آموزش لینکدین

شبکه های اجتماعی

12 دقیقه زمان مطالعه

همانطور که می دانید، در دنیای امروزی لینکدین در بین افراد و کسب و کارها بسیار محبوب و شناخته شده است، زیرا یک شبکه اجتماعی کاربردی برای شبکه‌سازی با افراد حرفه‌ای است. با استفاده از این ابزار شما می توانید با گروهی از مخاطبین و افراد حرفه ای برای پیشرفت شغلی خود تعامل داشته باشید.

در واقع آمار نشان داده است که بیش از 30 میلیون شرکت از لینکدین برای کسب و کار خود استفاده می کنند. شرکت ها از این شبکه اجتماعی به این دلیل استفاده می کنند که می توانند استعدادهای برتر را کشف کرده و همچنین فروش خود را افزایش دهند. لینکدین فرصت‌های زیادی را برای ارتباط داشتن با افراد در حوزه ی کاریتان فراهم می‌کند و به شما کمک می کند تا از این طریق شبکه سازی کنید.

علاوه بر استفاده شخصی، لینکدین می تواند یک ابزار مهم در استراتژی رسانه اجتماعی شما باشد، به خصوص اگر کسب و کار شما بر بازاریابی B2B تمرکز دارد. در این مقاله به شما خواهیم گفت لینکدین چیست، چرا باید از آن استفاده کنید و چگونه می توانید کسب و کار خود را از طریق آن ارتقاء دهید. در خصوص انتخاب شبکه اجتماعی مناسب برای فعالیت، راهنمای انتخاب شبکه اجتماعی برای کسب و کار ارائه داده ایم.

لینکدین چیست؟

لینکدین پلتفرمی است که به عنوان یک شبکه اجتماعی برای امکان ایجاد ارتباط میان افراد حرفه ای و کسب و کار ها ایجاد شده است. همانطور که در ابتدا نیز گفته شد، هدف اصلی آن برقراری ارتباط با افرادی است که به دنبال بهبود موقعیت شغلی خود و خلق فرصت های حرفه ای یا تجاری جدید هستند.

لینکدین بزرگترین شبکه برای افراد حرفه ای و انواع کسب و کار ها است که به طور خاص برای این دسته از افراد طراحی شده است. این شبکه بیش از 500 میلیون عضو در بیش از 200 کشور جهان دارد. داشتن یک پروفایل حرفه ای در لینکدین به شما این امکان را می دهد که برند خود را در فضای آنلاین معرفی کرده و درهای فرصت را به روی خود باز کنید.

لینکدین بر خلاف اینستاگرام بر توسعه روابط شخصی تمرکز ندارد، بلکه برای ایجاد شبکه ای از مخاطبین در محیط حرفه ای یا کاری طراحی شده است. این به این معنی است که شما می توانید با استفاده از لینکدین فرصت حضور در میان افراد حرفه ای را داشته باشید و در چارچوب استراتژی بازاریابی آنلاین برند خود فعالیت کنید.

چرا باید از لینکدین استفاده کرد؟

عضویت در لینکدین

لینکدین دارای بزرگترین انجمن ها و رویداد های پیشرفته در کسب و کار های مختلف است و بیش از 500 میلیون کاربر دارد. لینکدین به شما این امکان را می دهد که مشخصات، تخصص ها، مهارت ها و ارتباطات خود را به نمایش بگذارید. لینکدین کسب و کار های مختلف در حوزه ی کاریتان را نیز معرفی می کند و دستاوردهای شما را برجسته می کند. با این حال بسیاری از مردم هنوز اهمیت لینکدین را دست کم می گیرند و گاهی اوقات تمایلی به استفاده از آن ندارند. در ادامه می خواهیم به شما بگوییم که چرا باید از لینکدین استفاده کنید.

در معرض دید مدیران و افراد مهم قرار خواهید گرفت.

93 درصد از کسب و کار هایی که به دنبال استخدام افراد مختلف هستند، از لینکدین برای یافتن متخصصان استفاده می کنند. لینکدین به شما امکان می دهد برای خود یک برند شخصی آنلاین داشته باشید و در نتایج موتور های جستجو نمایش داده خواهید شد. این بدان معناست که وقتی نام شما در گوگل جستجو می شود، شما در نتایج جستجو ظاهر می شوید. به همین دلیل است که شما باید با لینکدین خود به عنوان یک رزومه رفتار کنید و اطمینان حاصل کنید که آنچه در پروفایل شما قرار دارد، مناسب است.

می توانید برای مهارت ها و استعدادهای خود مدرک اجتماعی به دست آورید.

اجازه دهید دیگران شما را برای مهارت‌ها و کارهای گذشته‌تان توصیه و تأیید کنند. وقتی دیگران شما را توصیه یا تأیید می کنند، هرکسی که پروفایل شما را می بیند، به شما اعتماد خواهد کرد و این نشان می دهد که ادعاهای شما برای داشتن مهارت های مختلف درست است. این موضوع به ایجاد ارتباطات بسیار قدرتمند نیز کمک می کند.

می تواند به رتبه بندی شما در گوگل کمک کند.

همانطور که در موارد قبل گفته شد، یکی از اولین کارهایی که یک کارفرما یا مدیر منابع انسانی انجام می دهد، این است که پروفایل شما را در لینکدین و سایر شبکه های اجتماعی بررسی کند.  یکی از مزایای لینکدین کمک به شما در داشتن رتبه بهتر در نتایج جستجو است. چه یک اکانت شخصی داشته باشید و چه یک اکانت بیزینس، لینکدین شما به احتمال زیاد رتبه بالایی بدست خواهد آورد. لینکدین یک شبکه قدرتمند است و گوگل به آن اعتماد بیشتری دارد. بنابراین رتبه بندی صفحه لینکدین شما در گوگل در مقایسه با وب سایت نمونه کارها و … آسان تر است.

می توانید به گروه های لینکدین بپیوندید.

گروه‌ها روشی عالی برای ملاقات با افراد با علایق حرفه‌ای مشابه و گسترش شبکه شما با متخصصان است. گروه ها به شما امکان می دهند در بحث ها شرکت کنید و تعامل داشته باشید. این یک راه عالی برای نشان دادن دانش خود در مورد موضوعات مرتبط با صنعت شما است و در این موارد پرسیدن سوال و شروع گفتگو با افراد مهم در سازمان ها بسیار کلیدی است.

جذب لید

لینکدین فرصت های زیادی را برای ایجاد شبکه و دریافت لید واجد شرایط برای هر کسب و کاری ایجاد می کند. صفحه شرکت خود را با اطلاعات مرتبط به روز نگه دارید و منبعی برای ارتباطات با دنبال کنندگان خود باشید. معرفی خود به عنوان متخصص در حوزه کاریتان در آن ها حس اعتماد ایجاد می کند و باعث می شود زمانی که به محصولاتی که ارائه می دهید نیاز دارند، تنها به کسب و کار شما فکر کنند.

افزایش اعتبار

لینکدین مکانی عالی برای نمایش محصولات و خدمات کسب و کار شما و جلب اعتماد در بین مشتریان بالقوه است. هر چه توصیه‌های بیشتری از مشتریان قبلی داشته باشید، فرصت بیشتری برای تولید لید و فروش بیشتر خواهید داشت. راه دیگری برای ایجاد اعتماد بین مشتریان بالقوه، نمایش دستاوردهای خود است. این به همه کمک می کند تا یک دید کلی از آنچه شما ارائه می دهید داشته باشند.

مزایای لینکدین تقریبا بی پایان است و هیچ نقطه ضعفی برای داشتن پروفایل لینکدین وجود ندارد! در انجمن ها شرکت کنید، به گروه ها بپیوندید و با افراد همفکری مانند خودتان ملاقات کنید. لینکدین کاملا رایگان است و می توانید از آن برای کمک به پیشرفت در کار خود استفاده کنید. بنابراین بسیار مهم است که پروفایل خود را بهینه کرده و به طور فعال از آن استفاده کنید.

نحوه ایجاد یک پروفایل کاربری در لینکدین (پروفایل شخصی و بیزینس)

استفاده از لینکدین

قبل از اینکه شما بتوانید از مزایای لینکدین استفاده کنید، به یک صفحه و پروفایل کاربری نیاز دارید. در حالت کلی شما می توانید دو نوع حساب کاربری در لینکدین ایجاد کنید: حساب شخصی و بیزینسی.

اکانت شخصی

اکانت شخصی لینکدین به شما امکان می دهد با متخصصان همفکر خود ارتباط برقرار کنید. در این نوع اکانت ها می توانید رزومه، مشخصات شخصی خود شامل شغل، تجربه کاری و مهارت های خود را وارد کنید. این صفحه به شما امکان می دهد افراد را دعوت کنید تا با شما ارتباط برقرار کنند. همچنین در این اکانت ها شما می توانید محتوا را با دیگران به اشتراک بگذارید. محتوایی که در اینجا منتشر می‌کنید به ‌عنوان پست ها در فید خبری کسانی که با آن‌ها در ارتباط هستید، دیده می‌شود.

اکانت بیزینس

اکانت بیزینس بر خلاف اکانت های شخصی سطح حرفه ای تری از اطلاعات و محتوا را در اختیار افراد قرار می دهد. همانند اکانت شخصی، اکانت بیزینس در لینکدین به شما این امکان را می دهد محتوای خود را با سایر افرادی که شرکت شما را دنبال می کنند، به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید با کلیک روی اشتراک‌گذاری یک پست، محتوای صفحه شرکت خود را با کسانی که در شبکه خود هستند به اشتراک بگذارید، این کار به افراد در شبکه شما اجازه می‌دهد محتوای صفحه شرکت شما را ببینند، حتی اگر هنوز صفحه شما را دنبال نکرده باشند. اگر قصد دارید امکان اشتراک محتوای خود را در شبکه های اجتماعی مانند لینکدین قرار دهید، می توانید از افزونه های شبکه های اجتماعی در سایت وردپرسی خود استفاده کنید.

محتوایی که در صفحه یک کسب و کار منتشر می‌شود، نسبت به محتوای ارائه شده در پروفایل های شخصی ماندگاری بیشتری دارد. مخاطبان شما می توانند با لایک کردن، اشتراک گذاری و کامنت گذاشتن روی پست های منتشر شده با کسب و کار شما درگیر شوند. تمام فعالیت ها را می توان با تجزیه و تحلیل نظارت کرد. مطمئن شوید که از لوگوی خود و یک URL منحصر به فرد برای ثابت نگه داشتن نام تجاری خود استفاده کنید.

در ادامه می خواهیم نحوه ی ایجاد یک حساب کاربری در لینکدین را آموزش دهیم. در ابتدا نحوه ایجاد پروفایل بیزینسی را ارائه خواهیم داد.

این مقاله را حتما بخوانید
تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر وبسایت شما

ایجاد حساب کاربری برای کسب و کارتان

برای شروع، به وب سایت لینکدین مراجعه کرده و بر روی دکمه create your page کلیک کنید.

صفحه اول سایت لینکدین

سپس باید دسته بندی مناسب برای کسب و کار خود را انتخاب کنید.

ساخت صفحه لینکدین

در مرحله ی بعد یک فرم به شما ارائه داده خواهد شد. در این فرم باید مشخصات شرکت خود را پر کنید.

فرم لینکدین برای ثبت نام

پس از اتمام، فرم لوگوی شرکت خود را آپلود کنید و می توانید شعار خود را اضافه کنید. این مرحله اختیاری است اما شرکت‌هایی که لوگو دارند، بازدید های بسیار بیشتری نسبت به شرکت هایی که لوگو ندارند دریافت می کنند.

مشخصات صفحه لینکدین

تا به اینجای کار شما موفق به ایجاد یک حساب کاربری برای کسب و کار خود شده اید. اما با افزودن جزئیات بیشتر، صفحه لینکدین خود را می توانید معتبر تر کنید. این به بازدیدکنندگان اطلاعاتی درباره کسب و کار شما می دهد و رتبه شما را در نتایج جستجوی گوگل و لینکدین بهبود می بخشد. صفحات با اطلاعات و جزییات کامل 30 درصد بازدید بیشتری دارند. در ادامه هر یک از این موارد را به شما توضیح خواهیم داد:

ویرایش اطلاعات پروفایل لینکدین

  • Description و یا توضیحات: در مورد چشم انداز ها، خدمات و ارزش های خود به مردم بگویید و در سه تا چهار پاراگراف کوتاه شرحی از محصولات و خدمات خود ارائه دهید. این متن باید به اندازه ی کافی جذاب بوده و با صدای برند شما مطابق باشد. همچنین درج کلمات کلیدی می تواند به سئو و رتبه بندی شما کمک کند.
  • Website URL : همان آدرس وب سایت شما است.
  • هشتگ ها : حداکثر سه هشتگ را می توان اضافه کرد تا نمایه شما قابل جستجوتر شود. هشتگ‌هایی را انتخاب کنید که معمولاً در صنعت شما استفاده می‌شوند و برای کسب و کار شما مناسب‌تر هستند.
  • تصویر پس زمینه : با یک عکس پس‌زمینه، می توانید جلوه بهتری به پروفایل خود دهید.

پس از تکمیل پروفایل خود، از طریق کانال های بازاریابی خود به مردم اطلاع دهید. به آن ها بگویید چگونه می توانند صفحه را دنبال کنند تا از این طریق بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید.

ایجاد حساب کاربری شخصی در لینکدین

برای شروع به وب سایت لینکدین به نشانی www.linkedin.com بروید و روی Join now کلیک کنید .

ورود به ثبت نام حساب شخصی در لینکدین

آدرس ایمیل خود را وارد کرده و رمز عبور ایجاد کنید، سپس روی Agree & Join کلیک کنید . سپس نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید، سپس روی Continue کلیک کنید .

فرم ثبت نام حساب شخصی در لینکدین

در مرحله ی بعد کشور و کد پستی خود را اضافه کنید، سپس روی Next کلیک کنید . عنوان شغل، نوع شغل، نام شرکت خود را اضافه کنید و صنعت خود را انتخاب کنید، سپس روی ادامه کلیک کنید .

اطلاعات شغل در حساب لینکدین

در نهایت، آدرس ایمیل خود را تأیید کنید و روی Agree & Confirm کلیک کنید .

ارائه آدرس ایمیل در لینکدین

در این مرحله از شما سوال پرسیده می شود که آیا به دنبال شغل جدیدی هستید و یا خیر. گزینه مناسب را انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید.

سوال لینکدین در خصوص جستجوی شغل

در این مرحله می توانید برای حساب کاربری خود یک تصویر اضافه کنید. برای انجام این کار بر روی آیکن افزودن عکس کلیک کنید .

اضافه کردن تصویر پروفایل در لینکدین

تصویر خود را قرار داده و روی Continue کلیک کنید .تمام! حساب کاربری شما با موفقیت ایجاد شد. شما می توانید با رفتن به حالت ویرایش پروفایل خود اطلاعات جزئی تر را نیز به آن اضافه کنید.

نکات لازم برای استفاده بهتر از لینکدین

صفحه پروفایل لینکدین پایه و اساس برندسازی شماست. در ادامه می خواهیم به شما نکاتی را ارائه دهیم که با استفاده از آن ها بتوانید از لینکدین نهایت استفاده را ببرید.

  1. از لینکدین خود برای گفتن یک داستان و ساختن برند شخصی خود استفاده کنید.

لینکدین شما فرصتی برای ارائه روایت گسترده تری در مورد نقاط قوت و سبک کاری خود است.  در واقع وقتی در حال ساختن پروفایل لینکدین خود هستید، باید به برند شخصی خود فکر کنید. شما چه کسی هستید و می خواهید با چه چیزی شناخته شوید؟ چه چیزی شما را از همتایان خود در صنعت متمایز می کند؟ هنگامی که برند شخصی خود را شناختید، می توانید آن را در نمایه لینکدین خود بیان کنید.

  1. مخاطب خود را بشناسید و بررسی کنید که چه کلمات کلیدی مورد توجه آن ها قرار می گیرد.

همانطور که پروفایل خود را ایجاد می کنید، به این فکر کنید که چه کسی آن را می خواند. احتمالاً سایر متخصصان و استخدام کنندگان در صنعت شما. آن افراد به طور خاص چه چیزی را در شما می خواهند ببینند؟ آیا مهارت های فنی مهم تر هستند؟ یا تجربیات؟ برای کمک به یافتن پاسخ به این سؤالات، نگاهی بیندازید به آنچه که کارفرمایان مدام در مورد آن صحبت می کنند، موضوعات رایج، آنچه به نظر می رسد برای این کارفرمایان مهم است. این موارد همان کلمات کلیدی شما هستند. آنها احتمالاً همان چیزی هستند که استخدام کنندگان وقتی به دنبال افرادی مانند شما هستند، به دنبال آن هستند.

  1. کلمات کلیدی را در سراسر پروفایل خود استفاده کنید.

هنگامی که کلمات کلیدی خود را شناختید، آن ها را در سرفصل، خلاصه، تجربه، مهارت ها و هر جای دیگری که معنی می دهد، بگنجانید، اما در انجام این کار زیاده روی نکنید. مطمئن شوید که کلمات کلیدی شما با بقیه نوشته‌های شما متناسب است.

لینکدین

  1. پروفایلتان را تکمیل کنید.

الگوریتم LinkedIn به کاربران با پروفایل های کامل پاداش می دهد. احتمال اینکه در نتایج جستجو با یک نمایه کامل ظاهر شوید، بسیار بیشتر است. لینکدین نقاط قوت مختلفی را به پروفایل‌ها بر اساس کامل بودن آن‌ها اختصاص می‌دهد. استخدام کنندگان و مدیران به پروفایل شما نگاه می کنند و به دقت آن را بررسی می کنند. بنابراین سعی کنید اطلاعات کامل را ارائه دهید.

  1. روی بخش های برتر تمرکز کنید.

داشتن یک پروفایل کاربری بسیار کامل مزایای زیادی دارد، اما نمی‌توانید انتظار داشته باشید همه کسانی که به صفحه شما می‌آیند، تمامی کلمات آن را بخوانند. شما باید از همان ابتدا مهم ترین موارد را برجسته کنید. مهم ترین مهارت ها، تجربیات و ویژگی های خود را قرار دهید.

  1. یک URL قرار دهید.

هنگامی که یک حساب کاربری در لینکدین ایجاد می کنید، به طور خودکار یک رشته از اعداد به URL شما اختصاص داده می شود. اما شما باید به جای آن یک URL سفارشی شده ایجاد کنید، مطمئن شوید URL شما برای به خاطر سپردن و اشتراک‌گذاری آسان باشد (زیرا شما باید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید ). معمولاً افراد از نام کسب و کار خود برای آدرس سایت استفاده می کنند، اگرچه ممکن است لازم باشد در صورت داشتن نام رایج تر، کمی خلاق باشید و آن را تغییر دهید.

  1. عنوانی برای حساب کاربری خود بنویسید.

از عنوان پروفایل خود برای بیان مختصر خدمات خود در یک جمله یا چند عبارت استفاده کنید. در این قسمت درباره ی آنچه که شما را از رقبا متمایز می کند، بنویسید. مهارت‌های خاصی را که می‌خواهید با آن‌ها شناخته شوید را برجسته کنید.

  1. یک توصیف کوتاه از خود ایجاد کنید.

خلاصه یا Description  شما جایی است که می توانید داستان خود را به اشتراک بگذارید. در ادامه نحوه نوشتن آن آمده است:

خودتان را معرفی کنید. شما چه کسی هستید و چه کار می کنید؟ چه ارزشی برای افراد به ارمغان می آورید؟

مهارت ها، تجربیات و دستاوردهای کلیدی خود را در قالب پاراگراف برجسته کنید.

کاربران را به انجام یک عمل دعوت کنید و از آن ها بخواهید که با شما ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال از آن ها بخواهید در یک رویداد شرکت کنند، در مورد فرصت های شغلی با شما تماس بگیرند، یا هر کاری را که در حال حاضر می خواهید آن ها انجام دهند را در قالب یک دکمه CTA به کاربران ارائه دهید.

  1. تخصص و نقاط قوت خود را در بخش ویژگی ها نشان دهید.

این بخش ها به شما امکان می‌دهند رسانه‌ها، لینک ها و مقالات و پست‌های لینکدین را در پروفایل خود به نمایش بگذارید. به اشتراک گذاشتن تخصص ها و مهارت هایی که مرتبط با برند شخصی شما و اهدافتان هستند، فرصتی عالی برای جذب افراد خواهد بود.

نتیجه گیری

اگر به دنبال موفق بودن در دنیای تجارت آنلاین یا فعالیت حرفه ای خود هستید، باید بدانید که لینکدین چیست و چگونه کار می کند. لینکدین یک ابزار ضروری است که به شما این امکان را می دهد شبکه گسترده ای از مخاطبین ایجاد کنید که در آن مشتریان بالقوه، همکاران و افراد دیگر وجود خواهند داشت. شما همچنین می توانید در این شبکه اجتماعی محتوا تولید کنید.

 

به طور خلاصه، این یک شبکه اجتماعی هم به کارفرمایان و هم به شرکت ها کمک می کند. کارمندان می توانند فرصت ها را شناسایی کنند و در بسیاری از موارد، به لطف دیدی که به آنها می دهد، به شغل بهتری دسترسی پیدا کنند. شرکت ها، چه بزرگ و چه کوچک، این فرصت را دارند که مشتریان جدیدی را به دست آورند و همچنین کارمندان واجد شرایطی را به کسب و کار خود جذب کنید.

محصول پیشنهادی

انتشار خودکار پست و برگه از ChatGPT و اینستاگرام و ... | WordPress Automatic Plugin

345,000 تومان

82.86%

محصول پیشنهادی

افزونه ارسال خودکار به شبکه های اجتماعی | پلاگین Social Auto Poster

345,000 تومان

63.81%

محصول پیشنهادی

افزونه شبکه اجتماعی اف اس پوستر | پلاگین FS Poster

395,000 تومان

53.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

بادی باس، قالب آموزشی، شبکه اجتماعی، فروشگاهی، چند منظوره | BuddyBoss

925,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

افزونه دکمه تماس با ما | پلاگین All in One Support Button

345,000 تومان

63.64%
5

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه