چگونه میتوان به یک توسعه دهنده وردپرس یا فریلنسر تبدیل شد؟

وردپرس

7 دقیقه زمان مطالعه

با توجه به اینکه بیش از ۳۵٪ کل وب سایت ها از وردپرس استفاده میکنند، می توانید به عظمت این صنعت و رو به رشد بودن این صنعت پی ببرید. هنوز فرصت های زیادی برای کارها و ایجاد یک تجارت پر رونق به وسیله وردپرس برای افراد وجود دارد. امروز قصد داریم به توسعه دهنده وردپرس بپردازیم و بررسی کنیم که چگونه می توان از این راه درامد کسب کرد.

در این مطلب درمورد شروع به کار به عنوان یک توسعه دهنده وردپرس صحبت خواهیم کرد اما اگر شما یک طراح یا حتی یک نویسنده هستید هم می توانید از این توصیه ها استفاده کنید. بله، شما باید مطالب آموزشی مرتبط را پیدا کنید، اما مهمترین عناصر مانند تصمیم گیری درست و ایجاد اعتبار در همه زمینه ها یکسان است.البته در کنار همه این مواردی که در این مقاله گفته می شود آموزش وردپرس به صورت جامع تاثیر زیادی در موفقیت شما به عنوان یک فریلنسر سایت های وردپرسی دارد پس از یادگیری صفر تاصد وردپرس هم غافل نشوید !

با یک  چرا شروع کنید.

اگر قصد شروع کاری را دارید، باید با یک دلیل خوب آن را شروع کنید. مطمئنا، امکان کار کردن در هر مکانی که بخواهید عالی است، اما امروزه این کار در بسیاری مشاغل دیگر هم امکان پذیر است. برای بدست آوردن آزادی در محل کار نیازی نیست همه بخش های کار یک شرکت را خودتان به عهده بگیرید.

این بدان معناست که به دلیلی بیش از آزادی در محل کار، برای اداره کار خود احتیاج دارید. برای مثال یکی از دلایلی که افراد به عنوان توسعه دهنده وردپرس مستقل کار میکنند این است که، علاوه بر این که فرصت اینکه هر چه میخواهند بنویسند را دارند، برای سایر کار های زندگی نیز زمان دارند، و این به آنها اجازه میدهد تا پدر یا مادری عالی باشند. کار در یک شرکت به معنای این است که نمیتوانید وسط روز بنشینید و به کار های خانه تان برسید.

کار های فریلنسری و مستقل مشکلات خود را نیز دارد، مثل وقت هایی که افراد دستمزد شما را به هر دلیلی پرداخت نمیکنند. اما باید در این مواقع قوی باشید و به کار خود ادامه دهید.

از خودتان بپرسید:

  • چرا روزهای سخت کاری را تحمل میکنم؟
  • با کار برای خودم به طور خاص به چه کسی میتوانم کمک کنم که در غیر این صورت نمیتوانم کمک کنم؟

ارزش خودتان را درک کنید

نکته بعدی که وقتی برای خودتان کار میکنید باید مد نظر قرار دهید، این است که چقدر برای کار از خودتان ارزش میگذارید.

هنگامی که شما به عنوان یک توسعه دهنده وردپرس شروع به کار میکنید، آسان است فکر کنید که مهمترین چیزی که ارائه میدهید نوشتن کد برای مشتریان است و همچنین مشتریان شما فکر کنند که این بیشترین کاری است که شما انجام میدهید، اما هر دو شما اشتباه میکنید!

مهمترین چیزی که یک توسعه دهنده وردپرس باتجربه ارائه میدهد، خرد برای تصمیم گیری درست است. وقتی میدانید کدام یک از افزونه های وردپرس مناسب یک پروژه است، ارزشی را ارائه میدهد.

تصمیم گیری در مورد قرار دادن یک کد در یک افزونه (پلاگین) و یا درون یک قالب هنگام طراحی قالب و افزونه وردپرس، از دیگر دانش های ارزشمندی است که مشتریان فاقد آن هستند. کدی که تایپ میکنید مدرکی برای این دانش است.

یک راه خوب برای شروع صحبت درمورد ارزش کارتان با مشتریان تان در ایمیل اولیه تان با آنها است. لطفا توجه داشته باشید که مرکز سوالات در مورد ارزشی است که مشتری از یک پروژه انتظار دارد. نگران اینکه که وقتی با مشتریان شروع به مذاکره میکنید، چقدر طول میکشد، نباشید. در این مرحله از فرآیند آنها اهمیتی به صرف زمان زیاد نمیدهند.

تنها چیزی که مشتریان به آن توجه میکنند این است که هزینه ای که بابت کار شما پرداخت میکنند ارزشش را داشته باشد. آنها میخواهند بدانند اگر برای مثال پنج هزار دلار برای ساخت یک وب سایت هزینه میکنند، سال بعد بتوانند از طریق آن سایت ده هزار دلار سود کنند. اگر میخواهید مبلغ خوبی را به عنان دستمزد کار خود دریافت کنید باید به مشتریان ارزش کار خودتان را نشان دهید.

از خودتان بپرسید:

  • چگونه میتوانم به مشتریان خود نشان دهم که از کار من سه برابر یا بیشتر سود میبرند؟
  • چگونه میتوانم به مشتریان در جلوگیری از مشکلات شناخته شده کمک کنم؟

آموزش وردپرس

یادگیری در زمینه کاری

یادگیری در هر زمینه ای به صورت چند مرحله است. ابتدا با برخی تحقیقات برای شناخت بهترین منابع اطلاعاتی شروع میشود. یک نقطه خوب برای شروع یادگیری در هر زمینه ای، گذراندن دوره های آنلاین است.

در توسعه وردپرس، پس از یادگیری اصول اولیه میتوانید عمیق تر به موضوع بپردازید.

بزرگترین اشتباهی که مردم هنگام شروع یادگیری هر چیزی مرتکب میشوند این است که، مدتی طولانی صبر میکنند تا کارهای خود را به جهان ارائه دهند. فردا شما همیشه بهتر خواهید بود. کد شما تمیزتر، نوشتار شما مختصر تر و طراحی شما بهتر خواهد بود.

کار توسعه دهنده وردپرس شدن خود را با انتخاب یک پروژه شخصی، ساختن آن و سپس اشتراک گذاری آن با مردم شروع کنید. آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و درخواست بازخورد داشته باشید. بیشتر افراد در وردپرس همه کسانی را که در طول مسیر به آنها کمک کرده اند را به خاطر می آورند و خوشحال میشوند که بتوانند چند دقیقه به شخصی که تازه کار خود را شروع کرده کمک کنند.

این مقاله را حتما بخوانید
RSS چیست؟ چگونه از RSS در وردپرس استفاده کنیم؟

یافتن اولین کار مستقل خود

نوبت به پیدا کردن اولین کار خود به عنوان یک متخصص توسعه دهنده وردپرس است. آیا میدانید از کجا باید شروع کنید؟

وقتی کسی را نمیشناسید برای یافتن مشتری باشد از مکان هایی مانند Upwork،  Craglist و Fiverr و یا پونیشا در ایران استفاده کنید. بعضی اوقات این کار از طریق آگهی در این شبکه های کاریابی انجام میشود و گاهی با جستجو در هر جایی برای یافتن افرادی که برای ساخت وب سایت خود به وردپرس نیاز دارند، انجام میشود.

دو مکان محبوب برای شروع Fiverr و Upwork است، پس بیایید نگاهی سریع به هر دو گزینه بیندازیم.

Fiverr

Fiverr دیگر فقط جایی برای افرادی که در ازای ۵ دلار کار انجام میدهند نیست. شما میتوانید طیف وسیعی از قیمت ها را روی کار خود قرار دهید. تبلیغات خود را در Fiverr قرار میدهید و سپس مشتریان برای انجام کار با شما تماس میگیرند. لازم نیست برای هر پروژه ای که میخواهید روی آن کار کنید یک پیشنهاد سفارشی ارائه دهید.

گاهی ممکن است برای جذب مشتریان Fiverr قیمت های خود را کاهش دهید، اما به محض آزمایش و تایید اعتبار، می توانید قیمت خودتان را بگذارید.

Upwork

مانند Fiverr،  Upwork  هم مشتریان داخلی خود را دارد. برخی شرکت ها فقط با پیمانکارانی که از Upwork به عنوان یک بستر استفاده میکنند، کار میکنند. اگر به دنبال طیف گسترده ای از پروژه ها هستید، میتوانید وارد حساب Upwork خود شوید و از میان تعداد زیاد پروژه ها یکی را انتخاب کنید.

نکته منفی در استفاده از Upwork این است که برای هر پروژه ای که میخواهد در آن کار کنید باید یک پیشنهاد جداگانه ایجاد کنید. این دسته ای از کار های اداری بدون کار مزد را به صفحه شما اضافه میکند.

هر دو این سیستم عامل ها در شرایط مختلف ارزشمند هستند. تصمیم بگیرید کدام یک با توجه به وضعیت فعلی، جدول زمانی و شکاف های موجود در پروژه مناسب تر است.

 

مکان های دیگری برای پیدا کردن کار وردپرس:

 

  • wordpress.net
  • Wp Hired
  • Post Status
  • WPMU Dev job Board
  • Codeable

 

اگر دسترسی روزانه به مخاطبین جدید ندارید، شروع به مرور این سایت ها کنید تا مطمئن شوید برای ادامه کار خود به اندازه کافی با مشتری بالقوه ارتباط دارید. هرچند به منظور پیشرفت به مرحله بعد حرفه تان، باید اعتبار خود را در حوزه تان ایجاد کنید.

از بلاگ نویسی برای ایجاد اعتبار به عنوان یک توسعه دهنده وردپرس مستقل (فریلنس) استفاده کنید.

توسعه دهنده وردپرس

اگر برای خودتان کار میکنید، هدف تان باید تثبیت موقعیت تان به عنوان یک متخصص توسعه دهنده وردپرس باشد که مشتریان در جستجوی تخصص با شما تماس بگیرند. برای تحقق به این امر باید ابتکار عمل داشته باشید و به مشتریان نشان دهید که پیش از ارتباط با شما، تخصص کافی دارید.

یکی از ساده ترین راه ها، شروع به انتشار مطالب تان در سایت خود است.

اگر میتوانید، برای نوشتن مطالبی وقت بگذارید و یک اسکرین شات اضافه کنید تا مشکلی را توضیح دهید. برخی افراد تماشای یک ویدیو را ترجیح میدهند در حالی که برخی دیگر خواندن متن پست های شما را ترجیح میدهند، یا حتی ممکن است برخی فقط به کدها مراجعه کنند. حتی اگر به تازگی شروع کرده اید، به محض اینکه کمی در آن کار پیش رفتید، آنچه را یاد میگیرید، آموزش دهید.

حتی چند هفته پس از شروع به یادگیری، آنچه برای شما آسان است برای شخص دیگری شگفت انگیز خواهد بود.

برای شروع وبلاگ نویسی مقاله ما در این زمینه را بخوانید.

آموزش وردپرس

 رئیس خود بودن، نیاز با کار و تلاش دارد

کار کردن برای خودتان مانند رفتن به تعطیلات نیست. برای موفق شدن به عنوان رئیس خود، نیازمند کار و تلاش فراوانی هستید، اما این کاری شدنی است. برای ایجاد یک تجارت موفق در حوزه توسعه دهنده وردپرس شدن مطمئن شوید دلایل محکمی برای کار کردن به صورت مستقل دارید. برای درک ارزش کاری که به مشتریان تان ارائه میدهید وقت بگذارید تا بتوانید به طور متناسب دستمزد دریافت کنید. مشتریان ایده آل خود را پیدا کنید و به عنوان یک حرفه ای کار خود را به بازار عرضه کنید.

اگر بتوانید این کارها را انجام دهید، میتوانید به یک توسعه دهنده وردپرس مستقل تبدیل شوید و کاری را که به آن علاقه دارید، اداره کنید و درامد خوبی از این کار به دست بیاورید. درصورتی که علاقمند به یادگیری تمام ترفند های سایت های وردپرسی هستید قطعا مقاله آموزش وردپرس ژاکت می تواند تاثیر به سزایی در تقویت مهارت وردپرسی شما خواهد داشت .

 

 

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

451,500 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

12

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه