آموزش نحوه ورود به پنل مدیریتی در وردپرس

وردپرس

5 دقیقه زمان مطالعه

پس از طراحی سایت وردپرسی، چگونگی و نحوه ورود به مدیریت وردپرس، دومین مرحله مهم برای آغاز کار و مدیریت سایت خواهد بود. در نتیجه بخش گسترده‌ای از سؤالات افراد، در خصوص ورود به مدیریت وردپرس و پنل مدیریتی وردپرس طرح می‌شود. چرا که تمامی روندهای مدیریتی، مربوط به پنل است. به طوری که در این بخش، افراد پست‌ها را آپلود می‌کنند یا عملکرد کاربران سایت خود را تحت نظر قرار می‌دهند.

با توجه به همین مسئله، ورود به پنل و نحوه اداره آن اهمیت پررنگی پیدا می‌کند. بنابراین افراد نیاز دارند تا با این بخش از سایت خود آشنایی پیدا کنند و قسمت‌های مختلف آن را بشناسند تا به این وسیله، مدیریت و کنترل سایت برای آن‌ها ساده شود. در مقاله آموزش وردپرس به صورت خلاصه به یادگیری این موضوع پرداختیم اما از آنجایی که وارد شدن به پنل وردپرس از نیازهای اولیه یک توسعه دهنده وردپرس است باید به صورت کامل و جامع آن را یاد بگیرید. به همین دلیل در ادامه، بیشتر به موضوع اهمیت پنل و نحوه ورود به مدیریت وردپرس پرداخته شده است تا صاحبان سایت‌های وردپرسی، بتوانند فعالیت سایت خود را حرفه‌ای‌تر کنند.

 

نحوه ورود به پنل مدیریتی وردپرس

برای ورود به پنل مدیریتی وردپرس، چند مسیر متفاوت وجود دارد که افراد می‌توانند از طریق آن‌ها اقدام کنند. جهت وارد شدن به پنل مدیریت وردپرس، تنها کافی است آدرس ورود به مدیریت وردپرس را در نوار جستجو وارد کنید. شاید بپرسید که آدرس ورود به مدیریت وردپرس چیست و با لینک معمولی سایت چه تفاوتی دارد؟ در واقع این آدرس همان آدرس سایت همراه با عبارت wp-admin/ در انتهای آن است. با اینکار می‌توانید به پنل مدیریتی وردپرس وارد شوید.

همچنین می‌توانید با تغییر آدرس ورود به وردپرس، از عبارت wp-login.php هم در انتهای آدرس وب سایت خود استفاده کنید. در هر صورت با وارد کردن هر کدام از این آدرس‌ها در موتور جستجو، می‌توانید وارد مدیریت وردپرس شوید تا صفحه‌ پیشخوان وردپرس برای شما باز شود. البته با وارد کردن آدرس مذکور، صفحه‌ وردپرس برای شما نمایش داده می‌شود.

این صفحه دارای نماد وردپرس است و مانند یک مرحله عبور عمل می‌کند. به طوری که باید اطلاعاتی چون نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید. این اطلاعات همان رمز عبور و نام کاربری‌ای هستند که در فرایند نصب وردپرس وارد نموده بودید. در نتیجه اگر موارد خواسته شده را به درستی وارد نمایید، می‌توانید به پنل مدیریتی وردپرس دسترسی پیدا کنید و وارد بخش اصلی ماجرا شوید.

گاهی ممکن است که رمز عبور خود را فراموش کنید. بنابراین در همین صفحه‌ای که با جستجو آدرس ورود به مدیریت وردپرس برای شما باز شده، گزینه‌ای با عنوان “رمزتان را گم کرده‌اید” وجود دارد که با کلیک بر روی آن، می‌توانید رمز خود را به وسیله ایمیل وارد کرده‌، بازیابی کنید تا رمز جدیدی برای شما فعال شود.

در صورتی که اطلاعات را وارد نمودید، صفحه پیشخوان وردپرس برای شما باز خواهد شد. در این صفحه انواع بخش‌ها با عناوینی چون “شخصی سازی سایت شما”، “اولین نوشته خود را بنویسید”، “سایت خود را مشاهده کنید”، “مدیریت ابزارک‌ها یا فهرست‌ها” و موارد بسیار دیگر وجود دارد که هر کدام مرتبط با مدیریت بخش متفاوتی از سایت هستند. حتی در بخش ساید بار آن، می‌توانید در یک نگاه، تمامی قسمت‌های سایت خود را مشاهده کنید.

در پنل مدیریتی وردپرس سایت خود، می‌توانید ظاهر سایت، نوع عملکرد سایت، محتواهای اشتراکی، فعالیت کاربران و موارد مدیریتی بسیار دیگری را تحت کنترل خود قرار دهید. به همین سبب این بخش از سایت شما، نقش به مراتب گسترده‌تر و مهم‌تری را در جهت کنترل آن ایفا می‌کند تا سایت شما به یک پلتفرم کاربرپسند تبدیل شود‌.

 

بیشتر بخوانید: تغییر زبان وردپرس

مزایای گسترده‌ای که وردپرس در اختیار کاربران خود قرار داده، سبب شده تا اغلب افرادی که در زمینه‌های مختلف مختلفی تجارت می‌کنند، سایت وردپرسی خود را به سادگی طراحی کنند و در بخش پنل مدیریتی وردپرس، از تمامی گزینه‌ها در جهت رشد سایت و گسترش آن بهره بگیرند. از همین رو روزانه تعداد بی‌شماری سایت از این شیوه طراحی می‌شود که هر کدام در زمینه‌های متفاوتی فعالیت می‌کنند و تنها منحصر به محتواهای متنی نیستند.

این مقاله را حتما بخوانید
راهکارهایی برای افزایش امنیت پسورد ها در وردپرس

در واقع همین مسئله در رابطه با سایت‌های وردپرسی، در بخش پیشخوان سایت وردپرس قابل مشاهده است که محتواهای مختلفی قابل بارگذاری است و سایت می‌تواند علاوه بر فعالیت در حوزه محتواهای متنی، فعالیت تجاری در جهت کسب و کار آنلاین هم داشته باشد. به همین دلیل کاربران محدودیتی در نوع فعالیت خود ندارند و در هر صورت می‌توانند عملکرد دلخواه خود را داشته باشند.

در صورتی که در ساب‌دامین و ساب‌فولدر، وردپرس جداگانه نصب کرده باشید، جهت وارد شدن به پنل مدیریت وردپرس، لازم است که از آدرس منحصر به هر کدام استفاده کنید. به طوری که برای داشتن ساب دامینی به صورت demo.adminesite.com، لازم است از آدرس demo.adminesite.com/wp-admin به عنوان آدرس ورود به مدیریت وردپرس، استفاده نمایید.

 

راه‌حل مشکلات ورود به پنل مدیریتی وردپرس

با وجود تمامی مزایا و قابلیت‌هایی که در رابطه با پنل و پیشخوان وردپرس مطرح شد، گاها افراد نسبت به مسائل امنیتی حساسیت پیدا می‌کنند. در واقع این مسئله که آدرس ورود به مدیریت وردپرس برای تمامی سایت‌های وردپرسی با یک الگو شکل می‌گیرد، می‌تواند تا حد زیادی خطرناک باشد. به طوری که هر فردی می‌تواند وارد صفحه وردپرس شما شود. البته که این موضوع از زاویه دید هکرها، یک موقعیت عالی محسوب می‌شود. در نتیجه لازم است که نحوه ورود به مدیریت وردپرس خود را با تغییر آدرس پنل مدیریتی وردپرس خود، امن‌تر نمایید. به طوری که دیگر با الگوی همیشگی وارد پنل سایت وردپرسی خود نشوید و از یک آدرس متفاوت استفاده کنید.

برای اینکار، افزونه‌هایی وجود دارند که می‌توانند بهترین عملکرد ممکن را به شما ارائه دهند. از جمله افزونه‌های پرکاربرد، می‌توان به افزونه امنیتی Rename wp-login.php اشاره کرد که برای تغییر آدرس پنل مدیریتی وردپرس به کار می‌رود و سبب افزایش سطح امنیتی سایت شما می‌شود. در مقاله رفع مشکلات ورود به پیشخوان وردپرس تمامی این راه حل‌ها را به صورت کامل بیان کردیم.

 

جمع بندی

در حالت کلی، اگر شما هم برای کسب و کار خود از طریق وردپرس به راه اندازی سایت پرداختید، می‌توانید از انواع قابلیت‌های ارائه شده در این سایت برای عملکردهای مختلف بهره ببرید.

همانطور که گفته شد، وارد شدن به پنل مدیریت وردپرس از ساده‌ترین فرایندها است که تنها به جستجوی یک آدرس نیاز دارد. حتی می‌توانید این آدرس را تغییر دهید و امنیت پنل خود را به مراتب ارتقا دهید. تمامی این قابلیت‌ها در وردپرس، سبب افزایش تقاضا برای راه‌اندازی انواع سایت‌های وردپرسی شده تا تجارت به شیوه آنلاین رخ دهد.

 

سوالات متداول

آدرس ورود به مدیریت وردپرس چیست؟

این آدرس همان آدرس سایت همراه با عبارت wp-admin/ در انتهای آن است. با اینکار می‌توانید به پنل مدیریتی وردپرس وارد شوید. البته می‌توانید نحوه ورود به مدیریت وردپرس خود را با تغییر آدرس پنل مدیریتی وردپرس خود، امن‌تر نمایید. به طوری که دیگر با الگوی همیشگی وارد پنل سایت وردپرسی خود نشوید و از یک آدرس متفاوت استفاده کنید.

اگر رمز عبور ورود به پنل وردپرس را نداشته باشیم باید چه مراحلی طی کنیم؟

گاهی ممکن است که رمز عبور خود را فراموش کنید. بنابراین در همین صفحه‌ای که با جستجو آدرس ورود به مدیریت وردپرس برای شما باز شده، گزینه‌ای با عنوان “رمزتان را گم کرده‌اید” وجود دارد که با کلیک بر روی آن، می‌توانید رمز خود را به وسیله ایمیل وارد کرده‌، بازیابی کنید تا رمز جدیدی برای شما فعال شود.

 


محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

645,000 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین


نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه