از آن ها بپرسید که روزشان چطور پیش می رود و …. به هر طریقی که ممکن است آن ها را با پرسیدن یک سوال با خود درگیر کنید.

نظرات و کامنت ها

اگر قبلاً محصولات خود را به مشتریان خود فروخته اید از آن ها بخواهید که آنها را در برنامه اینستاگرام به اشتراک بگذارند و یا نظرات خود را برای یک محصول به اشتراک بگذارند. این به اعتبار شما افزوده و در عین حال مردم را ترغیب می کند که از پیشنهادات شما استفاده کنند.برنامه اینستاگرام

استوری و هایلایت

نشان دادن چگونگی انجام کار و یا پروسه ی تولید یک محصول در استوری ها می تواند بسیار مفید باشد. به مخاطبان خود نشان دهید که روی چه چیزی کار می کنید یا به آنها اطلاعاتی در مورد نحوه تولید کالاها و خدمات خود بدهید. آن ها را از طریق استوری های خود از اخبار و یا وضعیت خود و محصولاتتان با خیر و مطلع کنید. این نوع محتوا مخصوصاً برای عکاسان، فیلمبرداران و میکاپ آرتیست ها بسیار مناسب است.

حقایق جالب

خبرهای سرگرم کننده ای را هم در مورد خودتان و هم درمورد تجارت خود به اشتراک بگذارید. بگذارید مردم شما را بشناسند. بدون شک در هر حوزه ی کاری حقایق و نا گفته هایی وجود دارد که می توان از طریق آن ها مخاطبان را سرگرم کرد.

داستان برند شما

به افراد اجازه دهید داستان پشت برند شما را بدانند. هنگامی که شروع به کار کردید، چه عواملی باعث تصمیم شما در انتخاب این حرفه داشت، سوابق تحصیلی، ارزش های شما و اهداف شغلی شما چه می باشند و از این قبیل موارد. اما بهتر است این اطلاعات را در یک پست به اشتراک نگذارید. شما می توانید این موارد را در استوری های خود و سپس هایلایت ها به اشتراک بگذارید.

محتوای ویدئویی

انواع محتوا در اینستاگرامبرای اغلب افراد جمع آوری تصاویر و متن راحت تر است، اما محتوای ویدئویی ارزش زیادی دارد. ویدئو می تواند سرگرم کننده و جذاب باشد و استفاده از فیلم در صفحه شما به افزایش دیده شدن شما کمک می کند. فراموش نکنید که ویدیو تاثیر گذاری خیلی بیشتری بر روی مخاطبان شما خواهد داشت. در یک مقاله جداگانه توضیح داده ایم که مزایای تولید محتوای ویدئویی به خصوص در اینستاگرام چیست

نحوه ایجاد محتوای با کیفیت در اینستاگرام

هنگام استفاده از اینستاگرام برای رونق کسب و کار خود، ایجاد مخاطبانی که به برند شما علاقه مند و وفادار باشند بسیار ضروری است. اما چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که این افراد با پست های شما درگیر می شوند و به نوبه خود به شما کمک می کنند تا به عنوان یک کسب و کار در اینستاگرام رشد کنید. پاسخ به این سوال در دو کلمه است: محتوای با کیفیت. اگر وقت و منابع لازم برای گرفتن عکس های خود را برای اینستاگرام ندارید، خسته نباشید! روش های زیادی وجود دارد که می توانید یک محتوای جذاب فراهم کنید. در ادامه تمامی این روش ها را به شما خواهیم گفت. همچنین پیشنهاد می کنیم درباره اینستاگرام مارکتینگ در بلاگ ما بخوانید.

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش فعالسازی حالت روح در واتس اپ

از الگوهای آماده استفاده کنید.

ابزارهای زیادی وجود دارند که به شما کمک می کنند پست های عالی اینستاگرام بسازید بدون اینکه فتوشاپ بلد باشید. ابزارهای طراحی آنلاین مانند Spark Post از Adobe ، Canva و  Venngage در هنگام ساخت تصاویر جذاب برای رسانه های اجتماعی فوق العاده مفید هستند. هر پیامی را که می خواهید به مخاطبان خود منتقل کنید، می توانید با استفاده از یک الگو انجام دهید! اگر به دنبال افزایش فروش هستید، می توانید به دنبال پس زمینه ای ساده یا طرح دار باشید و یا حتی از تصویر محصول استفاده کنید. داشتن عکس هایی با وضوح بالا از محصولاتتان می تواند شما را به یک وضعیت عالی در راستای ایجاد مخاطب خود برساند.

تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید.

برای یافتن عکس های با کیفیت بالا به Unsplash یا Stocksnap.io بروید. این سایت ها طیف وسیعی از تصاویر را به صورت رایگان ارائه می دهند. اگر کمی بودجه برای خرج کردن دارید، Stocksy را امتحان کنید. همانطور که از یک سرویس پولی انتظار می رود، کیفیت تصاویر بالاتر است و تنوع آن بیشتر است. ابعاد پیشنهادی یک پست اینستاگرام 1080 در 1080 است. بنابراین مطمئن شوید که اندازه تصویر صحیح را خریداری کنید.

فرمت های مختلف را ترکیب کنید.

مهم است که از تنوع قالب های محتوایی که به عنوان یک کاربر اینستاگرام در دسترس شماست غافل نشوید. شما می توانید تصاویر خود را با تعداد بالا به اشتراک بگذارید و یک پست اسلایدی ایجاد کنید. یک فیلم 60 ثانیه ای نیز می تواند یک روش عالی برای نشان دادن محصولات مورد استفاده شما باشد. همچنین می توانید پست های تصویری را با فیلم ترکیب کنید اما مراقب باشید که در تولید پست های محصول خود خیلی سخت گیر نباشید. برای حفظ تعادل و تشویق تعامل طرفداران خود، می توانید قالب محتوای خود را تغییر دهید! در آخر، می توانید یک گام به جلو بردارید و GIF ها را ایجاد کنید، اینستاگرام آن را به عنوان ویدئو می شناسد و اجرای آن ساده است و یک روش آسان برای متمایز شدن از دیگران است زیرا بسیار تعاملی است و مردم آن را دوست دارند.

هشتگ ها و حساب های کاربری را دنبال کنید تا محتوای با کیفیت کشف کنید.

استفاده از هشتگ در شبکه های اجتماعی

برای تهیه محتوا، برخی از برند هایی که حساب های الهام بخش اینستاگرام هستند، برای مخاطبان مشابه و رقبای مستقیم منبع خوبی برای ایده گرفتن می باشند. بنابراین بهتر است حساب های اینستاگرام آن ها را بررسی کنید و سپس لیستی از کسانی که بهترین محتوا را تولید می کنند، تهیه کنید. با دنبال کردن آن ها شروع کنید تا از پست های اخیر آن ها مطلع شوید و پست های خاصی را که فکر می کنید ارزش اشتراک گذاری دارند، ذخیره کنید. حتی می توانید یک مجموعه جداگانه ایجاد کنید، جایی که می توانید پست هایی را که می خواهید در آینده دوباره به اشتراک بگذارید را در حساب شخصی خود ذخیره کنید.

همچنین می توانید لیستی از هشتگ های اصلی مربوط به حساب خود را ایجاد کرده و این هشتگ ها را جستجو کنید تا محتوای مرتبط کاربران دیگر را پیدا کنید. همچنین یکی یگر از قابلیت های اینستاگرام این است که می توانید هشتگ ها را دنبال کنید تا پست های مرتبط به شما ظاهر شوند و کشف محتوای عالی برای بازنشر آسان تر شود!

هویت بصری خود را ایجاد کنید.

برخلاف بازاریابی سنتی، اینستاگرام ریشه در اجتماع دارد، بنابراین شما بعد از آن که دریافتید اینستاگرام چیست برای آن به یک تابلوی هویت بصری احتیاج دارید! با توجه به این نکته، ایجاد یک هویت بصری برای کمک به شما در برنامه ریزی بهتر محتوای اینستاگرام مهم است، این فقط مربوط به تصاویر نیست، بلکه مواردی را که می خواهید به اشتراک بگذارید به طور خلاصه بیان می کند که باعث ایجاد مکالمات بیشتر بین شما و مخاطبان می شود.

هدف از هویت بصری شما این است که بتوانید از آن به عنوان مرجعی برای ایجاد برنامه محتوای خود استفاده کنید. بنابراین برای هر تصویر، GIF ، ویدئو و حتی پست باید بررسی کنید که آیا با هویت تجاری شما مطابقت دارد و یا خیر.  هنگامی که هویت بصری خود را ایجاد کردید، افراد به طور طبیعی شروع به تعامل با محتوای شما می کنند، آن را با دوستان خود به اشتراک می گذارند، عکس های شما را لایک میکنند و با صفحه شما تعامل می کنند. همه به این دلیل که این یک هویت و برند است که می توانند با آن ارتباط برقرار کنند!

اولین کاری که می توانید انجام دهید این است که در مورد موضوع خود تصمیم بگیرید و یک روش عالی برای این کار فقط با الهام گرفتن از حساب های دیگر است. همانطور که گفته شد با جستجوی افراد در حوزه ی خود شروع کنید. با اختصاص دادن زمان برای ایجاد یک هویت بصری از قبل می توانید محتوایی منسجم و هماهنگ با برند خود ایجاد کنید که با کل کسب و کار شما همسو باشد.

محتوای اینستاگرام خود را از 3 هفته قبل در نظر داشته باشید.

در حالی که هیچ روش صحیح یا غلطی برای برنامه ریزی محتوای شما وجود ندارد، اطمینان حاصل کنید که محتوای اینستاگرام شما از قبل برنامه ریزی شده است. اگر واقعاً می خواهید ظاهر صفحه ی شما در زیبا ترین حالت ممکن باشد باید یک قالب و تم کلی برای خود در نظر بگیرید و بر اساس آن جلو بروید. اما در حالت کلی برنامه ریزی برای انتشار پست های اینستاگرام خود را حدود 2 یا 3 هفته قبل شروع کنید.

یکی از ساده ترین راه ها برای انجام این کار استفاده از ابزاری مانند Later’s Visual Planner است. این ابزار این امکان را به شما می دهد تا به سرعت عکس ها و فیلم های خود را برای صفحه تان ایجاد کنید تا بتوانید چیدمان مناسب برای صفحه تان را انتخاب کنید. اگر می خواهید سازماندهی فوق العاده ای داشته باشید، حتی می توانید از Visual Planner برای برنامه ریزی و انتشار خودکار در شبکه اینستاگرام خود استفاده کنید.تقویم محتوایی شبکه های اجتماعی

هنگامی که شروع به برنامه ریزی پست های اینستاگرامی خود و نوشتن تقویم محتوایی می کنید، زمان بیشتری برای ویرایش و انتخاب خود به خود اختصاص می دهید زیرا ممکن است حوادث ناگهانی رخ دهد. تمام این برنامه ریزی ها منجر به ایجاد صفحه ای کاملاً حرفه ای، منظم و زیبا می شود که به جذب مخاطبان بیشتری کمک می کند!

پیش از انتشار، کپشن های خود را بنویسید.

داستانی که در اینستاگرام می گویید به همان اندازه تصاویر و فیلم هایی که استفاده می کنید دارای اهمیت است، بنابراین ارزش دارد که برای نوشن کپشن های خود وقت بگذارید. اگر می خواهید محتوای زیبایی برای خود ایجاد کنید و یا اگر می خواهید به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید، نوشتن کپشن های خوب اینستاگرام که باعث ایجاد تعامل می شود یک استراتژی عالی است. کپشن ها یکی از بهترین راه ها برای ایجاد ارتباط با مخاطبان شما می باشد.

خواه یک فروشگاه تجاری الکترونیکی باشید که محصولات را می فروشید و یا وبلاگ نویسی باشید که محتوای خود را به اشتراک می گذارد، نوشتن کپشن خوب می تواند یک بازی را برای تعامل در اینستاگرام به نفع شما تغییر دهد.

بهترین زمان برای انتشار پست ها و محتوا در صفحه خود را بشناسید.

اگر می دانید استراتژی اینستاگرام چیست و آن راجدی می گیرید برای ایجاد محتوای عالی برای صفحه ی خود باید زمان و تلاش زیادی صرف کنید. اما شما می خواهید مطمئن شوید که این محتوای عالی در واقع به مخاطبان شما رسیده است. به همین دلیل یافتن بهترین زمان برای انتشار پست ها در اینستاگرام بسیار مهم است! به دو روش می توانید این کار را انجام دهید:

در مرحله اول، با ضربه زدن روی نماد نمودار میله ای در بالا سمت راست صفحه نمایه خود، از Instagram Insights بازدید کنید. در آن قسمت تمامی تجزیه و تحلیل های مربوط به حساب خود را پیدا خواهید کرد. در بخش audience، تفکیکی در ساعات روز و روزهای هفته که مخاطبان شما بیشترین فعالیت را دارند پیدا خواهید کرد. اگر می خواهید تعامل بیشتری پیدا کنید، بهتر است بهترین زمان را برای انتشار بر اساس مخاطبان منحصر به فرد خود پیدا کنید.

محتوای تولید شده توسط کاربر را ایجاد کنید.

محتوای تولید شده توسط کاربرمحتوای تولید شده توسط کاربر در اینستا بخش اساسی اعتماد سازی بین نام تجاری و محصولات شما می باشد زیرا مردم بیش از مشاغل به دوستان و اطرافیان خود اعتماد دارند. 54٪ از مصرف کنندگان ایالات متحده بین 18 تا 29 سال گفته اند که عکس ها و فیلم های ارائه شده توسط مصرف کننده از محتوای بصری خود کسب و کار ارزش بیشتری دارند. خریداران جوان تنها جمعیتی نیستند که به دنبال محتوای تولید شده توسط کاربر هستند. تقریباً نیمی از افراد بین سنین 30-44 نیز همین احساس را داشتند.

به عنوان مثال اگر شما یک فروشگاه دارید می توانید از مخاطبان خود بخواهید عکس و یا فیلمی از محصولات شما تولید کنند و برای شما ارسال کنند. سپس شما آن ها را در صفحه ی خود به اشتراک بگذارید. در واقع شما به راحتی می توانید از طریق هشتگ برای تولید محتوا و جذب پیروان خود محتوا بخواهید. به مشتریان خود اجازه بدهید تا محصولات شما را در دست خریداران ببینند. با این کار شک و تردید را از بین می برید و راحت تر اعتماد سازی می کنید.

از تمام ویژگی های بازاریابی بصری در اینستاگرام استفاده کنید.

همانطور که اشاره کردیم، محتوای تصویری خریداران را قادر می سازد تا با جزئیات دقیق تر و تصاویر بیشتر از آنچه می خواهند بخرند، خرید کنند. اما این بدان معنا نیست که شما فقط باید هر روز عکس و فیلم از محصولات خود اضافه کنید و منتظر گرفتن سفارشات بیشتر شوید.

امروزه کسب و کار ها بسیار هوشمندتر از قبل در اینستاگرام فعالیت می کنند و تنها تصاویر محصولات خود را منتشر نمی کنند. امروزه افراد باید از ویژگی های مختلف اینستاگرام برای بیشتر کردن سطح تعامل کاربران با کسب و کارشان استفاده کنند. ایجاد محتوای جذاب مربوط به جلب توجه خریداران قبل از پیمایش یا ضربه زدن روی پیام شما است. به همین دلیل سعی کنید از تمامی ابزارهای تعاملی اینستاگرام استفاده کنید تا بیشتر دیده شوید.

هدف قرار دادن مخاطبان خود

ما می دانیم که هدف قرار دادن مخاطب مناسب در موفقیت تبلیغات شما مهم است. اما اینستاگرام چگونه به شما کمک می کند تا به مخاطبان اصلی خود برسید. با استفاده از ابزار های تجزیه و تحلیل شما می توانید اطلاعات دقیق تری از مخاطبان خود و پرسونای خریدار خود بدست بیاورید. برخی از ویژگی های مهم برای هدف گیری و شناسایی مخاطبان خود عبارتند از:

موقعیت مکانی : چه یک کشور را هدف قرار دهید و چه فقط یک شهر، موقعیت مکانی می تواند مسئله ای تعیین کننده و تاثیر گذار در تصمیمات شما باشد.

جمعیت شناسی : اینستاگرام می تواند اطلاعات جمعیتی زبان و جنسیت را مشخص کند که این موضوع تاثیر مستقیم بر محتوای شما دارد.

علایق : تبلیغات خود را بر اساس آنچه مخاطبان شما در اینستاگرام دنبال می کنند، از جمله مشاغل دیگر که ممکن است رقابت مستقیم شما باشد، قرار دهید. همچنین می توانید علایق خود را بر اساس کلیک آن ها و برنامه هایی که استفاده می کنند تنظیم کنید.

اینستاگرام همچنین امکان هدف گذاری خودکار را ارائه می دهد و شما را در ایجاد مخاطبی که ممکن است به نام تجاری شما علاقه مند باشد کمک می کند.

آموزش اینستاگرام

جمع بندی

اینستاگرام مانند بسیاری از محبوب ترین وب سایت های شبکه های اجتماعی، گرچه معایبی دارد، مزایای بسیار زیادی نیز دارد. اینستاگرام احتمالاً یکی از دلایل رشد مجدد و محبوبیت صنعت عکاسی است و امروزه تبدیل به یکی از بهترین پلتفرم های تجاری برای رشد و توسعه ی هر نوع کسب و کار شده است. تعداد مخاطبان و کاربران آن رو به افزایش است و این می تواند فرصت بسیار مناسبی برای رونق کسب و کار شما باشد پیشنهاد می شود قبل از استفاده از هر پلتفرمی کار با ان را فرا بگیرید پیشنهاد می کنیم حتما مقاله اموزش اینستاگرام را مطالعه کنید.

در این مقاله گفتیم اینستاگرام چیست و چه کاربرد ها و مزایایی دارد. این برنامه به کاربران جوان خود اجازه می دهد زندگی خود را در عکسهای فیلتر شده، هشتگ ها یا کلیپ های ویدیویی کوتاه به اشتراک بگذارند و مطمئناً توسط اکثر کاربران آن به خوبی مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین کاربران می توانند افراد مشهور یا تأثیرگذار را دنبال کنند، از مشاغل جدید، اخبار و دوستان خود مطلع شوند و در حالت کلی به جامعه ای با وسعت بسیار زیاد ارتباط داشته باشند.

با وجود همه این مزایا اگر به هر دلیلی تصمیم به دی اکتیو یا حذف اکانت اینستاگرام خود گرفتید، می توانید آموزش آن را در بلاگ ما بخوانید.

محصول پیشنهادی

انتشار خودکار پست و برگه از ChatGPT و اینستاگرام و ... | WordPress Automatic Plugin

345,000 تومان

82.86%

محصول پیشنهادی

افزونه ارسال خودکار به شبکه های اجتماعی | پلاگین Social Auto Poster

345,000 تومان

63.81%

محصول پیشنهادی

افزونه شبکه اجتماعی اف اس پوستر | پلاگین FS Poster

395,000 تومان

53.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

بادی باس، قالب آموزشی، شبکه اجتماعی، فروشگاهی، چند منظوره | BuddyBoss

925,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

افزونه دکمه تماس با ما | پلاگین All in One Support Button

345,000 تومان

63.64%
5

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه