رایج ترین مشکلاتی که در نصب قالب های وردپرس با آن مواجه می‌شوید

آموزش قالب های وردپرس

7 دقیقه زمان مطالعه

آیا شما با مشکل در نصب قالب وردپرس مواجه هستید؟ پس به مقاله درستی مراجعه کرده اید.

در حال حاضر بیش از 20 سال از ورود شبکه تار عنکبوتی یا همان اینترنت به جهان می‌گذرد. شاید در ابتدای امر، کمتر کسی در مورد اینترنت اطلاع داشت و چیزی در مورد آن می‌دانست. اما امروزه تقریبا می‌توان گفت که مهم‌ترین بخش زندگی تمامی انسان‌های روی زمین را اینترنت تشکیل داده است و همه ما به نوعی به آن وابسته هستیم.

از اینترنت می‌توانید استفاده‌های مختلفی داشته باشید و یکی از مهم‌ترین کاربردهای اینترنت را می‌توان درآمدزایی دانست. بسیاری از مشاغل و کسب و کارهای امروزی، از طریق اینترنت و شبکه‌های مجازی اداره می‌شوند و همین مساله باعث شده تا این روزها، طراحی وبسایت یکی از مهم‌ترین و پررونق‌ترین مشاغل در دنیا به حساب بیاید. ساخت وبسایت در گذشته یک کار عجیب و غریب به حساب می‌آمد و کسانی که در این حوزه مشغول به کار بودند، از چشم دیگران نابغه به حساب می‌آمدند. این روند تا سال 2003 ادامه داشت.

ظهور قالب های وردپرس در دنیای طراحی وب

در سال 2003 میلادی، برای اولین بار قالب وردپرس به تمامی مردم جهان معرفی شد. یک قالب کاربردی که به زبان PHP نوشته شده و کار با آن برای کاربران بسیار ساده است و امکان ارتقاء زیادی را برای طراحی سایت با وردپرس در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از زمانی که قالب‌های مختلف وردپرس به وجود آمده‌اند، طراحی وبسایت دیگر همانند گذشته یک چالش بزرگ نیست و بسیاری از افراد می‌توانند به سادگی وبسایت خود را راه اندازی کنند.

اما مساله اصلی اینجاست که اگر در حوزه برنامه نویسی وب و همچنین کد نویسی اطلاعات کاملی نداشته باشید، امکان دارد که با مشکلات مختلفی رو به رو شوید مثلا مشکل در نصب قالب وردپرس. اما خوشبختانه تعداد خطاهایی که امکان دارد با آنها مواجه شوید بسیار اندک است و به همین خاطر در آموزش نصب قالب وردپرس، قصد داریم شما را با انواع مشکل در نصب قالب وردپرس آشنا کنیم. شاید نحوه نصب قالب وردپرس روی هاست برای بسیاری از افراد آماتور یک چالش بزرگ باشد، اما ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با رایج‌ترین خطاهایی که هنگام نصب یک قالب ورپرسی با آن مواجه می‌شوید آشنا کنیم و راه حل آن را نیز به شما نشان دهیم! پس با ما همراه باشید تا همانند یک کدنویس حرفه‌ای بتوانید قالب ورپرسی خود را به خوبی نصب کرده و از آن لذت ببرید.

آشنایی با خطاهای رایج هنگام نصب قالب وردپرس

مشکل در نصب قالب وردپرس

  1. خطای Stylesheet

در برخی مواقع امکان دارد که با خطای از بین رفتن Stylesheet در هنگام نصب قالب رو به رو شوید. این خطا به شما نشان می‌دهد که در قالب خریداری شده توسط شما، فایل Style.css وجود ندارد. برخی افراد در درجه اول به خاطر این خطا بسیار خشمگین می‌شوند و تصور می‌کنند که فایل Style.css در پوشه قالب وردپرس قرار داده نشده است و پول پرداختی خود را از دست داده‌اند.

اما جالب است بدانید که خیلی از افراد با این خطا رو به رو می‌شوند و این یک مشکل در نصب قالب وردپرس به حساب می‌آید که به سادگی قالب حل است. اگر نمی‌دانید فایل استایل سی اس اس چیست، باید بدانید که تمامی قالب‌های وردپرسی برای نمایش قالب به این فایل مخصوص نیاز دارند. در صورت عدم وجود فایل استایل، هیچ رنگ، طرح و سبک و قالبی وجود نخواهد داشت.

در آموزش نصب قالب وردپرس به صورت ساده بیان می‌شود که دلیل اصلی این خطا، عدم نصب صحیح قالب است. اما چرا این مشکل به وجود می‌آید؟ پیش از هر چیز شما باید دوباره فایل زیپ قالب را دانلود کنید. در بسیاری از مواقع این امکان وجود دارد که فایل شما به خوبی دانلود نشده باشد. در درجه دوم باید در جریان باشید که فایل استایل به فولدر تم تعلق دارد و اگر آن را در پوشه دیگری قرار دهید، با این خطا مواجه خواهید شد. برای جلوگیری از ایجاد مشکل، بهتر است پس از دانلود فایل کامل قالب وردپرسی خود، فایل را به صورت فایل زیپ و کامل بر روی هاست آپلود نکنید. بلکه فایل را به صورت جداگانه اکسترکت کرده و آن را جداگانه بارگذاری کنید. همچنین بهتر است پوشه تم را به صورت جداگانه در بخش مربوطه بارگذاری کنید. اگر پس از بررسی این موارد، به صورت کلی فایل استایل در پوشه وجود نداشت، باید با خریدار تماس گرفته و مراتب را اطلاع دهید.

  1. مشکل درون ریزی اطلاعات

این مشکل شاید ارتباط زیادی با نحوه نصب قالب وردپرس نداشته باشد و آن را نباید یک مشکل در نصب قالب وردپرس دانست. زیرا زمانی که با این مشکل مواجه می‌شوید، یعنی با موفقیت قالب را نصب کرده‌اید و می‌خواهید طرح مورد نظر خود را از بخش نمایش، درون ریزی کنید. زمانی که شما یک قالب را خریداری کرده باشید، معمولا دموهای مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما برای اجرای دموی مورد نظر، باید آن را درون ریزی کنید. معمولا مواجه شدن با این خطا، دو دلیل رایج دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

این مقاله را حتما بخوانید
مقایسه قالب دیناکالا و آسترا

در درجه اول این امکان وجود دارد که شما قالب مورد نظر خود را از میان قالب‌های مختلف، فعال نکرده باشید. اگر قالب شما فعال نباشد، درون ریزی با مشکل رو به رو خواهد شد. پس حتما از فعال بودن قالب مورد نظر اطمینان حاصل کنید. اما در درجه دوم مشکل به خاطر عدم بارگزاری صحیح فایل‌های مالتی مدیا خواهد بود. زمانی که تصاویر و سایر فایل‌های مالتی مدیا به خوبی بارگذاری نشده باشند، قالب وردپرسی شما نمی‌تواند درون ریزی را به خوبی انجام دهد. تحت این شرایط باید بارگذاری و اکسترکت فایل‌ها روی هاست را به صورت دستی انجام دهید تا مشکل مرتفع شود.

  1. خطای 404

تقریبا می‌توان گفت که یکی از کلافه کننده‌ترین خطاهای موجود هنگام نصب قالب ورپرس روی هاست ، خطای 404 است. خطای 404 نشان می‌دهد که صفحه مورد نظر شما روی شبکه اینترنت وجود ندارد، اما این در حالی است که شما از وجود آن صفحه اطمینان کامل دارید. به همین خاطر این مساله را نیز نباید یک مشکل در نصب قالب وردپرس دانست و اصلا نباید نگران فایل‌های سیستمی یا کدنویسی قالب‌تان باشید. معمولا این مشکل به خاطر پرمالینک ها یا همان پیوند‌های یکتا به وجود می‌آید. شما باید به بخش تنظیمات و پیوندهای یکتا رفته و از آنجا گزینه‌ای به غیر از حالت پیش فرض را انتخاب کنید. در حقیقت این بخش به شما کمک می‌کند تا ظاهر لینک صفحات خودتان را تغییر دهید.

بهتر است برای جلوگیری از بروز خطای 404، پرمالینک‌های خود را به صورت دوره‌ای زخیره سازی کنید و از ویرایش اسلاگ پست‌های منتشر شده جلوگیری کنید. ویراش اسلاگ‌ها تنها پیش از فشردن دکمه انتشار قالب انجام است. اگر پس از انتشار این کار را انجام دهید، با وجود آنکه پست در صفحه مدیریت وردپرس شما وجود دارد، اما با خطای 404 مواجه خواهید شد.

نصب قالب وردپرس روی هاست

  1. خطای دیتابیس

دیتابیس یا همان پایگاه داده، در اصل همان هاستینگ و فضایی است که شما باید فایل‌های خود را در آن فضای مجازی قرار دهید. خطای دیتا بیس را می‌توان یک مشکل در نصب قالب وردپرس دانست. زیرا این خطا نشان دهنده آن است که شما به خوبی قالب خود را با دیتابیس مرتبط نکرده‌اید. این دقیقا مثل آن است که شما یک بسته پستی را بدون آدرس مقصد ارسال کرده باشید. قالب در این شرایط نمی‌داند که باید در کجا تمامی اطلاعات را بارگذاری کند.

بهترین راه کار برای حل این مشکل، ورود به هاستینگ خود از طریق سرویس گیرنده FTP است. شما از این طریق می‌توانید وارد صفحه مشتری خود شده و فایل Wp-Config.php را دانلود کرده و از درستی نام سرور و همچنین کلمه عبور آن اطیمنان حاصل کنید. اما اگر با این روش مشکل شما مرتفع نشد، باید با شرکت هاستینگ خود تماس حاصل فرمایید و مشکل را اعلام کنید.

  1. خطای Fatal

خطای فتال یا Fatal Eror در اکثر مواقع به خاطر پلاگین‌ها و ناسازگاری آنها با قالب شما به وجود می‌آید. شما باید بدانید که هر پلاگین و افزونه‌ای برای قالب شما مناسب نیست و باید حتما از نسخه و سازگاری آن اطیمنان حاصل کنید. شاید با دیدن خطای Fatal بسیاری از افراد دست و پای خود را گم کنند، اما باید بدانید که این خطا در اکثر مواقع به خاطر عدم سازگاری پلاگین‌ها با قالب به وجود می‌اید و اصلا جای نگرانی نیست. بهتر است در درجه اول، آخرین افزونه‌ای که نصب کرده‌اید را غیر فعال کنید تا مشکل حل شود و به دنبال یک پلاگین مناسب و سازگار بگردید.

  1. نقص در کارکرد اسکرپیت‌ها

در حال حاضر بسیاری از قالب‌های وردپرسی برای ایجاد اسلاید‌ها، دکمه‌ها و تب‌ها از کد‌های جاوا اسکریپت استفاده می‌کنند. این کد‌ها زیبایی منحصر به فردی را به قالب هدیه می‌دهند اما در عین حال امکان شکستگی این کد‌ها و ایجاد نقص در عملکرد وبسایت شما نیز وجود دارد. اگر به صورت ناگهانی با این مشکل مواجه شدید که اسلاید‌ها یا هر اسکریپتی در وبسایت شما از کار افتاده است، باید کش سایت را پاک کرده و مجددا امتحان کنید.  اگر باز هم مشکل رفع نشد، باید بهتر است افزونه مورد نظر را پاک کرده و به دنبال یک افزونه مشابه باشید. زیرا سازگاری افزودنه با نسخه قالب و نوع قالب وردپرسی شما بسیار حائز اهمیت است و باید حتما از آن اطمینان حاصل فرمایید.

در نهایت باید گفت که ممکن است در حین نصب و اجرای قالب وردپرس با خطاهای مختلفی رو به رو شوید. اما مساله مهم در صبوری و پشتکار است. شما به راحتی می‌توانید با خواندن نوع خطا، متوجه ایراد کار شوید و مشکل را با آرامش کامل رفع کنید. به نظر شما نحوه نصب قالب وردپرس دشوار است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب ساکسنیکس | قالب فروشگاهی suxnix

645,000 تومان

100%
ام ای دیزاین

ام ای دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

645,000 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره آوادا | قالب AVADA

645,000 تومان

87.54%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب خبری جنه | قالب Jannah

525,000 تومان

82%
آمریاران

آمریاران

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه